Jump to content

Golf 2 GTI 16V


cristip
 Share

Postare recomandată

am o problema: nu stiu ce sonde de ulei imi trebuie pt masina mea ? sunt 2 sonde si sunt pe culori. cele pe care le am acum nu sunt bune. ma ajuta cineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cristip

    66

  • scirocco

    27

  • Andi TDI

    18

  • CristiGTI

    17

Da intr-adevar sunt doua sonde de ulei montate ambele pe capacul coolerului.

Una dintre ele este functionala in intervalul de turatii ralanti - 2500 rpm pentru monitorizarea presiunii de ulei la turatii scazute (este normal inchisa - adica fara presiune, de ulei trebuie sa aiba rezistenta foarte mica si abia la atingerea presiunii minime admisibile la turatii mici isi deschide contactele) iar cealalte intra in functiune (adica este monitorizata) dupa 2500 rpm este si normal deschisa.

In spatele blocului motor, spre cabina mai exista o sonda pentru monitorizarea temperaturii uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da intr-adevar sunt doua sonde de ulei montate ambele pe capacul coolerului.

Una dintre ele este functionala in intervalul de turatii ralanti - 2500 rpm pentru monitorizarea presiunii de ulei la turatii scazute (este normal inchisa - adica fara presiune, de ulei trebuie sa aiba rezistenta foarte mica si abia la atingerea presiunii minime admisibile la turatii mici isi deschide contactele) iar cealalte intra in functiune (adica este monitorizata) dupa 2500 rpm este si normal deschisa.

In spatele blocului motor, spre cabina mai exista o sonda pentru monitorizarea temperaturii uleiului.

De accord cu tine... dar culorile de pe ele ma intereseaza ca sunt vreo 4 variante parca ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce te intereseaza culorile, nu stii cum sa le identifici cere este, sau vrei sa le comanzi ?

Eu stiu ca unul este alb iar celalalt maro inchis. Cel alb este pentru turatii ridicate. dar poti sa verifici scotand papucul si punandu-l la masa.

Daca nu piuie la ralanti inseamna ca acela este senzorul de presiune de ulei la "pornire si sub 2500 rpm"

Incerc sa-ti fac rost si de codurile reperelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Switch-ul pentru presiune ridicata este 056 919 081 E este intr-adevar alb si are pragul de presiune de 1.8 bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, merci, iar pt celalalt ?? ala e mai important ca acum am acolo un surub ! :pirat: Oricum, mie imi palpaie becul in bord chiar si cand am avut ambele sonde cuplate. Presiune este ca am verificat cu un manometru la service. deci ceva e ori cu sondele ori cu circuitul de la bord. as vrea daca stie cineva sa transforme valorile date de sonde intr-un afisaj cu leduri ... electronic. stii sa vad chiar presiunea actuala ! ar fi beton. eu nu stiu pe nimeni care ar putea sa faca asta ! :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa-ti raspund pe rand.

a. despre senzorul acela stiu sigur pentru ca am avut si eu probleme cu el(de mult cand am avut gti 16V sa tot fie 4 ani).

M-am uitat pe ETKA si acolo este o ceata mare si decat sa te incurc cumva si sa ma-njuri mai bine nu zic nimic.

Cele doua sonde sunt numai switch-uri (lucreaza in doua stari on - off), deci sa-ti faci indicator de presiune din ele "mai greu".

Cand iti palpaie becul ? La ralanti sau in jur de 2500 rpm ??

Eu am avut aceasta problema numai la 2500 rpm si daca incepe sa b

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi problema cu afisajul se rezolva ff simplu

se cumpara un convertor analog digital care se cupleaza la iesirea din sonda. la partea iesirea digitala a convertorului se cupleaza un pic (asta se cumpara si el) care se programeaza astfel ca pt o anumita combinatie digitala primita la intrare sa scoata o alta combinatie digitala la iesire pe care sa o priceapa afisorul digital .... si cam asta ar fi tot

daca tu aflii corespondenta tensinue (trimisa de sonda) -- presiune a uleiului ...de restul ma ocup eu ... dupa ce o sa fiu concediat si o sa am timp :pirat:

:pirat:

CristiGTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voinea .... tradu-ne si noua cum dracu se foloseste site-ul ala .... ca e tot in rusa

:pirat:

CristiGTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce idee buna are CristiGTI, si citind ce spune el mi-a venit inspiratia pentru ceva chiar usor de facut.

Se presupune ca sonda lucreaza liniar (sau aproape de curba liniara) de unde rezulta o variatie liniara a tensiunii furnizate la iesire.

Iti montezi un "voltmetru digital" de 150.000 lei (din acelea galbene de se gasesc si prin supermarket-uri) si ii reglezi capul de scala astfel incat sa-ti indice pe scara "volti" presiunea uleiului. Etalonarea o faci cu un manometru de "referinta". Q.E.D.

Rog apreciati frumusetea demonstratiei :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi, eu nu am avut o idee buna (nu ca nu mi-ar fi placut sa fie a mea :D ) ....dar asa stau lucrurile ...asa se face ....

sonda de ulei e un traductor (sau cum spune chinezu' : senzor) care nu face altceva decat sa "traduca" variatia unei marimi mecanice (presiunea) intr-o marime electrica. Cum presiunea variaza constant, si marimea electrica trebuie sa varieze liniar ...iar asta e chiar semnalul analogic.

mai departe acest semnal analogic trebuie convertit in semnal digital (asta e treaba convertorului analog-digital) ... iar partea digitala de la iesirea convertorului trebuie prelucrata pt afisor (asta e treaba PIC-ului) ... si gata ...avem un afisor digital al presiunii de ulei pe care putem il putem vinde cu cel mult 50$ ... sau daca scriem VDO cu pixul pe el putem cere chiar mai mult ....

Exp : (valorile numerice sunt aiurea ...deci pot fi ignorate fara remuscari)

-la presiunea mecanica de 2 bar, sa presupunem ca traducatorul scoate la iesire tensiunea de 7.5 V

-convertorul analog cand primeste la intrare 7.5V scoate la iesire combinatia digiatal 001101

-sa presupunem ca pentru a afisa cifra 2, afisorul digital trebuie sa primeasca la intrare combinatia digitala 01111001 (astea sunt date in manualul afisorului ...vrei sa se "aprinda" liniutele care sa formeze cifra 2 ...ii pui la intrare combinatia X)

- deci se simte nevoia programarii unui PIC care atunci cand primeste la intrare 001101 de la convertorul analog-digital, sa trimita spre afisor combinatia 01111001

Asta este gargara teoretica ... si se traduce fff usor in practica daca traductorul e cum am spus eu

Andi esti sigur ca sonda e de tip switch? (scoate doar 2 valori ..ai presiune scaote 0 volti, n-ai presiune scoate X volti ... incepe sa basculeze un tranzistor ..si becul pe bord sa clipoceasca)

daca e asa e cam nasol ... pt ca nu se poate folosi sonda masinii.....

:-(

dar se poate face o adaptare ... sonda de la alta masina (un strungar destept, daca e cinstit cu o tuica buna, stie cum sa faca o reductie) + ceasul de presiune de ulei de la aceeasi masina ... si uite asa am scapta de convertoare+PIC+afisor .... (cred ca se iese mai ieftin cu tuica+sonda+ceas de la alta masina)

:lol:

CristiGTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:bounce:

Merci mult ... pt toate informatiile. Si eu stiam ca sunt switch-uri dar cred ca se pot schimba cu o sonda normala de presiune si adapta restul la acea sonda. Una ramane swith iar cealalta devine sonda si asta va da semnalul catre afisor. Chestia cu ceas analogic nu prea imi place. O sa ajung ca bunicu-miu pe Dacie cu ceas de ulei si apa separat ! :? O sa incerc zilele astea daca se mai incalzeste chestia cu voltmetru si o sonda de Dacie ... sa vedem ce iesi si daca mere, tre' sa caut pe cineva care sa si faca circuitul (traductor, pic, programare pic).

Cat priveste clipocitul ala din bord, el clipoceste TOT TIMPUL. De obicei peste 1000 de ture clipoceste constant, iar daca turatia la relanti e mica, atunci clipoceste mai des, mai rar ... cum vrea el. :lol: Eu nu am buzzer la bord, atat mi-ar mai trebui, sa mai bazaie si ala, nu-i destul ca ma clipoceste ala toata ziua ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristip

vumetru iti construiesc eu daca vrei cu cate leduri doresti

vreau numa' sa-mi spui cati volti scoate sonda aia sau de unde iau semnal pentru el, dupa aceea il etalonam dupa ideea lui Andi TDI

sunt tot alex222 k pe autoshow si tot in TM stau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex .... daca sonda aia e de tip switch nu o poti folosi ...ea scoate doua valori, una daca ai presiuna, alta daca nu.

deci trebuie folosita o alta sonda ...(PS: m-am interesat "prin vecini" si cica aia de dacie ar merge cu mici modificari) .... iar corespondenta presiune-tensiune se poate lua direct de la o dacie (sonda v-a scoate aceiasi tensiune pe ambele masini)

:lol:

CristiGTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce modificari ? dupa cum am vazut eu,filetul e la fel de gros si cam cu acelasi pas ... adevarul e ca nu am incercat sa infiletez una de Dacie acolo inca .... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce modificari ? dupa cum am vazut eu,filetul e la fel de gros si cam cu acelasi pas ... adevarul e ca nu am incercat sa infiletez una de Dacie acolo inca .... :lol:

e "virus" piesa de dacie pe golf!!!! pica rotile jos, iti mananca motoru---rugina de pe sonda de dacie,

mai bine cred ca "functioneaza" surubul tau :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: :lol: :lol:

asta este ! tre' sa ne adaptam ! s-ar putea sa-l vand la vara ... si sa-mi iau Cielo Executive nou ... ca de altceva nu am bani ....!

:ok: :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si sonda de presiune speciala pentru locasul original al masinii.

oil_sender.jpg

in imagine ai codul si parametrii sondei originale care contine si senzorul de presiune mare pentru turatii ridicate.

(un pin reprezinta iesirea analogica a sondei de presiune (0-5 bari) si al doilea pin este senzorul de 1.8 bari )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi,

de unde ai chestia asta? ce e manualul asta (sau ce e ETKA asta)? ca as cam vrea si eu ..... e o pagina pe net? e cd? astept cu nerabdare informatii.....

:scratch:

CristiGTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

ETKA este program. Este catalog cu toate masinile VAG. il folosesc dealerii pt identificarea pieselor. Explica prin explozie toate componentele masinii.

Exista si o varianta pe net dar am linkul acasa. Cand termin munca iti pun linkul. Poate-l pune Andi daca-l are.

CDul cu ETKA este foarte util pt posesorii de VW/Audi care vor sa mai si mestereasca ei cate ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!