Jump to content

Rezervor carburant; Pompa de joasa presiune; Indicator Nivel; Indicator Range (Tiguan 5N & 5N2)


Vlad F Buc
 Share

Postare recomandată

Din cartea masinii avem asa : capacitate rezervor carburant 64L rezerva 7L. Ce este aceasta rezerva? Cand intervine aceasta rezerva?

Intreb deoarece la alte masini skoda de ex. alimentarea rezervorului de rezerva se face separat.

In cazul Tiguan cum este completata sau alimentata aceasta rezerva? Se face automat cand faci plinul? Se face separat?

Poate reuseste totusi sa ma lumineze careva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu se face la automat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rezerva reprezinta cantitatea de carburant cu care mai poti rula dupa ce s-a aprins becul ( asigura o autonomie de aprox. 80 km). nu exista rezervor separat , deci cand alimentezi poti spune ca ai alimentat rezerva ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca m-am lamurit.

Totul a pornit de la un prieten cu skoda care avea nu stiu ce smecherie pe unde alimenta.

Trebuia practic sa apese sau sa traga de o mica clapetica sau ceva de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vlad F Buc - ca sa te lamuresc complet, situatia sta in felul urmator: exista o clapetica (buton) care o vei vedea cum deschizi busonul de la rezervor pe partea stanga la vreo 5 cm aprox distanta fata buza rezervorului. Daca se apasa cu mana sau cu pompa pe acest tumburuc vei auzi chiar cum se elibereaza aerul din rezerva si incepe sa se umple rezerva. Trebuie tinut sau repetat de cateva ori, pana nu mai iese aer deloc, atunci poti fi sigur ca rezervorul+rezerva=full.

Atentie: chestia cu rezerva este doar la diesel, nu cautati asta la benzina ca nu veti gasi! Benzina se dilata mai mult si daca faceti plinul, apoi lasati masina expusa la soare puternic, o sa se creeze presiune puternica in rezervor, ceea ce nu e de dorit.

In speranta ca subiectul este lamurit, va doresc sa mearga Tiguan-ul bine, mancand pamantul sau asfaltul! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte buna specificatia diferentei intre benzina si diesel. Altfel cred ca as fii cautat clapeta mult si bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam mult sorin_g.

Si sper ca pe aceasta cale multi sunt mai lamuriti.

Oricum mai am o intrebare si sper ca este pertinenta.

Cum este folosita benzina din rezerva ? Se fol automat sau trebuie apasata clapeta cand vrei sa se verse din rezerva in rezervor?

Eu am benzina si nu ma mai intereseaza direct subiectul, dar sunt totusi curios si sper ca pe aceasta cale sa fiu si eu si cei cu disel mult mai lamuriti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mh1: :icon_thumright:, tocmai de asta am si precizat.

@Vlad F Buc: rezerva se consuma automat, banuiesc (deci nu sunt sigur) ca atunci cand intri pe zona rosie sau cand ti se aprinde lampa de avertizare combustibil coincide cu golirea rezervorului si trecerea pe consumul din rezerva. Nu prea am ajuns pe rosu, poate de 2-3 ori, de asta nu am testat exact.

Sincer nu e mare lucru rezerva asta la diesel, e foarte simplu sa faci si la benzina ca atunci cand plutitorul zice ca mai ai sa zicem 7 litri sa iti indice la bord ca este pe rosu si te mai poti baza pe valoarea acesta de carburant. Rezerva la diesel poate indica mai eficient decat ar fi la benzina sau e conceputa ca dupa ce acul iti indica 0 sa mai dispui totusi de catitatea din rezerva, astea sunt lucruri care ar trebui testate efectiv in practica cum se comporta, adica pana se termina motorina :vwrullz: , dar cine are chef sa i se termine toata motorina din instalatie, inclusiv filtru si apoi da la cheie pentru amorsare etc. :)

Dar poate gasim totusi raspunsuri si la aceste intrebari daca altii au avut astfel de experiente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Atentie: chestia cu rezerva este doar la diesel, nu cautati asta la benzina ca nu veti gasi!

Rezerva nu are legatura cu tipul de carburant. Masina mea e pe benzina si am rezerva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezerva nu are legatura cu tipul de carburant. Masina mea e pe benzina si am rezerva!

Ai tumburusul la intrarea in rezervor care elibereaza aerul din rezerva? Am citit pe undeva pe forum cum ca benzinele nu au tipul acesta de rezerva. Exemplu: Seat Ibiza motorizare 1.4 nu are rezerva, am cautat si nu este.

Mersi,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Si eu am Golf IV 1.6 benzina si am aceasta rezerva dar nu am folosito niciodata:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la masinile care nu au rezerva de unde consuma cand ajunge pe rosu???trebuie sa existe alta explicatie..la peco mi-a zis ca ala este supraplin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma corecteze cineva daca gresesc, dar din cate am inteles eu, acea "rezerva" este de fapt cresterea capacitatii rezervorului prin eliminarea aerului din acesta, odata cu actionarea supapei de pe gatul rezervolului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de rezerva asta de combustibil de care s-a tot discutat:dai drumul sa pompeze combustibil in rezervor, dupa ce ai ajuns la momentul in care pompa declanseaza singura( semn ca s-a ajuns cu nivelul de combustibil destul de sus pe gatul rezervorului, pt. a continua umplerea lui trebuie actionat ( prin impingere inspre rezervor) un tamburus de plastic aflat in partea dreapta a gurii de alimentare ,care dupa apasare lasa aerul ramas in rezervor sa iasa, iar combustibilul poate astfel sa mai intre in continuare ( dupa scoaterea aerului). Aceasta cantitate completata la finalul alimentarii este prima consumata dupa plecarea de la pompa, nu cum citeam pe aici :ca ar fi atunci cand ajungi pe la momentul de aprindere a martorului de rezerva combustibil( bec rosu- necesar realimentare).E logic ca, nivelul se RIDICA daca incepe sa "curga" combustibil din rezerva despre care se vorbea aici( dupa ce se goleste o buna parte din rezervor), nu?Pai , ce naiba : indicatorul de la rezervor coboara si apoi reincepe sa URCE doar pt. ca eu am pus rezerva aia de combustibil?

Corectati-ma daca gresesc! La voi coboara si apoi urca iarasi( catre plin) indicatorul de combustibil ( dupa ce aveati plina rezerva )? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca ai dreptate, prima care se consuma este acea rezerva de care tot se discuta. Lucrurile sunt foarte logice daca stam sa ne gandim.

1. In momentul cand rezervorul e plin si apasam tumburucul iese aerul din rezervor, este clar ca este aerul din partea superioara a rezervorului. Indicatorul din bord arata deja plin in momentul cand inca nu am pus motorina si prin eliminarea aerului, asa numita rezerva.

2. La nimeni nu cred ca exista vreun indicator care sa arate dintr-o data mai mult combustibil in rezervor. El scade treptat.

3. Din cauza situatiei de la punctul 1 mergem cu masina cate aprox. 100-150 km si indicatorul de combustibil din bord arata tot plin. Pentru ca s-a consumat partea de sus a rezervorului care am umplut-o noi ultima, adica "rezerva". Asta inseamna ca sonda care citeste nivelul din rezervor are maximul cand rezervorul este umplut fara a scoate aerul din el. Apoi incepe sa scada efectiv pe masura ce se goleste si exact asta arata in bord.

Rezerva asta de 6-7 l de combustibil cred ca nu este altceva decat avertizarea care ti-o da sonda din rezervor. Iar sonda asta este gandita probabil la majoritatea masinilor ca atunci cand iti arata 0 range sau indicatorul empty total, pe fundul rezervorului dau doar pe conductele de alimentare plus filtru motorina sa mai fie cativa litri, in functie de masina.

Cel mai bine este sa avem tot timpul motorina suficienta in rezervor si sa nu fie o obisnuinta sa se mearga pana pe rosu. Practic nu prea conteaza atat timp cant nu ramai in drum cu "pana prostului" :D . Iarna tin si eu cont de a merge cu rezervorul in general peste jumatate plin pentru ca fiind mai putin aer in rezervor inseamna mai putin potential condens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Gandind logic nu vad unde ar putea sta acel "aer" despre care se vorbeste.In conceptia mea aerul iasa din rezervor pe masura ce se umple doar daca nu cumva mai exista o rezerva(alt compartiment) care are o supapa si odata apasata aerul e dislocuit cu benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare putin plauzibila povestea cu tamburucul si aerul. Nu vreau sa ma cert cu mine dar sa zicem ca sistemul trebuie sa fie simplu. In teorie, pentru ca povestea sa fie plauzibila, forma rezervorului trebuie sa fie putin mai ciudata, iar pe masura ce rezervorul se umple, undeva in partea superioara a acestuia se formeaza sau ramane o punga de aer(ma indoiesc de faptul ca nemtii sa fi facut o astfel de gresala).

Sa presupunem ca ramane o punga de aer in rezervor iar prin tamburucul respectiv aceasta se goleste(o supapa ceva) pai si cum se inchide supapa respectiva atunci cand ajunge lichidul la ea? Nu pierde carburant?

Ma indoiesc de treaba asta cu supapa, mi se pare un sistem mult prea complicat, mai simplu este sa tragi un mic furtunel sau traseu de la respectiva punga de aer pana la gura rezervorului.

Totusi ma indoiesc de faptul ca, nemtii, dupa 70 si ceva de ani de experienta, sa nu ajunga la o forma sau un amplasament al rezervorului, astfel incat sa evite formarea pungilor de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la Golf IV aveam tumburucul asta care face exact asta, scoate aerul ramas undeva in rezervor si mai permite umplere cu carburant. Cand tineam apasat cu varful de la pompa se auzea prima data foarte clar cum bule mari de aer venea din rezervor trecand prin motorina spre gura rezervorului.

Nu stiu exact motivele, probabil daca am vedea rezervorul dat jos ne-am da si noi seama cum e sistemul si de ce e asa la Golf IV TDI cu rezervor de 62l (115 CP)

Ideea e ca imi placea faza asta, nu toti stiau asta prin benzinarii :lol:

Nu stiu daca Tiguan-ul are si el acest sistem, banuiesc ca nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

La Golf5 exista chestia asta? Ca eu nu am vazut nimic in genul asta. Si stiu ca l-am cautat si la G4 si nu l-am vazut desi exista cu siguranta, il foloseste nevasta-mea :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca Golf V are si el, dar stiu ca daca sotia il foloseste atunci este printre putinele care sunt interesate de a umple full rezervorul. :lol:

Modificat de sorin_g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Da, e lasa, in geanta are ruj, rimel, farduri, surubelnita, cutite Swiss Army etc etc :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

De-abia am bagat niste motorian, de 50de lei, si primesc in continuare mesajul de Please Refuel, dar martorul de la bord nu mi se aprinde, daor avertizarea scrisa pe bord. D, stiu , am Passat, nu e aici topicul de Passat, dar e singurul subject cat de cat apropriat de poroblema mea pe care l-am gasit cu search. Vreo idee de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baga de 50lei si nu o zic la misto, poate se mai ridica plutitorul.

Mai bagi dupa de 100 si vezi ce zice.

Daca in continuare ai probleme inseamna ca este plutitorul.

Faci plinul si cred ca-ti dai seama cam cat poti sa circuli cu un plin, asta ca sa nu faci pana.

Tot la un vw am patit alta belea cu indicatorul de benzina, mai arata 15% dupa care a inceput sa scada rapid pana la 0.

Probabil plutitorul a ramas blocat pe la 15% si din cauza vibratiilor sau pantelor si-a revenit, doar ca eu era sa raman in pana prostului undeva prin Grcia intr-o zona muntoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Eu am o problema cu rezervorul atunci cind fac plinul,ma trezezesc ca imi curge pur si simplu benzina pe sub rezervor se prelinge de undeva de sus.Nu stiu de unde ar putea fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ( probabil ) este fisurat undeva mai sus.............nu jos cum se intimpla de obicei

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Rezervor carburant; Pompa de joasa presiune; Indicator Nivel; Indicator Range (Tiguan 5N & 5N2)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!