Jump to content

cat credeti ca duce un motor de 1.4


mike2402
 Share

Postare recomandată

Ciao ! Fabiuta mea ( 1.4 16v 75 Cp) e din 2002 si face indata 120 000 km . Papa aprox. 1 litru ulei / 9000 km. Combustibil mediu 6l/100km .

INTREBARE: Din experienta voastra cam cat credeti ca merge un motor de genul astuia ?

P.S NU o forjez , merg foarte finut cu ea (ca la carte :P) bag benzina buna zic io ( omv. rompetrol) si ulei castrol magnatec. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si skoda mea e tot de 1,4 are ...... 167800 km batuti si pina acuma multumesc la Dumnezeu este bine .Nu pot sa zic ca este virgina si nu sa mai inbolnavit dar nu se lasa babuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) incurajator ! La ce te referi cu imbolnavitul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa mai racit si ea :periile de la alternator cu tot cu releu , suspensiile pe spate ,aeroterma, garnitura de la baia de ulei, radiatorul curgea si l-am dres cu nu mai stiu ce sirop...senzorul de la baia de ulei ,termostatul chestiile astea le-am rezolvat eu ....fara medicul de familie :rr: ( mecanic).

Deh mai glumim si noi dar astea au fost problemele la mine in afara de distributie baterie si benzina ,am 167800 kilometri si vad ca este ok. Cred ca depinde de noroc si de cum te porti cu ea.

Modificat de maxxgabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea e din 2000 si are motor 1.4 mpi 8v atz. N-as putea spune ca o menajez, am deja ~227000km cu ea. Nu papa ulei intre schimburi de loc(folosesc un 5w40 castrol), consuma intre 6 in afara si 10 in oras(alimentez exclusiv de la rompetrol cu '95) - la stilul meu de condus. In afara de ulei, benzina, filtre am mai schimbat 2 bucati termostat (problema comuna), distributie (lant), am curatat clapeta de acceleratie o data (in spatele blocului) si cam atat. Nu trepideaza, nu face figuri, pornesti masina si mergi. O am de la ~130000, pina atunci a rulat in germania. Dupa cum merge ii mai dau inca pe atat macar :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fosta mea Fabie avea motor de 1.4 mpi AZF, 44 kw. In afara de un senzor de temperatura motor si o sonda lambda nu am schimbat nimic important la ea. Am vandut-o la 170 de mii de km, dar mergea bine, nu consuma ulei intre schimburi...era ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

k, va multumesc pentru informatii ! eu ma pregateam de vanzare nestiind ca sunt "fabii" care au aprox 200 000km in bord. In afara de faptul ca trebuie sa schimb "acel" senzor G250 nu am nici eu nimic de reprosat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde le-ati cumparat frate?

A mea (80kkm de romania) pe linga "maruntisuri" de gen termostat, senzor ulei, senzor temperatura, lant distributie (prematur rau - asa-i fara intinzator) a avut motorul facut bucati (intrat antigel in ulei - defect cunoscut, garniturile de cupru de sub cilindrii) si acuma scapa ulei pe la simering si iar a inceput sa piarda antigel dar nu stiu pe unde, ca si uleiul a mai scazut (nu stiu daca numai ce curge pe la simering), cred ca n-a fost o idee buna sa incerc 5w30, tre sa revin la 10w40.

A, probleme cu injectoarele am avut inca in garantie dar magarii nu au vrut sa schimbe decit 2 din 4, si mi-au schimbat aiurea bujiile ca nu erau ele de vina.

Clapeta... tre sa o curat ca deja daca nu ii fac adaptare de doua ori pe an o ia razna.

Pina si pe electric am avut deja doua contacte proaste (pe cablurile alea cit degetu', oxidat intre cablu si papuc de nu se vedea nimic)

N-am bagat benzina aiurea si nici n-am condus prea sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io tind si vreau sa cred ca o SKODA Fabia produsa pentru tarile din vest (a mea de ex e din italia) e cu mult mai bine lucrata si mai serios. Poate gresesc, sincer nu am informatii unde sunt facute/ansamblate, dar tot timpul am avut impresia ca e o mare diferenta intre automobilele facute pentru VEST si cele care sunt destinate ESTULUI . Parerea mea !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde le-ati cumparat frate?

A mea din Germania, am impresia ca modelul asta nu s-a distribuit oficial in Romania, am cautat la Openservice Iasi (dealer Skoda) date tehnice pentru a-mi trece pe talon si alte anvelope si nu gaseau modelul.... nu stiu de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor

Sunt nou pe acest forum, si as dori cateva pareri despre acest tip de motor: 1.4 MPI 55KW

Doresc sa-mi achizitionez un autoturism skoda, si chiar am gasit unul, e din 2001 si are motorul de mai sus. As dori sa va intreb, care este consumul acestor motoare in oras si afara, cu si fara AC pornit, cat de fiabile sunt, la ce ar trebui sa ma uit la masina cand o achizitionez.

Mentionez ca nu am mai avut nici o masina skoda si sunt total pe alaturi.

Masina va fi folosita preponderent in oras, ceva drunuri in afara ocazional, si concedii, aprox. 15000km/an

PS: Am postat aici deoarece sistemul nu mi-a dat voie sa deschid topic nou, pe care vroiam sa-l denumesc : ''Sfaturi achizitie skoda 1.4MPI''

Daca un moderator poate face acest topic in locul meu ptr a nu denatura discutiile de aici, ii multumesc.

Va multumesc tuturo anticipat ptr raspunsurile si sfaturile ce le voi primi de la dvs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tomo, bine-ai venit pe forum. Nu stiu daca este cazul sa deschidem un topic nou pe tema consumului sau a altor aspecte. 1.4MPi-ul a fost un motor extrem de raspandit la utilizatorii de fabia, inclusiv la forumistii skodari.

Cred ca vei gasi raspunsuri la intrebarile tale in topicurile dedicate: Consum fabia.

De asemenea gasesti in sectiunea dedicata fabiei o gramada de probleme si rezolvari care au aparut de-a lungul timpului la acest model. Ca o recomandare de achizitie ar fi bine ca masina sa aiba istoric de reparatii si inainte de a o lua sa apelezi la un service Skoda pentru o evaluare corecta/completa.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot un motor Atz am!Am luat-o anul trecut la 125000 km din ungaria si acum am in jur de 155000.Pe deasupra are si gaz si se comporta binisor in continuare.In afara de consumabile obisnuite ii schimb acum termostatul si garnitura de chiulasa si nu mai stiu ce mi-a zis mecanicul.Saptamana viitoare ma duc sa o iau.:D Consum intre 6-8% iar pe gaz pun de 50 de lei si fac in jur de 400-450 km la pret de 1.68 (teoretic 7-8% emrs economic).Inca nu o dau, dar anul viitor o sa caut una mai puternica.(by the way o solutie sanatoasa sa-i mai bag cativa cai si care sa merite calitate/pret recomanda cineva?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti CURIOS intra pe www mobile.de si vei gasi multe Fabii cu peste 200 000 km parcursi totul depinde de cum o intreti . ulei; filtre; etc :))

Modificat de CURIOS!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic: ce cai sa mai bagi , la benzina aspirat si ohv pe deasupra :lol: numa daca ii plantezi un turbo eventual, si asa ai varianta cu 8 cai in plus (cu I rosu la MPI) banuiesc. Chiptuning nu merita si pe aspirat nici nu prea face mare lucru...asta e, alta mai noua si mai vanjoasa.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot un motor Atz am!... ii schimb acum termostatul si garnitura de chiulasa

Cu ce te supara de zice mecanicul ca trebuie sa schimbi garnitura de chiulasa? Ca am si eu motor ATZ cu ceva km facutzi si-s curios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Recent a trecut si a mea de 203000. Am luat-o acum un an si jumatate, cand avea 183000.

In afara de consumabilele obisnuite (placute, distributie, bielete, etc), i-am planat chiulasa si i-am schimbat segmentii si ambreiajul.

Motorul nici nu se simte la relanti, ulei nu mananca nici un gram (nici inainte nu manca uei, doar antigel).

Ca sa mearga mult si bine este nevoie de doua lucruri importante:

- orice simptom tratat cu atentia cuvenita

- niste forumisti inimosi si sfatosi de pe vwforum.ro :icon_thumright:

Modificat de Wizard.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o mica intrebare, cand ai schimbat segmentii ai honuit si cilindrii?

Ca daca nu, cam nasol cu rodajul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbarea segmentilor nu se impunea in mod obligatoriu. Compresia era ok, ulei nu consuma absolut deloc. Am profitat de demontarea motorului si am mers pe principiul "mai bine acum decat alta data".

Nu cred ca i-a honuit cineva.

Rodajul l-am respectat cu sfintenie (uh! grea perioada).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca atunci cand pui segmenti noi pe camasi uzate, camasile (cilindri) nu sunt perfect rotunde ci au o ovalizare de cateva zecimi de mm, imperceptibila cu ochiul liber, si eventual o "buza" la marginea de sus unde segmentii nu mai ating cilindrul (cam la 1 cm de marginea de sus). Pe langa asta, cilindrii sunt deja rodati si au un luciu, care impiedica rodarea segmentilor noi. Honuirea are rolul de a reface suprafata usor mata a cilindrilor (strica luciul) si rotunjeste interiorul, ceea ce permite rodajul grupului cilindru-segmenti in conditii optime. Daca pui segmenti noi pe camasi uzate, e putin probabil ca rodajul sa se faca corect, si drept urmare nu stiu cat te va tine si cat a meritat aceasta segmentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, inteleg ce spui. O sa vad peste niste j'de mii de km cum va sta treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!