Jump to content

schimbare ambreiaj motor kr


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

am pe masina un motor kr, discul de ambreiaj sau placa fac figuri (sau amandoua)

1. cat e de greu sa schimb singur discul de ambreiaj si placa de presiune?

2. ce scule mai speciale am nevoie?

3. trebuie sa dau jos motorul de pe masina ca sa desfac cutia?

4. ce altceva sa mai verific odata data jos cutia de pe motor?

alternativ: merita sa dau 300 lei la mecanic, am inteles ca e treaba de maxim o zi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca nu pot sa iti dau un raspun la toate, iti sun cazul meu

Dat jos cutie KR acus 4 ani 2,5 milioane si nu trebuie dat motorul jos. Schimbul chiar a fost facut fara elevator, in groapa de garaj. Treaba dureaza o zi de lucru daca ai piesele noi la gata.

pentru restul intrebarilor las pe altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine (motor GX) a durat 2 ore pe ceas. S-a miscat super repede mecanicul si tot asa, fara elevator. Oricum nu era la prima cutie data jos si stia exact ce trebuie desfacut. La KR, fiind mai stufos motorul posibil sa dureze mai mult...dar in nici un caz - o zi.

Modificat de catalos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu fi si tu ad-literam :)) , am zis o zi de lucru care la mecanica ii cam 6 ore si poate dura maxim atata in functie de probelmele ulterioare ce pot aparea...apropo ai uitat sa zici cat ti-a cerut.

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai loc ceva simt tehnic si vrei sa faci treaba cu manuta ta atunci mai ia-ti un ajutor cu tine ca sa nu te cocosezi singur cu cutia in brate si intr-o zi ai rezolvat treaba, daca nu atunci da 3 mil mecanicului (nu mi se pare un pret exagerat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pe masina un motor kr, discul de ambreiaj sau placa fac figuri (sau amandoua)

1. cat e de greu sa schimb singur discul de ambreiaj si placa de presiune?

2. ce scule mai speciale am nevoie?

3. trebuie sa dau jos motorul de pe masina ca sa desfac cutia?

4. ce altceva sa mai verific odata data jos cutia de pe motor?

alternativ: merita sa dau 300 lei la mecanic, am inteles ca e treaba de maxim o zi?

daca nu ai mai schimbat un ambreiaj este destul de greu prima oara,scule speciale nu sunt multe,ai nevoie de un soricel pt suruburile de la planetare(sunt 6 pe fiecare planetara) sau imbus de 6 depinde ce ai tu acolo,o inelara de 9 sau o tubulara de 9 cu caneluri dese pt suruburile de la volant,motorul nu trebuie dat jos,dai doar cutia(atentie ca trebuie ridicata cu partea grupului in sus,asta ca sa iasa usor,desfaci suportul de timonerie sa ai mobilitate cu ea,de verificat sunt multe dar iti recomand daca tot dai cutia jos sa schimbi asa:semeringuri planetare,semeringuri priza(sunt 2 unu mic si unu mai mare),verifica semeringul de la vilbrochen(pe acolo se produc scurgeri de ulei care ajung in ambreiaj)punei un ulei nou si bun si este gata de actiune,spor la treaba :)

Modificat de 88BLR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tuturor pentru sfaturi

deocamdata am schimbat azi cablul de ambreiaj in speranta ca s-a intins cablul vechi si scap cu atat, dar se pare ca nu e sa fie asa.

ce simptome are ambreiajul meu:

- in ultimele 6 luni am intins cam 3 - 5 mm pe luna cablul de ambreiaj

- cu motorul rece, intra in viteze normal, dupa ce se incalzeste, incepe si caraie, la inceput usor, si apoi tot mai tare (in special mers inapoi). Cand nu mai e acceptabil, il intind (cam o data pe luna cum ziceam). Acum am ajuns la capatul filetului la intinzator.

- cu motorul cald, daca apas ambeiajul, scade turatia la relanti de la 1000 rpm la 850 rpm (apar ceva frecari)

- din cauza asta, cu motorul cald, nu reusesc sa pornesc motorul decat fara sa apas pe ambreiaj. Asta pt ca invarte foarte greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza cu cablul am facut-o si eu si m-am lecuit,kit de ambreiaj si stai linistit,in cazul tau este discul sigur,la rece intra pentru ca si discul este rece,cand se incalzeste apare faza cu caraitul,intra greu in viteze etc,i-ati un kit de ambreiaj nou,te duce undeva la 5 6 mil max,depinde de magazin

Modificat de 88BLR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tuturor pentru sfaturi

deocamdata am schimbat azi cablul de ambreiaj in speranta ca s-a intins cablul vechi si scap cu atat, dar se pare ca nu e sa fie asa.

ce simptome are ambreiajul meu:

- in ultimele 6 luni am intins cam 3 - 5 mm pe luna cablul de ambreiaj

- cu motorul rece, intra in viteze normal, dupa ce se incalzeste, incepe si caraie, la inceput usor, si apoi tot mai tare (in special mers inapoi). Cand nu mai e acceptabil, il intind (cam o data pe luna cum ziceam). Acum am ajuns la capatul filetului la intinzator.

treaba asta am patito si eu la o solenza,dar am rezolvat problema mergand la mecanic unde mi-a reglat cablu la cota lui,masurand cu sublerul pe acolo,cursa sau....nu stiu.practic a strans cablu si a masurat cu sublerul sa fie la masura lui.acuma merge de zici ca este noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai degraba e placa.Asta daca e bine reglat.Niciodata un disc uzat nu va carai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat de jos tine?

presupun ca te referi la cat de jos (pozitia pedalei) cupleaza ambreiajul

cupleaza foarte jos: mai jos de 1/4 din cursa

seara cand vin acasa (motorul cald), caraie la greu.

a doua zi dimineata cand plec (motorul rece) intra in vitezafara nici o dificultate (fara sa intind cablul intre timp)

voi proceda la demontare (planificat vineri) si cel mai probabil voi lua un kit de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tine jos nu este discul uzat.

Ai mai multe variante

-cablul prost reglat

-placa de presiune

-tabla de atac, tija sau rulmentul(bucsa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Ca sa nu deschid un alt topic , am si eu o problema cu ambreiajul.

Am mers foarte mult bara la bara(defapt am fost la meci),si nu mai reuseam

sa bag in nici o viteza , in viteza 1 ,intra f.f.f greu , am incercat sa bag si

in marsarier ,dar nici nu apucam sa duc schimbatorul de viteze pana la capat

ca incepea sa caraie(am incecat sa vad daca intra in viteze cu motorul oprit si intra perfect).

In fine am lasat-o 2 ore cat a tinut meciul si dupa aia nu mai era aglomeratie pe sosea si

a mers normal (intra f usor in toate vitezele).

Cam ce problema ar avea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"ai prajit" putin discul de ambreiaj !! probabil ca de repeti faza tot in conditii de stres pt ambreiaj se va intimpla la fel ca l-ai folosit excesiv!!!

ideal e sa il schimbi (cum ziceai in conditii normale mai merge ,dar deja da semne de oboseala)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , mersi pt. raspuns cred ca o sa-i schimb tot kitul de ambreiaj

ca sa nu mai am probleme am fost azi la o plimbare cu ea si

a mers foarte bine (intra perfect in viteza). :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca mai ai probleme cu ea in trafic .... porneste motorul cu ea in viteza dar functioneaza un anumit timp dupa care iar incepe sa nu mai intre.....

s-ar putea placa de presiuine sa fie cea vinovata....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai dreptate, pt. ca am vorbit cu un mecanic si a zis ca 100% e placa de presiune

Acum ce spuneti sa schimb doar placa de presiune sau sa cumpar tot kitul de ambreiaj

aveti idee cat costa un kit de ambreiaj la 1.3 nz cutie cu 5+1 viteze ? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 ore pe ceas mi`a luat weekendu trecut cu minimum de scule si fara ajutor nu e greu in schimb da toate coturile de la cutia de viteze jos ca e mai usor la scos si la pus ! si incearca sa schimbi si rulmentu de presiune ! bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

daca vrei sa faci treba buna schimba tot kitul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa faci treba buna schimba tot kitul

Am rezolvat :)),

Am schimbat tot kitul cu unul de la sachs (330 ron)+mana de lucru,

acum merge f. bine :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am si eu o problema cu ambreiajul, debraierea se face sus de tot iar in timpul mersului daca accelerez mai brusc cand sunt intr-o viteza simt ca patineaza iar motorul se tureaza insa fara a atinge o viteza superioara > daca las putin de acceleratie simt ca nu mai patineaza crescand si viteza. Intrebarea mea este .. e posibil ca discul sa fie prea subtire din cauza uzurii si necesita inlocuirea sau ar trebui un reglaj la cablul de ambreiaj (nu am umblat deloc la el), mai pot circula in conditiile date sau trebuie neaparat sa o trag pe dreapta ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poate sa stie nimeni cand o sa cedeze si ramai in drum cu masina, totusi banuiesc ca te mai tine un pic.

Ca unitate da masra pic=hazard :) asa ca schimba-l !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!