Jump to content

507.00 in loc de 505.01?


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

Un topic foarte interesant din punctul meu de vedere;

Este raspunsul de la "Castrol America" la intrebarea: Este ok sa folosesc ulei 507.00 in TDi-ul meu? Surprinzator, raspunsul tech-support este: Nu, nu e OK. Uleiul nostru 507.00 (Castrol) nu satisface 505.01!!! Raspunsul m-a uimit avand in vedere ca am citit note de service care spun clar ca un ulei cu norma 507.00 satisface si norma 505.01. Pe partea cealalta, ma gandesc ca o sti tech-supportul lui Castrol ce produse vand?

Textul in original e preluat de pe TDIClub, sublinierile imi apartin.

Sincer sa fiu, mi se pare ca tech-ul a fost "bata" la capitolul norme de ulei... insa partea a 2-a a raspunsului arata ca stie ce trebuie sa faca 505.01 - cu toate ca gresete grosolan spunand ca e vorba de cama injectorului - e vorba de camele supapelor, in special cea de evacuare... asa ca oare *chiar* nu stie ce vorbeste???

________________TDIClub_____________________________________

I then sent an e-mail to Castrol and this was the response:

INQUIRY DETAILS:

I have a 2005 VW Golf TDI and a 2006 VW Jetta TDI both of which require VW 505.01 spec oil. I can get Castrol SLX Professional LL03 (507.00) from my dealer, I would like to use this oil if the 507.00 spec also covers the VW 505.01 spec. In short; Does the new 507.00 spec cover the 505.01 spec also?

*

Thank you for contacting Castrol North Ameirca.

The SLX Professional LLO3 5w-30 meets VW 504 00 and 507 00 it does not meet the VW 505 01 specification. The 505.01 engine oil is specifically formulated to ensure protection of the cam lobes that drive the unit injectors. High loading requires the proper level of antiwear protection. In turn VW needs to ensure that 505.01 is utilized for this engine design. The cam shafts are mechanically driven and assist in the build up of fuel pressure in each injector.

Castrol 505 01 is only available in North America through VW dealerships.** It is branded as Castrol 505 01 or Castrol SLX professional oil and has a VW part number (ZVW-352-167-Q-DSP).

*

Castrol Consumer Relations

It would appear that according to VWOA and Castrol USA the 507.00 spec does not

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca era mai bine sa pui intrebarea la castrol.de (cu ajutorul unui program de traducere) decat la "Castrol North Ameirca", pentru ca americanii habar n-au de TDI. Daca era vreo japoneza sau ceva americanesc poate stiau...

Uite ce scrie si pe aceasta pagina tot castrol:

http://www.castrol.com/castrol/genericarti...ntentId=7036842

Partea aceasta (e citat din pagina castrol):

Freigaben/Spezifikationen

Freigabe nach VWNorm 504 00, 507 00.

R

Modificat de Dragos Ene
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am pus eu intrebarea; Este raspunsul primit de un american...

Da, ai dreptate, se poate sa nu stie ce spune. Pe partea cealalta, in Europa, presiunea pt protectia mediului este mult mai mare ca in US - stiu ce spun - asa ca este *posibil* ca uleiul sa fie recomandat in mod special pt modul in care protejeaza sistemul de control al emisiilor si in mod secundar pt protectia motorului. Vezi chiar linkul dat de tine mai sus - unde este specificat ulei LL pt interval de service QG2 (fix). Mai e si o mentiune legata de DPF.

Cum spuneam mai sus, in raspunsul primit de la Castrol Americas au fost niste erori... asa ca se poate sa fi raspuns "din burta"... sau se poate sa stie ceva ce nu apare pe spatele sticlei.

Practic, ce vreau sa stiu este: daca nu luam in calcul sistemul de control emissi, care dintre norme e mai buna: 505.01 sau 507.00? Cat despre 506.01 da, indiscutabil e cea mai buna, acolo unde uleiul este ok pt R5 si V10. Este incontestabil si cea mai scumpa alternativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sant trecut "prin" Castrol 507.00. :)

Il papa mai usor un motor construit pentru 505.01. Deci din punctul meu de vedere nu-si are rostul ca inlocuitor al acestuia.

Doar pentru motoare construite pentru norma 507.00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia despre uleiuri a mai avut loc de nenumarate ori. Din punctul meu de vedere atata timp cat un tip nou de ulei inglobeaza si normele vechi inseamna ca este mai bun. De asemenea cu privire la faptul ca 507 se papa mai usor nu sunt de acord pt ca depinde foarte mult de uzura motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

goodposting.gif

Initial si eu am avut 505.01, Castrol EDGE, si acum am trecut la ulei original VW, Long Life 507.00. Am completat de curand 500 ml dupa 10.000 km. Asa consuma si inainte.. Nu stiu daca uleiul original VW este Castrol (asa am auzit) dar oricum, cantitatea de ulei consumata intre aceste doua norme nu cred ca are relevanţă..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sant trecut "prin" Castrol 507.00. :lol:

Il papa mai usor un motor construit pentru 505.01. Deci din punctul meu de vedere nu-si are rostul ca inlocuitor al acestuia.

subscriu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Castrol SLX 5W30 cu norma aprobare: VW 504.00/507.00, desi pe carcasa motor este scris destul de mare 506.00 si 505.01. La reprezentanta mi-au zis ca e mai bine sa folosesc Castrol EDGE 5W30, care dupa cateva verificari se pare ca are aprobare: VW tot 504.00 si 507.00, dar pot folosi si Castrol 5W40 cu 505.01; Castrol SLX 5W30 il folosesc la recomandarea reprezentantei VW din germania de unde am cumparat in prealabil masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Este normal ca un ulei de ultima generatie, cu o anumita norma, folosit la o masina care nu este proaspat iesita din fabrica sa fie consumat mai repede, atat din cauza uzurii inerente a acestui motor, precum si din cauza faptului ca acesta a fost proiectat sa functioneze in conditii optime cu uleiul care indeplinea excat specificatiile vechii norme.

Cum ar veni fiecare tip de masina cu uleiul ei dedicat de producator.

Se poate schimba firma care il produce, dar nu si calitatile acestuia conform normelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
gabriel_petrea
Nu am pus eu intrebarea; Este raspunsul primit de un american...

Da, ai dreptate, se poate sa nu stie ce spune. Pe partea cealalta, in Europa, presiunea pt protectia mediului este mult mai mare ca in US - stiu ce spun - asa ca este *posibil* ca uleiul sa fie recomandat in mod special pt modul in care protejeaza sistemul de control al emisiilor si in mod secundar pt protectia motorului. Vezi chiar linkul dat de tine mai sus - unde este specificat ulei LL pt interval de service QG2 (fix). Mai e si o mentiune legata de DPF.

Cum spuneam mai sus, in raspunsul primit de la Castrol Americas au fost niste erori... asa ca se poate sa fi raspuns "din burta"... sau se poate sa stie ceva ce nu apare pe spatele sticlei.

Practic, ce vreau sa stiu este: daca nu luam in calcul sistemul de control emissi, care dintre norme e mai buna: 505.01 sau 507.00? Cat despre 506.01 da, indiscutabil e cea mai buna, acolo unde uleiul este ok pt R5 si V10. Este incontestabil si cea mai scumpa alternativa.

haideti ca va zic eu care e treaba ....AM studiat o grmada de fise tehince , la cerere le pun pe site . Eu am inteles asa....Uleiurile normale au un pachet bogat de aditivi care asigura o protectie foarte buna a motorului dar nu rezista mult in timp si afecteaza filtrele de particule si catalizatorul de euro 5 . Nu afecteaza dar...il cam murdareste. Acei aditivi sunt foarte puternici dar se "duc" repede .In schimb uleiurile Long life nu au un pachet de aditivi foarte bogat , nu ofera protectia asa de mare ca uleiurile cu interval normal de schimb , insa nu se uzeaza asa de mult . Daca faci analiza unui ulei normal si unul Long life se constata ca cel normal pana in 10.000 de km are valori un pic mai bune fata de cel L.L ,Dupa 15.000 km cel normal se degradeaza foarte mult in schimb cel L.L isi pastreaza proprietatile . La Pompe Duse e cu totul altceva . Nu se foloseste alt ulei din cauza ca aditivii sin compozitia uleiului sunt "mancati" de forfecarea injectorului si din cauza ca sunt presiuni foarte mari . Daca consultati fisa tehnica o sa vedeti ca Indicele la 100`C difera cat si TBN-ul. De ce credeti ca 50700 nu este recomandat pentru motoarele alea "smechere de V10 " ? Eu sincer am inteles ca au facut un compromis ....protectie mai putina la motor ...mai putin consum si mai buna protecite la catalizator . Eupersonal folosesc la 1.8T benzina 20V 150CO , Mobil1 0W40

Modificat de gabriel_petrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai putea posta aceea fisa tehnica? mai este postata una, dar nu este completa intre un 5W-30 (norma 507.00) si un 5W-40 (norma 505.01).

ce intelegi tu prin forfecare injectorului si "mancarea" aditivilor?

LaterEdit

Uite ce am gasit in aceea fisa tehnica:

TBN [mgKOH/g]

-ASTM D2896: 7,6 pt 5W-40

-ASTM D2896: 7,0 pt 5W-30

cu ce influenteaza aceste valori uleiul

Modificat de ali3nmarte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Subscriu si eu la ceea ce a zis C o s m i n. Daca ai 505.01 special facut pt PD nu are rost sa bagi 507.00. (exceptie doar daca ai DPF).

La fel e si la motor pe benzina MPI... daca am indicatie de 502.00 nu are rost sa bag 504.00, care e mai mult indicat pt FSI-uri.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta am bagat in motor si 50700 si 50501. Dar masina avand un rulaj (200 000 km la bord, atunci), tot 50501 a fost mai bun. Protectie mai buna la turatii, costuri mai mici, consum mic de ulei intre intervale de schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare. Analizand masina am descoperit ca am senzorul din baia de ulei cat si qg1 pe eticheta din portbagaj. Pana acum am folosit numai Aral 431 care ma trimitea la service undeva la 17-18.000km, timp in care consumul de ulei era infim (nivelul pe joja nu scadea nici macar pana la jumatatea hasurata). Tot citind diferite fise tehnice, pareri, am decis sa folosesc Castrol Edge 5w30 504.00/507.00, ulei nou pentru PD, recomandat pentru motoarele diesel PD >2000. Am doar 4 zile de cand am schimbat uleiul si pot rezuma astfel:

PRO

- se incalzeste un pic mai repede

- urca mai usor in ture

- consum putin mai scazut, dar nu semnificativ (maxim 0.3l/100km)

- motor mai silentios in mers >1200rpm nici nu zici ca e diesel (un mers perfect rotund si fara rontait,etc - poate avea legatura si cu motorina folosita)

CONTRA

- motor putin mai zgomotos la rece si mai ales in primul minut de functionare (normal ar fi trebuit sa fie invers fiind un ulei mai subtire)

ps: masina are 240.000km. O sa va tin la curent cu evolutia lui 507.00 in 1.9TDI AJM MY2001

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Aral 431(nu e longlife) pe care sa-l tii 17-18 000 km in motor in praful din Bucuresti mi se pare enorm de mult.De care senzor de ulei este vorba ? banuiesc de nivel .Poate era setata revizia la 20 000km si atunci automat te avertizeaza cu 3000 km inainte ca ai de facut revizia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a intamplat sa ma trimita si la 12.000 (pusesem aral 5w40 505.00 - din neatentie), dar si la 17-18.000 (in general). 12,17-18.000 include si cei 3000km de cand incepe avertizarea. Eu imi notez de fiecare data cand fac schimbul si pot spune ca variaza de la schimb la schimb (pana acum de cand este masina la mine am facut 5 schimburi de ulei).

Stiam si eu ca uleiul nu este longlife, dar am zis sa fac ce spune BC si nu dupa capul meu! (cred ca inginerii de la vw au fost mai destepti decat mine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: Te-am intrebat ce fel de senzor ai tu in baie la o masina din 2000 ?Sa nu zici ca de calitate ulei :)...Si fa mai bine de "capul tau" si pune norma 505 01 si schimba-l la maxim 10 000 km (cu tot cu filtru) si nu m-ai astepta sa-ti zica BC. :D

Modificat de andrusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca am qg1 pe eticheta normal ca am senzor pentru LL (nivel si calitate ulei).

Am zis sa o incerc si pe asta. Ce mai poate pati o masina la 240.000km, mai ales ca 507.00 este cea mai noua norma pentru PD si este un ulei 100% sintetic.

Iar praful de la noi nu are nici o legatura cu uleiul ci doar cu filtrele. Oricum filtre le schimb mult mai repede (cam la jumatate, aprox. 10.000) si nu cumpar decat de calitate si fabricate in UE (germania,austria, spania), nu turcisme sau chinezarii. In plus merg foarte mult cu masina intins, rar am drumuri de 4-5 km, cele mai multe fiind de peste 50km, si anual depasesc 30.000km (ceea ce cam impune LL).

Oricum daca nu o sa fiu multumit de evolutie - zgomot, consum ulei (care pana acum era inexistent),consum carburant, etc o sa il dau jos. Am zis sa incerc mult laudatul 5w30 507.00 de la castrol, pentru ca personal de 5w40 tot de la castrol am fost dezamagit! Aral 431 s-a dovedit a fi mult mai ok pentru motorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) nu si de calitate.QG1 si QG2 se refera la intervalul de service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa aprox. 2000km, constat urmatoarele la Castrol Edge 5w30 507.00 folosit in 1.9 TDI PD AJM:

- consum de ulei zero (nivel maxim pe joja). Un consum va exista pentru ca plange EGR de cand am masina

- zgomot sigur mai mare la relanti si atunci cand motorul este rece, fata de 5w40 Aral 431. Cu toate ca 5w30 este un ulei mai subtire ar fi trebuit sa fie invers.

- reducerea de consum oferita de 5w30 - doar marketing. consumul este acelasi, atat urban cat si extra urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu ai mers la turatii mari si pe perioade mai lungi(autostrazi si "calcata") ca sa-ti dai seama de consumul de ulei.Asa prin Bucuresti nu prea o sa consume ulei(bineinteles daca nu ai alte probleme) :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu prea inteleg marcile astea de ulei pe care le folositi voi,daca va uitati pe bidoane o sa vedeti Made in UE,eu folosesc de cand a aparut PD ul numai Liqui Moly 505 01 care e facut numai in Germania,vreau sa va spun ca nu am umblat in nici un motor si cel mai mult am facut 980.000 cu un AUY de pe sharan,incercati l si mai vb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!