Jump to content

Fum pe la joja de ulei... semn de uzura motor?


nesfarsit
 Share

Postare recomandată

La mine (dar e motor pe benzina) am observat aburi/gaze care ies din motor daca deschid busonul de ulei cu motorul cald. Pe la joja nu m-am uitat dar o sa investighez problema. Motorul are 150.000 km si nu consuma ulei mai deloc intre schimburi (100-200 ml). De o saptamana i-am facut test de cumpresie. Mecanicul a zis ca valoarea de 16 bari este una foarte buna. Cred ca e un fenomen normal la cald daca ies putine gaze fie pe la joja sau daca deschizi busonul de ulei. Nu cred ca am de ce sa imi fac griji.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut. Am o neliniste in legatura cu motorul meu. Poate ma ajutati cu vre-un sfat. Ieri am verificat nivelul uleiului si e perfect,nu a scazut nivelul nici un pic de la schimb(6000 km). Am scos joja si am pornit motorul sa vad daca am gaze(dupa ce am citit aici am fost curios),nu am vazut sa iasa nici un pic de fum dar in schimb scuipa picuri de ulei. Motorul nu bate, functioneaza cat se poate de normal, porneste foarte usor si trage normal. Ar trebuii sa am emotii din cauza asta? Multumesc anticipat ptr raspunsuri/ajutor. PS Sper ca am postat unde trebuie n-am gasit alt loc unde ar fi trebuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este firesc sa sara ulei daca motorul este pornit si joja este scoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e asa e bine,ptr ca si azi m-am uitat si sare binisor ulei dupa cateva secunde dupa ce scot joja.Si pe la capacul de la ulei sare daca il las desfacut,pe la capac am si foarte putin fum cind il desfac,timp de 1 secunda pe urma nimic doar ca scuipa ulei,si se aude un zgomot ciudat ca de toaca cind desfac capacul de la umplere ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal. Asa e motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ptr raspuns, asa m-am linistit si eu. Mi-am facut putine griji ca am motorul uzat la 157000 km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Abur sau fum scoate si al meu pe la joja de ulei si arunca stropi dar toti mecanicii mi-au zis ca nu e nicio problema.Atata timp cat nu papa ulei si merge bine nu ma complexez cu aburi fum sau alte fumigene.PS al meu are 280 000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut.Am o problema la un golf 4,am un motor AXR de 101 cp,75 kw...imi scuipa ulei pe la joja binisor tare,si se aude o bataie ca si cum ar fi axul cu came,consuma cam 1l,1,5 l la un schimb de 15000,folosesc ulei castrol 5w 40 .am fost la mecanic si mi s-a transmis ca ar fi motorul,ca a prins aer fals pe un furtun de la egr si ca tre sa desfac motorul ca sigur sunt supapele si segmentii..masina are aproape 500 000 km si consuma si mai multa motorina..daca ma poate ajuta cineva,macar cu un sfat va rog... daca desfac capacul la filtrul de aer bate mai ceva ca un tractor...multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Nu prea se leaga ce scrii tu pe acolo, dar incerc sa imi dau seama ce vrei sa spui si sa-ti dau parerea mea:

 

imi scuipa ulei pe la joja binisor tare,si se aude o bataie ca si cum ar fi axul cu came

 

-iti scuipa pe la joja cu joja scoasa sau cu ea bagata acolo ?

-bataia la axul cu came e greu de diagnosticat

 

,consuma cam 1l,1,5 l la un schimb de 15000,folosesc ulei castrol 5w 40

 

-consumul intr-adevar este foarte mare, in ce regim este acest consum, mergi frevent cu viteze foarte mari si turatii foarte mari ale motorului ?

 

.am fost la mecanic si mi s-a transmis ca ar fi motorul,ca a prins aer fals pe un furtun de la egr si ca tre sa desfac motorul ca sigur sunt supapele si segmentii..

 

-mecanicul s-ar putea sa aiba dreptate doar partial, daca ai vreunul din furtunele care vin de la turbina spre EGR desprins sau cu scapari de aer, atunci intr-adevar o sa pierzi presiune si o sa creasca automat si consumul de ulei al motorului. La AXR verifica in special furtunul care intra in EGR, este un topic intreg pe tema asta pe acest forum, este furtunul de sus din stanga, verifica daca acel furtun este fixat in acea clema si daca dintii de fixare nu sunt rosi. Verifica si pe langa furtun la intrarea in EGR daca nu ai scurgeri de ulei si mizerie. De asemenea verifica si cealalta conexiune care este jos este una pe undeva pe sub lichidul de parbriz tot asa o clema.

La partea cu desfacut motorul nu sunt de acord, decat dupa o verificare compresie poate si alte verificari, cred ca s-a grabit mecanicul

 

masina are aproape 500 000 km si consuma si mai multa motorina..daca ma poate ajuta cineva,macar cu un sfat va rog... daca desfac capacul la filtrul de aer bate mai ceva ca un tractor...multumesc frumos

 

-ce inseamna ca masina consuma si mai mult motorina, care este consumul urban extraurban si in ce regim de mers, iar despre desfacut capacul de la filtrul de aer de ce ai face asa ceva ?

-la 500 000 km e clar ca nu mai este nou motorul si din cauza uzurii creste si consumul ...

Daca imi aduc eu aminte bine in Pascani sunt cativa mecanici buni pe 1.9 TDI, mai intreaba poate gasesti pe cineva mai priceput ...

 

Am avut si eu consum marit de ulei, era furtunul care intra in corpul EGR cu probleme, dupa ce am inlocuit acel furtun cu unul nou au disparut toate . Verifica acel furtun in primul rand, daca sunt dintii uzati si ai acces la un strungar poti sa faci o flansa si sa-l prinzi pe viata acolo ca sa nu mai se uzeze.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca desfac capacul la filtrul de aer bate mai ceva ca un tractor...

Ala e ax cu came uzat, toata ziua.

Aia cu aer fals e poveste de copii. 

 

Ideea e ca trebuie desfacut capacul la culbutori si vazut toate camele + tachetii. Precis cel putin unul e uzat.

Ia vezi aici: http://vwforum.ro/topic/82542-ax-cu-came-uzat-la-pd-model-bxe/

Segmentii lasa-i la locul lor ca n-au nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in urma unui astfel de zgomot, am trimis pe cineva la mecanic sa desfaca si sa verifice culbutorii si axa cu came. A rezolvat-o.... ce a gasit ? un culbutor avea deja gaura-n el....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

 

daca desfac capacul la filtrul de aer bate mai ceva ca un tractor...

Ala e ax cu came uzat, toata ziua.

Aia cu aer fals e poveste de copii. 

 

Ideea e ca trebuie desfacut capacul la culbutori si vazut toate camele + tachetii. Precis cel putin unul e uzat.

Ia vezi aici: http://vwforum.ro/topic/82542-ax-cu-came-uzat-la-pd-model-bxe/

Segmentii lasa-i la locul lor ca n-au nimic.

 

 

Cosmin doar pentru curiozitatea mea, cum este legat consumul exagerat de ulei de axul cu came uzat? Intr-adevar consumul marit de motorina s-ar explica prin asta.

Doar pentru informatia mea.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as putea sa spun consumul pentru ca in principiu omul nu mai circula cu masina in starea aia.

Ce pot sa-ti spun ca motorul de 1.9 la km aia inca e parfum. Consumul e in pierderi pe la etansari, simeringuri supape sau turbina, nicidecum pe la segmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cu motorul cald si joja scoasa scuipa ulei, este normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut

De ceva zile am observat ca iese mult fum cu vapori de ulei pe la joja (cred  ca se creaza presiune foarte mare - zici ca e furnal )

Puteti sa-mi spuneti pareri ce ar putea fi?

Multumesc

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti de aceste doua filmulete?

La mine nu scoate chiar asa rau (dar totusi da pe la joja si pe la capac). E dus motorul?

Inainte

https://www.youtube.com/watch?v=VR5TvR78q14

Dupa

https://www.youtube.com/watch?v=7rXkQneQz10

Modificat de koko26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am citi topicul am verificat.. am ramas consternat, am mai verificat mai demult la rece, nu iesea nimic vizibil.. asa si acum , dar la cald surpriza :  

 

 

Modificat de valeriu s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,am si eu passat 2.0 tdi si imi scoate abur pe la joja de ulei si pe la capac,dar nu papa ulei,nu pierde,dar ma îngrijorează treaba asta. Ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat,va rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

testul de compresie iti poate spune starea motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa scoata ceva gaze, ventilatia carterului, gazele de sub pistoane care sunt colectate in epurator capac culbutori directionati in EGR pentru a fi introdusi la ardere in admisie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

salutare tuturor!

sunt pe punctul de a achizitiona un turan 1,9 motor bxe, care am vazut ca e pd. 140.000 km (reali, cunosc proprietarul), an fabricatie 2006.

masina merge impecabil, exceptand un singur lucru: fum pe la buson si joja. ulei bun, insa are 12 k km de cand a fost schimbat.

am citit ca e relativ comun la pd sa aiba gaze in carter, insa asta e fum serios, mai mult decat da pe teava de esapament...

are sens sa ma leg la cap sau imi caut altceva?

multumiri anticipate!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e normal, si al meu bls, scoate la fel cu motorul cald, cand e rece nu se observa fumul acela, dar gaze tot sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaze normale, de la ventilatia carterului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri. am luat-o.

ce mi se pare interesant e ca in momentul in care turez motorul la 2000 rpm, dispare in totalitate fumul. ma gandesc ca daca era o problema de compresie, volumul de noxe din carter crestea proportional cu turatia. gresesc?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!