Jump to content

Chiptuning 1.4TSI


nnw
 Share

Postare recomandată

Salutare la toti colegii!

Dat fiind ca sunt primul de pe forum care a tunat acest motor si tot primesc mail-uri cu intrebari de la colegii de pe forum, zic ca e bine sa continuam discutiile in acest format astfel incat sa impartasim informatiile.

1.4 TSI 122 CP, 200 Nm -------- 153 CP, 242 Nm (inca neverificati de Dyno dar va urma)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oau...153 cp...

Poti da mai multe detalii aici te rog. Cum se simte acceleratia si cuplul acum, ce soft ai pus, consumul s-a imbunatatit, acest tip de soft necesita upgrade pe partea mecanica?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am fost unul din cei care au "napadit" cu intrebari pe PM. Are dreptate nnw. Decat sa scrie de 10 ori acelasi lucru pentru fiecare din noi, mai bine discutam deschis aici.

Din ce mi-a spus pe PM, softul este oarecum in varianta low-normal, pentru ca se poate si mai bine daca se doreste.

nnw, se poate un filmulet pe YouTube cu trepte 2,3 eventual si 4 daca ai unde?

EDIT : si eu as dori sa fie lasate impresiile intr-un topic separat.

@tzakapaka, uite ce mi-a spus pe PM referitor la consum : "a crescut cam cu 0,5 - 1 l/100km la acelasi stil de mers, fara sa punem in calcul momentele in care te dai la ea, ca atunci e normal sa fie consum mare."

Modificat de MindBlank
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum este ceva mai bine.

Softul l-am pus la TCM dupa ce timp de vreo doua luni de zile am stat de vb cred ca cu toti tunerii care pot face acest motor ABT, SKN (cica da dar nu mi-au mai dat cresterile de putere), RBN, DIM Sport si Upsolute. Ar mai fi fost Superchips si Revo dar ei inca nu au disponibil softul pt acest motor, chiar daca de vreo 2 luni au zis ca in cateva saptam e gata.

Cresterea de cuplu chiar se simte iar pt cea de putere pt a simti diferenta trebuie mers cu motorul intr-un regim de ture mai ridicat.

Oricum, imediat dupa ce am facut resoftarea am plecat la drum vreo 1200 km si f multumit.

Am avut nevoie o data de puterea masinii la maxim si nu m-a dezamagit (treapta 4 pana la 140 km/h fara probleme pe serpentine).

Partea cu consumul intradevar eu zic ca a crescut la acelasi regim de condus cam cu 0,5 l - 1 l. Cu cat viteza creste cu atat diferenta fata de inainte este mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garantia este afectata?se poate depista modificarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca 31 CP ar trebui sa se simta mai consistent, cel putin asa imi imaginez eu... si la plecare de pe loc si la acceleratii... in ceea ce priveste consumul sper doar sa fie o chestie "interpretabila" si sa nu fi crescut consumul

nedumeririle lui adrianharlea le am si eu, tocmai din acest motiv astept sa iasa din garantie ca sa fiu sigur

Modificat de tzakapaka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu garantia este discutabila...

la revizii nu este depistabila aceasta modificare, insa daca ei au vreun dubiu asupra acestui lucru, DA, din pacate se va vedea rescrierea... si deci si pierderea garantiei.

este un risc pe care eu mi l-am asumat, mergand pe premiza ca la reprezentanta cel care va face verificarea "nu va vedea" si aici e treaba mea sa ma "ocup" de aces lucru...

cat despre diferenta de putere, si eu ma asteptam sa fie mai sesizabila diferenta, cat despre partea cu plecatul de pe loc... nu sunt adeptul "liniutelor" sau al plecarii de pe loc in mare fum de cauciucuri asa ca nu as putea sa imi dau cu parerea...

referitor la consum sa stii ca nu e deloc "interpretabila" treaba, ci chiar a crescut, chiar daca mitul pt chiptuning (cel putin la diesel) spune ca consumul va scadea. insa atata timp cat se va mentine in limite normale, zic ca nu va fi o problema. se simte mai ales la regim de mers pe autostrada cu mers in limitele legale 130 - 150 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu sunt adeptul liniutelor dar ma gandeam ca la plecare de pe loc sau la acceleratii mai serioase in trepte inferioare s.ar simti mai bine diferenta

te cred referitor la consum... dar m.am tot uitat pe detaliile date de tuneri si cam la toti arata ca consumul ramane acelasi, recunosc ca asta e teoria si nu cunosc practica, ar trebui sa citesc topicul cu impresii sa vad ce se intampla la alte motoare, daca a crescut sau nu consumul, poate chiar Voinea ar putea sa ne explice mai exact ce si cum ca el stie cel mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru toti care sunt interesati acum sau in viitor de o resoftare a lui TSI 122, o sa fac o "compilatie" a diferitelor variante de soft oferite de firmele mari care se ocupa cu asa ceva :

- TCM Turbo (Voinea) : 150 CP / 255 Nm sau cum cum are nnw 153 CP / 243 Nm

- ABT Tuning : 160 CP / 250 Nm

- Upsolute : 155 CP / 275 Nm

- Superchips : in dezvoltare, va fi disponibil in curand

- Powerchip : 155 CP / 255 Nm

- Revo : in dezvoltare, va fi disponibil in curand

- OBDtuning : 152 CP / 235 Nm

- RBN : 160 CP / 290 Nm

- SKN : 159 CP / 265 Nm

nnw, sa nu ne uiti cu filmuletul te rugam. :D

Modificat de MindBlank
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva vreo varianta de cip la TSI 122 DSG 7 trepte?

Ca e limitata la 250 Nm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MindBlank - foarte util postul tau

vad niste diferente destul de mari, in special la cuplu... e o cale lunga de la 250 la 290 NM intre ABT si RBN la aceasi CP :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu precizarea ca voinea ia facut lui un soft normal spre low cum zice el...daca vrei mai mult iti dai seama ca se poate si la dragos...pe cand la ceilalti dau softul agresiv cel putin mie mi se pare tot ce este peste 30 de cai si 50nm de nm in plus la motorul asta inseamna soft agresiv orice ar zice tunerul.

Modificat de 5TORM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic despre aceste valori comunicate de catre tuneri.

Daca luam in calcul, sa zicem RBN, am vb cu ei de 2 ori si de fiecare data mi-au dat alte valori, si nici una cu ce are Mindblank (ultima cu un cuplu de 310 Nm, ceea ce mi se pare enorm si irealist sa cresi cu 55% valoarea cuplului, si implica si schimbarea bujiilor, dar prima data mi-au spus ceva mai realist), deci deja suna ambiguu, dam niste valori ulterioare in functie de vocea celui care suna...

cei de la Upsolute au cuplul 270 Nm, nu 275, insa m-au dezamagit ca nu raspund deloc la solicitari, chiar daca eu am fost 90% un client al lor, au reusit sa fructifice acei 10% si sa ma convinga sa ma indrept spre alt tuner (lasa de gandit mediul de business din RO).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt multe cazuri asemanatoare in care tunerul vrea sa iti ia ochii cu valorile,un tuner constiincios iti va zice astea sunt valorile la un soft normal daca vrei mai mult se poate uite atat scoti cu un soft agresiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare decide ce face cu motorul lui...

Dragos a spus clar ca ce eu mi-am facut (si ceea ce mi-am dorit) este un tuning normal, dar ca se poate si mai mult, depinde ce vreau de la motor...

Se observa ocazional in treapta 2 niste mici lag-uri intre 2500 - 3000 rpm, asta cand din mers relaxat vrei brusc sa treci in agresiv, dar nu intotdeuna.

Marele avantaj eu zic ca vine de la plusul de cuplu care iti permite sa mergi pe o plaja mai mare de viteza cu o treapta superioara...

O chestie ar mai fi, cred ca a crescut putin si regimul de turatii/viteza fata de inainte, in treapta 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va intreb in calitate de necunoscator si de viitor posesor de chip ;)

1.reiese ca "normal" pentru acest motor ar fi undeva in jur de 150 si fortzat 160? plus sau minus

2.si acum cum decidem care e normal si care nu? ca probabil in functie de tuner gasesti diferite "normalitati"

3.fortzat insemana ce? da vreau de la motor cat mai mult(oarecum logic) dar nu sa crape in 10.000 de km... care ar fi riscurile?

thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 de cai in plus si 45-50 de nm inseamna un soft normal.Ce e peste inseamna ca e o varianta mai race..mai agresiva.Ca sa nu ai probleme vreodata cu masina 30 de cai in plus sunt foarte ok.Tine cont in schimb...cel mai important lucru este autorul softului de tuning...poti sa iti pui soft de 30 de cai si sa nu ai probleme niciodata poti sa iti pui un soft de 30 de cai si sa iti plezneasca motorul.Caii se obtin usor fiabilitatea se obtine greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tzakapaka

1. valoarea medie de start pt toti tunerii se invarte in intervalul 150-160 CP, deci este un fel de stage 1. cu certitudine se poate si mai mult, dar asta si cu schimbari mecanice.

2. avand in vedere ca diferentele nu sunt mari, cam toti tunerii ofera varianta normal, insa difera modalitatea in care se obtin, felul in care experienta fiecaruia face acele optimizari de soft astfel incat sa se obtina puterea suplimentara fara a afecta (cel putin nu f mult) fiabilitatea motorului si tinand cont de documentatia producatorului fata de componentele mecanice angrenate de aceste optimizari.

3. fortat inseamna ca parametrii de functionare ale anumitor componente vor creste peste limita de functionare impusa de producator, insa aici esti mult mai predispus la a iesi la iveala posibile defecte tehnologice (care exista la fiecare componenta dar tocmai din aceasta cauza apar si acele limitari astfel incat regimurile de lucru sa nu duca la intrarea in zona de risc).

pt a obtine cat mai mult de la motor va trebui sa te gandesti si la modificari mecanice, caci altfel cele de soft duse la extrem vor cauza probleme. insa totusi, daca se doreste putere mare, se merge direct catre motoarele concepute pentru asa ceva si care au o cilindree mai predispusa unor cresteri considerabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu consider ca un 155/160 CP si 250/260 Nm este normal. Cele cu 290/310 Nm mi se par cam agresive si nu ar trebui scoase la inaintare ca variante normale, asa cum am vazut ca se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5TORM - In ceea ce priveste Autorul softului si unde iti faci aceasta operatiune... ma gandesc ca cel putin toti cei care sunt reprezentati al unor tuneri consacrati la noi preiau acest soft de la sursa si in mod normal ar trebui sa fie de incredere... asa gandesc eu logic...

nnw - in nici un caz nu vreau ceva extrem, din contra tin foarte mult la masina si la tot ce inseamna intretinerea ei, asa ca voi merge pe varianta "safe" 100%... sunt f multumit de motor cu 122CP asa ca sunt convins ca +-150CP vor fi si mai si :icon_thumright: singura nelamurire ramane consumul pentru mine... cum de a crescut? nu ca ar fi o mare diferenta dar zic asa... atata timp cat peste tot unde citesti se sustine ca consumul in cel mai rau caz ramane acelasi dc nu scade cu x%...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce vrajeala au astia in ei de la b&b stage 1 si 2 sunt doar din soft...stage 3 turbina modificata(evident numai compresoarele) injectoare,si alte tevi la intercooler si pentru asta iau 6000 de euro.

Daca te chinui putin sunt sigur ca le scoti maxim la 1000 de euro hai 1500 cu bataie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stage 2 160 CP / 255 Nm.... ;) FAIL!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut in schimb ca nu au nimic referitor la 1.4 TSI 122 hp cu DSG. Sa nu se poata face nimic pentru configuratia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se limiteaza cuplul la 250 de nm si scoti cam aceeasi cai...cred ca la tine ar fi mai indicat un turbina mai mare ca sa poti scoate cai mai multi la cuplul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!