Jump to content

Probleme AC/climatronic


2.0MPI
 Share

Postare recomandată

SMD- urile sunt componente electronice disctrete si se gasesc si LED SMD, O sa fac astazi o poza si o sa o postezi si o sa marchez pe ea unde ma bate gandu sa montez aceste LED SMD

Si la mine e luminat doar switch-ul din mijloc. Celelalte 2 foarte slab, aproape imperceptibil. Ai mai pus acele leduri SMD si daca da, pune o poza sa vad si eu. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DjMc

    10

  • pompi

    8

  • 2.0MPI

    7

  • P o p i c a

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

inca nu le-am pus ca nu am timp sa ma ocup de ele, dar cur reusesc sa le pun o sa postez cateva poze .... (inca ma gandesc cum sa fac alimentarea lor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma m-am mobilizat si mi-am montat singur leduri in jurul switch-urilor si pe capacele butoanelor.

Cum switch-ul din mijloc era luminat, l-am lasat in pace si am pus leduri pe celelalte doua.

Am folosit 10 leduri albastre, in jurul switch-urilor 8 (cate 4 de switch) iar in capace cate unul. Cele 8 leduri din jurul switch-urilor le-am conecta cate 2 in serie cu un rezistor de 470 ohmi iar la capace un led inseriat cu un rezistor de 330 ohmi. Oricum in bord, cu motorul pornit tensiunea nu sare mai mult de 12,7 volti pe intensitatea maxima a luminii.

Pentru calculul rezistentelor si aranjarea ledurilor am folisit wizardul din link http://led.linear1.org/led.wiz

Dupa lipirea ledurilor si realizarea conexiunilor am folosit silicon transparent pentru dispersia mai buna a luminii. Ledurile sunt de 3 mm albastre, cu tensiunea optima de alimentare la 3.4 volti.

Acum cele doua switchuri laterale lumineaza mai tare ca cel din mijloc unde este bec. Ideea e ca se poate face, tot ce trebuie sa fac e sa mai lipesc inca 4 leduri si pe switchul din mijloc.

Scuzati calitatea imaginii pe timp de noapte. Mai clara nu am putut s-o fac dar in fine, va faceti voi o idee despre cum se vede.

Capacul cu ledurile l-am alimentat din bord direct de la controlul intensitatii luminii folosind o mufa cu 2 pini de pe o placa de baza defecta (de ex. cea de conectare a ledului HDD de la carcasa).

Cost total 10 lei ledurile + 80 de bani rezistentele + timpul pierdut (cam o jumatate de zi).

Spor la construit pentru cei ce mai aveti probleme cu iluminarea butoanelor.

post-27633-0-01063900-1306908195_thumb.j

post-27633-0-26486200-1306908207_thumb.j

post-27633-0-92806500-1306908217_thumb.j

post-27633-0-75555000-1306908459_thumb.j

post-27633-0-92822700-1306908563_thumb.j

Modificat de pompi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai adaugat si un led rosu pe butonul switch-ului din mijloc. Parca e mai bine nu?

post-27633-0-56618100-1306953132_thumb.j

post-27633-0-59663600-1306953139_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata. Ultimele modificari. Total leduri: 11 albastre si 2 rosii (4 in jurul switc-urilor laterale, 2 la switch-ul din mijloc si 3 la capacele butoanelor). De acum poate ma gandesc sa fac ceva si cu lumina verde de la ceasuri.

Respect tuturor.

post-27633-0-34081500-1307214920_thumb.j

post-27633-0-80425500-1307214926_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut schimbarea asta dar la mine nu sunt ilumitate liniile, ci doar desenele respective.

Mentionez ca nu am folosit silicon transparent (pentru ca nu am gasit nicaieri 100% transparent) si nici LED SMD, am folosit leduri normale de 3mm lipite in panoul de climatizare, indreptate spre pictograme.

Eu nu gasesc nicaieri SMD-uri... :ceuameni: :angry:

Revin cu poze..

Cu respect!

Modificat de Konfabulator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot leduri de 3 mm am folosit si eu desi am gasit smd-uri insa la noi un smd e 2 lei bucata, ca sa nu mai zic ca e dificil de lucrat cu ele daca nu ai scule adecvate. Ledurile tot pe pictograme le-am lipit dar nu-mi placea ca nu era luminata si banda dintre ele asa ca am folosit silicon transparent. Nu e 100% transparent dar cat de cat difuzeaza lumina si pe banda. Efectul e cel din imagine.

Toate bune. Konfabulator, asteptam niste poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leduri si la placuta cu numarul de inmatriculare si pozitie fata.

Respect.

post-27633-0-23371200-1307949740_thumb.j

post-27633-0-92948700-1307949748_thumb.j

Modificat de pompi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arata bine, ii lumina alba fata de galben ce au becurile clasice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

calin da cum se monteaza smd-urile alea de la al 2-lea link pus de tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa le lipesti fire pe terminale (ai nevoie de un ciocan de lipit sau statie de lipit cu varf nu mai mare de o.5 mm) si de rezsistente de valori (in functie de cum le legi is valorile diferite (ca numar de LED-uri) legate in serie sau paralel). o pus pompi un linc in postu 54 un link in care poti afla ce valori trebuie sa aiba rezistenta in functie de cum legi LED-urile (SMD sau LED cum le cunoaste fiecare). nu uita ca trebuie sa respecti polaritatea, altfel nu se aprind

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dada...stiu....ca am facut si eu chestia aia care o facuto el....cu beculete albastre.....si mi-a iesit....dar nu stiu sigur cum arata smd-urile alea...ca mi-a zis un prieten ca trebuie sa le intergezi intr-o placa care sa aiba nush cat amperaj si dinalea....deci pot sa trag si fire cu rezistentze....ma refer in spatele kilometrajului si turometrului si alea alea din bord...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in bord (IC) ii mai complex lucru pt ca trebuie sa schimbi tpate metalele pe care ii insctriptionat cu alb, acele indicatoare, la restul schimbi ledul verde din butoane in ce culoare vrei sa iti fie, iar in spatele indicatoarelor de la ventilatie, cald-rece si unde sa iti bata areu iii celmai usor sa pui cate un SMD sau LED la fiecare indicatie.

diferenta dintre SMD si LED ii una dimensiunea, alta ca lumina la LED ii radial, iar la SMD ii directionata undeva pe la 180 - 200 grade. (sa ma corecteze electroistii daca gresesc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Si alte modificari:

1. leduri la dezaburire geam spate

Ledul care indica butonul e albastru iar cel care indica ca functioneaza dezaburirea e alb dar de fapt se vede de alta culoare din cauza filtrului galben din interior.

Ledul rosu de langa imi indica ca am o problema la airbag. Adica e sublim dar lipseste cu desavarsire.

2. Leduri la blocul de lumini:

Simbolul albastru mazgalit l-am distrus vrand sa scot vopseaua verde aplicata. Am pus acetona cu apa si de fapt s-a dus si negrul de sub vopsea. Tot ce trebuie sa fac e sa redesenez simbolul, si sa-l listez la o imprimanta laser. Noroc ca m-am oprit inainte sa distrug toate simbolurile.

3. Leduri am pus si la portbagaj si interior dar n-am mai facut poze.

4. Si tot aman inevitabilul. Sa pun leduri la bord. Dar acolo e cel mai complicat si nu stiu daca folia pe care sunt desenate gradatiile si cifrele de la ceasuri e transparenta si daca va trece lumina. Altfel trebuie refacute desenele si listate pe o folie transparenta.

Toate bune.

post-27633-0-33832600-1310672082_thumb.j

post-27633-0-60638200-1310672090_thumb.j

post-27633-0-40298200-1310672099_thumb.j

Modificat de pompi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in bord (IC) nu is transpatente inscriptiile. Trebuie Redesenate si printate pe folie trasparenta si lipite pe ceva suport transparent (plexic) si mai ai nevoie de acele indicatoar transparente. daca cauti un pic pe forum in acesta arie B3, B4 si mai vechi o sa gasesti cum poti sa faci transformarea la IC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompi spune-ne si noua ce LED-uri si rezistente ai folosit, si cum le-ai legat, nu fi asa secretos :P

Fa o poza cu capacul panoului de climatizare desfacut poate asa se untelege mai bine.

Si te roog explica-mi si mie cum ai desfacut butonul de dezaburit luneta ca eu nu am reusit nicium. tototot l-am crapat :angry: Se poate schimba culoarea lumii care se aprinde cand pornesti dezaburitorul?

De asemenea la blocul de lumini... din cate am vazut e un bec T5 ce vine acolo, ca si cel de la IC (sau cel putin asemanator). Cum ai iluminat doar o parte din ele? Nu e o folie de plastic aplicata pe simbol? Ca la IC?

Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DjMc, ma temeam ca asa e cu inscriptiile si ca trebuie desenate si refacute pe un suport transparent. Mai mult de munca dar nu imposibil.

Konfabulator, nu sunt secretos da uite va spun tuturor.

Poze cu capacul panoului de climatizare - Postul 53 in acelasi subiect (pagina 3) cu o rectificare ca am gresit. Acolo am spus ca am legat leduri in grupuri de cate 2 cu o rezistenta de 470 ohmi iar cele din capace un led inseriat cu o rezistenta de 330 ohmi. Scuze ca m-am grabit dar e taman invers.

Am folosit leduri in felul urmator:

1. La climatizare in jurul cercurilor total 12 leduri (cate 4 pe cercuri grupate cate 2 inseriate cu un rezistor de 330 ohmi ) iar in capace inca 3 leduri (cate unul in fiecare capac cu un rezistor de 470 ohmi fiecare). Am folosit leduri de 3 mm transparente, albastre si rosii dupa gust cu alimentare optima pe la 3,4V. Se vede in poze cum le-am lipit. Tot acolo am dat un link cu calculator rezistente pentru leduri in functie de tipul ledurilor, consumul si voltajul lor.

2. La butonul de dezaburire luneta ca sa pot sa-l scot, am scos capacul de la butonul alaturat (cel cu simbolul pentru airbag). Am scos modulul ala intai ca se vede mai bine ce e acolo langa el. De fapt butonul are 2 cleme metalice laterale care il tin fixat. Incearca cu o surubelnita dreapta foarte subtire sa o bagi succesiv in stanga si dreapta butonului si sa fortezi usor. Si la mine a iesit mai greu. Atentie la mufele celor 2 module de care am pomenit ca sunt foarte scurte firele si daca le scapi inauntru trebuie sa desfaci tot bordul ala de la clima sa le pui inapoi.

Si aici am folosit 2 leduri de 3 mm unul albastru, cel care indica butonul si unul alb in locul becului.

Atentie, la mine ledul verde pe care l-am scos si l-am inlocuit cu unul albastru era pe 12 volti asa ca la cel albastru l-am inseriat cu o rezistenta de 470 ohmi. Si cel alb de asemenea ca e in locul becului pe 12 volti.

Cat despre culoarea care indica dezaburirea se poate schimba ca e un filtru galben acolo in capac ce da culoarea dar mie mi-a placut asa ca nu m-am obosit sa schimb.

3. La blocul de lumini e un dispersor de lumina iar becul ala de care zici cadea exact in centrul lui. In centrul dispersorului de lumina am montat un smd cu 3 celule superluminos (dupa ce am pilit din plastic ca sa incapa). Initial am montat cate un led in dreptul fiecarui simbol dar luminau prea puternic si neuniform asa ca am pus doar un smd alb, cu rezistenta de 150 ohmi. Pentru capacul de la blocul de lumini am inlocuit ledul verde cu unul albastru. In capac nu este filtru ci doar un dispersor transparent de lumina. Aici se poate lumina cu orice led dupa gustul fiecaruia. Si aici am crezut ca ledul verde e tot pe 12 volti ca cel de la luneta intrucat sunt identice ca forma dar supriza e led normal pe 3,4v deci nu mai trebuie rezistenta. Cel putin asa e la mine. Iar pe simboluri e aplicat un filtru de vopsea verde asa ca indiferent de culoarea ledurilor, tot verde o sa lumineze.

Si atentie ca toate rezistentele eu le-am calculat la o tensiune in bord de maxim 12.7 volti contrar cum zic unii ca trebuie calculate la 14 volti sau mai mult. Acolo la blocul de lumini este un stabilizator de tensiune cu un integrat si un tranzistor si indiferent de cat intra de la alternator, cand potentiometrul de reglare a intensitatii este la maxim, tensiunea e de 12.7 v cu motorul pornit (testat cu aparatul de masura).

Asta trebuie masurat la fata locului deoarece ar putea fi diferente constructive de la o masina la alta.

Si la toate modificarie (mai putin la climatizare) m-am luat dupa neamtul asta http://tachoumbau.com/ pana la punctul cu indepartarea vopselei verzi de pe simbolurile de la blocul de lumini unde mie nu mi-a iesit.

Pentru a nu da lumina in puncte ledurile transparente pot fi matuite cu un smirghel da eu am aflat dupa ce am facut modificarile.

Respect... si sunt la dispozitie pentru orice alte nelamuriri.

Modificat de pompi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Am si eu o problema la un passat B6 2007 . Pe o parte baga cald iar pe cealaltă parte baga rece .in momentul de fata sunt cu tot bordu jos .ma poate ajuta cineva telefonic cu niște sfaturi. 0721014433 multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut baieti,am si eu o problema si  vreau s-o rezolv cumva!daca cineva ma poate ajuta,mii de multumiri!vara asta cand am venit de la mare mi-a cazut compresorul de clima(passat 1996,1Z,climatronic)dupa mai multe tergiversari am hotarat sa iau unul nou,original Sanden,care nu parea tare scump,in jur de 987 ron,fara tva,doar ca la montare mecanicul imi zice ca modelul vechi are niste canale in orificiile de prindere a furtunelor si nu potriveste,si din informatiile de la reprez. Sanden,Germania,se pare ca modelele noi nu au acel canal!Nici nu stiu ce sa fac,sa-l trimit inapoi la Budapesta,sa inlocuiesc furtunele vechi,sa pun unul vechi original,chiar m-au lasat nervii!!! daca cineva a intalnit problema si  m-ar ajuta,i-as fi recunoscator!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am o priblema la un passat b4 din 95. Nu baga caldura. Cu apa la 70, furtunele de radiatorul din cabina ard amandoua dar caldura foarte putina. Masina nu are ac ( scrie termo tronic pe grila aceea). Comutarea cald/rec eeste pe vacum sau clasic ca la dacie? Daca e pe vacum posibil sa nu traga bine,ma gandesc. Astept un sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Verifica flapsurile sa inchida/deschida si sa mai aiba buretelul de etansare pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Din pacate daca vrei sa faci o verificare si reglaj  / remediere esti obligat sa dai bordul jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut 

Am si eu o problema nu imi porneste dezaburirea nici Ac

Am pus ventilator nou dar tot nu porneste 

M-am uitat la sigurante si sunt toate bune

Ma puteti ajuta?

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!