Jump to content

Actiune rechemare 2.0 TDI 170 CP


sorin_balan
 Share

Postare recomandată

In primul rand vreau sa spun ca nu am gasit alt topic despre aceasta problema si daca exista unul rog un moderator sa-l lipeasca si pe acesta acolo.

Dupa cum bine stim Primele motoare 2.0 TDI de 170 CP au avut destule probleme probleme cu DPF-ul care se umplea si nu era capabil sa se autoregenereze.

La masina din semnatura mi s-a aprins DPF-ul de 2 ori:

1. La ~2000 km cand am scos-o pe autostrada Bucuresti-Pitesti si s-a regenerat inainte sa ajung la iesirea spre Carrefour. MNentionez ca mersesem cateva zile numai prin aglomeratie bara la bara si recunosc si faptul ca nu ma obisnuisem sa o conduc foarte bine atunci fiind primul diesel.

2. Acum vreo 2 saptamani cand s-a aprins din senin si s-a stins singur in 10 secunde. Asta s-a intamplat dupa o forja din zona Gorjului Militari pana la Favorit in Drumul Taberei.

Avand in vedere faptul ca acum am aproape 30.000 km si practic am avut un singur incident cu DPF-ul (pe al doilea nici nu-l iau in considerare) pot considera ca motorul meu fabricat in decembrie 2007 s-a vindecat de bolile copilariei.

Candva prin iarna am fost sunat de la Brady sa-mi spuna ca se face o actiune din fabrica la masina mea si ca trebuie sa ma prezint la service. I-am intrebat despre ce este vorba si mi s-a raspuns ca se schimba un senzor la filtrul de particule. Le-am spus ca mie nu imi face probleme dar au zis ca trebuie sa ma duc oricum.

Dupa aceasta rechemare (la care habar n-am ce au facut de fapt) filtrul de particule s-a regenereat mult mai des in primele 2-3 zile (ajungea chiar si la 10 regenerari pe zi in Bucuresti pe distante de ~15 km). Dupa un timp nu s-a mai regenerat asa des dar oricum tind sa cred ca se regenereaza mai des ca inainte de actiunea de rechemare.

Si acum problema:

Am citit pe un alt forum ca aceasta actiune de rechemare din fabrica a constat de fapt in rescrierea softului de la 170 CP cat avea stoc masina la 155-156 CP special pentru a rezolva problema DPF-ului.

Eu sincer nu am simtit nici o diferenta intre puterea masinii inainte de rechemare si dupa dar m-au pus pe ganduri... Se vorbea de faptul ca si-a facut cineva resoftare si a ajuns doar la 180 CP. Au intervenit si cativa tuneri care au confirmat faptul ca au vazut multe masini care au avut inainte de acest update de soft 170 CP si dupa au ajuns la 155-156 CP.

Stie cineva ceva despre asta? Si-a facut cineva dyno la masina dupa acesta actiune de rechemare?

Modificat de sorin_balan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu "si-a facut cineva resoftare si a ajuns doar la 180cp" e cam aiurea, ce conteaza daca cei de la reprezentanta i-au facut downgrade la 155, oricum tunerul poate sa faca acelasi soft pe care-l facea si inainte. In alta ordine de idei, eu ma indoiesc ca ar face asa ceva, daca s-ar afla s-ar alege cu o gramada de procese pe cap. Daca n-ai simtit nicio diferenta, eu zic sa stai linistit. Sau sa faci un dyno, ca sa fii si mai linistit :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai citit pe alte forumuri sunt povesti. Actiunea se numeste "26E6" si implica schimbarea senzorului de presiune de dupa DPF.

Softul se modifica pentru a da mai putina motorina sub 1800rpm (unde arderea este oricum incompleta) si astfel se evita umplerea DPF-ului. In .de sau in GB la dyno cu motorul stock el scoate dupa aceasta actiune ~180 - 190cp. Sunt unii cu Leon Fr care spun ca fara nici un chip au ~195 cp.

Toate chip-urile de la Revo sau Superchips promit ~205cp. De abia acum a reusit Custom Code un soft DPF OFF, dar pretul este destul de piperat pentru ca oricum vei schimba macar DPF-ul cu o teava de la Milltek.

26E6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru lamuriri. M-am mai linistit acum :icon_thumright:

O sa fac oricum un test dyno pe care oricum il planificasem sa vad ce putere are de fapt motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

nu este asa

acest lucru am patit si eu cu un rs diesel si am mus masina pe dino si am 159 cp 320nm cuplu si plaja de cuplu a scazut de la 1800rpm l la 2800

deci au umblat la performantele masinii fara acordul meu

.

nu este singurul caz,numai ca ,unele persoane nu se prind de magaria asta.

masina nu mai are aceleasi performante,eu avind si o skoda o2 de 140 cp si vreau sa spun ca pe 1,2,3 trec pe linga rs

inainte de resoftare nici nu stateam de bv ii faceam cu mina la aia de 140 aum nu.

eu deja am facut reclamatie la porsche, si daca nu imi rezolva masina cum era innainte de resoft ii dau in judecata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Se pare ca masina mea nu mai merge la potential maxim :)

Saptamana trecuta am facut teste de acceleratie pana la 100 cu vag-com-ul si rezultatul a fost de 8.3 secunde la 3 din cele 5 incercari.

Viteza maxima inainte era de 235 km/h pe bord viteza la care ajungea destul de repede. Turatia era atunci limitata la 4200 RPM.

Acum viteza maxima este de 210 km/h. Pana la 200 ajunge destul de normal si pana la 210 in foooooarte mult timp. Turatia parca era la 4000-4100 RPM nu mai retin exact.

Credeam ca mersesem cu viteza maxima dupa ce mi s-a facut actiunea 26E6 dar in urma consultarii hartilor de la reprezentanta am ajuns la concluzia ca s-a intamplat cu cateva zile inainte.

Mentionez ca in Germania s-au efectuat testele de viteza :rolleyes:

Am vazut ca si cei de pe forumurile germane se plang de exact aceiasi chestie. Desi au fost la dyno si puterea e inca acolo, nu mai pot depasi viteza de 210-215 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe bord.

Reali ar trebui sa fie 225 km/h.

Inainte tot pe bord imiindica 235 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai 210 pe bord vine undeva sub 200 reali, e extrem de putin pentru un RS...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu. ;)

Astept poate a mai sesizat cineva asta si posteaza aici.

Ideea e ca nici nu am cum sa-i pun pe cei de la service sa scoata masina in probe. Nici daca ar vrea nu ar avea cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ai facut un dyno si a dat la fel ca inainte? Eu vad doar 2 posibilitati aici, ori s-a modificat curba de putere si-ti scade drastic pe la 4000rpm astfel ca nu mai poti sa urci la 4200-4300 sau cat iti trebuie pentru viteza maxima dinainte, ori a aparut vreo limitare de turatie (eventual doar in treapta finala). Presupunand ca motorul nu are alte probleme, alta varianta nu vad...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am facut deocamdata. Problema cred ca e cunocuta totusi de dealeri.

In Germania sunt multi care au sesizat schimbarea asta la viteza maxima. Ei au si unde sa mearga tare :frigbaitata:

Pe dyno le iese aceiasi putere ca si inainte (poate chiar putin mai mult). Softul a fost insa modificat in asa fel incat sa nu poti depasi 4000 rpm intr-a 6-a.

Cica au facut idiotenia asta pentru ca DPF-ul nu se poate regenera daca mergi sustinut cu o viteza peste 200 km/h

Mentionez ca si inainte de 26E6 turatia era limitata la 4200 rpm. Acum a scazut inca 200 rpm... Poate la urmatorul update inca 200.... :P

Cel mai interesant e ca in a 5-a la ~4400 rpm ai cam 195 200 km/hb Bagi a 6-a si mai urca chinuit pana la 210...:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

subscriu si eu la problema asta . inainte de update se tura intr-a 6-a si peste 4000 rpm , acum la 4000 fix e gata .

oare nu se poate scoate cumva limitarea asta ? in cazul in care chiar exista

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne adunam mai multi poate si sa facem scandal.

Cei care au sesizat problema au zis ca nici dupa resoftare nu prea li s-a modificat viteza maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci e clar, au adaugat o limitare de turatie in treapta a 6a. Ar trebui vorbit cu un tuner sa vedeti daca se poate scoate limitarea asta (poate incercati un PM la voinea). In plus, zic eu ca s-ar putea face galagie la Skoda, masina asta are in acte o viteza maxima pe care acum n-o mai atinge, nu? Mi se pare aberant sa faci o astfel de modificare, mai ales ca vorbim de o masina cu un caracter sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost ieri la Brady in legatura cu un fluierat ciudat la turbina. Mi-au facut teste in mers si din asdta a rezultat ca am 400 NM cuplu fata de cei 350 NM pe care ar fi trebuit sa-i am. S-a rescris softul masinii dupa care s-a efectuat din nou testul in mers. Rezultatul a fost din nou de 394 NM.

Masuratorile multiple pe care le-am facut si eu acum 2 saptamani cu vag-com-ul imi dau o valoare de 392 NM.

Problema cu turbina nu s-a remediat dupa resoftarea pe care au facut-o si drept urmare au trimis log-urile la importator sa-si bata ei capul cu problema.

Se pare totusi ca in urma actiunii 26E6 ori s-a marit puterea ori nu s-a schimbat (asta in cazul in care puterea cu care a venit din fabrica e mai mare decat ce scrie in datele tehnice).

Am mai vorbit cu un posesor de rs tdi care a spus ca dupa @6e6 a mers cu 230 km/h si turatia era la 4500 rpm... Se pare deci ca la el nu a mai ramas nici limitarea la 4200 rpm care era din fabrica. Viteza maxima e totusi mai mica decat cea specificata si in cazul lui. 230 km/h pe bord inseamna undeva la maxim 220...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viteza maxima depinde de foarte multi factori printre care umiditatea, viteza vantului temperatura etc. Cel mai bine pui masina pe dyno si vezi acolo ce putere are. Mi se pare putin anormala limitaea turatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

limitarea e la 5000 ture.... ce s-a intamplat la viteza a fost limitare datorita sarcinii... totusi motoru dupa 4000rpm nu mai trage la puterea nominala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de actiune turatia era limitata la 4200 rpm. Am mers mai multi km cu pedala apasata la maxim si totusi turatia nu a mai crescut. Dupa actiune mi se pare ca e limitata la 4100 rpm.

Ce e ciudat e ca in viteza a 5-a ajunge pana la 5000 rpm si 205 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai luati dupa tot ce zic tunerii pune masina pe un dyno si vezi acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citesc cu atentie ce scrie in topic asta pentru ca am vrut sa am acest motor de 170cp pe golf-ul meu. nu-l am din trei motive: m-am zgarcit la bani, teama de garda joasa, teama de dpf. observ ca totusi nu am de ce sa am f multe regrete asta ca sa nu zic ca sunt destul de acrii strugurii. eu am mers in germania de multe ori cu 4200 in a 6 a si pe bord putin acul peste 220. mai am si o intrebare, la 2.0bkd este posibil stock sa am mai mult de 140, a pus cineva pe dyno? . eu la masina mea la 35000km, un an si nici cea mai mica problema sunt f multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BKD-urile sutn mult mai ptuin fiabile decat BMN-urile in spcial din cauza nenumaratelor probleme de chiulasa pe care le au de la 70mii in colo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Intrebare :Toate RS-urile TDI au DPF ?

Sunt interesat de Octavia II RS 2.0 TDI, 2007 si pot achizitona una la bani putini, fata de pretul pietei.

Vin de pe o Bora 1,9 TDI foarte fiabila dpdv al motorului si sincer prefer ceva fara DPF...etc. din cauza serviceurilor si a faptului ca, cu cat masina e mai complexa cu atat ai sanse sa crape ceva mai repede.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!