Jump to content

Toba esapament


gerila
 Share

Postare recomandată

salut. poate sa imi spuna cineva daca toba finala (burduful ala gros din capatul evacuarii - daca asa se numeste) e sudata de bucata anterioara sau e prinsa cu vreun colier de teava care vine dinspre motor? intreb asta pentru ca azi cand am plecat dimineata cu masina facea ca un avion si m'am gandit ca e sparta toba, dar cand m'am uitat am vazut ca partea finala se leagana sub masina. trebuie sa caut un atelier unde se sudeaza sau pot doar sa o ridic pe rampa sa o fixeze un mecanic ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus masina pe rampa si am vazut ca e ruginita toba si s'a desprins finala. o sa imi iau alta noua. se poate inchide topicul . multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
codringolf4

Cat ai dat pe toba finala, am constatat ca nici a mea nu o mai duce prea mult si in afara de asta se aude un sunet (zanganit) din interiorul ei. Cred ca s-a rupt ceva inauntru :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am interesat săptăm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Salutare,eu as spune sa nu va mai agitati atat cu schimbarea tobei.Mai bine o dati jos(oricum pentru a da toba jos trebuie taiata) si o inloocuiti cu o bucata de teava si un TIPS si o sa castigati un sunet frumos.Aruncati o privire si aici http://vwforum.ro/index.php?showto...57372&st=20.

P.S: puteti sa va uitati si la profilul masinii mele unde veti vedea ceva filmulete cu sunetul la TDI. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codrin, eu am dat pe o finala 280 de lei - e facuta de bosal (nu e sport) si inca 40 de lei pe un racord facut dintr-o teava si 2 coliere ca sa nu mai sudeze si 40 de lei manopera. cred ca daca o sa cauti o sa gasesti mai ieftina toba. eu eram disperat si am luat'o repede nu am mai cautat. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Stie cineva ce dimensiune are toba finala la Golf IV 1.4 benz.?(lungime, diametru de intrare in toba de mijloc) Vreau sa imi pun o toba sport si as vrea sa stiu dimensiunile. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare ,

Sper sa postez unde trebuie.

Stiti cumva vreun service care sa monteze tobe sport?Vreau sa imi schimb toba finala cu una sport si cred ca implica si decuparea spoiler-ului spate.

Ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O toba finala pe original costa cam 300 lei,e cea mai buna varianta,cealalta costa 200.Trebuieb schimbata,.Ea se prinde printr-un colier,pe care il cumperi tu.In total te costa 400 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost de curind in postura de a schiba taba finala dupa ce s-a rupt chiar de unde intra teava in finala, langa sudura. Probabil asta-i punctul lor slab.

Am vorbit cu cei de la reprezentanta si pretul la o toba finala pentru motor de 1.4 este 920 ron (Quark Motors).

Am ales varianta after market de la Bosal care am gasit-o la 270 ron si racordul de adaptare cu in ca 30 ron (Promotor TM).

Manopera a mai costat inca 50 ron (service Promotor tm).

Am remarkat ca asta-i mai zgomotoasa decat cea originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si toba mea finala e coapta, dar mai am un zanganit pe sub masina prin dreptul catalizatorului.Am vazut ca este o folie de aluminiu deasupra de teava aia lunga, o folie lipita de podea. Zanganitul ala vine de la vibratiile tevei pe folie si nu stiu cum sa fac sa nu o mai atinga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Astazi am schimbat si eu toba intermediara si finala la golf 4 1.4 amandoua cu 650 lei. Eu sunt din Iasi si au fost comandate de la Bucuresti. Intermediara era arsa :) iar finala foarte ruginita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

aveti idee daca se gaseste de cumparat teava dintre toba intermediara si cea finala (sau eventual SH)? La mine la masina din semnatura mi s-a gaurit teava asta chiar la cotul care vine peste puntea spate iar toba finala este in stare buna. Nu cred ca mai merge reparata ca are deja doua locuri in care a fost taiata si sudata (teava).

Modificat de urski
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce iti trebuie tie cam face parte dintr-o toba noua. Nu stiu sa se gaseasca de cumparat de noua si nu vad cum ai putea s-o prinzi , doar daca faci o improvizatie.

Ar mai fi segmentul de teava dintre cele doua tobe dar nu cred ca la asta faci referire. Asta se termina inainte de puntea spate vine un colier si continui cu toba finala. Finala mai are cam 0.5m de teava cu coturi ce ocolesc puntea spate dupa cum poti vedea in foto.

post-22837-1256303039_thumb.jpg

Modificat de CristyD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am probleme cu intermediara si finala (ruginite + fisura la finala). Cand accelerez zici ca decolez. Cine imi poate recomanda un magazin bun de unde sa le cumpar si la ce pret se gasesc? Ma intereseaza esapament normal, nu tuning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de raspuns CristyD.

Intre timp am rezolvat problema destul de bine cred eu.

Asa ca, pt cei interesati: toba finala si cea intermediara daca sunt originale nu sunt separate, asa ca pentru a le putea monta a trebuit sa fie desfacuta puntea spate pe partea stanga si tras de ea in jos (s-a dat si arcul si telescopul de pe partea stanga).

Tobele care le-am pus pe masina le-am luat de la dezmembrari (originale - unite intre ele), si acuma vine partea interesanta, de pe o Octavia breck benzina (nici nu stiu de cat erea motorul). Eu am golf IV in 2 usi si s-a potrivit perfect, de fapt sunt identice, singura diferenta fiind iesirea de la toba finala care la octavia erea cu vreo 30-40 cm mai lunga (ceea ce s-a si scurtat perfect sudat cu argon). In plus de pe octavia am luat tobele cu tot cu cele 3 tampoane care erau in stare buna fata de ale mele.

Deci, desi la o inspectie sumara credeam ca e sparta decat coloana dintre cele 2 tobe, de fapt tobele fusesera reparate la viata lor de cateva ori si a trebuit sa le schimb cu totul. A trebuit etansate si cele 2 legaturi ale catalizatorului (din-ainte si de dupa).

Tobele m-au costat 200 ron (mi se ceruse initial 400 ron!!) cu tot cu tampoane, manopera 140 ron.

Rezultat: se aude doar motorul si parca merge mai bine cand merg cu el subturat (defectul meu de la dizel), + ca acuma pot sa fiu atent la alte zgomote ale masinii.

Numai bine si atentie la polei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

buna am si eu o bora 1.9 TDI din 2005 90 cp.....toba actuala este cea originala, as dori sa o schimb cu una sport pt un sunet mai sportiv... merita oare schimbarea? se aude cat de cat altfel ??? astept un rasuns si daca stiti careva cam cat mar costa si ceva tobe bune... msss

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat si eu de curand tobele imediat dupa catalizator. parerea mea este ca nu are rost sa dai jos puntea spate. se taie frumos serpentina excat cum e cea din poza postata mai sus si se pune un colier. mie mi-au cerut 450 ron pe toba finala si 50 pe colier. mi s-a parut scump asa ca am gasit la dezmembrari tot segmentul la 100 ron si l-am pus singur. stie cineva daca e vreo diferenta intre toba finala cu o teava de evacuare si cea cu 2 tevi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. As avea nevoie de un sfat intr-o problema.

Zilele trecute eram in masina cu portiera deschisa si motorul pornit si am auzit un zgomot ciudat. Nu pot exact sa-ldescriu dar cea mai buna comparatie-pentru cei care au facut asa ceva-este cu zgomotul pe care il face un calorifer la aerisire.Adica apa iese printr-un orificiu sub presiunea aerului.M-am uitat sub masina incercand sa vad daca pot localiza originea zgomotului si am observat-nu am cunostinte de mecanica si sper sa nu gresesc- ca intre toba din intermediara -parca asa se numeste -si toba din spate este o conducta-teava care are o anumito forma-parca un "s"- iar pe undeva pe traseu ei se afla un fel de colier de fixare-sau ceva de genul asta- iar de pe suruburile colierului picura apa. de acolo venea si zgomotul(sau cel putin din directia aia)

Un sfat sau o idee? A si sa nu uit am si check engine aprins in bord .Martorul cateodata se stinge pentru cateva zile apoi se aprinde(raportul aprins /stins supraunitar).Din ce am citi pe net am inteles ca daca este o problema la sistemul de evacuare atunci si martorul de sonda se poate aprinde ptr. ca nu mai face citirea cum trebuie.Stiu ca exista un post ptr. check engine dar eu incerc sa rezolv deocamdata problema zgomotului si al apei care curge de acolo.

Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

picaturile de apa vin de la condensul de pe esapament, motorul este probabil pe benzina. la temperaturi mici nu e nimic in neregula. dar daca persista fenomenul e bine sa-i faci o verificare. s-a discutat mai sus de la ce provine apa in esapament. cit despre martorul de care zici - este sonda lambda , probabil a doua. ca sa iti faci o idee mai buna ii poti face o diagnoza. afli exact care sonda este si ce are. a mea de ex este a doua si are ars circuitul de incalzire. o mica bobina care duce sonda la 20 grade C, temp la care se masoara gazele la iesirea din catalizator.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult ptr. raspuns. Este un aspect ciudat la ce ziceam de apa,sau ma rog mai multe:

1 temp de afara era ridicata -pantaloni scurti si maieu si tot transpiram-parca 26-28 grade in timi erau atunci

2nu numai apa iesea ci si gaz (nu se vedea gazul de evacuare propriu-zis dar se auzea un fasait si picaturi de apa sarind)

3 mi-am facut un scan si era o problema electrica la sonda (mi sa spus ca trebuie schimbata) dar nu inteleg ce fel de defect electric este ala intermitent-sa stins martorul ptr mai bine de 300 km,apoi sa aprins apoi sa stins iar si tot asa)-poate doar un contact ceva-

si sa nu uit :apa era la teava dintre toba intermediara si finala.Deci e sparta teava aia trebuie schimbata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa izolezi acea gaura si vezi daca pe teava de esapament mai ies stropi de apa.

in legatura cu sonda - (B1 S2) - ea ca sa masoare gazele emanate dupa catalizator trebuie sa aibe o temperatura , din cite stiu de 20 - 22 grade C. pentru asta are o bobina care o incalzeste. circuitul sondei poate fi intrerupt sau bobina arsa. si mie mi se mai stingea citeodata.

poti incerca sa desfaci cutiuta cu contacte (e sub scaunul din fata dreapta) apoi sa scoti mufa , o cureti daca e nevoie si o pui la loc. poate rezolvi ceva. eu am schimbat sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

one_just_dany

e normal sa aibe apa in toba?eu daca misc de toba se aude apa in ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu e normal sa se auda apa in ea. daca ar fi vapori de apa condensati in toba asta inseamna ca nu faci drumuri lungi. esapamentul ajunge la temperaturi mari si n-ar sta apa acolo.

incearca s-o scoti cumva si vezi daca mai apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Si eu trebuie sa-mi schimb toba intermediara si finala. Tipul de la tobe o zis ca imi pune in loc de intermediara accelerator de gaze-200 ron si toba sport finala 200 ron.

Eu m-am interesat de accelerator si nu e nimic special iar preturile care le-am vazut is pe la 1 milion nu 200 cat zice.

Pareri? Oricum sunt after-market dar a zis ca au amandoua garantie 2 ani. ;) Nu stiu ce sa zic, personal as prefera o intermediara normala si probabil una sport dar nu exagerat de scumpa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!