Jump to content

Probleme schimbare ulei cutie viteze


santu
 Share

Postare recomandată

salutare,

pt ca nu prea imi place cum intra in viteze,am decis sa schimb uleiul din cutia de viteze,tinand cont ca masina are 150 de mii de km.am achizitionat un ulei sintetic de cutie de viteze Valvoline 75w90.pana aici toate bune.....

problema vine la schimbare.am citit pe forum ca exista dopul acela de golire pe fundul cutiei de viteze,pe unde se goleste uleiul si un alt buson in laterala cutiei de viteze(la mine se desface cred cu un inbus de 17;asta e??) prin care se adauga circa 2 l de ulei.

ma poate ajuta cineva cu mai multe detalii sau cu ceva poze daca se poate!!

multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

croccifixio

poze nu am, sorry

si eu am schimbat uleiul in cutia de viteze in reprezentanta a 2 oara, pt ca prima data am avut probleme, l-am schimbat la un mecanic wanna` be, deci nasol,si acum sunt mult mai multumit,dar in cutia mea de viteze nu au intrat 2l ...ci 2,7 l,asa scrie si in caracteristicile masini..mai intereseazate sa vezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de sfat.

din cate stiu eu la cutia de viteze cu 6 trepte intra 2.7 l. a mea e cu 5 viteze.

problema e ca nu sunt sigur ca acelea sunt busoanele care trebuie sa le foosesc,cel de golire si cel pe unde sa introduc uleiul.!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

croccifixio

nu stiam ca are 5 trepte, probabil,treaba cu schimbatu nu stiu ce sa iti zic

eu am schimbat uleiul la reprezentanta skoda, vreau sa zic ca sunt multumit,am dat mai multi bani, m-am uitat si cum mi-a schimbat uleiul,foarte multumit,si precizez ca cel de acolo "mecanicul" a pus de la el 700ml ca eu tot 2l aveam la mine :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cutie intra 2l ulei.

cutia.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra 2 litri cand pui prima oara. In realitate, la schimb nu vei reusi sa scoti ultimii 300 ml, si astfel iti va intra doar 1,6-1,7 L. Asa ca daca nu-ti intra 2 L sa nu te sperii :)

P.S. Atat busonul de golire cat si cel de umplere se desfac cu inbus de 17. Pe cel de golire n-ai cum sa nu-l gasesti, e pe fundul CV, iar cel de umplere, in lateral.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. La inceput si eu m-am speriat. Nu este deloc complicat. Cauta 2 suruburi mari in care intra imbusul de 17. La mine cel de golire este pe fundul cutiei inspre spate, la mecanismul diferentialului, unde pleaca planetarele. Ca sa se goleasca bine trebuie desfacut si busonul de umplere, care este pe lateralul cutiei in fata spre radiator.Daca masina sta un pic ridicata de fata(sau in plan inclinat) se goleste aproape tot. La mine au intrat aproape 2l si 240ml de adititv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cum pot sa verific daca mai am ulei in cutia de viteze G4 1,6 16v cod cutie ERT si unde se afla busonul de umplere si cel de golire,verficare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi intra greu in 1 si 2 si putin in 3 cand se incalzeste motorul. Pana sa se incalzeasca imi intra foarte usor.

Probabil ca trebuie schimbat uleiul. Masina mea are deja 144.000 km.

Cateva detalii despre Valvoline SYNPOWER Full Synthetic Gear Oil w/Limited Slip 75W-90

27y1g6o.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am probleme la cutie.1, 2 cand se incalzeste intra greu si cateodata sare din 1.Eu am pus faptul pe baza timoneriei,care din cauza casetei de directie care a curs la mine vreo 15000 km plus la desteptul ala care a avut-o inainte si care si-a batut joc de ea.Timoneria era plina de mazga,mizerie,praf depus si intarit de la lichidul de directie.Eu nu am stiut care este treaba pana nu m-am dus la mecanic si mi-a descris problema.

Cineva mi-a descris situatia cam asa:find un sdi cutia care il echipeaza este aceasi cu cea cu motorul pe benzina si de aceea nu rezista.

Poate stiti voi mai multe. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Nu stiu daca are vreo relevanta, dar eu am schimbat uleiul din cutie acum vreo 3 saptamani,

din acelasi otiv, mi se parea ca intra greu in viteza.

Simplu l-am schimbat si sa stii ca nu se simte diferenta..., chiar mi s-a parut ca intra si mai greu dupa.

Acum s-a mai asezat putin dar nu simtitor.

Ca sa bagi uleiul, scoti capacul lateral, si iti trebuie " o pompa " cu care sa il introduci ( cel putin asa am facut eu )

In rest este usor de facut operatia.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta ma intereseaza si pe mine.Eu am 160000 km si parca nu mai culiseaza schimbatorul cum trebuie,are o bataie cand dau din 5 in 4.Cam cat costa un schimb ulei in cutie,stie cineva?Multumesc

Ce tip de ulei ai bagat?Oricum as prefera sa merg la un mecanic,cunostintele mele nu-mi permit sa ma bag la creatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Problema mea cu intratul greu in 1-2 si parca loveste in ceva in 3 (nu intra drept in fata, ci cativa mm mai spre stanga) este cam 75 % rezolvata. Era din timonerie. Neavand scut la motor, s-a strans praf, noroi si probabil s-a intarit pe legaturile alea.

Am dat cu un spray special cu vaselina tratata cu calciu si sincer va spun ca numai intra asa de greu.

A mai ramas sa schimb saptamana viitoare si uleiul la cutie, marca Valvoline 75W-90 / GL4, la 35 RON / Litru.

Castrol-ul este exagerat de scump :o

O sa revin cu pareri.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema o am si eu, la mine intra greu 1 , si la 2 si 3 parca agata ceva. cred ca nu mai am nici ulei suficient de transmisie.

la timonerie , stiti cumva daca se pot skimba capetele alea de cauciuc, sau e suficient sa le cureti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tip: eu nu am avut imbus de 17; am folosit un surub de metric 10 care are hexagonul de 17mm pe care am infiletat o piulita de aceeasi dimensiune plus o alta ca si contra. apoi o cheie fixa (sau inelara) de 17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Matei pentru poze :) Inca nu am apucat sa-l schimb dar aceste poze sunt bine-venite.

Cel de scurgere e mai usor sa zicem, de desfacut, dar celalalt de umplere pare a fi intr-un loc greu accesibil.

Oricum am desfacut un bidonas de la Valvoline si are sub capac un fel de pipeta lunga pentru umplere...

Ma gandeam surubul pentru umplere este undeva deasupra ;)

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

prima treapta intra mai greu cand se incalzeste motorul,

schimbarea uleiului din cutie a avut efect ? (la cei care au facut lucrul acesta)

golful are 90.000km, si nu`mi pun problema unui disc de ambreiaj sau a volantei,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu m-am chinuit cu imbus ,cu surub de 17 ,. dar nu am reusot sub nici o forma sa desfac acele busoane de la cutie, zici ca-i facatura.

Maine o duc la service :).

Revin cu pareri dupa, desi nu aveam ptobleme nici inainte. Uleiul e OEM din germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
padurariu_adrian85

salutere, aveam si eu o problema, dupa ce se incalzea putin motoru agata treapta 1 , trebuia sa bag a 2-a si dupa aia in treapta 1 ca sa pot pleca; problema sa rezolvat cu schimbu de ulei care era f uzat era ca ciocolata calda :) , am pus de la valvoline 75 w90 api GL4 si nu mai agata deloc in nici o treapta chiar si dupa ce se incalzeste motorul, nu am mai avut probleme desi se simte ca sincroanele ar trebui schimbate dar asta cand oi mai umbla pe la ambreiaj, va salut sper k a fost de folos :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

acele busoane sunt ft aproape unu de altu unu in fata si unu in partea de jos acela pt golire lichid ,prin fata se face schimbu cu un furtun si un bidon cand incepe sa se scurga pe langa el e  gata....eu am bagat castrol si sa simntit diferenta 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

La  cati Km se schimba uleiul la cutia de viteze???,

 

Si mie imi intra greu inr2a si putin mai greu intra3a, cand schimb a2a rapid  face urat..  :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nicăieri scris un interval de schimb pentru uleiul din cutie manuală

Cu motorul oprit cum intră în viteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!