Jump to content

Motor TDI fara toba esapament


andREI
 Share

Postare recomandată

:censur: citisem pe undeva ca la diesel ar fi mai bine cu ceva "backpressure". Fara acea contra-presiune ar pierde din cuplu la turatii mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andREI

    14

  • hangyouridols

    11

  • marius1982.11

    7

  • ady_mircea

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Incearca si te vei convinge.Nu trebuie neaparat sa distrugi cat-ul cand il scoti,cum am procedat eu.Il poti inlocui tot cu o tzeava (si nu neaparat de inox,macar pt probe).Iar in legatura noxele,am trecut testul ITP fara nici o problema (si asta facut 'pe bune' , pt ca ma interesa functionarea injectoarelor si a pompei).

Oricum dupa probele fara el,nu ma mai intereseaza subiectul catalizator!Parerile avizate (ale firmelor de tuning cu traditie,cu teste dyno etc) spun ca puterea pierduta prin folosirea cat-ului se ridica pe la 10%,fata de cele ale tobelor care sunt in jur de 2-3% pana la 5%.Iar pe masura ce se infunda creste si procentul si consumul.

In legatura cu ''backpressure'',calculatorul limiteaza foare mult motorul ca sa mai simti ceva la turatii mari si in principiu la orice regim.Asta e motivul pt care se simte doar la reprize efectul decat-ului.Logic nu are nici un efect benefic orice gatuire a evacuarii.Exista alte teorii privind imbunatatirea evacuarii (cu ajutorul undelor de presiune) ce se realizeaza prin colector de evacuare cu brate lungi si egale(cu cat sunt mai lungi cu atat mai joasa e turatia la care se simte efectul,dar la lungimi rezonabile abia coboara pe la 4000 rpm,deci nesemnificativ pt TDI-ul de serie;la cele 'chip'-ate sau cu 'box',a alceva).Deci totul se face pt o evacuare cat mai :)libera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mistooooo....... Eu oricum o sa ii pun chip, am injectoare marite, mai fac niste chestii la pompa de injectie (secret momentan - e la "departamentul de cercetare") si sper la 140 CP in loc de cei 90 CP initiali. (mai sunt si alte modificari dar pe rand, pe rand ... :( ) In aceste conditii ar fi utila scoaterea Cat-ului dupa ce ai scris si tu.

: ) libera .... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei hai la o vb, sa vad ce tzeai facut pe la mk3tau. m-ai facut tare curios :ok: :)

0723.000.350

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai asha.... nu am INCA chipul, scos Catalizator dar vor veni..

Nu e mk3. E B4. La Passat e alta numerotare decat la Golf/Jetta/Vento :)

Apropos am doar juma din piese :D pentru modificarea de la poma de injectie. Miercuri imi vina jumatea doua. :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze de chestia cu b4(staim ca ai passat dar am zis mk3)

cind o termini poate ne vedem la 1bere ceva sa vad ceai facut ca m-ai facut tare curios :) :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E..... nu stiu cat de impresionat vei fii. Tine cont ca doar am schimbat injectoare, dat jos tobe si curatat galeria de admisie, si pus un ColdAirIntake artizanal de te .... .. .... de ras. Plus ca in talon la mine scrie greutate proprie 1280 kg. La tine ce scrie la greutate proprie?

Rog un moderator (caci eu nu pot) cu drepturi pe aceasta arie (Voinea, Andi TDI, s_c, alexrosiu etc.) sa mute ultimele post-uri offtopic intr-un topic nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salutare,

Am si eu o intrebare, am mai cautat si nu am gasit nimic pe forum, sper sa nu postez aiurea.

Am facut o mica modificare la masina si a trebuit sa pun tipsuri la toba de esapament. Cand am ajuns la cei de la Pilot, baiatul de acolo mi-a spus ca imi taie toba finala ca oricum nu are nici o importanta toba...mi-a taiat-o, si intr-adevar nu este nici o diferenta auditiva, cu toba sau fara.

Imi poate cineva spune daca are vreo importanta toba pe un motor diesel?? Dauneaza cu ceva ca am ramas fara toba?

Multumesc

LE: Cu multumirile de rigoare colegilor am descoperit si topicul care trebuie!

Deci sa inteleg ca nu este nici un "fas" toba??

post-17883-1239516693_thumb.jpg

Modificat de andy_nr10
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu dupa 1 luna de zile dupa ce mi-am cumparat masina din semnatura cand ma intorceam acasa noaptea pe la vreo 2 am auzit un sunet ciudat la schimbatul vitezelor. Cand calcam abreajul si motorul se decelera intre trepte aveam un sunet neimaintalnit. Fiind foarte speriat am sunat mecanicul la 2 noaptea. M-a intrebat daca ma trage motorul, daca scoate fum,daca am ulei apoi ma pus sa il accelerez sa il auda. Cand la auzit mi-a zis " ti-ai rupt esapamentul noapte buna" :D :D :wub: :)

Imi pare rau ca nu am gasit topicul acesta mai devreme daca stiam ca nu dauneaza motorului nu mergeam a 2-a zii sa imi sudez esapamentul la loc. Sunetul era fantastic multa lume m-a intrebat daca mi-am pus evacuare sport.

In afara de acel sunet pe decelerare nu pot zice ca suna cu nimic mai deosebit si asta cu esapamentul rupt chiar din fata de la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari la toata lumea ,

Anul acesta dupa ce s-au topit zapezile in februarie si am avut ceva timp de umblat la masina si dupa cateva telefoane la Voinea ( multumesc pt rabdarea ), m-am dus la un service care se ocupa de esapamente si tevi, etc , si am scos toba fina afara ( la golf 4 exista doar catalizator si toba finala , nu este si toba pe mijloc ) . Toba s-a inlocuit cu teava de 60 mm si sudat un tips in capat . Sunetul este altul ( mult mai frumos ), pentru un diesel chiar foarte reusit , de asemenea din cauza ca nu mai trec gasele prin galeriile din toba chiar la pornire scoate un norisor foarte foarte mic de fum , care pana acum nu se observa deoarece toba il scotea pe rand, pana acum nu au aparut probleme deloc,iar alte schimbari , inafara de sunet, nu am observat la masina. In acest weekend sper sa reusesc sa fac niste poze si un filmulet ca sa auziti si cum suna dupa care o sa le postez aici .

Multumiri inca o data lui Voinea si numai bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prezenta sau nu a tobei intermediare nu e legata de un model de masina sau altul, ci de anul fabricatiei

initial au fost cu intermediara, apoi s-a renuntat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat esapamentul. De la filtrul de particule, am dat totul jos si am bus teava de 63 pana in capat, cu tipsuri. De altfel la mine sunt 2 trasee de la 0.5 m de dpf. Nu s-a schimbat nimic la performante, si nici la sunet in general. Dar in momentele in care se regenereaza dpf-ul, se aude ca un v8, fara nici o exagerare. Din pacate, in momentele alea nu prea e bine sa ii dai cox. Din ultimele discutii si studii s-ar parea ca o sa-i dau si dpf-ul jos. Atunci s-ar putea sa se auda ceva si in general. Apropo da inspectie, am fost cu masina cu esapamentul asta chiar cand i-am facut identificarea si nu a avut nimeni de obiectat nimic. De altfel nici nu aveau de ce - nu scoate nici noxe si nici zgomot mai mult (deocamdata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt si eu interesat sa renunt la catalizator ,masina are in jur de 250 000 km si am impresia ca deja imi gituie rau esapamentul,ma intreb daca dupa aceasta operatie apar ceva riscuri pentru turbina ,si ce efect ar avea asupra consumului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa mai multe consultari, ieri mi-am eliminat si eu catalizatorul de pe masina(Golf MK4, 1.9 TDI PD 101CP 2001). Castigul de putere e de vreo 10% consider eu si sincer inca sunt socat de diferenta iar sunetul tobei este mai agresiv, dar sa trecem la problema mea. :D

Am auzit o parere care sincer ma ingrijoreaza, si anume ca turbina ar fi supraturata acuma, iar presiunea din ea este mult mai mare datorita faptului ca evacuarea gazelor este mult mai libera, ea fiind actionaza de gazele de evacuare. Oricum am de gand sa schimb si turbina dar pana atunci nu vreau sa am probleme cu cea actuala;

In seara asta urmeaza sa-i fac un log sa urmaresc presiunea in turbina, care din cunostintele mele nu ar trebui sa fie mai mare de 1.2, max 1.25, si comportamentul debitmetrului de aer, care aceeasi persoana mi-a zis ca, ar fi afectat de aceste modificari la evacuare.

As vrea sa aud si parerea altora legat de acest fapt tinand cont de modificarile aduse la masina mea:

-chiptuning de 30cp;

-toba finala schimbata cu toba sport magnaflow;

-catalizator eliminat;

P.S.: am sa revin cu log-ul din seara asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Acum cateva zile am reusit sa scap de filtrul de particule. Nu vreau sa vorbesc acum de cresteri de putere, dar sunetul e incredibil. In sarcina zici ca e 5.0 benzina. Plus ca daca accelerezi pana la 2200 rpm si o lasi se aude turbina pe esapament exact ca un blow off. Deci ca o concluzie, masina mai are doar precatalizatorul imediat dupa turbina si in rest teava pana la capat si se aude extraordinar. O sa pun un filmulet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Tu la ce te referi cand zici filtru de particule si precatalizator?

Este asa ceva la audi?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai filtrul de particule ( DPF ) este un fel de catalizator care nu permite la nici un gram de fum sa iasa. Acele masini diesel cu esapamentele mai curate ca benzinarele au asa ceva. Acest filtru din cand in cand se infunda, ti se aprinde un bec in bord si trebuie sa mergi cu treapta a 4-a cu 2000rpm cativa km si o sa-si revina. Pe acest filtru exista niste sonde care ii monitorizeaza functionarea. Inainte de el, exista un precatalizator. Dar de ce ma intrebi lucrurile astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Pt ca eu la ALH ,Golf nu am asa ceva, am doar catalizator si toba finala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpf-ul apare doar la modelele mai noi ( dupa 2005 cred ), si nici la astea la toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura am Flexi-pipe-ul detriorat si miezul catalizatorului desprins de carcasa. Daca dau cu palma in catalizator zdrangane, se aude si in timpul mersului intre 1800-2400 rpm. Nu vreau sa bag 250EUR intr-un catalizator cu Flexi-pipe as inlocui numai racordul flexibil.

Dauneza turbinei si supapelor daca il scot sau nu? Ce impresii au cei care au facut treaba asta? A trecut cineva ITP-ul pe bune fara catalizator?

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am trecut itp fara catalizator , sincer la mine nu vad nici o diferenta intre ,,cu" catalizator si ,,fara". Putin mai fasneata parca , ... la turbina eu zic ca nu afecteaza din ce am mai citit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca geometria variaza in functie de turatia motorului sau in functie de presiunea din MAP sau in functie de aerul absorbit (ultimul nu cred ca este cazul)? Daca geometria variaza in functie de turatia motorului clar ca dauneaza fiindca fara contrapresiune gazele de evacuare trec mai usor prin turbina si il invart mai repede. Daca variaza in functie de presiunea pe care il produce turbina nu afecteaza in nici un fel pentru ca se mentiene la o anumita turatie pt a furniza o anumita presiune. Eventual la turatii foarte mari poate aparea un overboost fiindca vanele sunt deschise la maxim.

Si nu am vorbit inca de rezonante. (Surge)

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

actuatoru variaza in functie de MAP.... nu ai probleme daca il dai jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Riscuri suplimentare apar cand se blocheaza actuatorul sau geometria, atunci stresul pe turbina va fi mai mare.

Ca avantaje, cred ca se mai reduce turbo-lag si ar trebui sa raspunda mai prompt la accelerari.

Modificat de flavius 76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mai bine de 1 luna fara toba, pot sa spun ca nu am nici un "deranj"

Nici nu simt ca s-ar fi schimbat ceva, in afara de sunetul wwwooooooof care il face cand schimb treptele pe la 2500-2700 ture....se aude exact ca un blow off...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!