Jump to content

Motor TDI fara toba esapament


andREI
 Share

Postare recomandată

Pentru cei care au TDI-uri (nu se prea aplica la benzine!) care au una din cele doua tobe ruginite rau si necesita inlocuire:

Exista o alta modalitate, aceea ca in locul tobei respective (mediana sau posterioara) sa puneti teava simpla inoxidabila.

NU va faceti griji ... nu va fi zgomotos! Turbina acopera majoritatea zgomotului de espament iar catalizatorul ultimele urme. Sunt chiar persoane care si=au scos totul .. catalizator si cele doua tobe.. (atata doar ca nu prea e legal sa scoti catalizatorul).

Daca la mine va crapa vreodata una din tobe eu o voi inlocui cu teava dreapta inoxidabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andREI

    14

  • hangyouridols

    11

  • marius1982.11

    7

  • ady_mircea

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va dati seama ca va fi muuuuuuuult mai ieftin decat sa pui o toba noua nu? de cateva ori bune mai ieftin. SI E LEGAL!!!!! 100% cf. legislatiei romane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu aceasta modificare scade si contrapresiunea de pe evacuare, acest lucru aduce o scadere a intarzierii raspunsului turbinei, in schimb apare riscul capotarii (surge-ului) la turatii mici.

Daca aveti grija sa nu "talpa la turatii mici" atunci modificarea mentionata aduce numai plusuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

eu sunt de parere ca tot toba OEM e corect, neamtu a stiut cand a pus acolo, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa cred si eu :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa scoti catalizatorul inteleg si io, si cu asta iti scade presiunea gazelor pe evacuare, dupa cum a spus si Andi.

Dar sa inlocuiesti totul... :shock: nu cred ca e super OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt de parere ca tot toba OEM e corect, neamtu a stiut cand a pus acolo, nu ?

De multe ori anumite componente ale masinii sunt montate din ratiuni de legislatie (ex:poluare sonora, noxe) si uneori penalizeaza performantele motorului sau duc la degradari in timp (ex: EGR, CCV), ca sa nu mai vorbim de costurile de fabricatie.

Concluzia este ca nu chiar tot ce este OEM este potrivit pentru performante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hopa fratilor!!!

N-am zis totul inlocuit

Evacuarea e compusa din (in esenta):

* Galerie evacuare

* Element flexibil

* Catalizator

* Toba medie

* Toba finala

Eu ziceam doar daca sa zicem se duce toba finala inlocuiesti DOAR TOBA FINALA cu teava dreapta inoxidabila. Idem pt. mediana.

Andi: Ce surge ai la wastegate-urile astea? la VNT mai inteleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre Wastegate su VNT este ca la VNT turbina prin modificarea geometriei are randament mai bun si la turatii mici (sub 2000 rpm).

La VNT controlul presiunii la turatii mari este facut prin modificarea geometriei vanelor care duce la scaderea cedarii de energie a gazelor de eshapament catre turbina fata de WasteGate care deschide un alt circuit pentru gazele de evacuare (bypass) astfel incat cantitatea gazelor evacuate care trec prin turbina este mai mica.

In principiu la turatii mici cele doua sisteme functioneaza aproximativ similar. (ambele au comanda pneumatica a actuatorilor).

Ambele sisteme sunt predispuse la surge-uri la turatii mici (care fara un motor puternic modificat sunt oricum in zona de siguranta) cu o sensibilitate putin mai scazuta lintr-adevar la wastegate care este comandat tocmai de presiunea de supraalimentare.

Riscul cu o contrapresiune scazuta (datorata eliminarii tobei) este tocmai faptul ca turbina tinde sa ajunga mai repede in zona de turatii inalte datorita schimbarii frecventei de rezonanta a sistemului de evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pai bine dar ai vazut in state cati si-au facut "Mufflerectomy" ? N-am prea auzit de probleme. SIngurii care contesta sunt cei care zic ca nu foloseste la nimic (crestere putere cica zero) sau ca ar fi o usoara rezonanta la 1800 rpm (sau 1600...). In conditiile in care astia de ani de zile nu au avut probleme pot sa trag concluzia ca e cat de cat sigura>?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu doar o mentiune am... la golf/bora nu exista toba medie.. so daca se duce toba finala si sa pun tzeava de fapt inseamna sa nu mai am toba deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dau ca "bibliografie" www.tdiclub.com sa cititi ce fac unii oamenii si nu isi prind urechile. Inclusiv Golf/Bora Mk4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Azi am dat jos ambele tobe si am pus tzeava dreapta de inox de 57 mm la un service Borla din Bucuresti. Sunt f. multumit de sunet, si nu este prea zgomotos!! La ralanti se aude o idee sport iar in mers f. putin in plus. Doar la 950-990 RPM (chiar inainte de 1000 RPM) e o usoara rezonanta dar nu inacceptabila si apoi cine merge la turatia aia oricum?

In rest macar usurarea masinii am realizat-o cu treaba asta.

Cat m-a costat? 3,8 Mlei cu totul (manopera si materiale)

Toba finala am aruncat-o ... era pe duca, iar cea medie am pastrat-o din inertie. Daca o vrea cineva... ma indoiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. si inca o poza.

Altfel ca performante, nu remarc ceva deosebit. Probabil castigul este minim 1-2 CP dar macar sunetul merita. Apoi totul e inox deci nu mai umbli la el muuuulta vreme. Ideal pentru cineva care are toba/tobe pe duca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ai facut miscarea de ce nu ai pus si un ornament la capat sa dea bine si la ochi? :salut:

Nu e cam subtire teava? Asta era diametrul celei OEM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- diametru original 50 mm

- diametru necesar efectiv ... probabil 40-45 mm

- nu imi place sa fac masina "rice" - excesiv de modificata vizual. In plus imi place iesirea esapamentului ascunsa. Plus ca e mai ferita de lovituri cu bordura etc.

- se poate trece legal de ITP din cate stiu eu. Adica ei specifica in general anumite concentratii ale gazelor de evacuare etc. etc. Nu cunosc sa spuna ceva de tipul "nu modifici nimic la evacuare ca nu te trecem"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se face la noi ITP-ul, fara probleme treci si cu tzava de tractor! :salut: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. si asta e adevarat insa in alte state inclusiv SUA ai voie cu asa ceva la verificarea gen ITP (mai putin California)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Interesanta operatie....marele castig e cel pe care l-ai zis si tu....ai scapat de kilogramele in plus ale tobelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact Mike! Daca eu ma simt mai bine, nu merita? Pentru ce traim in general? In mod cert si pentru a ne simti bine :) Sa vad dupa ce scot catalizatorul daca e ceva in plus.... desi mai voi consulta cu niste cunoscatori inainte daca merita sau nu...

Pana una alta, am o toba mediana in perfecta stare (sau macar f. buna) care o pot da cui are nevoie de asa ceva. Sunt sigur ca se potriveste si la benzinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evacuarea fara toba e posibila la tine fiindca ai turbina....:salut:...oricum, de-abia astept sa aud cum suna live asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vei scoate catalizatorul vei simti diferenta!Eu am scos doar cartusul ceramic,carcasa catalizatorului am sudat-o inapoi (in argon) ca sa nu 'bata la ochi'.Nu am mai recunoscut masina la reprize!Viteza maxima a ramas insa neschimbata.

Cu zgomotul... e posibil sa se mai accentueze fara catalizator (inca nu i-am scos tobele desi am in plan operatia).Oricum din cauza turbinei, intradevar,nu va creste prea mult!Daca devine suparator, au aparut tobe finale sport (cu rezonator) din inox,la preturi mai mult decat rezonabile(2,5 - 3 mil) in targul Vitan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci zici sigur ca scoaterea cat-ului chiar prinde bine la acceleratii? Bun... sigur? :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!