Jump to content

Compresie marita


nyk23.
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare pentru cunoscatori.Vreau la motorul meu(de 1280cmc)cand ma voi apuca de el sa-i maresc un pic raportul de compresie.Ce ziceti?Adica...normal-9,7 si vreau sa-l duc pe la 10,2.Am facut rost de o lista de pe un site de la cehi cu treaba asta.Credeti ca ar merita sa planez mai mult? Cam astea sunt datele..............planat0,0mm-compresie9.7; planat0,2mm-compresie9,9; planat0,4mm-compresie10,0; planat0,6mm-compresie10,2; planat0,8mm-compresie10,4; planat1,0mm-compresie10,5; planat1,2mm-compresie10,7; planat1,4mm-compresie10,9; planat1,6mm-compresie11,1; planat1,8mm-compresie11,3; planat2,0mm-compresie11,6.

...si inca ceva,care ar fi avantajele/dezavantajele?Multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O compresie marita creste randamentul motorului in defavoarea temperaturii si presiunii marite din camera de ardere.

Avantaj: creste cuplul dezavantaj: daca nu modifici avansul (astfel incat sa pastrezi avantajul castigat de modificarea raportului de compresie) apar detonatii daca nu folosesti benzina cu cifra octanica mai mare si soliciti suplimentar circuitul de racire.

O crestere de la 9.7 la 10.2 nu cred sa-ti puna probleme mari in ceea ce priveste solicitarile circuitului de racire.In cazul in care descoperi ca este prea mare cresterea raportului de compresie foloseste o garnitura de chiulasa mai "groasa".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Andi! Dar ce tip de benzina are cifra octanica mai mare?La care peco gasesc? Adica avansul sa il dau un pic mai in spate ca sa zic asa...corect? ...fata de cum e la carte. Cu racirea nu cred ca o sa am probleme pentru ca radiatorul este nou-nout,iar motorul va fi desfacut bucati pentru ca-l fac cap-coada,cu set nou,supape noi,etc,si o sa-l fac luna prin interior(pe unde circula apa) plus ca pompa de apa va fi noua si la fel si termostatul care deschide la 80 de grade.Dar nu se stie...crezi ca ar trebui sa usurez un pic si pistoanele,(luat din fusta lor pe strung)macar cateva grame,ca am inteles ca e mai bine. Cu multumiri! nyk...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a nu aparea detonatia avansul trebuie scazut (timpul de aparitie a scanteii trebuie mutat mai spre PMS), dar atunci pierzi din castigul obtinut cu cresterea compresiei.

Despre benzina, treci cu "un nivel mai sus" adica incearca de 98 daca ai folosit de 95 pana acum asta numai daca o sa ai probleme cu detonatiile (autoaprinderi).

Cu usurarea pistoanelor castigi mult prea putin pe un motor cu 2 supape pe cilindru. Avantajul pistoanelor "usoare" apare la turatii mari respectiv ai un castig de putere prin faptul ca poti "urca" la turatii mai mari fara sa-ti cada cuplul foarte brusc, dar la doar doua supape/cilindru se limiteaza umplerea camerei de ardere la turatii mari asa ca oricum nu poti urca functionarea motorului la turatii mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna "planarea unui motor"?

:scratch:

Cristi(viitor)GTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! de raspunsuri Andi.Am inteles cum sta treaba.Cu pistoanele parca nu prea imi venea sa l-e strunjesc ca sunt noi,si parca nu prea ma lasa inima...o sa ramana cum sunt. Pentru Cristi: Adica planezi chilasa(din suprafata ei de contact cu blocul motor)unde vine garnitura de chilasa,si astfel se mareste compresia in cilindrii,rezultand ce a zis Andi TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e clar

ce inseamna "a plana" o chiulasa?

sa strunjesti din ea? si astfel scazi cilindreea ceea ce implica automat cresterea raportului de compresie?

:scratch:

Cristi(viitor)GTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este sa micsorezi camera de ardere. Din cate stiu se face pe freza. Problema este cat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunteti pe aproape.Cilindreea nu scade,ramane aceeasi.Chilasa se planeaza pe o masina speciala de planat.Si cam asa e principiul de functionare.Ambele supape sunt inchise,iar pistonul se deplaseaza de la PME(Punctul Mort Exterior) la PMI(Punctul Mort Interior),comprimand gazele in cilindru(adica volumul gazelor se micsoreaza,in timp ce temperatura si presiunea cresc).De exemplu:pistonul comprima 15cm cubi la 5cm cubi(asta sa zicem normal),dupa ce planezi chilasa,pistonul comprima 15cm cubi la 2cm cubi,si e normal ca dupa ce planezi chilasa(adica micsorezi camera de ardere),temperatura si presiunea sa fie mai mare decat normal,de aia a zis Andi ca s-ar putea sa fie solicitat sistemul de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici te corectez putin.

Cilindreea scade putin cu volumul obtinut din produsul suprafetei cilindrului cu alezajul chiulasei si cu numarul de cilindrii dar nesemnificativ. Pe exemplul tau:

Vol cilindrului cu pistonul la PMI (punctul mort inferior) 150 cmc

Vol camerei de ardere cu pistonul la PMS (punctul mort superior) 15 cmc

capacitatea cilindrica 150 cmc x 4 = 600 cmc.

Raportul de compresie 150 cmc/15 cmc = 10:1

Alezezi chiulasa astfel incat din fiecare cilindru volumul scade cu 2 cmc si noile valori devin

Vol cilindrului cu pistonul la PMI (punctul mort inferior) 148 cmc

Vol camerei de ardere cu pistonul la PMS (puctul mors superior) 13 cmc

capacitatea cilindrica 148 cmc x 4 = 592cmc.

Raportul de compresie 148 cmc/13 cmc = 11,4:1

Exemplul poate fi considerat pueril dar reprezinta modul in care se modifica parametrii in functie de alezajul chiulasei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e Andi ai dreptate.Am si eu o formula despre cum se afla cilindreea unui motor.Dar trebuie sa stim care este alezajul si cursa motorului respectiv.Asa...sa zicem ca avem(alezaj-75,5mm)(cursa-72mm)comvertite in centimetri avem(alezaj-7,55cm)(cursa-7,2cm).Acum...7,55x7,2x3,14159/4=42,69x7,55=322,34x4=1289cmc.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

scuze de intrebare.chiulasa are camera de explozie pt.piston sau supapele stau exact in planul chiulasei?daca exista camera de explozie atunci putem vorbi de o compresie marita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici te corectez putin.

Cilindreea scade putin cu volumul obtinut din produsul suprafetei cilindrului cu alezajul chiulasei si cu numarul de cilindrii dar nesemnificativ. Pe exemplul tau:

...

Nu scade Andi, nu ai fost atent. Cilindreea unui motor este direct proportionala cu Alezaj, Cursa, Nr. cilindri. Cum nici una din aceste valori nu se modifica prin alezarea chiuloasei => ca cilindreea nu se modifica. Se modifica numai camera de ardere. Asa am :scratch: eu prin carti si mi se pare corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Aveti idee ce presiune (in atmosfere) ar trebui sa fie la masurarea compresiei la un motor cu raportul de compresie 10:1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee ce presiune (in atmosfere) ar trebui sa fie la masurarea compresiei la un motor cu raportul de compresie 10:1?

Da, la motorul meu ma refer. Am facut un test de compresie recent si mi-a iesit la 2 dintre cilindri 10 atm., la unul 9 atm. si la unul 9 si ceva. Nu am vazut eu cifrele, ca eu eram cu cheia la contact. Mecanucul zicea ca ar fi bune valorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul zicea ca ar fi bune valorile.

Pentru varsta motorului, sunt SUPER!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru varsta motorului, sunt SUPER!

Da, tocmai am facut rost de cartea tiparita "Haynes Service and Repair Manual" de la un coleg de forum si vad ca la presiune scrie ca trebuie sa fie minim 7 bar, iar diferentele de maxim 3 bar intre cilindrii.

Inseamna ca daca ii schimb simeringurile de la supape am mari sanse sa scap de consumul de ulei.

Nu as face segmentare, mai ales ca valorile presiunii sunt bune.

Nu stiu unde sa schimb simeringurile de la supape (la ce service), are cineva vreo recomandare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Da, tocmai am facut rost de cartea tiparita "Haynes Service and Repair Manual" de la un coleg de forum si vad ca la presiune scrie ca trebuie sa fie minim 7 bar, iar diferentele de maxim 3 bar intre cilindrii.

Inseamna ca daca ii schimb simeringurile de la supape am mari sanse sa scap de consumul de ulei.

Nu as face segmentare, mai ales ca valorile presiunii sunt bune.

Nu stiu unde sa schimb simeringurile de la supape (la ce service), are cineva vreo recomandare?

Incearca aici: 0722248133 (Adrian) Zi-i ce te doare si intreaba cat costa. S-ar putea sa fie cam scump, dar merita.Cel putin omu' e foarte serios, lucru mai rar intalnit la romani.Adica zice pe nume ce are motorul tau si daca il face sau nu. (are serviceul pe langa razoare).Daca vrei te duc eu la el ca sta pe niste stradute...

tu unde ai vazut ce presiune ai la cilindri si cat te-a costat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am schimbat simeringurile de la supape de 2 ori, prima data a fost ceva in neregula si consumul de ulei a crescut foarte mult (de vreo 4-5 ori). Poate erau ele vechi si nu se mai strangeau bine pe supapa, pentru ca in momentul cand am desfacut din nou partea de sus a motorului, daca ridicai de supapa, cand o eliberai nu ramanea sus, cobora. Erau Elring de la Augsburg. Le-am schimbat cu unele Victor Reinz cumparate de la Volksparts (magazinul colegului de forum volksman) si consumul de ulei a scazut aproximativ la valoare initiala, ceea ce ma face sa cred ca nu simeringurile erau de vina.

Compresia am facut-o la un service oarecare si m-a costat 500.000 lei, cam mult zic eu acum. Trebuia sa caut mai mult ca as fi gasit mult mai ieftin, sunt convins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam consum de ulei ca 1 l/10.000 km , am schimbat simeringurile de supape si nu s-a simtit nici o diferenta, in cocluzie, nu sunt neaparat de vina simeringurile de supape. Acum dupa segmentare, o sa vad daca au fost de vina segmentii de radere....

PS: am auzit unii "mecanici" care pentru schimbarea simeringurilor supapelor, le spuneau clientilor ca trebuie sa dea jos chiulasa (ceea ce crestea pretul semnificativ), ceea ce nu prea e adevarat - la majoritatea motoarelor, simeringurile supapelor se pot schimba fara demontarea chiuloasei - doar a capacului axului cu came, a axului si culbutorilor.

Sal'tare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!