Jump to content

fuzeta indoita


flopem
 Share

Postare recomandată

mi-a lovit cineva masina fix in roata stanga fata si nu s-a intamplat nimic dar s-a indoit fuzeta si bieleta directie

masina merge perfect dar roata este indoita in interior in partea de sus si trage tare intr-o parte.

am dat jos roata si fuzeta este indoita putin de tot exact in partea in care e mai solida.

1 se poate indrepta fuzeta? toti mecanicii mi-au spus ca e imposibil sa o indrepti indiferent de forta cu care o lovesti (dar atunci ma intreb de cum s-a indoit mai ales ca a fost lovita relativ usor)

2 desi e foarte putin indoita(aproape ca nu se vede cu okiul liber- roata sta acum inclinata relativ tare) este vreo posibilitate de-a modifica unghiul de cadere sa stea roata dreapta?

3 cine imi explica in 3 cuvinte cum se da jos fuzeta? trebuie desfacut si telescopul de sus cu presa sau e prinsa doar jos etc etc?

4 stir cineva dezmembrari fabia in CLUJ sau are cineva o fuzeta stanga ?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa o dai jos, trebuie sa desfaci etrierul, pivotul, bieleta antiruliu, capatul de bara si surubul care preseaza fuzeta de amortizor. Sa ai mare grija cand desfaci senzorul de viteza, aflat deasupra rulmentului rotii, deoarece e posibil sa fie intepenit. Cred ca va trebui sa schimbi si amortizorul, sau cel putin da-l jos sa vezi daca e stramb. Mult succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amortizorul nu e indoit....am verificat la servce.

da totusi...sunt sanse sa indrept fuzeta?? avand in vedere ca e foarte putin indoita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io nu m-as juca tinand cont ca in fuzeta se tine si rulmentul in care se tine roata, si telescopul...poate sa aibe ceva fisuri dupa aia, nu e de gluma, acuma la cat face o fuzeta...si cat face viatza ta..calculeaza. Plus ca poate nu iese dreapta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da....cam ai dreptate! mai ales ca e fonta si poate crapa!

incep sa caut pe la dezmembrari ...

oricum mersi...si daca stie cineva sa imi spuna de-o fuzeta astept!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salu,ceva de genul asta am patit si eu,nymai ca eu am intrat cu roata intr-o piatra cu roata putin virata catre dreapta am schimbat rulmentul pt ca dupa lovitura se auzea un frecat de fier pe fier,la sugestia mecanicului.rulment schimbat tot se mai aude un frecat dar nu asa tare ca inainte.sa fie capul de planetara sau fuzeta indoita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da fuzeta ti-ai indreptat-o/schimbat-o?

nu cumva e indoita?

uita-te pe roata daca sta drept pozitionata pe sosea...sau dupa uzura cauciucului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,fuzeta nu vine cu tot cu rulment?daca nu cum arata fuzeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intamplarea face sa fi intrebat ieri la stealer dealer de fuzeta (am doua prezoane cu spirele tocite si....) si mi s-a spus ca vine cu tot cu rulment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca la alte magazine de piese auto, poate se aduce si separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,ce ai pus in poza nu este port fuzeta?cand am cumparat rulmentul a venit cu tot cu fuzeta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce atasesz mi-am dat seama ca nu se poate separat si ca eu nu ma refer la fuzeta, ci la butuc (piesa 18).

Pana una alta, unul din prezoane nu mai iese si eu am urmatoarele intrebari:

- prezonul poate fi scos si fara distrugerea lui cu masina de gaurit?

- [ trebuie schimbat si discul (nu am fost atent daca si in gaurile din disc sunt spire, desi nu cred)?]

- in afara de acel butuc si evident prezoane mai e ceva de luat in calcul?

post-3243-1241014280_thumb.jpg

post-3243-1241014285_thumb.jpg

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piesa 18 este rulmentul propriu zis, iar la prezon banuiesc ca te referi la piesa 12, care se poate scoate fa ra a fi distrusa cu indemanare, spray degripant si multa rabdare... si din cate am vazut aici sunt descrise toate etapele de urmat pentru a demonta/monta fuzeta.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, prin prezon ma refer la piesa 9. Si cand spun ca nu mai iese nu e vb de gripat, ci de faptul ca se invarte in gol si...atat.

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe disc nu are filet, se intampla ceva ciudat acolo... acel prezon ar trebui sa iasa usor fara sa agate pe acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marlboro, iti raspund aici: deci surubul de roata (9) are filet numai in piesa (18)- denumita pe scurt rulment, corect fuzeta cu rulment-in engleza "wheel hub with bearing". Discul de frana e tinut pe (18) de surubelul (12).

Daca nu iese (9) din (18), mai mult se invarte in gol, nu mai ai nicio varianta de rezerva decat sa dai cu burghiul prin 9. Inseamna ca e distrus filetul si inca nu stii daca pe 9 sau 18. Asa, dand cu burghiul prin 9 POATE ai noroc si salvezi filetul din 18 daca nu e stricat. Daca e stricat din 18, atunci tre'e musai inlocuit 18.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MarlboroMan

Prezonul care spuneam ca nu poate fi scos a iesit (de bunavoie si nesilit de nimeni) iar fileturile tocite au putut fi "corectate" fara schimbarea butucului. :icon_thumright:

Problema este cel mai probabil cauzata de folosiriea pistolului pneumatic la strangerea prezoanelor. Eu ii banuiesc de malpraxis pe cei de la Avia pentru ca inainte de revizie am rotit cauciucurile si am curatat prezoanele de mizerie si rugina (si evident erau intregi), apoi am facut revizia si cand am montat cauciucurile de vara prezoanele erau tocite.

Concluzia: aveti grija si la revizii (sau orice alta operatie efectuata in atelier) nu numai la vulcanizare!

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-am achizitionat o fuzeta fabia din dezmembrari dar:

-anul masini este la fel ca al meu (2001)

-era exact model ca si al meu (1,4 16 v)

problema este ca fuzeta achizitionata e de la un model cu ABS iar masina mea nu are ABS.

Teoretic nu ma incurca sa dau jos acel senzor dar mi-e frica sa nu difere butucul ca marime.

Imi zicea cineva ca s-ar putea sa fie diferit butucul cu rulment si ca nu o pot monta pe masina mea.

Sau diferit la niturile pt planetara.

Ce credeti....o sa pot pune fuzeta cu ABS pe masina mea fara ABS?

Stie cineva daca potriveste?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, personal nu am incercat varianta asta de care zici flopem dar ma gandesc ca era bine daca luai tot ansamblul de la dezmembrari: fuzeta+rulment. Ma gandesc ca nu are ce sa difere numai trebuie vazut daca diametrul interior al fuzetei este acelasi cu exteriorul rulmentului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspuns blitz.....dar:

am cumparat TOT ansamblu (fuzeta +rulment) dar mie mi-e frica sa nu potriveasca niturile de la planetara in rulmentul acesta care l-am luat cu tot cu fuzeta.

intelegi ce vreau sa zic? deci am tot ansamblu si mi-e frica ca nu o sa il pot imperechea cu planetara care o am pe masina.

am sunat la piese skoda si mi-au spus ca sunt zeci de rilmenti pentru fatza si sa nu cumva sa am vreo surpriza sa nu potriveasca.

acuma ma intreb...daca fuzeta e tot de pe o fabia 2001 1,4 ca a mea....oare o sa potriveasca pe a mea?

te rog mult sfatuieste-ma blitz,mersi

inca o intrebare: un butuc cu rulment de pe stanga se poate pune si pe dreapta (in fuzeta) si invers?..sunt la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca te refereai la canelurile planetarei. Mda, interesanta intrebare; crede-ma ca nu stiu ce sa raspund. Nu ai decat o varianta si anume incercarea. Totusi am sa revad maine documentatiile tehnice dar sunt convins ca n-am vazut nicaieri vreo dimensiune/numar de caneluri la capul de planetara ca sa pot trage vreo concluzie.

Cu toate astea NU cred ca ar avea de ce sa nu se potriveasca de pe una pe alta, mai ales ca sunt aceeasi motorizare si acelasi an de fabricatie. Si zic asta gandindu-ma ca nu cred ca modificau linia de productie a capetelor de planetara pentru cele cu ABS.

Da, rulmentul cu butuc se poate monta stg/dr fara niciun fel de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Cred ca poti fi linistit in legatura cu fuzeta achizitionata. Sunt facute toate la fel ( fie ca e cu senzor sau fara). Canelurile pentru planetara sunt 100 % aceleasi, poate diferi doar la motorizari diferite si/sau speciale (Fabia RS, etc), la o adica poti scoate acel butuc care intra in rulment si sa il pui (impreuna cu rulmentul nou) in fuzeta achizitionata. Sa verifici bine suspensia ( caseta de directie, trapez, bucse,etc.) mai ales pe partea accidentata, deoarece daca s-a indoit fuzeta inseamna ca nu a fost o nimica toata lovitura respectiva, mai bine schimbi acum cateva piese pana nu se-ntampla ceva de doamne-fereste, cu directia si franele nu e de gluma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tare mult.....asa cred si eu..si deja lucrarile sunt pe drum!

totul merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!