Jump to content

Schimbarea filtrului de aer - uzura crescuta


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

Salut

:blah: unuser chiar nu inteleg de ce ai mai postat :) ... nu ai citit topicul de la inceput?

Uite:

"...Ce trebuie facut?

- Alegeti filtre de la producatori agreati ca OEM, si aveti grija de unde cumparati filtrele (exista falsuri)

- Nu demontati filtrul daca nu e necesar

- Nu inlocuiti filtrul prematur - de ex, daca producatorul recomanda 30.000Km, nu inlocuiti filtrul inainte de 20-25K Km

- E de preferat masurarea restrictivitatii (se face usor, dar trebuie un port de vacuum inainte de intrarea in turbina) inlocuirii "oarbe" a filtrului

- NU spalati si nu suflati filtrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

dar de filtrele contrafacute cum ne putem feri?

chiar daca le cumparam de la magazine de piese auto de import exista riscul de a fi false. cum le recunoastem?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut topicul.

Parerea mea : interesul este sa se obtina o ardere cat mai completa, un randament cat mai mare.

Cum se obtine? La teorie zice ca in urma unui amestec cat mai bun intre combustibil

si aer, respectiv oxigen, prin diverse metode (formarea de turbioni la admisie, marirea presiunii de admisie, etc.)

Ce implica? Noxe scazute, durata de exploatare a motorului mai mare, s.a.m.d.

Nu nanoparticulele sunt cel mai mare generator de uzura la un motor.

Uleiul de proasta calitate si modul de exploatare.

Ex. : Un motor ce nu a atins temperatura de regim, are o uzura de aprox. 700-800 ori mai mare ca unul la temperatura (aprox.90*C)

Plus daca ai si un ulei de proasta calitate combinate cu filtre imbacsite.....

Repet, este parerea mea!

Personal, la fiecare schimb de ulei (15.000km) inlocuiesc toate filtrele. Nu am avut nicio problema in decursul anilor la acest capitol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

In cazul in care am suflat filtrul de aer cu aer comprimat ar trebui schimbat ? am doar 10km cu el..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandeste-te ca ai circulat cu masina si in perioade ploioase, cu atmosfera umeda bine! Din praful care era in filtru o parte s-a muiat prin umezire si s-a impregnat in materialul filtrului. Partea asta nu mai iese prin suflare cu aer comprimat...

Mai poti circula cu masina daca nu vrei sa il schimbi, dar cu cat circuli mai mult fara sa schimbi filtrul, performantele motorului vor scadea iar consumul de carburant va creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.nu cred ca se intampla ceva daca demontezi si remontezi filtrul.n am vazut sa intre mizerie,deci nici aer fals pe langa garnitura aia.

2.sa ziceam ca filtrele schimbate mai des permit trecerea mai usoara a mizeriilor fine.ok.deci daca schimb 10 filtre la cate 1000 de km,la o masina,si 1 singur filtru la 10000 de km la alta,atunci la prima masina ar trebui sa gasesc niste praf,niste depuneri fine pe suprafata carcasei dinspre motor??

nici asta nu cred ca se intampla.

cine vrea sa mearga in bucuresti si sa schimbe filtrele la 30000 pt ca asa spune producatorul nu are decat.eu am sa prefer sa schimb filtrele si uleiul la maxim 10000,si cred ca daaca odata in intervalul asta curat carcasa si scutur filtrul,si scot si frunzele de acolo.nu dauneaza cu nimic masinii,ci chiar din contra.

p.s. particulele alea de praf,ce se acumuleaza pe filtru,oare in loc sa creasca filtrarea,nu pot fi si impinse spre interior de ce vine din spate???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica constatare: in 3 saptamani de plimbat cu masina prin Hamburg nu s-a depus atata praf cat se pune in Constanta in 3-4 zile. Acolo nu am spalat-o deloc, aici o spal la cateva zile. Tot praful asta ajunge si in filtru, cand ii fac revizia anuala chiar ca arata ca un sac de aspirator. Merg 90% prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate youleehan. Cand mergi spre tarile din vest, nu ai nevoie sa speli masina, nu se pune praf pe incaltaminte...Pe cand la noi in tara e...altceva!

Apropo, cei cu filtre sport(care sunt mult mai permisive) chiar asa repede sa uzeze motorul?

Eu o sa raman la ideile mele: schimb toate filtrele la revizie: 1 an sau < 15k km.

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea: functionarea optima si ideala a unui filtru are loc cand filtrul este nou. Cand ajunge la un anumit procent de obturare acesta devine o piedica sensibila in calea mediului filtrat ducand la o functionare defectuoasa a sistemului din care face parte. Perioada de timp sau numarul de km dupa care trebuie schimbat este dat de producator, care se presupune ca a facut multiple teste in diferite conditii de functionare. Si eu schimb toate filtrele la 1 an sau 15k de km. Cu toate ca in Germania masina a avut parte numai de "long life service" la noi este alta mancare de peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vreau sa mai spun ceva:de cate ori am wscos filtrul de poolen sa il curat,n am gasit niciodata firisoare de praf,nici macar cea mai fina pelicula,pe carcasa acestuia,sub filtru.si totusi sa cred ca trece mai mult praf prin el daca sta mai curat??

nono,nu cred!nu cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

care e diferenta dintre filtrele originale VW si cele de la mann ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a evita formarea unor mituri urbane, va propun spre delectare urmatoare articole/studii care demonstreaza cu cifre clare influenta unui filtru nou asupra motorului.

A new air filter can increase the life of the engine

Si special pentru cei care obisnuiesc sa curete sau sa sufle mizeria de pe filtrul de aer:

Engine damage caused by dust and dirt ingression through a damaged or poor air filter

Damage from Cleaning the Air Filter with Compressed Air

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar eu gasesc filtrele la 10tkm negre(cam atat fac pe an),cum sa il mai las inca un an si 10tkm?o fi valabil pentru alte zone nu pentru Bucuresti,aici avem colbul de pe Dambovita,o problema reala.Cat despre filtrul de benzina am obiceiul sa il tai dupa folosire,ultimul pot sa va spun ca era cu mult mai negru in 10tkm si un an decat cel cu care a venit masina din DE,care mai era si cel original,opt ani vechime si 130tkm .

Am exemple de masini intretinute de mine cu schimb de ulei si filtre la 10tkm sau un an,una diesel cu ulei si filtre la 15tkm pt. ca face cam 35tkm /an si pot sa va spun ca nu exista semne de uzura prematura,pe nicio parte!Toate le stiu de cel putin 70tkm(dieselul de 150tkm),folosesc doar Mann sau Knekt/Malle si ca ulei Castrol sau Mobil.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Filtru de aer Mahle dupa 14000km

Send from my Nokia 3310

post-42557-13854556783626_thumb.jpg

post-42557-13854556931292_thumb.jpg

post-42557-13854557043548_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru marea majoritate a modelelor vag exista filtre de aer pentru conditii grele sau pentru climat rece/umed de utilizare.Ele au un strat protector in + fata de filtrele normale.

 

post-64586-0-69213000-1385473050_thumb.j

post-64586-0-32063100-1385473051_thumb.j

post-64586-0-38892600-1385473059_thumb.j

post-64586-0-95747400-1385473065_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca e duble la pret si nu cred ca merita.Trebuie schimbat vara banuesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Folosesc la tractor doar Mann si Knecht-Mahle. La motorina, de o vreme, Mahle, ulei- Mann, aer- Knecht-Mahle, polen Mann cu carbon. Stau la tara, am drumuri pietruite, praf la greu. Nu as schimba filtrele de aer mai tarziu de 10k km. Ca recomanda fabricantul la 15k, treaba lui, in Ro e mult praf, strazi proaste si de aici imbacsirea rapida a filtrelor cu jeg. Cum au zis colegii, mai prinzi o vreme ploioasa, cateva sute de km intr-un an, jegul din filtru se transforma in namol. Ii place la maxim mai ales debitmetrului, care numai ieftin nu-i.

Articolul din primul post nici nu l-am citit, nu ma intereseaza, eu imi intretin masina cat de bine pot. Reparatiile nu-s ieftine. Deloc. Ce pot sa fac pentru bietul motor e sa-l intretin periodic cu filtre de calitate, schimbate des. De suflat- se pot sufla, dar dinspre partea curata spre cea murdara. Mare branza nu se face decat emotional: am filtru curat. Daaa, sigur. Poate doar "nu la fel de jegos".

Si eu recomand filtre de calitate, schimbate cat mai des. Acum, fiecare dupa posibilitati materiale si dupa cum il duce capul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Pacat ca nu ai citit primul post, pentru ca este cel mai documentat. Scris fara patima, cu dovezi stiintifice, fara ochelari de cal. Eu mai bine ascult de niste dr. cu doctorat, ing., documente oficiale, carti de service oficiale, decat de amatori. Are si un PDF atasat cu niste documente de la o Conferinta exact pe tema asta din USA.  Uite un citat din atasament:

"While this over-servicing phenomenon is frustrating to those who understand filter media 
performance, the filter industry has not sufficiently educated customers how air filters 
function. Not surprisingly, filter manufacturers, distributors, dealers, service stations, 
and quick lubes have economic incentives to change and sell more air filters. It is also 
understandable that consumers believe air filters work best when they are new (like other 
parts) and have a clean appearance. 
In spite of the best intentions of automotive mechanics and consumers, typical 
automotive air filters are notably inefficient at capturing particles less than 5 microns in 
size. Several studies have shown that particles between 1-5 microns cause engine wear, 
which will lead to increased engine emissions and shorter engine life. [2,8,9] Because 
many car engine air filters are over-serviced, a typical automotive filter may operate for 
most of its life without the protective benefits of a well-developed protective dust cake. 
As the filter becomes dirty by visual appearance (and the dust cake finally starts working) 
the filter is often exchanged."
   Pe scurt, filtrul filtreaza cel mai prost cand este absolut nou. Atunci lasa sa treaca prin el particule mici de praf, responsabile pentru uzura motorului. Pe masura ce se invecheste si se apropie de durata normata de functionare, eficienta lui creste, uzura motorului scade. Retine particule tot mai mici de praf. Trebuie schimbat la recomandarea producatorului din motive de consum de combustibil. Un filtru vechi nu lasa sa treaca praful. La extrem, nu lasa sa treaca nici macar aerul. In atasamentul care se gaseste in primul post, este si un grafic clar.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai idee cat tine filtrul ala nou si curat la mine? Dupa prima mie de km, deja e jegos. Asa ca la 10k km e ok spre nu prea ok, zboara de pe masina. Imi pare rau ca a aruncat sotia filtrul de aer de la Jetta tatei, schimbat la 15k km si jegos in draci. Nu i-am facut poza, ca mi-era jena.

Acum are un Mahle curat si frumos, mai mare dragul. 35 de lei, o avere.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!