Jump to content

Modificare diagrama functionare EGR, la alh.


MIGUEL
 Share

Postare recomandată

La mine e anulat fizic de 20k km si...nimic;EGR-ul a aparut din motive de poluare,deci anularea acestuia nu dauneaza cu nimic,ba din contra,e mai sanatoasa pt motor,dar acesta devine mai poluant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine a zis ca e mai santos pt motor.... fara egr motoru e mai zgomotos...deci..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitam ca EGR este scos la sarcina mare/turatii ridicate. Eu cred ca din moment ce motorul rezista la presiunile din sarcina max fara probleme (si atunci EGR e dezactivat) dpv al functionarii, oprirea EGR nu are cum sa strice.

DPV emisii - NOx - da, conteaza (fara EGR temp in camera de ardere creste (la sarcina mica, atunci cand e "prea mult" aer si de aici formarea a mai mult NOx). Cu EGR viteza de ardere a frontului de flacara e mai scazuta... implicit si eficienta motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine a zis ca e mai santos pt motor.... fara egr motoru e mai zgomotos...deci..

La mine nu e,de altfel anulandu-l nu am observat nici o modificare in sensul zgomotului sau a consumului.Sa nu uitam ca puterea motoarelor este mult subdimensionata,deci in nici un caz temp mai mare in camera de ardere afecteaza durata vietii motorului.Si btw,in occident unde se circula mult pe autostrada la peste 3000rpm unde practic egr-ul este inchis;si motoarele circulate mai mult pe autostrada au durata de viata mai mare decat cele circulate preponderent in oras.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul EGR introduce o parte din gazele de evacuare in admisie la sarcini mici si partiale. Rezulta astfel o diluare a aerului proaspat admis. Ca efect, temperatura din interiorul camerei de ardere se reduce, avand ca si consecinta scaderea emisiilor de oxizi de azot (NOx).

Deci domnilor colegi, de ce atunci cand avem EGR anulat fizic (cu saiba oarba si surub in futunul de vacuum) sau in ciclu redus, motorul se incalzeste mai greu ?

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 la mana: din documentul atasat de mcornel de pe wikepedia:

"In a gasoline engine, this inert exhaust displaces the amount of combustable matter in the cylinder. This means the heat of combustion is less, and the combustion generates the same pressure against the piston at a lower temperature.

In a diesel engine, the exhaust gas replaces some of the excess oxygen in the pre-combustion mixture."

La benzina. La diesel nu se mentioneaza nimic de temp din CA.

"In modern diesel engines, the EGR gas is cooled through a heat exchanger to allow the introduction of a greater mass of recirculated gas. Unlike SI engines, diesels are not limited by the need for a contiguous flamefront; furthermore, since diesels always operate with excess air, they benefit from EGR rates as high as 50% (at idle, where there is otherwise a very large amount of excess air) in controlling NOx emissions."

La diesel, EGR ajuta mult la relanti dpdv al poluarii cu NOx.

"There are trade offs however. Adding EGR to a diesel reduces the specific heat ratio of the combustion gases in the power stroke."

Reduce raportul calduri specifice a gazelor de ardere - nu's expert in termotehnica, dar din cate stiu eu caldura specifica a unei subst este energia termica necesara unei unitati din acea substanta pentru a-si mari temperatura cu un grad fara ca acest proces sa produca o schimbare de faza sau de stare de agregare.

Deci e vorba despre capacitate gazelor de evacuare de a face schimb de caldura cu mediul. Nici vorba de temperatura dezvoltata in camera de ardere.

*** Am citit pe wiki printre randuri. Nu mi'a sarit in ochi nimic despre reducerea temp in CA odata cu functionarea EGR. Cei care aveti rabdare si timp sa puricati tot documentul, va rog sa ma completati/corectati daca e cazul.

2 la mana: Info postat de je este luat in "Advanced Automotive Fault Diagnosis", Second Edition, Tom Denton, Associate Lecturer, Open University, UK, 2006.

As atasa. pdf, dar are peste 7 mega.

Si 3 la mana: am esperimentat si eu pe masina pesonala (din semnatura), si asta a fost prima impresie cu EGR deleted: motorul se incalzea mai greu.

Pentru mine este mai lesne de observat pentru ca masina nu are acele 3 bujii preincalzitoare ale lichidului de racire.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa citesti mai in josul paginii la EGR IN DIESEL ENGINES,tu ai citit inceputul articolului;Uite aici alt link cu dieselul 1,9l non pd(citeste la EGR) http://vwforum.ro/index.php?act=at...t&id=113480.Personal nu am observat ca se incalzeste mai greu motorul;pe langa masina din semnatura mai am un opel cu motor 1,7DI din 2002 careia nu i-am anulat egr-ul si amandoua motoarele se incalzesc la fel(nu stiu daca e cea mai fericita comparatie,dar asta o am).

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

odata cu anularea egr,dupa parerea mea cred ca si consumul creste datorita faptului ca maf raporteaza un nivel mai mare de aer care il masoara.as incerca sa anulez egr fizic ,dar sa fac sa nu masoare maf o valoare mai mare,sa ii pun o rezistenta sa scad valoarea.astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa anulezi debitmetru cu o dioda si sa arate 1200mg permanent

consumu tot la fel va ramane.... cat timp apesi pe acc cum trebuie....

ce zici tu e doar la benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io ma gindeam sa arate 850 mg tot timpul sau debitmetru sa ramina activ si sa pun o rezistenta pe firul care duce la ecu sa raporteze cit ar fi trebuit fara egr anulat,asta ca sa nu creasca consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

As fi curios sa stiu daca exista diferente intre o "cipare" cu EGR si fara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut, as fi curios daca se poate face aceasta reducere de gaze egr cu vcds si pe motoarele cu benzina. Eu am incercat pe AZD, codul 12233 nu merge, in schimbi se logheaza cu alt cod(nu-l mai retin). Dar pe canalul 3 nu am nicidecum valoarea 32768, ci 170 mi se pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

   Senzorul de masă de aer măsoară cantitatea de aer care intră în cilindri. La motoarele pe benzină acestă informație este utilizată pentru a determina cantitatea de combustibil ce trebuie injectată, iar la motoarele diesel pentru a calcula cantitatea de gaze arse reintroduse în cilindri de sistemul EGR.


  Sistemul EGR reduce semnificativ cantitatea de NOx dar, dacă gazele de evacuare sunt introduse excesiv în admisie, poate avea impact asupra creșterii emisiilor de monoxid de carbon (CO), hidrocarburi (HC) și particule (PM), deoarece acestea se produc ca urmare a arderii incomplete a combustibilului din lipsă de oxigen.


    Utilizarea EGR-ul se face în domeniul sarcinilor parțiale ale motorului și la turații mici și medii, domenii în care oxigenul este în exces. În cazul în care conducătorul dorește un cuplu ridicat de la motor sistemul EGR este dezactivat.



 

Eu am inteles din acest topic si citind din ce am postat mai sus ca cel mult poate fi redus EGR si nu inchis de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!