Jump to content

Faruri Passat B5.5


mdol
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am rascolit pe toate topicurile legate de faruri si nu reusesc sa gasesc un raspuns.

Exista diferente constructive intre farurile unei masini cu volan pe dreapta si cele de pe o masina cu volan pe stanga?

Stiu ca ele bat diferit, dar nu stiu daca acest lucru este dat de reglaje diferite, sau de modul de constructie.

Daca cineva s-a lovit de acest aspect, va rog sa ma ajutati cu un raspuns, caci am o oferta buna pentru o pereche de faruri de pe o masina de Anglia si nu stiu daca vor fi ok sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista nici o diferenta, doar ca farul de la engleji cel din partea stanga bate mai sus si la noi cel din partea dreapta. Se rezolva cu un reglaj dupa montare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca la Passatul B5.5 sau 3BG e vreo diferenta in afara de reglaj,dar la cele mai vechi ( ex. B5 fara lupa ) striatiile sunt diferite..si am auzit ca atunci cand iesi cu masina din Anglia si vrei sa mergi pe drumuri cu sensul de mers pe partea dreapta ti se lipeauau niste ambtibilde de cativa centimetrii pe faruri pt ca farul sa nu bata pe contrasens. (cred ca asta este/era o masura temporara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenţele sunt mai mari, ţine de focalizarea diferită a luminii

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am circulat mult si prin UK, si la intrare in UK, sau prin peco-uri gasesti niste abtzibilduri de lipit pe far pentru nu a orbi pe ceilalti participantzi la trafic, care vin din sens invers. La farurile normale, daca te uiti mai atent, ai sa vezi ca farul din dreapta bate mai tare in dreapta, si mai sus, pentru a observa mai bine pietonii si bicicletele, pe timp de noapte (binentzeles). Acelasi lucru e valabil si pentru masinile din UK, doar ca este exact pe dos, adica farul din stanga bate mai tare, pentru ca la ei, dreapta e stanga, si stanga e dreapta (cum imi place mie sa zic). Deci daca ai sa faci achizitzia asta, ai sa orbesti pe ceilalti participantzi la trafic, iar pietonii, biciclistii, carutzele (care se mai gasesc inca la greu) etc, nu ai sa le observi din timp.

Eu am schimbat farul din stanga la passat-ul meu, cu unul nou, si cel din dreapta a ramas mat si mai galbui. Acuma cateva saptamani am gasit si eu la dezmembrari un passat exact ca al meu, iar farul din dreapta era nou noutz, si la inceput m-a tentat sa il iau, dar mi-am adus aminte care e treaba, si am renuntat. Am mers la un magazin de piese auto si am intrebat de far de passat, si mi-a dat 2 preturi: 200 si ceva RON pentru far simplu, fara proiector, si 500 si ceva RON pentru far cu proiector. Daca te uiti la diferenta, este doar una singura: in loc de becul de faza lunga, este unul si faza scurta/faza lunga, mufa care e cu 3 picioruse si un fir in plus. Daca ai si tu proiectoare ca si mine, cumperi far fara proiectorm si schimbi doar becul si cablajul. BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E diferenta. Te referi la asta probabil: headlightsongarageresiz.th.jpg

Pentru Anglia ar fi probabil asa: copyofheadlightsongarag.th.jpg

Cred ca tine de constructia farului si nu ai ce-i face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

farul are 2 reglaje in sus si in jos si spre stanga sau spre dreapta, mergi la un atelier si til regleaza dupa aparat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E exact cum a aratat cosmin. Dar ma gandesc, ca ai putea totusi sa rezolvi cumva...scoti oglinfa din farul din dreapta si o bagi in cel din stanga, si invers.

Totusi, cat costa farurile alea cu pricina? Poate nu merita deloc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La farul cu xenon are o tablita in fiecare far care modeleaza fascicolul.

Cred ca trebuie inlocuit farul pur si simplu. Nu are rost sa il desfaci sa il mesteresti tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoti oglinfa din farul din dreapta si o bagi in cel din stanga, si invers.

Nu merge. Oglinzile nu se pot inversa intre ele. Iar diferenta care exista intre ele consta in acel obturator de tabla. El e cel care face diferenta. Oglinda nu influenteaza acea "linie" de separatie a luminii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de canalizare a fasciculului luminos este data de geamul farului. Daca studiati geamurile celor doua faruri (stanga-dreapta) veti observa ca striatiile (dungile) de pe geamurile farurilor sunt diferite. Acestea sunt calculate in asa fel incat, prin refractie, sa canalizeze fascicolul luminos in zona dorita, care este diferita la farul dinspre marginea drumului de cel dinspre axul drumului.

Deci, o varianta ar fi schimbarea sticlei farurilor. Avand in vedere ca operatiunea nu se poate realiza in conditii tehnice care sa asigure calitatea montarii din fabrica si etansarea perfecta, nu ar fi recomandata.

Varianta cea mai buna (parerea mea) ar fi schimbarea farurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sustin in continuare ca pentru becuri cu o singura faza fara deflector in bec (H7), diferenta vine din acel obturator de tabla din far ce inconjoara becul pe faza scurta.

La farurile cu deflector in bec (H4), diferenta e data de positia becului in far. Daca il rasucesti, obtii o alta linie de separatie.

Eu m-am jucat pe vremuri, cand nu gaseai becuri halogene pentru Dacie decat cele stock rotunde, si schimbam prin cositorire "palnia" ce il sustinea in far. In functie de cum il rasuceam in ea, asa se schimba si acea linie. La vremea aceea nu stiam eu ca faza scurta tre' sa lumineze putin oblic si le-am pus pe ambele perfect orizontale. :)

Dar oricare ar fi cauza, cum spunea si forceturbo, mai bine cumperi 2 faruri normale si ai rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, multumesc pentru sfaturi.

Nu merita investitia, caci dupa ce am citit aici, se pare ca nu e doar treaba de reglaje.

Cat despre farurile "no name", am gasit, undeva la 250 ron, fara motorase, dar mi-e teama sa nu fie mai proaste decat cele pe care le am acum.

O sa mai incerc la dezmembrari, poate gasesc unele normale, la pret acceptabil si nezgariate...ca originale sunt peste 1500 amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat eu faruri de pe ebay din anglia fara sa imi dau seama pt un reno 5 gt turbo si nu merg repozitionate , bat aiurea orice le-ai face asa e constructia lupei ...sau oglinzii.

Merg cu ele asa dar se vede fix ....nimica.

Daca ale tale sunt bune folosesti de la ele(cele de nu le ai inca) doar geamurile , banuiesc ca asta e problema la toti , geamul...Eu le-as lua noi alea no name pt atatia bani daca sunt ok ca si forma sa le schimb geamul.

Bafta!

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
In primul rand, multumesc pentru sfaturi.

Nu merita investitia, caci dupa ce am citit aici, se pare ca nu e doar treaba de reglaje.

Cat despre farurile "no name", am gasit, undeva la 250 ron, fara motorase, dar mi-e teama sa nu fie mai proaste decat cele pe care le am acum.

O sa mai incerc la dezmembrari, poate gasesc unele normale, la pret acceptabil si nezgariate...ca originale sunt peste 1500 amandoua.

sincer: Ti-ai facut o parere gresita despre farurile de anglia vs cele de europa. eu am facut reglajele la o statie ITP. passat-ul cel putin are 2 reglaje pe far sus-jos si stanga-dreapta. daca tot le are care ar fi problema de nu s-ar putea regla. :) Ca fiecare are o parere nu e rau...dar uite ca e bine sa stie cineva si din practica.

P.S. : bine ca nu au facut cutia de viteze invers, ca mergeam inapoi in loc de inainte, si rotile sunt tot rotunde si se nimeresc de pe stanga pe dreapta. hihihi!

Modificat de JoeBlack1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci de ce codurile de pe ele sunt diferite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite ca e bine sa stie cineva si din practica.

Ia vezi matale diferenta dintre cele 2 poze puse de mine mai sus. Ok? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de aceiasi parere , farul stang e construit putin diferit de cel drept chiar si al cele cu "lupa"

Cosmin poza pusa de tine este aceiasi dar e intoarsa , bine am inteles ideea ta si ce ai vrut sa exemplifici

Eu am farurile mate si ma gandeam sa folosesc un kit de faruri de la 3M, a folosit cineva asa ceva ,e bun ,da rezultate, e de durata?si se gasesc si in magazine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai analizam pozele....una e invers...daca te uiti la numele lor macar vezi ca nu sunt amandoua aseman la nume...asta inseamna ca una e facuta cu aparatul iar alta editata.

poate nu m-am facut inteles, practica la mine inseamna ca am inmatriculat fara probleme masina si e cu volan pe dreapta.

la noi farul dreata bate mai "lung" la englezi farul stang bate asa...daca il lasi mai jos pe cel de anglia va bate putin mai aproape si daca il dai si putin spre dreapta va bate asa cum tre.nu e logic? intreb, nu dau cu paru` :D

ca :icon_thumright:

azi chiar am avut parte de un mecanic fara logica.ca sa imi dea alternatoru` jos a vrut sa dea toata fata masinii ...ca nestiutor in meseria lui i-am zis ca nu tre sa fie asa...si bine ca nu l-am crezut.avea 2 suruburi si era mai simplu decat parea.asa ca eu zic sa auzim o parere de specialist.un om care lucreaza la RAR sau la reprezentanta.

eu raman la parerea mea pt ca am vazut ca merge.si pt ca toti mi-au zis ca asa tre sa fie pt ca de aia are 2 reglaje pe far.acum fiecare poate sa creada ce vrea.e democratie :D

Modificat de JoeBlack1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JoeBlack1, fa mai bine o poza noaptea, cum bat farurile tale, pe un perete, garaj sau altceva de genul. Dupa aia o sa rugam un coleg sa faca poze la un B5.5 cu volan pe stanga si le comparam. Atunci o sa fii sigur care e treaba.

Uite ce zic specialistii>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raza luminoasa este data de tablita dintre lupa si oglinda proiector, care are o forma de Z invers pt Europene si Z normal pt Anglia, asa cum sustine si concretizeaza Cosmin prin poze. Nu rezolvi nimic daca desfaci farul si iei lupa de la stanga si il pui la dreapta. La farul OEM soclu (H7) daca te uiti in el se mai gaseste atasata pe tablita Z intoarsa, inca una moblila si daca dai de ea, aceasta uneste linia; adica nu o sa mai ai proiectie sub forma lui Z intors, ci sub forma unei linii continue. --------------

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, bun am inteles ca tablita e de vina, dar ea se poate desface?

ma gandeam ca s-ar putea intoarce, si din z normal pt anglia sa faci un z invers pt restul europei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai legati de faptul ca e intoarsa una din poze. Este intoarsa ca sa va dati seama care e ideea.

Uitati si o schita a luminii la cele 2 tipuri de faruri:

faruri.th.png

Tablita din far nu se poate intoarce. Este formata exact "in oglinda" fata de tablita farurilor pentru Europa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate tablita nu se poate intoarce dar se poate aseza perfect orizontal si dispar aripile, o sa apara o linie dreapta deci din punctul asta de vedere nu cred ca ar fi vreo diferenta.

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca se poate? Daca merge, e ok.

Dar as vrea sa vad un far "modificat" in acest fel si apoi o poza cu lumina lui pe un perete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!