Jump to content

Interpretare valori ITP


Tracto
 Share

Postare recomandată

Stie cineva sa interpreteze urmatoarele valori de la ITP ?

Poate ne da si ceva indicii "generale" pentru interpretare (gen ce euro iese ,valori lambda etc. )

Multumesc anticipat !

post-10002-1239478079_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici un tabel cu normele de poluare euro.

numai bine.

post-11830-1239600631_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg o chestie... cum pot sa scoata noxele daca temperatura la motor e mica? Nu cred ca avea apa temperatura optima din moment ce uleiul e la 65 de grade... eu stiu ca se iau probele cu motorul cald si cu temperatura uleiului de 80 de grade.

...cel putin asa stiu eu :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se incalzeste mai greu decat apa. Este posibil ca apa sa fi avut 90 de grade cand au masurat. Depinde si unde au masurat temp uleiului. In baie uleiul e mai rece.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se masoara cu sonda in uleiul din baie; in alta parte nu prea are unde sa ia temperatura pt ca uleiul e sub forma de pelicula pe unde poti ajunge la el :icon_thumright:

si eu m-am plimbat ca sa ajunga temp apei la 90 grade dar la ITP nu au facut testele de noxe pina nu a ajuns uleiul la temp de 80 grade.

sonda a fost pozitionata in baie prin setarea lungimii identice cu a jojei.

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa le luam pe rand : CO2 indica si eficienta arderii ,o valoare buna trebuie sa fie peste 13%. Daca aceasta valoare este sub aprox 13 % asta

inseamna ca sistemul de esapament este neetans. De fapt in acest caz creste si valoarea O2. Aceasta valoare de 15,87 % este f buna !

Cu HC-ul , continutul de hidrocarburi in gazele de esapament ar fi ceva probleme, ea trebuie sa fie sub 100 ppm si se masoara

tot in turatie ( la tine n=3.723 ), dar nu este ceva grav. Poate ca circuli prea mult in oras !

O2, indica si cum functioneaza catalizatorul dar si daca sant neetanseitati pe esapament. Valoarea de 0,5 cam scartaie.

CO corectat este relativ, depinde ce norma are motorul, daca este euro 3 se admite valoarea de 0,3 , dar daca este euro 4

atunci valoarea lui ar trebui sa fie sub 0,2.

Factorul Lambda este f bun , adica 1,000 +/- 0,030. Iar in privinta temp uleiului este intradevar mica, temperatura lui

este apropiata de cea a apei, iar la 80 gr s-ar putea sa mai ai surprize neplacute la masuratori.

In concluzie : motorul asa cum arata masuratorile nu pare a fi distrus dar cu catalizatorul se pare ca sant probleme !

Ahhh, si am uitat : pentru a avea o imagine corecta asupra motorului este importanta si o masuratoare la turatia

de mers in gol incet - adica la relanti. De ce ? se pot modifica masuratorile f f f mult .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Co este 0.258 ai zis k daca e euro 3 trebuie sa fie sub 0.3 . inseamna ca se poate incadra la categoria euro 3 ?

intreb si eu pentru ca aceste valori nu sunt de la masina mea dar as vrea sa pot interpreta si eu valori de genul

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform RNTR nr 1/2009 ANEXA nr. 13 la reglementări se specifica :

Verificarea emisiilor poluante

1. Autovehicule echipate cu mas

1.1 Atunci c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

intrebare

daca am sonda lambda 1 defecta ..si trebuie sa merg la ITP o sa imi iasa valorile bune ?

a mai facut cineva ITP-ul cu sonda 1 defecta sau una dintre sonde?

se apropie momentul cand trebuie sa ma duc la ITP...si nu as da 600ron...pe sonda

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mult ca sigur nu o sa iti iasa bine. Dar te poti duce cu ea asa, poate totusi trece. Daca nu trece o sa iti dea voie sa mai circuli inca o luna pana remediezi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergem dupa procedura corecta n-ai sa treci la normele de poluare. Dar....am mai auzit una,alta !

Iar in legatura cu cele spuse de Abuwz, si anume ca mai poti circula inca o luna cu defectiuni,

aceasta posibilitate s-a anulat de mai bine de 6 ani !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorry, my bad. Nu vreau sa dezinformez. Cu amanarea stiu de la un coleg de serviciu care, acum 2 ani, si-a facut chiptuning iar la itp nu i-au iesit noxele. Mi-a spus ca cei de la Augsburg, unde a facut itp-ul, i-ar fi dat o foaie cu care sa circule inca o luna pana-si rezolva problema.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergem dupa procedura corecta n-ai sa treci la normele de poluare. Dar....am mai auzit una,alta !

Iar in legatura cu cele spuse de Abuwz, si anume ca mai poti circula inca o luna cu defectiuni,

aceasta posibilitate s-a anulat de mai bine de 6 ani !!!!

Si dupa ce faci ITP si nu treci ce faci? Nu mai circuli?

Scrie clar ca ai termen 1 luna sa remediezi , timp in care ai voie sa circuli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut ITP luna trecuta cu sonda lambda 2 defecta :D.... am trecut ITP dar intradevar abia mi-a iesit o valoare care nu mai tin minte care era doar stiu ca trebuia sa fie sub 100 si abia am reusit sa o prin la 100 :D om de nota 10, mi-a atras atentia sa schimb sonda, sa nu mai merg cu ea asa dar m-a trecut.

Am sonda de un an de zile dusa :icon_cool:, prima data am inlocuit pe prima de m-am luat dupa specialisti :) dar din pacate am inlocuit-o pe cea buna, acum am vrut sa o inlocuiesc si pe a doua inainte de ITP dar in 2 servisuri in care am fost nu au reusit sa mi-o dea jos :blah_:...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
sorry, my bad. Nu vreau sa dezinformez. Cu amanarea stiu .....

Ba da, dezinformezi ! Iata atasat un raport ITP ce se foloseste in momentul de fata.

Scrie undeva ca ai dreptul de a circula inca 30 zile ?

raport_ITP.PDF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in postul meu anterior imi ceream, intr-un fel, scuze in cazul in care informatia pe care o postam nu era valida.

Acum nu vreau sa ma lansez in polemici, dar la sfarsitul formularul pe care l-ai atasat sunt doua observatii dintre care prima te contrazice si suna asa:

1) ATENTIE! In cazul depasirii termenului de 30 zile calendaristice pentru remedierea defectiunilor se va efectua o nou inspectie tehnica.

Pe de alta parte, argumentul pe care l-ai dat, ca nu scrie in raportul itp, nu cred ca este relevant. Important e ce scrie in lege si in regulament.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu vreau sa ma lansez in polemici, dar la sfarsitul formularul pe care l-ai atasat sunt doua observatii dintre care prima te contrazice si suna asa:

................................................................................

.....................................................................

Pe de alta parte, argumentul pe care l-ai dat, ca nu scrie in raportul itp, nu cred ca este relevant. Important e ce scrie in lege si in regulament.

numai bine.

Se pare ca nu citesti atent.

1. faci ITP-ul, nu esti admis. Conform pct 1 din raport inseamna doar ca daca revii in termen de 30 zile ( timp in care iti poti repara masina )

la revenirea pentru inspectia masinii nu se va mai reverifica toata masina ci doar ptr ce ai fost respins. Iar taxa ptr reverificare este cu mult mai

mica decat ptr intreaga inspectie. Daca te prezinti dupa 30 zile masina se va reverifica in intregime si vei plati toata taxa ca si cum nici

n-ai fi fost la ITP. Si nici nu scrie ca ai drept de circulatie asa cum era pe formularele de pana prin 2002.

2. Daca este sa ne legam de legislatie iata ce scrie legea :

OUG 195/2002 republicata privind circulatia pe drumurile public, actualizata prin OUG nr. 63/2006

Art. 10

(1) Este interzisa circulatia pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de

vedere tehnic, a celor al caror termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat,

precum si a celor neasigurate pentru raspundere civila pentru caz de pagube produse tertilor

prin accidente de circulatie.

(2) Constatarea defectiunilor tehnice ale vehiculelor se face de catre politia rutiera, iar

verificarea starii tehnice a vehiculelor aflate in trafic pe drumurile publice se face de catre

politia rutiera, impreuna cu institutiile abilitate de lege.

....

unde se specifica ceva despre dreptul de circulatie in baza unui raport ITP ? Nimic !

sau ceva referitor la cele 30 zile evocate ? Ai ITP valabil sau nu ? la asta se refera

legea.

3. am crezut ca prima pagina de raport este indeajuns. In acest caz trimit si pagina

verso si citeste te rog atent articolul 2.

raport_ITP0001.PDF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut.Acestea sunt valorile care mi-au iesit mie la ITP.Masina VW golf IV 1.6 FSI.Masuratorile s-au facut la cald cu motorul la ralanti...Nu am trecut din cauza ca O2 avea valori mari 12,8% ,iar sonda lambda 2,414.Cand turatia crestea peste 2000 lambda dadea valori normale.La un test cu vag-comul nu iese nici o eroare.

Stiti cumva ce ar putea fi?Ar trebui sonda lambda schimbata?Care ar putea fi motivul din cauza caruia sonda lambda da aceste valori mari doar la ralanti?

post-17538-1259095899_thumb.jpg

Modificat de stevee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stevee, valorile arata clar ca ai espament neetans , ori este gaurit ori ai imbinari neetanse serioase.

Dar nici valoarea HC care este de 150 nu este buna. Daca mai observi CO cor nici nu se mai poate masura.

Asa ca ...chiar daca nu apare nicio eroare cu testerul ai in schimb probleme cu esapamentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumec rudolf.Acelasi lucru mi l-au spus si cei de la ITP.Am sa verific lucru acesta.Stii vreo metoda in afara de verificarea vizuala?...Totusi valoarea HC nu trebuie masurata peste 2000 de turatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, HC se masoara la peste 2.000 n/min, dar ma ingrijoreaza ca e destul de mare

la 740 n/min.

Singura metoda de gasire a neetanseitatilor este de a infunda esapamentul

final si in canalul de vizitare se poate vedea , respectiv auzi unde rasufla !

Asa este, HC se masoara la peste 2.000 n/min, dar ma ingrijoreaza ca e destul de mare

la 740 n/min.

Singura metoda de gasire a neetanseitatilor este de a infunda esapamentul

final si in canalul de vizitare se poate vedea , respectiv auzi unde rasufla !

Si am uitat.... la o noua masuratoare s-ar putea sa apara surprize, surprize

la mai multe valori masurate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

Am facut azi ITP-ul Fabia 1.4 16v motor AUA. A iesit totul bine, O2, CO, CO2.

La HC era sub limita maxima adica era 76.

Mi s-a spus ca ar trebui sa fie cu mult mai mic, dar se incadreaza, si ca ar trebui sa verific bujiile, caci poate una nu merge cum ar trebui.

Ce valoare HC ar trebui sa fie incat sa fie in parametrii motorul mentionat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabricantul nu spune cat trebuie sa fie HC , ci care este limita max. Faptul ca ai 76 este in limita normalului.

Am vazut si cu valoarea de 30 . Aceasta valoare este foarte mult influentata de exploatarea autovehiculului,adica cu cat este folosita masina

mai mult in oras cu atat creste aceasta valoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Stevee, valorile arata clar ca ai espament neetans , ori este gaurit ori ai imbinari neetanse serioase.

Dar nici valoarea HC care este de 150 nu este buna. Daca mai observi CO cor nici nu se mai poate masura.

Asa ca ...chiar daca nu apare nicio eroare cu testerul ai in schimb probleme cu esapamentul.

pt rudolf.daca poti sa mi spui si mie cate ceva daca postez si eu valorile de la itp la masina din semnatura.

RELANTI

-turatie-835 rot

co2-13,52

hc-ppm-155

o2-0,47

co-0,447

co.cor-0,48

lambda-1,013

temp ulei-83 grade

TURAT

turatie-2420 rot.

co2-13,47

hc-ppm-122

o2-0,74

co-0,564

CO.cor-0,60

lambda-1,012

temp ulei-88grade.

Astept ceva raspunsuri.ms anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Normele Euro sunt tabele cu valori limita exprimate in grame/kilometru.

La ITP valorile masurate sunt exprimate in % din volum...

Nu mai inteleg nimic. Cum se face conversia?

Aveti un tabel cu valorile limita (la relanti si turat) in % din volum pt. toate normele Euro?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!