Jump to content

Rezervor carburant; Pompa de joasa presiune; Indicator Nivel; Indicator Range (Tiguan 5N & 5N2)


Vlad F Buc
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Sunt deja la a doua alimentare, la doua benzinării diferite și am următoarea problemă:

Când alimentez după primul litru deja sare pompa că și când are și plinul făcut și dă motorina afară cu toate că știu sigur că nu este plin, situația arată că și când furtunul de la rezervor e sugrumat sau ceva de genul. Mă gândesc că este ceva legat de aerul din rezervor sau dacă are ceva circuit separat de eliminare a gazelor din rezervor, sau poate a ajuns motorină pe ceva circuit de eliminare a aerului din rezervor. 

A mai plătit cineva așa ceva? Ce ar trebui să verific sau ce este de făcut în cazul ăsta. Deja mă înjură lumea la pompa că stau prea mult să alimentez, dar din păcate intră doar puțin câte puțin, daca forțez dă afara motorina. 

Mulțumesc anticipat

Modificat de Ovidiu-Marian
Idei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Stie cineva de ce se poate sa nu imi arate calumea nici acul de la carburant, nici range-ul digital? Adica atunci cand fac full-ul acul mi se blocheaza si imi arata undeva la jumate sau scade jos de tot, chiar daca motorina este pana in gura rezervorului, iar range-ul digital imi arata exact ce imi arata si acul. 🤔 Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil, sonda litrometrica indica defectuos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tiguan2011 nu mai alimenta pana in buza, din cauza asta nu mai indica corect decat dupa ce consumi carburantul de obicei cand ajungi iar sub jumatate de rezervor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare, 

 

Astazi lucrand pe la masina am observat ca imi curg niste picaturi de motorina de pe rezervor, si nu inteleg de ce se intampla asta. Nu cred ca am mai observat in trecut asta. Mentionez ca masina are plinul facut. Din ce am putut sa vad pare ca ar curge de undeva de pe deasupra rezervorului ca se prelinge peste el in jos. Am facut cateva poze atat din partea stanga a masinii unde are si busonul de alimentare cat si din partea dreapta, in ambele parti pare ca se prelinge de undeva de pe sus. Sunt sanse sa fie spart sau fisurat rezervorul? Sau este vorba de o garnitura care s-a invechit?

 

Astept o parere inainte sa ma duc sa ma plimb prin service cu ea.

 

Multumesc.

IMG_20241102_185024.jpg

IMG_20241102_184937.jpg

IMG_20241102_185000.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plinul a fost facut cu tot cu supraplin? Poate de acolo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin supraplin te referi la rezerva? Eu nu am asa ceva. Am facut plinul pana cand a sarit pompa singura, cum fac deobicei. Azi am vazut ca s-a dus 8 litri din el si tot se prelinge pe undeva. L-am sters iar si mai urmaresc. Sa fie oare de la pompa de motorina? Sau chiar o fi fisurat pe undeva.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la rezerva ma refeream. Pompa din cate stiu e accesibila sub bancheta, deci nu cred ca e de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, atunci nu stiu ce ar putea fi. Trebuie sa ma uit pe dedesubt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez ca aud un sasait din spate, cred ca e de la pompa de combustibil. Zgomotul asta nu cred ca l-am auzit inainte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

 

Va las mai jos experienta mea cu problema de mai sus ca poate mai ajuta pe cineva. Imi cer scuze in avans pentru nuvela, dar m-am gandit ca poate daca detaliez un pic ar ajuta in plus pe altii.

 

Dupa cum va povesteam acum cateva zile, am inceput sa observ ca rezervorul de motorina este umed si parea ca se prelinge de sus in jos, si chiar sa pice cateva picaturi pe asfalt. Incercand sa inteleg sursa problemei am inspectat mai intai vizual rezervorul sa ma asigur ca nu sunt fisuri sau alte daune. Intre timp in urmatoarea zi am inceput sa aud pompa de motorina din spate in timp ce eram in trafic, se auzea ca un zumzait intermitent dar care nu il mai auzisem pana atunci. Mentionez ca pana in momentul asta nu aveam nici o eroare sau indiciu pe diagnoza. A mai trecut o zi si am zis sa desfac bancheta din spate dreapta si sa ma uit la pompa, ca poate o fi garnitura de pe acolo. Ei bine cand am desfacut si am vazut sa ma crucesc nu alta. Va las pozele mai jos:

 

img1.thumb.jpg.829b49250fb1b18521c379f030e9eada.jpg\img2.thumb.jpg.6495e66291aa7c9c48f52e8ba48611b7.jpgimg3.thumb.jpg.08bd4d098be22dc6d8ac7f819a8d7fd0.jpgimg4.thumb.jpg.66cf3f929f50660fd09f8faa4d4fc9fd.jpg

 

Practic conectorii de la pompa si de la senzor se scaldau in motorina. Urmatorul pas a fost sa identific piesele afectate si sa le comand.

Las mai jos ce am gasit cu cod si link-uri:

1. Sistemul complet de alimentare combustibil - cod OE citit pe piesa => 5N0919088L, iar eu am comandat varianta de la Hoffer cod 7507861 (link aici). Mai aveam o varianta mai ieftina de la MEAT DORIA 77861 (link aici), dar am decis sa merg cu Hoffer dupa ce am mai citit pe forumuri, chiar daca a fost mai scumpa. Mare atentie totusi ca pompa nu vine cu nimic. Garniturile, inele de etansare si sorb trebuie luate separat. Sorbul nu se gaseste la pompele astea aftermarket asa ca trebuie adaptat un pic cel de pe pompa OE.

2. Set de reparatie pentru conectorul de la pompa de combustibil. Am gasit kit-ul asta de la HOFFER cod 25498 care a fost exact ce imi trebuie (link aici). Pinii se crimpeaza, dar atentie la codul culorilor ca nu corespund, trebuie urmarite pozitia lor in conector si apoi crimpate.

3. Garnitura de la pompa => cod OE VW 1K0919133D. Am comandat chiar varianta OE (link aici). Eu am comandat 2, pentru ca in partea stanga este situat in capac ce contine un alt senzor de nivel, si am zis sa schimb si acolo.

4. Inel de entasare din metal, ca era terminat de rugina dupa cum se vede in fotografii mai jos. Codul OE VW este 1K0201375. Si la asta l-am gasit pe varianta OE (link aici). Am comandat tot 2 bucati ca sa il schimb si pe ala din partea dreapta.

 

Am inceput sa curat de mizerie in ambele parti incepand initial cu partea dreapta. Mai jos aveti imagini cu inainte si dupa, inclusiv cu schimbare pieselor.

 

img5.thumb.jpg.31e581d89acb72ae29bac805c53be098.jpgimg6.thumb.jpg.5b80d583225ec15feb255a397d3d5d2a.jpg

 

Ok, dupa ce am curatat in partea stanga unde era mai usor, am trecut la partea cea mai interesanta, in partea dreapta. Am scos pompa veche si am observat ca conectorul si cablurile erau arse si pe interior inclusiv firele, practic ardeau in motorina. Investigand am observat ca clipsul de la conectorul de deasupra ce alimenteaza pompa de motorina era rupt. Fapt ce ma face sa cred ca asta e sursa problemei. Clipsul rupt a facut ca conectorul de la pompa sa joace acolo de la gropi si prin urmare sa faca contact imperfect. Contactul imperfect in timp a dus la incalzirea pinilor de alimentare care a topit plasticul din jur pana dedesubt in pompa. Iar eu cand am facut plinul de motorina a trecut pe acolo in sus de la zguduieli si a declansat nebunia. Am trecut la inlocuit pompa, mare atentie ca nu vine cu sorb si prin urmare trebuie adaptat cel vechi, doar ca nu vine chiar fix pe fix.

 

In stanga este pompa noua HOFFER, iar in drepata cea veche OE (fotografia din stanga).

 

img7.thumb.jpg.bc80a84866da51e792f3722079acce08.jpgimg8.thumb.jpg.dadd3a0edfdaa017819b2226b1256c42.jpg

 

Ok, am refecut cablajele, am curatat tot, am scos inclusiv controllerul pompei sa il curat ca era si el plin de motorina.

img9.thumb.jpg.9922eb57237f3d9980c0b68c5ec01f73.jpg

 

Dupa ce am montat tot, am mai facut o verificare si am dat o cheie. Masina a pornit ok si nu am erori de diagnoza. In seara asta ies la o tura cu ea si ma duc sa fac plinul si peste 2 zile o sa desfac iar bancheta sa vad daca mai e ceva pe acolo. Dar nu ma astept sa fie probleme.

 

Pana sa schimb pompa am primit urmatoarele erori pe VCDS:

 

Address 01: Engine (J623-CFFB)       Labels:. 03L-906-018-CFF.clb
   Part No SW: 03L 906 018 LG    HW: 03L 907 309 AD
   Component: R4 2.0l TDI   H24 9979  
   Revision: 42H24---    Serial number: 00000000000000 CVN: 5498AAD9
   Coding: 00250012043600080000
   Shop #: WSC 68012 187 00000
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018LG 003013
   ROD: EV_ECM20TDI01103L906018LG_VW36.rod
   VCID: 7AFB47EFFDDF50590F-802F
   VINID: 9E65EAAAA15EA939C51850C1187C2E91C9

3 Faults Found:
5231 - Fuel Rail/System Pressure 
          P0087 00 [096] - Too Low
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 278019 km
                    Date: 2024.11.06
                    Time: 19:48:14

                    Engine RPM: 526.00 /min
                    Normed load value: 99.6 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 100  C
                    Intake air temperature: 37  C
                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.500 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Fuel temperature: 32.7  C
                    Mean injection quantity: 13.64 mg/stroke
                    Rail pressure regulation: status-Bits 0-7: 4
                    Fuel high-pressure: actual value: 70700 hPa
                    High fuel pressure: specified value: 596500 hPa
                    Pressure control valve adaptation factor: 1.1204
                    Fuel level: 45.00 l

10061 - Fuel Pump 
          P3043 00 [096] - Mechanical Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 277984 km
                    Date: 2024.11.06
                    Time: 08:10:10

                    Engine RPM: 989.00 /min
                    Normed load value: 52.2 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 4  C
                    Intake air temperature: 3  C
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.500 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Engine status: COENG_RUNNING
                    Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

10063 - Fuel Pump Circuit 
          P3073 00 [237] - Electrical Malfunction
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 278019 km
                    Date: 2024.11.06
                    Time: 19:48:14

                    Engine RPM: 287.50 /min
                    Normed load value: 100.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 100  C
                    Intake air temperature: 37  C
                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.220 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Engine status: COENG_RUNNING
                    Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

Readiness: 1 1 0 0 0

 

Address 17: Instruments (J285)       Labels:| 5K0-920-xxx-17.clb-SRI1
   Part No SW: 5N0 920 882 C    HW: 5N0 920 882 C
   Component: KOMBI         H04 0417  
   Serial number: 00000000000000
   Coding: 111F01
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114
   ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_004_VW36.rod
   VCID: 3365AACB9A3561118C-8067

1 Fault Found:
9453074 - Fuel Level Sensor 1 
          B103E 1B [008] - Resistance Too High
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 224
                    Mileage: 277953 km
                    Date: 2024.11.06
                    Time: 21:03:32

 

Sper ca experienta mea sa mai ajute si pe altcineva asa cum si eu la randul meu am fost ajutat si salvat citind experientele altora de pe forum. Daca moderatul considerul ca postare nu este ok, o poate sterge fara suparare. 

 

Poate cineva sa imi spuna daca sistemul asta de combustibil de la Hoffer e ok ca si calitate sau m-am pacalit?

 

Multumesc si spor la treaba.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Rezervor carburant; Pompa de joasa presiune; Indicator Nivel; Indicator Range (Tiguan 5N & 5N2)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!