Jump to content

Pierdere apa


CryWolf
 Share

Postare recomandată

Vesti proaste !!!

Inainte de iarna am schimbat antigelul facand aerisirea cum trebuie, zic eu. In timpul vacantei de Sarbatori, am observat ca dacul de ala temp. apa creste foarte greu. Mai exact crestea doar la acceleratii si cand mergem lejer scadea drastic. Cu o zi inainte de intoarcerea din vacanta, cand ma pornit dimineata masina, becu lde la apa a inceput sa clipeasca. Dupa un timp s-a oprit, dar nivelul la anitgel errrra putin sub minim. Am venit asa Suceava-Iasi (becul nu mai clipea) cu aceleasi simptome : incalzire motor la temp normal de functionare doar la mers in sarcina is sccadere de temp. la mers lejer (se simtea si dupa caldura ce dadea masina).

Am ajuns la Iasi, am completat cu antigel, aerisind din nou sistemul. Dupa aceasta completare masian a mai facut 35KM.

In saera asta, am facut o plimbare cu colegu' Capone. Am vazut ca apa se ridica un pic mai greu .... simptome aproape ca de Sarbatori, descrise mai sus, dar a urcat si statea OK temp. Am oprit masina, am stat ceva de vorba si cand sa pornesc sa fac oleak de caldura .... BECUL DE LA APA CLIPEA, si vasul de expansiune gol :Driver:

Pompa de apa este noua (sub 4000km)...si are nici o pierdere vizibila.

Uleiul OK si la mers in sarcian apa nu trece ca temp. de valoarea normala.

Nu vreau sa ma puc sa desfac motorul decat daca este necesar, lojik.

Asa ca, intre si eu, ce poate fi? Garnitura chiulasa ciupita, ceva pe la turbo....sau ce alte cauze imi recomandati sa verific? Este vreo chestie speciala la aerisirea sistemului de racire?

Masina asta se incapatineaza sa nu se buucre de cate ori ii cumpar ceva :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CryWolf

    8

  • shmily001

    7

  • tzap_79

    5

  • AMIKU

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uitate daca este apa in baia de ulei , verifica termofletu . Posibil sa ai un furtun spart , sau fisurat , verifica si coturile care iasa din chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la modelul tau de motor , daca ai totul original , ai o pompa electica de apa care raceste turbina , verifica circuitul de racire

al turbinei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e termoflotu;' nu ar fi trebuit sa bage ulei in vasul de expansiune? Sau antigel in ulei? mentionez ca nu este cazul la mine de asa ceva..........pur si simplu apa dispare intr-un mod foarte "curat" - fara urme de ulei pe vasul de expansiune.......

Are idee cineva ce ar trebui mai exact sa verific la circuitul de racire a turbinei? In afara de acea pompitza electrica (declasnata banuiesc eu de un senzor de temperatura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine, la simptomele descrise de tine, dar pe un motor diesel aspirat a fost problema al garnitura de chiulasa. toate de la un amarat de termostat care deschidea prost. pierdea apa p undeva intre bloc si chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dp. parerea mea ar trebui sa ai urme de ulei in vasul de expansiune, daca ii de la garnitura de chiulasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radiatorul de interior?

Daca ai o pierdere in compartimentul motor ar trebui sa se observe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal alex, nu iai dat de cap?:angry: chiar am vrut sa te sun sa te intreb, ce sa zic ma, sunt aiurea simptomele am fost de fata, ar putea fi cam orice din ce zic baietii mai sus, verifica nivelu la ulei, verifica bine toate furtunele, radiatoru, pe sub masina uitate bine

Modificat de capone26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am completat chiar acu' nivelul ca sa pot controla furtunele. Din nefericire e ud pe jos, asa ca deocamdata nu imi pot da seama. La controlul vizual al furtunelor nu apare nici o problema. La interior, vorba lui XANu', ar trebui sa imi ude masina....si nu e cazul.

E posibil de la chiulasa, si sa arunce apa pe evacuare.Dar in acest caz ar scoate fum alb.....ceea ce iar nu e cazul.

Defect demn de Hercule Poirot :angry:

O sa o caut acu de oua :) :D dupa ce urca temperatura la motor.

MS de sfaturi si orice idee e binevenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imposibil sa dispara apa asa de rpd daca e ceva la chiualasa sau garnitura

Modificat de szrobik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil o panarama de colier sau furtun. In juam de ora il scot si il dau de pamant daca e ala. Problema e ca e chiar furtunul care pelaca din pompa de apa, si dat fiind pozitia lui a scapat verificarii vizuale facuta ceva mai inainte. Am luat in schimb toate furtunele bucata cu bucata si noproc de un coleg ca obs ceva picaturi pe acolo.

Sper ca asta sa fie cauza......si nu pompa, care e noua de altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu fi suparat intr-o vreme motorul meu consuma :

motorina ,ulei , apa ,.........chiar si uleiul din cutie,imi era teama sa las vreo sticla

cu ceva in ea ca o papa si pe aia. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista posibilitatea ca pierderea de apa sa se petreaca numai in mers - cind motorul functioneaza si este si cald pe circuitul de apa presiunea creste. In mod normal cu motorul cald si in mers la ralanti conducta dintre chiulasa si radiator e aproape beton. Daca opresti motorul, in scurt timp acesta se "desumfla".

E posibil ca la anumite momente in mers sa cedeze pe la vreun colier care face pe nebunul. Daca ar fi furtun ar face si cind sta si s-ar vedea mult mai repede.

Ai in vedere in special cele trei coliere ale furtunelor groase de jos de la pompa - acolo sint greu de pus corect din cauza de spatiu. Vorbesc de colierele originale, alea pe care le desfaci, le bagi pe furtun, le dai drumul si se string singure. Mi-e sa nu fie unul d-asta pus oblic (eu am patit-o si cu motorul oprit abia curgea o picatura doua, de dedesubt vedeam doar o picatura atirnind la imbinare).

Mai poate fi supapa din bushonul vasului care sa deschida mai tirziu decit trebuie (1,3bar parca era) sau chiar deloc. Asta nu poate fi verificat exact decit cu manometru intercalat in circuit. Incearca atunci sa vezi ce se intimpla daca-l stringi mai putin. Ca idee un mecanic mi-a zis ca se stringe la maxim si se da un sfert de tura inapoi. Cica asa ar fi corect. Poate l-ai strins la maxim, sau poate s-a blocat. "Joaca-te" si cu el un pic sa vezi daca se schimba ceva.

Oricum eu nu cred ca-i vorba de garnitura pentru ca ar aparea tot felul de semne: ulei in apa, bolboroseli in vasul de expansiune, anomalii de temperatura sau functionare motor si or mai fi si altele.

Bafta multa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faimoasele coliere de la pompa par sa fie cauza. Marti (ca luni nu se lucreaza !!!) o rezolv.

MS tuturor pt sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

problema a fost rezolvata pe rand : furtunul care duce la termoflot si apoi gatul de plastic care intra in chiulasa (ala pe care zac senzorii de temperatura).

Acu alta broblema : pana la aceste reparatii racirea mea era extradordinara (am mers juam de an fara electroventilator si nici nu a trecut apa de jumatea cadranului, iniferent de viteza, turatie, deal sau vale). Acum insa apa sta pe la juamtea cadranului, dar daca dau o forja (chiar scurta e suficient : numai treapta I si II) apa asare IMEDIAT la valoarea unde intra electroventilatorul. De acolo nu trece, dar pana la aceste reparatii orice forja dadeam, APA NU URCA.

Mentionez ca ma senzorii de temperatura bujii buliti, sunt comadnati si astept sa vina. Chestia asta s-a intamplat imediat dupa ce am schimbat piesele mentioante mai sus. Cu alte cuvinte la ora 15.00 racea perfect cu conducta si gatul de palstic fisurat, la ora 18.00 (dupa reparatii) racea binisor, dar la forja urca instantaneu. La fel, cu 4oameni in masina, mers usor in treapta a doua pe deal (dar repet, mers usor, la plimbare), apa urca pana cand intra ventilatorul.

Orice sfat e util.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa nu mai deschid alt topic fiind legat tot de apa .... este normal sa tot oscileze temperatu in motor ? din cate stiu eu ea normal trebuie sa stea la 90 grade si vad ca tot imi indica ba mai putin ba prea mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil termostat in primul rand. Oscilatiile de obicei sunt cauzate de garnitura de chiulasa impuscata....dar sa nu ne gandim la ce e mai rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

fratilorrrr ajutor am o problema ciudata cu ceasu care indica apa sau chiar cu apa,nu am apa in ulei ,nu fierbe motoru,apa cam dispare din vas dar nu foare mult (sa zicem ca se mai evapora ) radiatoru de caldura schimbat (nou)urama de umezeala nu este nicaieri . la 140 km la ora apa sta peste jumate la 160km sare acu din bord .atasez si poze cu diferedta,dar la 120-130km sata bine apa nu ma speri

post-36183-1246836273_thumb.jpg post-36183-1246836285_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa shimbi termostatul , poate nu inchide bine si la forja incalzeste :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa shimbi termostatul , poate nu inchide bine si la forja incalzeste :somnmare:

o sa incerc si treaba asta poate poate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asa am patit si eu si a fost garnitura de chiulasa :somnmare: ... nu am gasit ulei in vas.

Cand am desfacut, era doar un firicel de apa*(vapor) care-mi ajungea in camera de ardere.

...a fost cum se spune ,,inceput de sfarsit''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la lenesu meu patesc sa urce pana la mijlocu distantei intre 90 si 120-130 grade cand urc cu el la panta, nu stiu ce sa fac, curat radiatoru, iau altu nou, schimb termostat, ce sugestii aveti? (numa nu imi ziceti sai dau foc ca mi tare drag).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilorrrr ajutor am o problema ciudata cu ceasu care indica apa sau chiar cu apa,nu am apa in ulei ,nu fierbe motoru,apa cam dispare din vas dar nu foare mult (sa zicem ca se mai evapora ) radiatoru de caldura schimbat (nou)urama de umezeala nu este nicaieri . la 140 km la ora apa sta peste jumate la 160km sare acu din bord .atasez si poze cu diferedta,dar la 120-130km sata bine apa nu ma speri

post-36183-1246836273_thumb.jpg post-36183-1246836285_thumb.jpg

pai frati, termocupla functioneste?daca nu, e bai.

termocupla + termostat. altceva nu are ce sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da functioneza si termocupla si termostatu im oras nu am probleme cat ar fi de cald doar la viteza ce trece de 130km, se ridica ceasu la apa odata cu km.cand opresc motoru electroventilatoru mai lucreaza cateva secunde si se opreste .cred ca ramane sa dau chiulasa jos ,dar pana o dau jos o sa fac o mica tiganie cu niste ceasuri de dacie sa vad daca indica la fel si in plus de asta nu e mare lucru sa schimbi o garnitura cu toate ca nu prea as vrea sa il desfac ca e asa de la mama lui ,dar daca e nevoie desfacem .pana atunci poate mai primesc niste sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce zici asta...daca dai chiulasa jos nu se intampla nimik in motor.poate e de la mama ei dar gandestete ca au deja o varsta motoarele astea si este fgreu sa le intretii.succes tzapule.

Modificat de G60&KR-sucks
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!