Jump to content

Masina mea - 1977 VW polo L hatchback


redpolo79

Postare recomandată

bine v-am gasit!

vreau sa supun atentiei un proiect ce vizeaza reconditionarea unui vw polo L din 1977. am gasit masina intr-o curte, in stare destul de jalnica, si vreau sa o repun pe soselele patriei (eventual ale lumii, cine stie...) si vreau sa apelez la voi pentru sfaturi, incurajari, injuraturi etc...

cateva date tehnice:

motor: 0.9 carb, 29 kW, 4L, OHV dispus transversal

transmisie: manuala, 4+1 trepte

fara servo, AC, ABS, ESP, TCS si alte minuni ale tehnicii

starea initiala a masinii:

1. motorul functioneaza, insa electromotorul trebuie reconditionat, pentru ca bendixul cupleaza cand vrea el (si de obicei trebuie "ajutat"). de asemenea, desfacand busonul pt ulei, am descoperit ca miroase a benzina inauntru, ceea ce ma sperie intr-un fel, pentru ca ma face sa ma gandesc daca nu cumva trebuie schimbat setul motor)

2. articulatii si suspensii: in stare perfecta, fara batai, scartaieturi etc, desi sincer as schimba bucsaraia ca de, a stat 4 ani... am gasit niste bucse aftermarket (proflex) englezesti, recomandate de majoritatea posesorilor de polo ca fiind foarte bune.

3. caroseria este in stare aproape jalnica, podeaua (cel putin partea din stanga) trebuie inlocuita complet, altfel merge masina ca in "fred si barney" :icon_thumleft:. in partea de deasupra podelei sta bine, neavand decat cateva portiuni afectate de rugina (ceea ma bucura). trebuie revopsita in schimb... si trebuie schimbata si grila fata. si trebuie prinsa toba in suportii ei originali.

4. interiorul: este in stare JALNICA, cu miros puternic de mucegai, cu tapiteria originala, insa facuta aproape bucati, bordul trebuie schimbat/reconditionat, eventual daca se poate facut din fibra de sticla, custom, cu ceasuri schimbate (si eventual functionale toate, nu ca in prezent).

acestea fiind spuse, permiteti-mi sa trec la poze :study:

dsc00043.th.jpg dsc00046.th.jpg dsc00044z.th.jpg

nu prea mai am eu timp de postat acum, dar revin sa va spun ce vreau sa fac din ea. pana atunci, va rog sa-mi recomandati si mie un tinichigiu meserias (si rezonabil la pret, care sa nu-mi ceara 1500 eur pt o podea...)

Link către comentariu

Ambitios proiectul! Bine ca mai sunt si entuziasti pentru a face si dirty-job-urile ca la asa ceva nu prea se baga lumea. Toti vor masini noi. No offense! :)

Iti recomand in primul rand sa o speli bine pentru a descoperi eventualele "surprize" ascunse pe sub mizerie. In legatura cu motorul, daca porneste, vezi ce culoare are fumul emanat. Daca e alb-albastrui, este uzat si trebuie schimbati macar segmentii, daca nu si pistoane la R1 + honuit. Oricum, te asteapta o cantitate de manopera monumentala (si/sau bani).

Asteptam noutati.

PS. Bine ai venit pe forum!

Link către comentariu

Bun venit pe Forum VW !! :)

Masina antica... pentru a o reconditiona ai de bagat bani multi in ea ... dar si cand o faci pe toata sa arate frumoasa :>

:P :Driver: :Driver: :Driver: :Driver: :Driver: :Driver:

Link către comentariu

o initiativa demna de lauda...mereu i-am apreciat pe cei care "se chinuie" sa reconditioneze masini vechi, fiindca e clar pentru toata lumea ca fac asta din pasiune si din dragoste pentru automobil... multa bafta si te astept cu noutati si cu pasii ce urmeaza facuti... :blah_:

Link către comentariu

multumesc pentru incurajari... aveam nevoie dupa ce am vazut ce se ascunde in spatele jegului. pe scurt, podeaua (cel putin partea de la sofer) trebuie inlocuita, trebuie schimbat setul motor, masina trebuie revopsita, interiorul refacut complet si la fel si bordul. revin maine cu poze, ca acum nu am aparatul la mine. sambata o sa demontez electromotorul si alternatorul in vederea curatarii, asta ca sa pot porni motorul (pentru ca nu sunt sigur de partea cu setul motor) si sa vedem ce iese. sper ca pana saptamana viitoare pe vineri sa-mi vina si carburatorul. deocamdata nu zic nimic despre el, o sa fie o surpriza si pentru mine daca o sa-l fac sa se potriveasca/sa functioneze pe motorul batranei.

va tin la curent.

Link către comentariu

Calculeaza-ti bine cati bani trebuie sa bagi in ea. Dupa aia tot ce-ai calculat pe hartie, inmulteste (macar) cu 2, pentru ca pe parcurs apar diverse. Si vezi daca merita sau nu. Pasiunea e pasiune, nu contest, dar cunosc mai multe persoare care au reconditionat rugini vechi cu multe mii EUR, dupa care s-au gandit: "Oare de ce am facut asta?"

Nu iti spun sa n-o faci, ba chiar te incurajez sa o faci, dar sa-ti faci bine calculele. Probabil masina asta ai luat-o aproape gratis si investitiile de abia acum incep.

P.S. Eu as incepe o reconditionare de la o caroserie foarte buna si celalalte componente mai proaste. O caroserie in stare proasta e mai greu de adus la stare originala perfecta decat un motor sau niste bucse.

Link către comentariu

ce pot sa iti spun bun venit pe forum...si spor la treaba...si mai ales cum zicea nistor...la calculat...daca ai pasiune mare si dragoste pentru ea...o sa vezi ca o sa ai o masina de invidiat prin Romania

Link către comentariu

@nistor: am luat-o chiar gratis, insa vorba ta, balul de abia acum incepe :icon_thumright:

m-am gandit ce-o sa fac cu ea, si am ajuns la concluzia ca o sa o fac. in ceea ce priveste calculele, am tot stat si am calculat si am ajuns la o suma care nu prea suna bine, insa pasiunea e mare, si nu zice nimeni ca trebuie sa fac investitia maine... in ceea ce priveste timpul acordat proiectului, am stabilit o marja de 1 an, 1 an si 3 luni. iar daca impart cheltuielile la perioada asta, atunci o sa am bani si de mancare/tigari :blink:

si acum revin cu poze, dupa cum am promis:

dsc03254800x600.th.jpg dsc03253800x600.th.jpg

duminica ma apuc sa identific problemele de motor si luni fac primul pas inspre reconditionarea podelei si a micilor defecte din caroserie, daca tinichigiul pe care l-am gasit se va tine de promisiune :)

asa, ca un mic preview, masina o sa fie neagra pana la urma...

Link către comentariu

uff... a trecut si ziua asta... m-am apucat in sfarsit de desfacut la "mamaie". situatia nu este asa de rea, in sensul ca in afara de problema cu podeaua nu prea mai are probleme grave de tinichigerie. ma bucur ca, contraaripile sunt in stare perfecta :).

concret, am vrut sa scot electromotorul si nu am putut sa ma abtin sa nu desfac si galeria de admisie si sa golesc instalatia de racire de lichidul care zacea acolo de cand sta masina in curte...

deci am demontat asa: carburatorul de dacie (pe care nu-l mai montez oricum), furtune de apa, pompa de benzina, galerie de admisie, electromotor, alternator.

electromotorul si alternatorul (amandoua bosch) merg maine la verificat :D.

am si montat cate ceva (colierele de cauciuc la toba finala si bara de pe spate).

nu ma descurajez, sper sa ajung saptamana asta sa lansez comanda pentru bucsele powerflex. imi iau setul complet, ca nu e scump si merita, zic eu. de asemenea, trebuie sa imi achizitionez si un set de amortizoare si arcuri sport, doar pentru stabilitate si pentru linistea mea...

acum, poze :)

galerie 1

dsc03257.th.jpg

galerie 2

dsc03256.th.jpg

motor 1

dsc03260800x600.th.jpg

motor 2

dsc03261800x600.th.jpg

bord

dsc03269800x600.th.jpg

bancheta spate

dsc03270800x600.th.jpg

podea (vazuta de dedesupt)

dsc03271800x600.th.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!