Jump to content

Golf 6 - Consum


szaki
 Share

Postare recomandată

Pardon, varianta de 122 cp este cea fara compresor mecanic, asta ca sa nu dam informatii aberante. Restul celor afirmate le sustin in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deschis acest topic in scopul de a avea cu toti o referinta in evaluarea consumului si nu pentru a ne intrece in postare unor consumuri din ce in ce mai mici. Pe mine personal nu ma intereseaza prea mult consumul propriu zis, ma intereseaza si contextul in care a fost realizat. Intentia mea a fost sa vedem un consum mediu (nu cea data de producator ci cea obtinuta in conditii reale) fata de care putem sa comparam consumul realizat individual.

Propun ca toti care posteza consumul mediu sa documenteze cu fotografie adecvata (BC 2).

@zengy –mentinerea turatiei in jurul a 3.000 de rpm mi se pare putin ridicat. Ca ideie: consumul poate scadea drastic cu folosirea franei de motor.

Modificat de szaki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma intereseaza destul de mult acest topic si vad ca devine interesant dupa postarea lui zengy. Mi se pare foarte mare consumul pe care l-a obtinut el (relativ la conditiile in care a fost obtinut), asta tinand cont de faptul ca nu am de gand sa-mi iau masina si sa ma "abtin" doar ca sa consume putin. A nu se intelege ca as merge sportiv, din contra, dar este cel putin ciudat dupa parerea mea sa merg avand tot timpul consumul in cap (adica, sa am grija sa nu turez motorul, sa folosesc frana de motor, etc.). Eu schimb treptele la diesel la 2500 si consumul nu a sarit de 4.5 in conditii de mers 90% in afara localitatilor (asta in cei 60.000Km pe care i-am facut cu masina) - nu vreau sa compar mere cu pere aici, doar sa subliniez ca nu mi se pare mult sa schimbi treapta la 3000rpm la benzina (am facut si test drive cu TSI-ul de 122CP si asa mi s-a parut cel mai firesc). Mai astept si alte pareri fiindca tare mult imi place motorasul asta si nu as vrea sa fiu nevoit sa-mi iau diesel (eu merg cam 30.000Km/an si consumul este un aspect important ptr. mine).

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca frana de motor este cea mai buna solutie.

Socuri in cutie + afecteaza echilibrul masinii(transfer de greutate...etc).

La un moment dat ma apucasem sa citesc ceva material pentru pilotaj de performanta si frana de motor era un mare NO NO .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e vorba de frana de motor la modul din a 3-a dai a 2-a chit ca e foarte turata, ca sa franeze masina fara sa apesi pe frana, ci e vb de acea frana de motor la modul: te apropii de semafor, nu o pui pe liber, ci o lasi in ce treapta e pana incepe sa trepideze si de-abia atunci o pui pe liber. la benzina merge pana aproape de oprire, la diesel mai putin, trepideaza repede. in timp te obisnuiesti sa nu ajungi niciodata sa trepideze masina. de asemenea, atunci cand cobori serpentine/pante etc chit ca e mai turata o lasi asa si sa vezi cum merge fara sa apesi pe acceleratie. pilotajul de performanta nu are absolut nicio legatura cu codusul economic, acolo prioritatea e timpul cat mai mic scos si nicidecum consumul. e cu totul inversata prioritatea.

masinile de ceva generatii incoace, din cate stiu eu, o data ce iei piciorul de pe acceleratie, taie injectia. deci condu cu piciorul cat mai putin pe acceleratie :D.

condusul in putine ture consuma putin daca nu te apuci sa si faci depasiri pornind de la putine ture. daca mergi constant si cu putine ture, da, consuma putin, dar la diesel ai alte probleme ulterior.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu - mi-ai economisit timp – exact ceea ce ai spus tu, referitor la condusul economic, as fi spus si eu. Da se taie injectia (consum instantaneu =0) daca iei piciorul de pe acceleratie.

@abu – nu am vorbit despre schimbatul treptelor ci despre a tine turatia la 3.000rpm.

Astazi am facut cateva verificari (treapta de viteza:VI):

1. 90km/h = 1.900rpm

2. 130km/h = 2.750rpm

3. 140km/h = 3.000rpm

Nu vreau sa critic pe nimeni pentru stilul de condus. Fiecare avem stilul nostrum propriu de condus. Personal in traficul de zi de zi nu simt nevoia sa tin turatia la 3.000rpm, iar in momentele mele sportive nu ma uit la turometru si nici consumul nu ma intereseaza :D.

Bineinteles vorbesc despre Golf VI cu motorizarea de 1,4 TSI 122cp si cutie cu 6 trepte.

Modificat de szaki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

szaki, ne spui te rog si ce consum aveai la turatiile alea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

szaki, deja m-am inveselit. Daca la 90Km/h masina are 1900rpm, banuiesc ca pe la 100-110 are undeva la 2200-2400 ceea ce s-ar traduce intr-un consum zic eu rezonabil, undeva in jur de 6 - 6.5 banuiesc. Ptr. mine ar fi super OK. Chiar sunt curios sa ne spui si ce consum instantaneu arata CB la vitezele respective.

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il completez si eu pe Szaki cu verificarile in treapta a VI-a:

-2500 rpm= 120 km/h

-3400 rpm= 160 km/h

-3800 rpm= 180 km/h, mai sus de atat n-am incercat, o mai las putin.

Am ajuns pe la 800 km cu masina, pe BC2 am 8.8%, la inceput era pe la 9.5%, deci usor usor coboara.

Astazi am facut un drum Vaslui-Iasi dus si intors. La dus am scos un consum de 8.4% la un mers cu viteze intre 100-140km/h, la intoarcere a scazut pana la 7.5%, cu viteze cam de 90km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mandea, imi permit eu :

1. 90km/h = 1.900rpm 4,5-5-5,5% - e mai mic intr-a 5-a, apropo :D

2. 130km/h = 2.750rpm 6.5-6,9-7.2%

3. 140km/h = 3.000rpm 7.2-7.8-8

Consumurile sunt luate de pe autostrada si de asta am dat niste intervale minime, medii si maxime pentru ca mai urci, mai cobori, mai bate vantul incet etc...

Consumurile au fost facute ruland cu benzina MOL 95. Cu Petrom 99 consumul a fost mai spre intervalul minim pe care l-am dat. Astea sunt valabile pentru temperaturii cuprinse intre 15-24 de grade Celsius.

Cu Petrom 99 la 20 de grade Celsius a fost singura data cand am intrat pe A1 dinspre Pitesti si mi-a scazut consumul in loc sa-mi creasca (am intrat cu 6.9%) si am iesit cu 6.4 mergand 130 constant din picior, nu tempomat. Zic singura data pentru ca apoi fie am prins vant, fie a venit randul sa alimentez cu 95. Dar trec pe 99 in curand si voi reveni cu un update.

Apropo, eu vorbesc de Golf V, dar banuiesc ca nu intereseaza pe nimeni asta, ca motorul e acelasi si nu cred ca e diferenta de aerodinamicitate mare intre caroserii ca sa vorbim de consum 6 pe Golf V si de 4,9 pe Golf VI...

EDIT : Am fost cam offtopic tinand cont ca e subforumul de Golf VI, dar am vazut ca se discuta de TSI in principal si de-asta am intervenit :ceuameni:

Modificat de MindBlank
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos Mindblank. mi se pare ca trebuie remarcat ca daca esti intr-o treapta la o turatie nu insemna ca la aceeasi viteza, cu treapta inferioara va consuma obligatoriu mai mult, deci subturarea (daca pot sa spun asa) nu e egal cu consum minim. faptul ca zici ca la a a 5-a la 90 consumul e mai mic ca la a 6-a mi se pare o particularizare a ce spuneam. asa e si la diesel la multe masini, din ce am remarcat eu.

consumul minim nu e neaparat in treapta cea mai mare. doar ca treapta cea mai mare da consum mai mic la viteze mari.

oricum 4.5 e ceva superb :ceuameni:, concurezi cu succes un diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelent MindBlank, un consum intre 4.5 si 7 la un mers constant in limite legale este exact ce imi doream. Multumim ptr. interventie. Acum, daca este cineva cu diesel, l-as ruga sa posteze si el consumul (si turatia) obtinut la vitezele deja vehiculate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din punct de vedere al consumului, TSI 122 se comporta absolut excelent atat timp cat se merge normal cu el. Daca se respecta niste limite de viteza de bun simt de altfel, se obtin consumuri extraurbane absolut excelente care le rivalizeaza pe cele obtinute cu un diesel.

La 90 la ora am observat un consum usor mai scazut in treapta a 5-a pentru ca e motorul ceva mai turat. E si normal de altfel.

Trebuie precizat ca acel consum de 4,5% este la temperaturi de peste 20 de grade. Iarna nu se pune problema de 4,5% la 90 la ora :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6,5% pe un traseu de 220 km valea lotrului/brezoi- bucuresti cu blocaj pe A1 de la km 30 pana la intrarea in bucuresti.

Am mers pe serpentine numai in S si pe A1 140-150 cu varfuri pe la 180

La un moment dat am vazut cea mai mica medie pe BC1 si anume 5,4%

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 1500KM am un consum mediu de 7.6 - 7.8 in afara localitatii. Mi se pare un pic cam mare. Am mers doar cu D (motorul e 1.4 TSI 122 CP).

Ce sunt curios este cum se calculeaza acest consum mediu. Cand se updateaza noua valoare? La ce intervale de KM.

Modificat de 10dennis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se updateaza instant si se calculeaza simplu.

masina contorizazea cantitatea de benzina pecare o baga prin injectoare si in acelasi timp contorizeaza distanta parcursa.

se imparte litri consumati la km parcursi si iese consumul. aceste date sunt monitorizate in timp real si ca atare si rezultatul fractiei litri/km este prezentat pe bord in timp real.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

noi ne laudam cu un consum mediu de 9,3 % pentru primii 300 de km, mai mult de 200 fiind facuti in oras.

deocamdata e ok, tinand cont ca oficial masina ar consuma 9,7% urban.

ce-i drept, masinuta a fost menajata, maxim 110 km/h, iar spatiul de la 4000 rpm spre rosu e virgin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

dupa 600 de km facuti prin oras cu noul meu golf pot sa va spun ca masina mea consuma cam 10.2 - 10.4 in oras. Afara o sa aflu weekendul asta cand o sa fac un drum mai lung. Tinand cont ca masina inca este in rodaj, m-i se pare un consum ok, sper insa sa mai scada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primii 7000 de km un consum de 6,7 asta mergand cam 70% in oras

post-25792-1241029084_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu prin ce "orase" mergeti voi, in Bucuresti media mea este mai nou de 11-12 in trafic INTENS.

Ma apropii de 5000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu reusesc sa scad sub 7.6 in afara orasului ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Consum mediu dupa 2.000km: 6,3%. Stil de condus moderat cu acceleratti bruste numai la nevoie. Benzina MOL-EVO.

Dupa primii 1.500km am inceput sa dau drumul celor 122 caluti, dar inca cu grija (am evitat sa accelerez cu pedala apasata pana la maxim si nu am depasit 4.500 rot/min). Aztazi dupa ce am trecut de primii 2.000km am terminat cu menajamente si am condus in stil dinamic de la Sighisoara la Brasov. Revin cu evolutia consumului dupa 500km.

post-13831-1241285347_thumb.jpg

Modificat de szaki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 1000 de km la drum lung si relativ liber golful meu a consumat o medie de 6,4 litri cu patru oameni in masina si ceva bagaje... mai jos de atat nu am reusit sa obtin dar nici nu mi-am dat foarte mult silinta... am avut benzina omv 95

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la aproape 1500km parcursi cu golful meu si am un consum mediu general de 6.7 litrii in conditii de rodaj cu scurte incursiuni peste 3000rpm. Kilometrii sunt facuti cam jumateta in oras (Bucuresti) si jumatete in afara (autostrada 500km, restul pe drumuri nationale). Sunt multumit de acest consum mixt chiar daca nu se apropie prea mult de cel declarat de producator.

Pe distante scurte in oras (6-12km) am un consum mediu partial intre 7.5litrii si 8.5litrii in functie de minutele de stationare in trafic.

Pana acum am alimentat cu motorina euro5 de la MOl si PertomV.

post-45968-1241510344_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Am un motor de 2.0 TDI 110cp (119co2) care imi consuma in oras maxim 7.2 iar afara, am scos un consum de 4,2 la o viteza de 110- 120.Pentru ca sunt inca in rodaj (600 km facuti intr-o saptamana) merg cu simt de raspundere :)

Modificat de Grk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a deschis acest topic
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!