Jump to content

Fum pe la joja de ulei... semn de uzura motor?


nesfarsit
 Share

Postare recomandată

Ce poate insemna fumul aparut pe la joja de ulei..scoasa in timpul mersului motorului..

Un prieten mi-a aplicat acest "test" (test de de baza la achizitionarea uneui masini) ..la care se pare ca am picat..desi convins fiind ca masina merge perfect..fara erori la scanarea cu vag-com 311.2N.

Ce ar trebui sa mai verific?

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e normal sa iasa vapori pe la joja sau pe la capac daca motorul este cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e un fum incolor sunt gaze de carter , stai linistit e normal sa aiba la pompe-duse Am vazut si la motoare noi-noute acele gaze de carter

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pentru cele spuse..m-au..linistit..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate pd-urile au aceste gaze de carter si sunt mult mai multe ca la orice motor clasic, motor la 8000 de km scotea aceleasi gaze de carter ca unul de 200 000 deci nu tre sa-ti faci probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: Sa nu uiteam si ca pompa de vacuum soarbe aerul de pe circuitul de vacuum si il sufla cu sub capacul de la culbutori prin orificiul special lasat pentru asta .

Tocmai de aceea cand scoti capacul de la ulei cu motorul pornit scoate motorul gaze de zici ca ce-i aia .Avand in vedere ca partea de sus a motorului comunica cu cea de jos prin orificiile de scurgere a uleiului va dati seama ca si gazele o iau pe acolo .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate motoarele indiferent de combustibil sau marca elimina gaze din carter, aceste gaze in majoritatea cazurilor sunt recirculate spre admisie si nu se vede prezenta acestora in nici un fel pana nu desfaci vreun buson, joja etc. Daca ai probleme la etanseitatea pistoanelor in camasi cantitatea acestor gaze care pot fi si sub forma de fum creste. Este greu de spus sau analizat prin cuvinte si povestiri cate gaze ies si daca e ok sau nu. Se fac niste teste foarte complicate pt a stabili gradul de etanseitate piston / camasa fara demontare, nu doar o banala masurare a compresiei, iar Vag-ul doar in situatii extreme poate sa-ti spuna daca ai probleme la compresie, iar cel ce le interpreteaza trebuie sa fie foarte versat.

Modificat de techniq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

va salut. Am si eu aceasta problema la un passat 1.9 tdi 101 cai. E vorba de masina firmei. La mine din nefericire iese un fumm serios atat pe la buson cat si pe la jona de ulei. Am observat asta cand am fost la un mecanic si i-am zis sa inlocuiasca garnitura de la busonul de ulei doarece aveam pierderi ep acolo. Cand a deschis si a vazut ce gaze am mi-a zis ca 100% nu e de la garnitura ci de la gazele de carter. Intradevar cu motorul pornit imi iese un fum cum nu am vazut sa imi iasa niciodata de pe esapament sa fac o comparatzie..pe la joja de ulei am jet de fum consistent. Motorul merge bine la condus urca frumos in ture,nu agatza turbo,trage bine si porneste perfect nu are erori pe vag com.

Ce e de facut e termninat motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe esapament scoate masina fum? daca da ce culoare are?fumul albastru e de la ulei iar negru de la combustibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu scoate nici un fum la relanti nici cald nici rece. In sarcina nu stiu dar in oglinda nu se vede nici un fel de fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand motorul e obosit scoate un fum albastru , uzura segmentilor si a camasii , parerea mea este ca motorul tau nu e obosit , un alt semn pentru motor obosit e consumul mare de ulei Sincer si la mine scoate gaze de carter si pe la buson si pe la joja de la ulei dar nu are nimic asa is construit motorul PD de noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezultatele dupa o vizita la mecanicul la care ma duc cu masina proprie. Rezultat:

motor bun , compresie buna, injectoare perfecte, nici o eroare. Fum pe joja relativ normal.. consum de ulei mare datorita faptului ca nu am ulei pentru PD in motor... habar nu am unde a dus patroana masina dar nu am synth s 5w40 special v ci e doar simplu synth s de la mobil1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce o sa pui uleiul de PD si o sa faci un numar de kilometri egal cu cel pe care il are motorul acum cu acest ulei sa ne confirmi si noua ca scoate aceleasi gaze si cu ulei PD.

Asta e o bazaconie inventata de mecanicul care nestiind ce sa iti zica ti-a aruncat si el galusca cu uleiul care nu e pentru PD si din cauza asta e consum de ulei .

Eu am mers 500 de km cu ulei de mercedes CDI care nu indeplinea norma 505.01 si a scos la fel de multe gaze ca si cu uleiul pentru PD. Asta se intampla acu' 100 000 km si vad ca masina inca merge

:blah_:

Urasc genul de mecanici care se dau priceputi si dau raspunsuri de acest gen doar ca sa para destepti si bine pregatiti .

Uleiul acela pentru PD are anumite capacitati de ungere pentru pompe-injectoare .

Pierderile de ulei ar fi pe la segmenti si daca nenea mecanicul acela se va uita pe un catalog ceva va vedea ca motorul de 1.9 TDI are aceiasi segmenti(poti folosi segmenti de ...AJM pe motor AVF) si aceasi cilindree , raport compresie ,alezaj de la motorul 1z-ul de pe golf 3 pana la ARL-ul de 150 de cai .

Practic blocul motor este acelasi ( ca si parametri de functionare) diferind doar gaurile de prindere si diversi suporti de accesorii .

Am avut placerea sa intalnesc si mecanic care unde nu a stiut mi-a spus ..NU STIU . Mai bine asa decat ca domnul mecanic care gaseste explicatie la toate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata problema cu fumul a aparut dupa ce am am mers cu masina la autoworld cluj reprezentatza audi. O sa atasez cand ajung acasa niste poze sa vedeti ce am avut in lichidu de racire.. numai ulei.. . cei de la reprezentantza au inlocuit termoflotul si au curatzat instalatia de racire. Costul termoflotului+manopera 28 milioane lei. Am scos masina din reprezentanta m-am uitat la lichidu de racire si era relativ curat.. la ce am avut in el nu ma asteptam sa fie perfect curat. Verific nivel ulei ..perfect. Ma duc din cluj in mures si la intrarea in mures mi se aprinde becul de ulei.. ma uit pe joja .. uscat. Tin minte ca sefa a cumparat cu 2l mai mult ulei cand a facut schimbul si am completat ..asteptat sa se aseze aprox 1L. Acum dupa aprox 500km inca juma de litru. Asta e motivul pentru care am ajuns la mecanici si mi-ai zis ca e dus motoru sau alte ideei de-a lor.

ps: sub masina nu ramane niciodata nici macar un strop de ulei si merge de rupe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand o da pe ulei fuge de rupe. Tind sa cred ca segmentii sunt dusi, ar trebui sa cauti un mecanic bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca compresia e buna e clar ca nu au nimic segmentii.

Da jos , te rog, furtunul ce face legatura intre filtrul de aer si orificiul de aspiratie de la turbina si misca de ax pe 2 directii (axial si radial) si spune-ne daca are jocuri .

Sa ne dai vesti !!!

P.S.

Am intalnit turbina care desi nu avea joc pierdea ulei pe la simeringul de pe partea de evacuare .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si eu faza asta cu fumul pe la joja; eram curios. Am scos joja in mers si capacul de umplere cu ulei dar nu iese nimic pe ele, nici daca turez motorul. Sper ca e in regula, am 148.000km acum, iar ulei nu imi mananca deloc intre schimburi, cel putin nu sesizabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ALH-ul nu are gaze de carter sau daca are ceva gaze nu e nimic grav In schimb toate motoarlele PD au gaze de carter de noi dupa cum am spus mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
pepe18_escape

stai linistit am vazut passat cu 20000km si scotea gaze pe la joja e normal asa-s constuite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte potrivit postul tau. Te=ai uitat de curios ce vechime are postul caruia i-ai raspuns? :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

stai linistit am vazut passat cu 20000km si scotea gaze pe la joja e normal asa-s constuite

daca tot ai reinviat postul...permite-mi sa te contrazic.

Eu am vazut saptamana trecuta vreo 15 passaturi toate Tdi 131 cp.

Doar 3 dintre ele scoteau fum pe la joja, restul nimic, nici la cald nici la rece.

Deci faza ca asa "face toate" pica.

Pana la urma cum e?

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Probabil celelalte 12 passaturi care nu aveau gaze de carter nu erau cu motoarele incalzite la regim normal de lucru

Al meu la rece nu scoate deloc gaze, insa la cald sunt vizibile si imi ies inclusiv pe joja, daca o scot afara

Cosmine, la al tau motor nou cum e?

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ai facut sa cobor la masina din nou. Acum am venit de pe traseu, motorul e cald, dupa o jumatate de ora de mers.

Deci... am scos joja si... nimic. Pe la busonul de ulei iese un mic abur. Nimic stresant, dar destul cat sa te faca "de rusine".

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca se pune problema si ce tip de ulei foloesti... ca in mare parte sunt vapori de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine sunt vizibile si pe la joja, si intr-adevar, ma cam fac de rusine. Ce naiba, sa imi fac probleme ca imi scapa compresie in baie?

Bai Cosmine, ce lenes esti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!