Jump to content

2.0 TDI, 140 CP, 4 Motion, 6+1 Manuala


CT 10 VWP
 Share

Postare recomandată

Dupa cum spune si titlul, tatal meu conduce un Tiguan cu motor de 2.0 TDI, 140 CP, 4 Motion, cu cutie manuala 6+1 trepte la care (aproape) NICIODATA nu foloseste viteza a cincea. Adica comuta la 3500-4000 ture, 100-120km/h, din viteza a patra direct in viteza a sasea, lucru care ma sperie. Nu se poate obisnui ca faptul ca are 6 trepte, pana acum conducand doar masini cu cinci trepte si prefera sa evite viteza a cincea. Acum problema mea este daca se poate intampla ceva rau cutiei sau, de ce nu, motorului, dat fiind faptul ca nu utilizaeaza corect cutia cu sase trepte?!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai vazut folosita metoda asta.

Daca nu subtureaza motorul cand ajunge in a 6-a, nu sunt probleme. Dupa ce schimba 4-6, ce turatie are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am observat la ce turatie sta in treapta a sasea, dar ma uit si revin cu post nou. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A6a la 120 are cam 2000rpm, ceea ce nici nu-i rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine si cel mai corect este sa il inveti sa foloseasca corect treptele de viteza. Orice lucru folosit incorect mai devreme sau mai tarziu cedeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

................ la care (aproape) NICIODATA nu foloseste viteza a cincea. Adica comuta la 3500-4000 ture, 100-120km/h, din viteza a patra direct in viteza a sasea....................

Multumesc!

si eu procedez astfel (mai ales la finalul unor depasiri cand nu mai imi trebuie demaraj sau la vale), nu are absolut nimica daca sari peste anumite trepte (nu e prima masina pe care o conduc in stilul acesta si nu am avut nici un incident nedorit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a6a are 2100 rpm la 110 km/h; 2500 rpm la 130 km/h

nu e mare demultiplicarea intre a4a, a5a si a6a, asa ca merge

ca sa cada pe 2000 rpm ina6a ii trebuie undeva intre 3000-3500 rpm ina4a

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa cada pe 2000 rpm ina6a ii trebuie undeva intre 3000-3500 rpm ina4a

Pai cam asa se intampla, schimba din a 4a in a 6a chiar si la 3500-4000 rpm, de aceea ii si pare lui foarte convenabil.

Practic nu simte nicio decelerare sau vreo intarziere in demaraj a motorului, fie el la mers normal sau in depasiri.

Intrebarea mea ramane inca valabila: SE POATE STRICA CEVA DACA NU ESTE FOLOSITA CORESPUNZATOR CUTIA DE VITEZE?

Ps: multumesc celor care si-au exprimat parerea, insa astept si un raspuns avizat! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie la depasirile la limita este bine sa bage a 5-a ca sa aiba turatie mai mare... Doamne fereste de accidente. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai calm ca daca nu are suficient demaraj tot in a 4a "o baga", nicidecum in a 5a! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sincer sa fiu rapoartele la a 5-a si a 6-a sunt foarte apropriate si uneori e mai ok sa dai din 6 in 4 pt cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...SE POATE STRICA CEVA DACA NU ESTE FOLOSITA CORESPUNZATOR CUTIA DE VITEZE?

...

nu ... nu se strica cutia de viteze. ceea ce se poate intampla - sa faca o uzura mai mare la motor, pentru ca tureaza de fiecare data pana la 3500-4000rpm. inca ceea ce se poate intampla sa mearga subturat daca intotdeauna schimba din a 4a direct in a 6a!

Modificat de Manoka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

completez la MANOKA:

si o sa se aleaga cu depuneri in catalizator iar daca are filtrul de particule atunci si acela va fi colmatat (dar se va autocurata ... fara probleme)

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu de lene (cateodata) schimb 1->3->5. n-are nimic..Am un unchi care numai asa schimba..bmw, audi..la toate masinile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai fac si eu asta cateodata, dar doar in situatii de genul sunt in a 2a, ma duc tare pana in 4000rpm ca sa depasesc ceva, am trecut dupa care schimb direct a 4a daca nu am de gand sa mai maresc viteza (deja sunt pe la 65km/h). Singura chestie este ca atunci cand sari o treapta ar fi bine sa astepti putin mai mult pana eliberezi ambreiajul, astfel incat motorul sa aiba timp sa se "detureze" pana cand ajunge la turatia necesara pentru treapta in care schimbi. Exemplu: daca schimb din a 2a la 4000 in a 3a, ajunge pe la 3000rpm, si durata schimbarii coincide aproximativ cu durata cat ii ia motorului sa "cada" de la 4000 la 3000. Daca schimb insa 2->4, treapta a 4a vrea ~2200, ca atare daca schimb la fel de repede si eliberez ambreiajul, va fi o diferenta de turatie care va fi preluata (producand uzuri) in functie de stilul de ridicare a ambreiajului, fie de ambreiaj, fie de transmisie/planetare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul raspuns avizat. Multumesc Ice 2k, dar si celorlalti colegi!

Concluzia: la stilul "smuls" de mers al tatalui meu, incep eu sa-mi fac probleme...trebuie sa il dezvat de obiceiul prost.

Ps: NU SE POATE BLOCA A 6A? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, stergi 6-le de pe nuca schimbatorului si ii zici ca nu mai are. :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sincer sa fiu rapoartele la a 5-a si a 6-a sunt foarte apropriate si uneori e mai ok sa dai din 6 in 4 pt cuplu.

chiar suparator de apropiate zic eu

a7a ar fi optima :biggrin:

la cutiile vechi erau mai lungi ultimele 3 trepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum problema mea este daca se poate intampla ceva rau cutiei sau, de ce nu, motorului, dat fiind faptul ca nu utilizaeaza corect cutia cu sase trepte?!

Dragi colegi, deja cred ca o dam in balarii, si ne indepartam de la subiect. Colegul vrea sa stie daca i se strica masina procedand in felul respectiv, sau nu.

Motorul la 3500, chiar 4000 nu este supraturat, si daca se accelereaza progresiv, eu nu vad ce ar putea dauna. Iar treaba cu subturatul, la 2000 de ture, nu se pune problema.

Doar daca se incearca o accelerare brusca in a 6-a de la 2000 de ture, atunci ar putea sa apara ceva probleme la motor, mai exact fenomenul surge.

Cat despre retrogradarea direct in 4, aici s-ar putea sa fie o problema. Daca el retrogradeaza din 6, in 4, si cade de la 2000 de ture, in 3500, cu scopul de a avea "zvac", nu cred ca acel "zvac" va fi suficient, pentru o depasire la limita. Ce viteza are la 2000 ture in treapta a 6-a?

Chiar mi-ai starnit curiozitatea, si o sa fac un test si eu. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu

la 2000 rpm e 105 km/h viteza reala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!