Jump to content

Bataie pe puntea fata


KOMODO
 Share

Postare recomandată

@GABIVVX aia e bucsa de la brat,aia din spate,ce am cumparat eu sunt bucsele de la punte,sunt unpic mai in spate de brat,cred ca rolul lor este sa tine puntea fixa de la miscarile fata-spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • blue_slid3r

    11

  • marius1982.11

    11

  • KOMODO

    8

  • marcos28

    5

@GABIVVX aia e bucsa de la brat,aia din spate,ce am cumparat eu sunt bucsele de la punte,sunt unpic mai in spate de brat,cred ca rolul lor este sa tine puntea fixa de la miscarile fata-spate

sa.mi spui si mie cat a costat manopera si cum se schimba, adica tb dat jos tot calandrul suspensie sau numai slabit putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie data puntea jos pentru ca se baga la presa,eu maine ma duc sa le schimb dar ma ajuta un prieten cu elevator,manopera cred ca e cat la cele din spate 100-300 lei depinde de service/oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bad post....scuze.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marcos28,ai dreptate aia e bucsa de cadru.Totusi..tu bucsele de la bascula le-ai schimbat pana acum?Bucsele de cadru se schimba foarte rar..totusi sa nu fie alta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,am schimbat si nu e de acolo,am ceva la un tampon al motorului,oricum m-am saturat de mecanici care iau prin eliminare,daca nu e piesa aia e cealalta,bani cheltuiti degeaba.O seara buna va doresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost foarte circumspect cand ai pomenit de bucsele de cadru.Tocmai asta ma determinat sa ma gandesc la bucsele de bascula si sa fac o confuzie.Nu am vazut si nu am auzit ca cineva sa schimbe acele bucse,care de altfel sunt brute si au o burata de viata egala cu viata masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eh,erau ele ceva putrede acolo,le-am schimbat asta e,pana la urma e o piesa noua pusa pe masina personala,ma enerveaza ca de 1 an stau cu bataie pe puntea fata si mecanii nu stiu de unde e.O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am si eu o problema cu puntea fata, am demontat caseta de directie si a trebui sa desfac suruburile de la punte, dupa montare un surub se tot desface , cred ca sa dus filetul, cum sar putea remedia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e foarte posibil sa se fi dus filetul,cele patru suruburi care tin caseta pe pozitie se infileteaza in aluminiu,cuplul dat de elsa e 20Nm si inca 90 grade.O solutie ar fi sa pui un surub de acelasi diametru dar mai lung cu piulita si saiba Grower.

E posibil sa nu fii inteles eu intrebarea si sa fie vorba de un surub al puntii,in cazul asta poti sa ii pui saiba Grover si sa il strangi la cuplu-50Nm.Daca nu poti sa il strangi (se invarte in gol) atunci cauta o trusa helicoil.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut!

Sincer sa fiu poate parea o banalitate sau o intrebare de Bula, insa nu m-am lovit pana acum de problema asta. De vreo 2 sapt si eu am auzit o usoara bataie pe dreapta, fata... evident bucsele sau pivotii sunt de vina. Pana in prezent zgomotul pe care il fac s-a accentual, se aude cand trec peste denivelari si rar la viraje si nu la fel de tare. Problema este ca am nevoie neaparat de masina zilele astea, urmeaza sa fac un drum Bucuresti-Severin si chiar nu am timp sa merg cu ea in service. Intrebare: ce se poate intampla mai rau decat acele zgomote? Adica risc sa dau in altele grave daca le schimb peste cel mult 2 sapt si 800-850 de km sa zicem? 

Multumesc!

 

Ah, si inca ceva: e nevoie sa schimbe ambele (si pe stanga si pe dreapta)?

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor.

 

Postez si eu deoarece nu reusesc sa gasesc o explicatie pentru ceea ce se intampla cand pornesc masina.

 

Fenomenul are loc doar, mentionez "doar", la rece, adica pana cand se ridica temperatura la jumatate. La plecarea de pe loc, indiferent ca deplasarea are loc in linie dreapta sau la viraje, se aude o bataie pe partea dreapta fata. Bataia este ca si cum s-ar da un angrenaj peste cap dar cu socuri... sa spunem ca se apropie de ceea ce se simte cand planetara se avariaza.

 

Masina a fost verificata dpdv mecanic, ceea ce am schimbat si nu a avut efect a fost tamponul antibalans.

 

As avea nevoie de pareri, deoarece nu inteleg de ce fenomenul dispare cand se incalzeste motorul. Cel putin asa asociez eu durata fenomenului.

 

Placute fata + discuri schimbate, revizie facuta...

 

Multumesc anticipat :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. De azidimineata am niste batai ce se aud din zona ambreiajului, ca si cum ai trage o bara de fier peste niste gratii. Cam 2 batai regulate pe secunda, frecventa creste odata cu viteza masinii dar nu foarte mult (nu sunt in functie de viteza de invartire a rotii si se aud in toate vitezele pana in jurul 2000rpm in viteza 5 nu am auzit decat foarte putin). La relanti cu masina oprita nu se aude, este prezenta bataia doar in mers la accelerare si la decelerare. Atunci cand apas pedale de ambreiaj, ruleaza scoasa din viteza sau in marsarier dispar bataile. Bataile au diferite tonalitati la viraje si sunt prezente pe orice suprafata de drum, se aud chiar si pe franare. Nu vibreaza nimic, nu se simt batai in pedala de ambreiaj sau in volan sau in schimbatorul de viteze. Masina merge normal ca si inainte de aparitia batailor, accelereaza bine, schimba vitezele bine, nimic deosebit, dar bataile se aud tare, intoarce lumea capul pe strada. Va rog, Ce poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,am si eu problema asta de ceva timp!! Am schimbat zilele trecute amortizoarele,baieti de la service au constatat ca am si un pivot cu un mic joc si am schimbat si pivoti,dar de problema mea indelugata nu am am scapat,deci pe fata am absolut totul schimbat,bucse bascule,bucse bara stabilizatoare,pivoti,capete de bara,amortizoare,arcuri,flanse cu tot cu rulment,si tot imi bate ceva! Este al 3-lea service in care merg si nu ii dau de cap "mecanicii" astia de duzina,la plecarea dupa loc si la franare se aude un cloncanit,clonc clonc ca o bataia usoara! mecanicul care mi-a schimbat amortizoarele dupa 2 ore de stat in service si controlat absolut tot pe fata,a ajuns la concluzia ca sunt placutele de frana :))) care cica sunt dintr-un material mult prea rigid si cand pun frana se aude bataia! vroiam sa va intreb daca a mai avut cineva problema asta? sa fie de la caseta de directie? planetarele sunt bune nu am joc in ele,le-au verificat baieti si au spus ca sunt bune! ce altceva o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Cum de folosesti "dupa" si in contextul "plecarea dupa loc"  si si  "dupa 2 ore"?

In a 2-a ordine de idei, nu am auzit in viata mea sa bata placutele, dar mai stii. Si de ce ar bate cand pleci de pe loc? Posibil insa sa-ti fie pe duca ceva pe la cutia de viteze, daca spui ca ai schimbat tot ce se putea la suspensie. Asa zicea un amic ca ii face si mecanicul i-ar fi zis ca ar fi fost rulmentul de la axul ala pe care vine planetara. El avea motorul 1.4. I-am zis sa schimbe niturile de la grup cat mai rapid, el a pus aditiv si cica e ok. Care credeti ca a fost deznodamantul la scurt timp? A bubuit cutia, evident.

la 1.6 nu sunt asa problematice cutiile, insa merita verificat si incearca si pe la traseul tevii de esapement, mai ales daca ai schimbat racordul flexibil. Caseta de asemenea se poate verifica destul de usor si tampoanele de la motor. Greu de spus din spatele monitorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bieletele antiruliu le-ai schimbat??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, rayn said:

Bieletele antiruliu le-ai schimbat??

Nu,nu am schimbat bieletele antiruliu deoarece nu era nevoie,am ridicat masina pe elevator,am desfacut bieletele din capete,adica bara stabilizatoare cu tot cu bielete,am culcat masina si am mers putin cu ea asa,din pacate tot se auzea "cloncanitul" bataia respectiva,deci nu este nici de la bucse bara stabilizatoare nici de la bielete! eu tot tin sa cred ca este de la capul de planetara,pentru ca am si un joc mic de tot,dar am fost la 3 service-uri si toti mecanici au spus ca este normal sa aiba un mic joc,si ca nu este de la planetara! nu stiu ce sa mai zic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Am de vreo 6 luni urmatoarea problema: cand masina se inclina pe stanga (la viraj dreapta) iar apoi revine la orizontala am un scartit si un pocnet care il localizez in partea stanga fata. De asemenea, cand franez brusc (fara sa opresc) si apoi dau drumul la frana si masina isi continua rularea. La fel scaraie si pocneste cand trec peste o denivelare si caroseria intra in balans.

Am fost in service si am schimbat urmatoarele piese, din pacate fara niciun rezultat: arc cu spira rupta stanga fata, bucsele de la bara stabilizatoare, bucsele posteriare care fixeaza bratul inferior, flansele de amortizor si rulmenti. Am observat ca sunt cam coapte bucsele care prind cadru de caroserie, dar mai multi mecanici (3 la numar) mi-au spus ca acele bucse nu se prea schimba. La ultima vizita in service de saptamana trecuta , i-am rugat din nou sa se uite la puntea fata sa vada ce scartie si pocneste. Cica au pus-o chiar si pe standul ITP dar nu au reusit sa identifice nimic care sa provoace acel scartait si pocnit.

Aveti vreo idee de la ce poate fi acel scartait si pocnet , s-a mai confruntat cineva cu asa ceva ?

Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tampoane motor,cutie,antibalans le-ai verificat??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie etrierul mai "lenes", adica nu deblocheaza cu rapiditate, ramane putin pe disc(scartaie) si la deblocare brusca pocneste. Tipul acesta de etriet tip FS III nu are arc, arc ce ar avea rolul tocmai sa compenseze eventuale uzuri atat ale placutelor cat si ale etrierului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@teologul: Nu e genul de pocnetul si nici scartaitul de placute in etrier. E un scartait si un pocnet care se aude din caroserie, care vine din cauza inertiei  in momentul franarii/eliberarii franei sau a balansului tranversal in viraje

@ rayn: Nu cred ca s-au verificat tampoanele de la motor / cutie. Si eu m-am gandit ca poate fi de acolo, dar cu mecanicii astia... si i-am rugat sa se uite si la tampoane... ei stiu la ce s-or fi uitat.

O sa ma duc si alt service, poate aia sunt mai destupati si gasesc cauza.

 

 

Modificat de Lacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare forum si imi cer scuze daca s-a mai discutat despre asa ceva. Treaba sta in felul urmator: dupa un drum Slobozia-Bucuresti, pana sa ajung in cartierul unde stau, am inceput sa aud, apoi treptat sa si simt, o bataie/un clancanit in podea in partea din fata, la inceput de pe partea pasagerului din dreapta, acum parca tind sa cred ca se aude de pe ambele parti, la plecarea de pe loc (nu fix in momentul cand da sa plece, ci dupa ce trec de 4-5 km/h) si franare (franare nu de cum apas pedala, ci cam cu vreo secunda-doua inainte sa inghete roata). Adica in momentele in care masina se ridica de bot si se lasa. Daca plec foarte incet de pe loc si franez lin, nu se aude. Dar la plecari normale se aude si pe mine ma nelinisteste pentru ca tind sa aseman sunetul asta cu cel de planetara dusa...

Ieri am ridicat-o pe cric pe ambele parti de pe fata, și tot ce am observat eu a fi in neregula a fost un disc de frana slabit de pe partea soferului. L-am strans și pentru cateva minute cat i-am facut proba, nu s-a mai auzit nimic nici la plecari lente nici la plecari mai in forta. Banuiesc ca asta datorita faptului ca s-a asezat altfel cand am lasat-o de pe cric, dar apoi seara cand am plecat cu ea, iar a inceput sa se auda.

Masina in cauza este un VW Bora 1.9 din 2002, iar in Bucuresti am fost inghesuit la un momentdat si fortat sa iau in brate cu roata dreapta fata la vreo 50-60 la ora o gura de canalizare al carei capac era foarte adanc. Cred ca asta a deranjat ceva pe sub masina...nu stiu ce ar putea fi pentru ca nu sunt specialist. Eu am urcat-o pe cric si am tras de tot ce era posibil sa vad daca exista vreun joc pe undeva dar nimic. bucsele par in regula (cel putin vizual). Sper sa fie vreun suport motor bolnav sau flansa de la vreun amortizor, nu planetara ). Mentionez ca nu simt nicio vibratie nici la viteza mica nici la peste 100/h și ca la gropi nu se aude nimic. Doar la plecari/opriri.

Va mai dura ceva pana voi putea merge la un mecanic, de asta intreb aici. As ramane recunoscator daca m-ati putea ajuta! 

Multumesc anticipat!

 

Foloseste functia Search inainte de a deschide un topic

Modificat de taz21
Topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Alex Pascu a scris:

un disc de frana slabit de pe partea soferului.

Disc de frana slabit pentru mine inseamna roata nestransa, din cate-mi aduc aminte la Bora ca si la Golf 4 discurile se prind de butuc cu un surub de fixare dar de strans se strang cu suruburile de la roti. Daca dupa ce ai dat roata jos, ai strans surubul ala de fixare si ai pus rotile iar sus si le-ai strans cum trebuie, nu se mai aude nimic inseamna ca ai avut roata destransa.

Unbenannt.jpg.dd76dd86c0899cb3184ffc6cfae23642.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce am fixat șurubul ăla de la disc acum două zile și am pus roțile, a început să se audă iar bătaia aceea, după câteva ore. Dar nu cred ca de la asta s-ar putea auzi. La fel și azi, prin București + un drum până la Ploiești. La plecări de pe loc și la opriri. În mers nimic, nici la viteze de peste 120/h nu bate/vibrează nimic. În continuare îmi dă impresia că ar putea fi o bucșă/basculă dusă sau cine știe poate chiar o planetară...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!