Jump to content

Intercooler crapat


calingurghiu
 Share

Postare recomandată

am o intrebare la care nu am inca un raspuns: acum 3 zile ,in mers la o depasire am simtiti cum masina pierde din putere si are socuri ca o dacie din 80. Acasa am auzit sunete suspecte din partea din fata a masinii ,iar cand m-am uitat dedesupt, intercoolerul era crapat...mai exact unul din capacele din plastic era desprins de radiator iar dintii de aluminiu cu care era prins capacul erau rupti pe jumatate din suprafata. Am schimbat intercoolerul ,e ok....dar intrebare este .....DE CE?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Laurentiu_LWR

    20

  • AdCrys

    9

  • F l o r i n

    8

  • FVM

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai trei variante:

1.Presiune prea mare in turbo. Aici ai 2 cauze: Soft facut aiurea sau Charge Pressure: Positive deviation

2.Agatat de vreo bordura

3.Masina a avut inainte vreun accident si a fost usor fisurat si posibil la tine sa fi cedat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-ai inlocuit cu ce ? Tot unul original? Cat te-a costat ? Si-al meu e spart si pentru ca vin caldurile e cazul sa fac ceva in privinta asta. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca e prima varianta...dar ce trebuie sa fac?....accident nu am avut si nici nu am agatat-o....Pe masina a fost intercooler marca Valeo....si am pus tot Valeo...pret in service 647 ron +140 manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Se poate citi presiunea in turbina cu vag com-ul. Trebui sa faci un log in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut , am o bora 1.9 TDI 116 cp ,an 2001 iar ieri cand am facut schimbul de ulei si masina era ridicata pe elevator am vazut ca radiatorul de la intercooler este plin de ulei . Acest raditor este mai special sau se poate face un radiator la o firma de radiatoare pretul cred fiind mai mic , sau se poate repara. se poate strica si altceva daca umblu asa pana remediez problema , am vazut ca este vreo 600 lei un radiator nou . Acest radiator cred ca a fost lovit deoarece si partea de spoiler de jos drepta este cam infundata cam in dreptul radiatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt interesat de treaba asta cu intercooleru

circul cu el crapat de mult timp(peste 60000km), cauza cred ca este positive deviation, fiindca iau limp mode de multa vreme

si mai si pierd ceva ulei pe acolo

asa ca orice informatii sunt binevenite si rog cunoscatorii sa ne ajute putin

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mai reparat un astfel de IC. Se rupsese un piciorus de prindere si sufla prin el. L-am peticit cu tabla de aluminiu, silicon rosu si capse. Cred ca si azi merge, dupa 5 ani. Depinde unde e crapatura.

Iar functionarea turbinei cu IC-ul crapat, influenteaza depunerile pe paleti si geometrie. Nu va recomand sa umblati prea mult asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ai am o intrebare , acest radiator de intercooler se potriveste la Bora 1.9 Tdi 85 KW de la un VW Golf 4 motor tot 1.9 Tdi 85 KW. ms astept raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt interesat de treaba asta cu intercooleru

circul cu el crapat de mult timp(peste 60000km), cauza cred ca este positive deviation, fiindca iau limp mode de multa vreme

si mai si pierd ceva ulei pe acolo

asa ca orice informatii sunt binevenite si rog cunoscatorii sa ne ajute putin

ms

iti dai seama ca la tine filtru de aer e pus "de forma" ca oricum masina trage aer pe la intercooler...?

oricum ideal ar fi sa fie traseu etans intre turbo si motor...

gasiti intercoolere si mai ieftine :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf-ul meu 4 , motor 1.9 74 kw PD , am intercooler pe partea dreapta a masini si din cauza prizei de aer care este montata pe el care avea o vibratie s-au facut 3 pori in 3 elementi de dimensiunea unui varf de ac . Pe acolo picura un fel de condens din vapori de ulei sau ulei ( nu in cantitati mari ). Binenteles cand am obs. problema am remediat si nu mai freaca priza de aer pe el dar am ramas cu pori . este asa de vreo 6k km si intentionez sa rezolv luna care vine problema. Este posibil din aceasta cauza sa consume masina mai mult ulei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca nu prea primim raspunsuri , eu maine o sa incerc sa pun un alt intercooler de pe un VW Golf , o sa vad dupa dieferentele si o sa va raspund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11
La Golf-ul meu 4 , motor 1.9 74 kw PD , am intercooler pe partea dreapta a masini si din cauza prizei de aer care este montata pe el care avea o vibratie s-au facut 3 pori in 3 elementi de dimensiunea unui varf de ac . Pe acolo picura un fel de condens din vapori de ulei sau ulei ( nu in cantitati mari ). Binenteles cand am obs. problema am remediat si nu mai freaca priza de aer pe el dar am ramas cu pori . este asa de vreo 6k km si intentionez sa rezolv luna care vine problema. Este posibil din aceasta cauza sa consume masina mai mult ulei ?

NU consuma mai mult ulei pt ca uleiul ala nu se recircula,el arde in camera de ardere si pe peretii EGR-ului, galeriei de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ai am o intrebare , acest radiator de intercooler se potriveste la Bora 1.9 Tdi 85 KW de la un VW Golf 4 motor tot 1.9 Tdi 85 KW. ms astept raspunsuri

Fiind acelasi motor pe aceeasi platforma, Adica 4, se potriveste.

iti dai seama ca la tine filtru de aer e pus "de forma" ca oricum masina trage aer pe la intercooler...?

oricum ideal ar fi sa fie traseu etans intre turbo si motor...

gasiti intercoolere si mai ieftine ;)

Cum adica? In intercooler e aerul care trece de turbina, deci acolo e suprapresiune, nu depresiune sa intre aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am tot citit pe aici pe forum si mai multi ziceau ca daca e intercoolerul fisurat are un suerat cand accelerezi , la mine are chiar unu destul de tare , imi place cum suna e ca un fluier deala ce se pune in tobe , dar nush daca o fi de acolo dar maine il schimb si am sa vad , o sa revin .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am revenit am schimbat intercoolerul ( eu :D ), diferenta sa stiti ca nu prea se simte , nu stiu ce sa zic , dar acuma are asa un ssit ca si cum ar trage aer , poate a avut si inainte si nu am bagat in seama , iar acel suierat este in continuoare de la turbo , o sa mai urmaresc sa vad daca mai curge ulei pe undeva si asa o sa-mi dau seama daca e inchis etans traseu.In rest tot asa mi se pare ca trage , desi nu am fost la drum sa o fortez un pic , cand mai aflu cate ceva va anunt. Si inca ce ca mi-am amintit in fata la intercooler este asa un plastic deala ( priza de aer) dar dupa acest plastic vine o grila la mine acea grila care are un lastic prins de ea cu niste clame (se poate da jos ) iar acest plastic imi astupa priza aia de aer , ce ar trabui sa fac sa il dau jos sa ramana numai grila fara plasticul ala sa intre aerul mai bine.

Modificat de FVM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am o bora 1.9 TDI 116 cp ,an 2001 iar ieri cand am facut schimbul de ulei si masina era ridicata pe elevator am vazut ca radiatorul de la intercooler este plin de ulei . Acest raditor este mai special sau se poate face un radiator la o firma de radiatoare pretul cred fiind mai mic , sau se poate repara. se poate strica si altceva daca umblu asa pana remediez problema , am vazut ca este vreo 600 lei un radiator nou . Acest radiator cred ca a fost lovit deoarece si partea de spoiler de jos drepta este cam infundata cam in dreptul radiatorului.

La mine pe un Golf4 1.9 tdi 90cp..am avut 3 celule fisurate, probabil de la vreo lovitura..tot plin de ulei era, pe dealul negru ma luptam cu tirurile da depasiri de se facea coada in urma mea si pe autostrada nu imi lua mai mult de 140 Km pe ora ,..problema e ca turbina trage aer prin fisura ,cu ulei ,mizerii ,in loc ca traga prin filtrul de aer si exista riscul de a strica turbina .... am reusit sa-l repar la niste baieti cu 200 Ron ..fiind destul de spart..(3 celule ) ,si sunt destul de multumit de cum l-au facut ..acum masina si-a revenit si se cunoaste destul de mult ..ideea e sa-l faci cat mai repede altfel va trebuii sa dai jos tot turbo si sa-l cureti..

daca esti interesat o sa-ti zic unde-i gasesti pe baieti ..lucreaza foarte bine ,in Bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina trage aer prin fisura ,cu ulei ,mizerii ,in loc ca traga prin filtrul de aer

Nu stiam ca turbina trage aer prin intercooler. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai turbina nu trage aer din intercooler , din turbina merge aer in intercooler care intra in motor , intercoolerul are rolul de a raci aerul care intra in motor , eu am schimbat intercoolerul dar nu mi-a raspuns nimeni daca sa i-au sau nu plasticul ala din fata de la priza de aer ca sa traga mai bine aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa mearga mai bine? Tocmai asta e rolul plasticului aluia. E pus cu cap acolo: directioneaza curentii de aer unde trebuie.

O sa obtii o SCADERE a performantelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce nu inteleg eu este din ce cauza vrei sa iei jos plasticul care directioneaza aerul pe intercooler. Daca cumva este din cauza ca freaca pe intercooler si creaza pori in elementi poti sa tai o bucata din el si sa il faci mai scurt cu 1 cm . Eu asta am facut si nu mai freaca deloc pe el dar nici nu este asa de scurt incat sa nu directioneze aerul acolo unde trebuie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e vorba de platicul ala ce directioneaza aerul la intercooler , in fata la intercooler este grila aia de platic , dar grila este acoperita de un plastic plin care acopera plasticul ce directioneaza aer . o sa fac o poza si revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"FVM" : am pus poze pe topicul "intercooler fara priza de aer". Sper ca te-am scos din "ceata".

numai bine !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Si eu am pori in intercooler, deoarece plasticul care directioneaza fluxul de aer catre el a frecat in elementii aia.

Unde gasesc tutorial sa il dau jos?

Doresc sa ii lipesc elementii aia. Fiind din aluminiu se se poate lipi cu cositor si pistol de lipit. Acum trebuie sa gasesc metoda sa nu astup de totelementii pe care ii lipesc. Pentru tampeniile astea trebuie timp si rabdare :-). Sper sa am ambele sau cumpar unul nou si gata.

Imediat ce gasesc modul de a-l demonta o sa uploadez fotografii si treaba pe care am facut-o. :-)

Modificat de Ace2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!