Jump to content

Golf 6 - Consum


szaki
 Share

Postare recomandată

Revin cu alte mentiuni, am atasat poza de la 1436 km, momentan am vreo 2200 km, de la ultimul post am incercat sa fiu mai ponderat in conducere, in sensul ca: nu am mai schimbat la 3000 de turatii ci undeva pe la 2000 si in conditile in care sunt "cuminte" si aici ma refer la NU accelerari bruste, NU depasiri, NU schimbatul vitezei la peste 2000 de turatii, NU mers prea mult cu viteza 1 am reusit sa obtin o medie situata undeva intre 7,5 si 8,5 NICIODATA sub 7, mai cuminte de atat chiar nu pot sa merg si pentru mine a fost un chin sa obtin parametrii astia, pe de alta parte daca merg un pic mai sportiv si imi mai si permit sa am accelerari bruste si sa mai si fac ceva depasiri - eu consider asemenea conportament a fii un condus normal, nefiind exagerat, abuziv de sportiv - sare urgent de 10% si se indreapta rapid spre 11, 12 puncte procentuale, asta este realitatea si sincer imi pare rau... e parca un pic cam mult!

Tin sa mentionez ca intradevar se pot obtine valori apropiate de cifra data de constructor insa prin eforturi mari, eu as considera ca trebuie sa renunt la condus ca sa le obtin, poate ar trebui testate masinile in niste conditii normale de utilizare adica intre un mers la consum - care implicit insemna sa faci sacrificii si sa te abtii, sa fii mereu atent si sa nu te aventurezi in depasiri - si un mers foarte sportiv care sa spunem ca e pe plac doar anumitor conducatori dar totusi consumul dat de constructor este pentru soferii care "trag" de consum, sper sa nu va suparati eu asta am simtit si banuiesc ca nu are motorul meu ceva defect.

O alta parere personala - ca sa fiu un pic si off topic si imi cer scuze pentru asta - despre acest motoras este ca se exagereaza cu laudele, eu consider ca e destul de modest, adica nu e asa grozav pe cum spun unii, va spun sincer ca a trebuit sa-l solicit la greu in treapta a 4 pe la 120, 130 km / h ca sa pot sa depasesc un logan 1.5 dci deasel al carei sofer probabil ca solicita masina la maxim, insa m-a impresionat cum tragea si nu era cel de 85 cp pentru ca nu avea I-ul rosu, deci avea 75 cp daca nu ma insel si o spun facand o comparatie intre Ibiza de 1,2 litri 70 cp - masina anterioara - cu care depaseam orice logan daca o solicitam aproape de rosu, adica la maxim, nu spun ca e mai slab 1,4 TSI-ul 122 CP decat 1.2 l 70 cp insa parca TSI-ul ofera mai putin decat ma asteptam, posibil sa isi mai revina... nush sincer dar eu personal sunt dezamagit si cred ca voi opta pentru un motor si mai puternic in viitorul apropiat, de data asta de capacitate mai mare din pacate!

imagine000.th.jpg

Modificat de Zengy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dci-urile nu au 75 cp. probabil era ala de 80, ala de 65/70 slabe sanse sa fi avut vreo sansa, eu zic ca te inseli insa, eu am dci de 80 cp si tsi-ul e clar mai iute, l-am simtit si la drive test mult mai fasnet. e discutabil ca te-ai chinuit, poate nu i-ai dat nici tu tot ce poti. poate ala era chipuit, etc. e discutabil, oricum trag suficient dci-urile.

referitor la consum mie mi se pare ca nu faci bine ca schimbi asa subturat. eu la diesel daca merg ca pensionarii si schimb cum descrii tu, consum mai mult decat daca merg cum trebuie. eu zic ca daca schimbi la 3000 e mai bine. mai ales ca pare ca mergi prin oras, adica schimbari dese de treapta, bagat piciorul brusc in acceleratie ca ai vreo urgenta etc; refuz sa cred ca la drum lung tu nu scoti sub 7 cand ea are 5.2 teoretic in conditiile in care te si chinui. oricum, mai ai rabdare dupa 6-7 mii km incepe sa se lase bine de tot motorul.

mi-am adus aminte de ceva: intr-o seara m-am intrecut (impropriu spus) cu un prieten cu o kia ceed de 109cp, el cu pasageri de vreo 200kg in plus, fata de mine care eram singur, ideea e ca el nu a stiut ca sunt in spatele lui si a accelerat pana la 6000 rpm (mi-a zis ulterior), eram in urcare; s-a dus incomparabil mai bine ca mine, iar kia e oricum mai grea ca clio iar tsi-ul e mult peste kia 109cp ca motor.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Zengy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu cateva precizari, de condus conduc cam 60% in afara orasului zilnic cca 20 km si restul in oras...oricum eram un pic in cumpana sa zicem ca nu am indraznit inca sa o fortez la limita si astazi am zis ca trebuie sa scot untul din ea sa vedem cum sta treaba cu acest motoras poate mi se pare mie sau sunt prea grijului fiind noua ai intentia poate sa o menajezi din instinct si cu alte cuvinte am solicitato serios pe un traseu de vreo 30 de km cu depasiri continue si concluzile sunt urmatoarele: in treapta a 2-a si a 3-a trage decent de bine insa numai daca o calci serios adica de la 3000 de ture in sus... cat mai sus si mai aproape de limita, chestia cu cuplul intradevar trage mai bine ca alte motoare fara turbina si cuplu asa mare pana la 3000 insa e un pic enervant turbo lag-ul dar e k si asa... insa m-am lamurit ca daca vreau performanta si sa pun calutii la treaba trebuie sa o fac de la 3000 de ture in sus si cat mai mult in treptele 2 si 3, deja de la treapta a 4-a isi cam pierde avantul cu toate ca nu e de negljat nici aceasta treapta...cu alte cuvinte mi-am schimbat parerea in bine si din ce am mai auzit se mai aseaza si consumul in timp, iar motorul va trage din ce in ce mai bine de acuma, pareri neavizate deci nu stiu daca sunt credibile!

Inca ceva, acuma am realizat ca nu am mentionat, am AC-ul mereu pornit, banuiesc ca influenteaza si el ddestul de mult consumul, o sa incerc o perioada sa-l opresc sa vad daca se simte ceva la putere si consum :banghead: Revin dupa ce testez un pic in conditile astea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, nu inteleg faza cu aerul conditionat pornit/oprit.

La noi merge mereu, cel putin incepand din aprilie. De altfel, ala e si rostul lui.

In 600 km, pacursi peste 80% in oras, consumul e 10%. Exact cum ma asteptam. Masina parca si-a mai dat drumul nitel, o mica scadere a consumului in urmatorii 2000 de km si am cadea exact pe consumul dat de producator in oras : 9.7%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e logic ,daca ac este pornit, adica compresorul se invarte in sarcina, sa traga mai prost si sa consume mai mult. E ca si cum ai pune o frana pe axul motorului, e ceva ce opune rezistenta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zau ??

:icon_thumright:

Iti dai seama ca realizez si eu asta, dar mie unul mi se pare curios sa mai mentionezi ca aveai aerul conditionat pornit. Pe timp de zi e absolut firesc sa-l pornesti. La mine unul merge tot timpul. Mai ales daca vorbim de un climatronic, e evident ca e mai bine.

ca sa nu fiu total offtopic, tin sa mentionez ca pe bucatile de drum extraurban iese in general intre 6 si 7%. cred ca se poate scoate 6% cu usurinta, dar condusul devine in acest caz o simpla deplasare de la A la B.

Modificat de oaspetele
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

astazi am oprit aerul conditionat, am schimbat vitezele cam pe la 2000 de turatii si am fost bland cu ea :icon_thumright: nu am calcato absolut deloc, nu am depasit nimic, mers constant a 5-a la 3000 de ture viteza 120 km / h rezultatul a fost unul peste asteptari 6,5% deci se poate!!! Am mers 70% in afara si 30% in oras, cam 40 de km in total!

Modificat de Zengy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuresti-Cluj 5h si 30 min, mers ultra sportiv, clima on = 7%

Cluj-Bucuresti 5 ore si 15 min, mers mega sportiv clima on = 7.1%

Mi-a fost un pic frica de discuri si placute dar au tinut la frane multe si brutale pe tot parcursul.

Pentru cei care spun ca motorul asta e lenes...Raspuns: nu il exploatati voi cum trebuie.

Nu stiu cum e etajata manuala insa la mine trage fenomenal in orice treapta. Bine, ii dau pana la rosu daca e nevoie; si i-am dat ceva in ultimul timp. Intradevar dupa 4000 rpm trage cel mai bine; pana la 6000.

Senzatia mea e ca are mai mult de 122 cai. E pe undeva comparabil si datorita faptului ca golful e si mai usor, cu toate ca e sub ca performante si cuplu, cu un passat de 130-140 cai.

Discutia ca nu poti depasi un logan e oricum fortata.

Cu clima ON nu e nici o diferenta, la masinile turbo nu prea se simte.

Zengy: am mers si eu o data la consum in afara Bucurestiului si dupa vreo 40 km intr-a 7-a la 60-70 km/h imi arata BC1 = 4.6 sau 4.7%

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi consum ca si iepumare, 7% pe distanta Bucuresti-Roman si inapoi (aprox. 700 km.). Evident climatronicul pornit iar mersul, pe cat posibil...adecvat unui motor de 160 CP!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

Zengy - eu zic ca nu are rost sa te ingrijorezi pentru ca nu esti singurul care a patit-o. Depinde foarte mult de conditiile si felul in care se merge cu masina respectiva. ;)

Pe aria Golf V colegul bungallooo a "trait" aceeasi problema ca si tine. Citeste topicul incepand cu postul asta si urmareste evolutia consumului. Ca sa nu mai zic ca el are si DSG7 ...

Eu zic sa te bucuri la maxim de bijuteria de masinuta pe care o posezi. Consumul o sa se stabilizeze si vei deveni si tu un om multumit la un moment dat ;)

dCI-urile sunt niste motoare foarte bune dupa mine. De 1 mai am fost 3 masini la Dambovicioara: eu, un Logan 1.5 dCI si un Bravo 1.4. Logan-ul poseda un motorul de 65 cp si are remap facut de 2 ori, plus intercooler mai mare, plus jante de 15", plus evacuare ... Nu stiu sa va zic exact cati caluti are, probabil undeva aproape de 90. La fel si cuplul cred ca se invarte undeva in jurul valorii de 200 Nm.

Pe sosea sunt un tip calm de felul meu dar cand am plecat spre munte deja era tarziu si cam toti ne-am birjarit putin "magarii" de sub capote. Vrand sa mergem impreuna am zis sa stau dupa ei ca a mea oricum fuge ... :) N-am rezistat mult dupa Bravo, deja deveaneam enervant ;) La fiecare depasire trebuia sa pun frana in spatele lui, el probabil fiind in blana iar in modul asta mai mult ne incurcam. Asa ca am decis sa trec in mijloc. Evident treaba s-a schimbat, mergeam mult mai lejer dupa logan, dar chiar si asa au fost multe datile cand a trebuit sa pun frana in spatele lui. Adica ceva de genul urcam cu a 3-a cam pana in 5500 dupa care frigeam scurt a 4-a si deja trebuia sa pun frana ... In rest tot respectul pentru dCI-ul ala care oricum tot drumul a vazut numai peste 3000 rpm. Am mers mai tot timpul pe recirculare aer din habitaclu, ca in fata mea era putin negru :( Toate cele 3 masini au fost birjarite la maxim.

La destinatie eu am ajuns cu un 7.8 l/100km iar el cu 6.0 l/100km. Ambele masini full, dar full frate adika incarcate la maxim, numai ca Logan-ul nu are AC.

Fiat-ul incarcat cam jumatate si a ajuns cu un veritabil 8.0 l/100km.

Media mea pe aprox. 15000 km o puteti citi in semnatura si e facuta cam pe aproximativ 50% afara si 50% oras (Galati).

Sanatate

Modificat de Velocity_Warrior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuresti-Cluj 5h si 30 min, mers ultra sportiv, clima on = 7%

Cluj-Bucuresti 5 ore si 15 min, mers mega sportiv clima on = 7.1%

Mi-a fost un pic frica de discuri si placute dar au tinut la frane multe si brutale pe tot parcursul.

Pentru cei care spun ca motorul asta e lenes...Raspuns: nu il exploatati voi cum trebuie.

Nu stiu cum e etajata manuala insa la mine trage fenomenal in orice treapta. Bine, ii dau pana la rosu daca e nevoie; si i-am dat ceva in ultimul timp. Intradevar dupa 4000 rpm trage cel mai bine; pana la 6000.

Senzatia mea e ca are mai mult de 122 cai. E pe undeva comparabil si datorita faptului ca golful e si mai usor, cu toate ca e sub ca performante si cuplu, cu un passat de 130-140 cai.

Discutia ca nu poti depasi un logan e oricum fortata.

Cu clima ON nu e nici o diferenta, la masinile turbo nu prea se simte.

Observ ca difera foarte mult consumurile in functie de persoana care e la volan. Sper ca nu va suparati ca scriu si eu aici (am G5, dar motorul e si pe G6) .

Acelasi motor, dar cutie diferita. La mers mega/ultra sportiv imi ia cam 8, 8 si ceva (fara chip).

:offtopic: :D sa vezi cum trage cu chip... te sperii! Hai prin Cluj si te duc la o tura :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Persoana de la volan (adica stilul de conducere) poate avea un rol determinant in consumul de combustibil, respectiv variatiile destul de mari in cazul aceleiasi motorizari. Pe de alta pare, s-ar putea ca si practic (nu doar teoretic) variantele echipate cu DSG sa aiba un consum ceva mai mic decat aceleasi variante de motorizare echipate cu cutie manuala.

OT: rex, TSI-ul de 122 CP chip-uit cum o trage comparativ cu TSI-ul de 160 CP ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dat fiind ca tdi-urile cu DSG au consum teoretic mai mare ca alea fara DSG, eu unul sunt mai sceptic in privinta consumului mic al DSG. as zice ca daca te strofoci putin si esti atent obtii mai bine cu manuala; diferentele teoretice intre cu si fara DSG sunt oricum infime, in limita a juma de litru. sincer, nu iti iei masina sa stai cu ochii pe consum, exceptand cazul in care sunt niste consumuri suspect de mari. ori nu pare a fi cazul deloc din ce povestiti voi, atata doar ca observ ca la astea pe benzina, daca dai tare in ele, e mai mare diferenta fata de diesel cand dai tare. dar asta stiam si din proprie experienta, deci nimic anormal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul unui consum normal, clar ca dsg-ul consuma mai putin (la TSI cel putin), dar in regim sportiv nu stiu ce sa zic :D. Oricum... daca mergi sportiv nu te intereseaza consumul :).

:rolleyes: Teoretic am 160cp si 250NM :). Dar nu cred ca masinuta mea trage ca un TSI de 160 (cu toate ca nu am fost niciodata cu o astfel de motorizare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vali_devill

:blink: @rex:daca ai drum prin bucuresti,da-mi un tel.inca mai are 170 de ponei.ma bate gandul la ceva...toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am recunoscut ca nu ma intereseaza foarte mult consumul (altfel nu luam aceasta motorizare), dar e interesant sa aflam date si informatii si despre acest aspect, ce nu poate fi totusi neglijat. Mie, personal, un consum de 7 chiar 8% (in afara localitatii) la o masina dotata cu motoarele TSI mentionate anterior mi se pare rezonabil, avand in vedere ca e greu sa te abtii sa nu mergi (ultra/mega) sportiv cu o astfel de masina. Sunt convins ca as putea scoate, cu putin efort, sub 6%, dar ce placere as mai avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte interesant cum poate varia consumul la acelas motor in functie de conducator (facand abstractie de conditiile de trafic). Un lucru este cert ca consumul motoarelor TSI este mai mult decat rezonabil, avand in vedere puterea lor si placerea de condus care ofera. Eu personal sunt extrem de multumit cu consumul motorasului meu. Oricat de tare am solicitat masina (in limitele bunului simt) nu am reusit sa scot un consum mai mare de 7% la drum lung incluzand si localitatile parcurse, pe traseul meu favorit Brasov-Sighisoara care este una din putinele drumuri unde se poate circula cu oarecare dinamism si are de toate: serpentine portiuni drepte etc. Ca concluzie dragi colegi: bucurativa de masinile voastre ca sunt superbe si cand aveti chef dati "blana" fara grija.

Drive safe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

Atentie cine cu ce comparati ;) Nu putem compara o manuala de 6 trepte cu un DSG de 7 trepte. Ultima va avea un consum clar mai mic decat prima. Daca ar fi existat DSG 6 pus pe motorul asta sigur ar fi consumat la fel sau poate doar putin mai mult decat manuala in 6 trepte. Din cate imi aduc eu aminte (poate imi aduc aminte prost) DSG 6 a fost scos pe langa manuala de 5 trepte si abia dupa aceea a fost scoasa si manuala de 6 trepte. Stiu un 607 diesel cu o automata in 4 trepte ... sa vedeti acolo hal de consum :)

Ori masina mea face parte din "species" ori eu, ca nu ma chinui prea mult sa scot in jurul lui 6.0 afara. Intr-adevar ma chinui sa scot mult sub aceasta valoare dar trebuie sa fiu prea posomorat in ziua respectiva. Am observat o chestie la motorul asta, trebuie sa mergi cu el, pe cat posibil de constant si distante lungi. Daca se fac distante scurte nu o sa reusesti sa-l aduci la un consum mic. Ca sa nu mai zic de oras unde la fiecare plecare de pe loc apare acel 49.9 l/100 km la consumul instant :D, cel putin la manuala. Nu trebuie decat vreo 4 semafoare si deja consumul s-a ridicat binisor.

Precum zice si szaki lasati consumurile deoparte si bucarati-va la maxim de minunile tehnologice pe care le conduceti. Cine are probleme de consum ... se reorienteaza catre alt tip de combustibil ;)

Modificat de Velocity_Warrior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Din cate stiam eu si citisem in diverse fise tehnice, DSG-ul, oricare ar fi el, scade consumul (asta fiind de fapt marele avantaj, pe langa schimbarea rapida a treptelor datorita celor 2 ambreiaje)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa recunosc ca de daca merg cu aerul conditionat oprit, consumul mediu(70% extra urban, 30% urban) se apropie de 7%, insa cu AC pornit mereu imi ia cam 8, 8.5%, oricum parca incepe sa se aseze pe zi ce trece...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit si eu sa raspund desi nu am G6, dar vorbim de acelasi motor. Consumurile mele le-aveti trecute cu cateva pagini inainte. Consider ca se pot obtine consumuri extrem de reduse cu acest motor si ca este deosebit de putin taxator din punct de vedere al consumului la un mers sportiv, asta comparat cu alte motoare pe benzina de puteri similare.

Zengy, consumurile tale mi se par cel putin ciudate. In primul rand renunta la schimbatul la 2000 de ture sau testat puterea motorului in trepte superioare gen 4 (pana in 2500-3000 rpm), 5 sau 6. Daca te bagi intr-o depasire cu a 5-a la 2000 rpm normal ca ti se pare lent. Retrogradeaza intr-a 3-a sa ai 3500-4000 de ture si da-i. O sa observi ca nu se pune problema ca un dCi de 85CP sa iti dea batai de cap vreodata. Conduc periodic un diesel, tot dCi, dar de 120 de CP pe o masina doar usor mai grea ca Golful meu si realizez imediat diferenta de putere intre cele doua motoare, avantaj clar pentru TSI. Nu uita ca este un motor pe benzina, nu este un inlocuitor al motorului diesel si anume, puterea este in continuare destul de sus in banda de turatie a motorului. Il turezi si raspunde. Nu-l turezi, da...e normal ca un diesel sa ti se para mai agil. Treptele 1,2 trag de la orice turatie, iar 3,4 de la 2500 respectiv 3000 rpm. 5 si 6 sunt pentru croaziera, nu pentru depasit.

Eu depasesc in treapta 3 60% din timp si depsirile sunt foarte scurte. Nu se pune problema sa ma incurce un diesel sub 130 CP sau un benzinar aspirat sub 150. Asta este adevarul. In treapta a 3-a pot sa ma duc pana la aproape 150 km/h, deci din punctul meu de vedere e acoperit si ras-arhi-mega-acoperit absolut intreg intervalul de viteza pe care eu m-as gandi ca e cazul sa efectuez o depasire.

Cu alte cuvinte, comporta-te cu el ca si cum ar fi un motor pe benzina, nu un diesel. Turbina nu-l transforma in diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MindBlank ai punctat si apreciat foarte bine ceea ce s-a intamplat de fapt, din cauza turbinei aveam eu pretentia ca trebuie sa se comporte ca un deasel, insa m-am inselat, ai perfecta dreptate treptele 2 si 3 sunt pentru depasiri si masina reactioneaza foarte brutal si necrutator daca este solicitata...m-am convins am inceput sa o conduc cum trebuie, apropo legat de loganul respectiv am incercat si am reusit pana la urma sa-l depasesc parca cu viteza a 4-a fara sa retrogradez, faceam experimente :)

Modificat de Zengy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i nici o problema, cu totii facem experimente de genul asta. Mai ales cand masina e noua si vrem sa o testam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 5000 de km :Driver:

E gresit pozat.Trebuie consum 2 nu 1 ca sa vezi consumul pe cei 5000 km. Ce arata e pe cei 200km parcursi.

Eu am 1.4 80cp Golf VI si imi consuma 7.8-8.4 in oras iar in afara la regim de 120 km/h , 2 persoane in masina, 6.2 %

Sincer, sunt tare dezamagit de el.Am avut 9 service-uri in 4 luni si nu exagerez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a deschis acest topic
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!