Jump to content

Vreau Passat sau Octavia I 1.9 TDI


slabutzu
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.

Am in plan achizitionarea unui autoturism. Pe lista mea, la ora actuala, sunt urmatoarele modele: Passat B5 si Octavia I. Ca motor vreau 1.9 TDI 90 sau 110 CP (mentionez ca nu vreau motor cu PD). Din ce am studiat pana acuma situatia sta in felul urmator (capitolele care le consider eu cele mai arzatoare):

Octavia I

- "+"-uri - garda mai inalta, suspensie pe punte (sper sa fi zis corect :icon_thumright: ) care este mai adecvata drumurilor noastre

- "-"-uri - spatiu mai mic pt cei de pe bancheta din spate.

Passat

- "+"-uri - spatiu mai mare pt cei de pe bancheta din spate.

- "-"-uri - garda mai joasa, suspensie multibrat care pe drumurilor noastre se strica destul de repede. Din ce am inteles, costurile de reparatie sunt foarte mari.

De asemenea as vrea sa stiu si ceva legat de motor. Tinand cont ca o sa fie un sh, o sa aiba ceva km (sper eu undeva pe la 150-180 mii). Prin urmare vreau sa stiu la ce costuri de interventie asupra motorului trebuie sa ma astept. Aici ma refer in special la distributie, schimb ulei+filtru motor, schimb ulei+filtru cutie viteze (care o sa fie automata), turbina, etc. Pe langa acest lucru vreau sa stiu daca au filtru de particule si daca nu au, se poate pune asa ceva (reducere aplicata la taxa de mediu)?

Legat de turbina am inteles ca motorul de 110 cp (fata de cel de 90 cp) are turbina cu geometrie variabila (nu sunt sigur daca este sau nu asa). Ce inseamna geometrie variabila? Cum pot sa-mi dau seama daca turbina este intr-o stare buna sau trebuie curatata/schimbata? Mentionez ca am vazut golf 3 cu mai mult de 280000 de km (atunci s-a stricat kilometrajul) la care nu se schimbase turbina.

Mi-ar fi de folos orice informatie pro sau contra legata de cele 2 masini in cauza dar m-ar interesa in mod special problema suspensiei multibrat de pe passat. Vrea sa stiu cat de fragila este. Personal as inclina asupra Octaviei dar Passatul il gasesc mai ieftin deoarece pe Octavia s-a introdus cutia automata incepand cu modelul de dupa 2000.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Topic de Versus. Moved.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa bine si cauta doua masini care iti corespund dorintelor, ofera-ne informatii legate de motorizare, numar de km stransi, dotari, optionale, stare generala, furnizor si apoi cere-ne o parere asupra acestor masini, incluzand si intrebarile tale cu privire la fiecare din ele (indiferent care ar fi acestea).

Altfel, in mod evident, o sa primesti pareri subiective de genul:

"Ia-ti Passat ...ca e mai rosu ...ca are carnet de sanatate ...ca nu trebuie udat des!" de la fanii VW.

"Ia-ti Octavia ...ca are 2dinitisori ...ca merge si cu spatele ...ca nu vrea la joaca!" de la fanii Skoda.

Sper ca ai inteles substratul glumei si te vei pune pe cautat. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te-ai hotarat sa-ti cumperi o masina din grupul VAG eu zic sa nu-ti mai bati capul cu, ce sa-mi iau... Passat sau Octavia, ambele sunt ok, si costurile de reparatie sunt cam aceleasi, cred ca cel mai important e sa gasesti o masina care sa satisfaca cerintele tale (cutie automata, pret, culoare, dotari etc etc) si sa fie in stare tehnica/optica buna (indiferent daca e Passat sau Octavia).

Personal as lua Passat, nu pentru ca Octavia nu imi place.. ci pentru ca Passat-ul imi place mai mult! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat cu motor non-PD ,cam rar gasesti, pentru ca nu prea sunt in Romania. Si nici nu recomand, deoarece mi se par destui de putini cai pentru o balena ca Passat-ul. Iar de cutie automata pe un motor non-PD sincer nici n-am auzit ca ar fi.

Cutii tiptronic n-am vazut decit pe motorizarile mai mari de 115 CP asa ca daca vrei automata trebuie sa-ti iei minim un 115 CP. Suspensia multibrat tine mai mult in timp decit cea simpla , dar e mai costisitoare (400 E), dar asta nu inseamna ca trebuie sa schimbi tot kitul odata. De regula pica cite un brat sau doua in 30-40 de mii de km ,deci nu e de speriat. Iar confortul oferit de suspensia multibrat si stabilitatea nu se compara cu cea de normala de pe Octavia.

Eu recomand Passat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Passat-ul B5 arata mult mai bine fata de Octavia 1. Are alta tinuta de drum, este cu o clasa deasupra Octaviei. Succes in alegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alooo, stiti de care pasat e vb cum sa compari octavia 1 din 2003 sau 2004 sau 2005 cu un b5 din 99 de ex sau cine stie ce an , nu sunt nici macar din aceeasi clasa, lasati omul sa revina...poate ne spune daca a gasit ceva sa fie comparatia clara, masina inainte de 2000 bagi la bani in ea de nu se mai poate.

Ar avea deja 10 ani de la fabricatie , nici tabla nu mai e tabla pe ea.

Cred ca toate motoarele de 1,9 dupa 2000 au geometrie variabila.Intretinera ala passat este mult mai mare decat la octavia datorita suspensiei ...

Comentarii de genul celui de mai sus nu cred ca ceruse cineva.

Si eu cred ca octavia arata mai bine, dar e chestie de gust si nu asta cerea in comparatie.

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Persoanal eu vad asa lucrurile:

Passat B5 s-a produs pana in 2001, deci are 9 ani vechime in cel mai bun caz. La passat intretinerea costa mai mult, consumul de motorina e mai mare. Spatiul in passat e mai mare, la fel si conforul e mai bun.

Octavia gasesti din 2002-2003 non pd (90cp), consum mic, intretinere mai mica.

Eu zic sa te duci pe Scoda O1, desi e o masina destul de veche dupa cum se vede e foate buna de aceea se mai produce si azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confortul costa!Eu unul as alege fara a mai sta pe ganduri Passatul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alege ceea ce iti place tie. Decat sa spui dupa ce ti-ai luat " M-ai bine o cumparam pe cealalta". Sunt sigur ca una iti place mai mult decat cealalta. Am fost in aceeasi situatie cu tine, am avut de ales intre mai multe modele si am ales ceea ce mi-a placut din mai multe puncte de vedere si nu am nici cel mai mic regret ca nu mi-am luat altceva. Succes :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta cunostinte sau prieteni cu masinile enumerate mai sus si fa cate o tura cu fiecare si vezi cum ti se pare.

Daca poti sa iei Octavia peste 2001 an de fabr. sfatul meu este sa o iei, arata mai noua si ca aspect decat un B5 din 99-2000 si cum s-a spus mai sus este si mai usor de intretinut d.p.d.v. al suspensiei, consum mai mic, in schimb ca fost posesor de Passat dar B5.5 din 2001 si masina foarte ingrijita pot sa zic ca nu se compara ca stabilitate, comfort, cum se aseaza pe sosea un Passat cu Octavia 1.

Ca portbagaj eu zic ca este suficient la ambele, doar ca Octavia este cu haion.

Daca poti sa gasesti o octavia cat mai noua si cu dotari mai multe eu as zice sa o iei. Depinde cum am spus mai sus ce vrei de la masina si pe ce fel de drumuri mergi, daca sunt foarte proaste nu te mai gandi la passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de interventie insa intre Skoda si Passat as recomanda Renault.

Nu au tabla de pe Passat-uri insa au motoare adevarate.

Am fost proprietar de Renault 21 si Passat B3 si vreau sa spun ca nu sufera comparatie.

In favoarea Renault-ului desigur. DE CE? SIMPLU...

Pentru ca Passatul B3 1,9 TD pe care l-am achizitionat cu surle si trambite acum 2 ani la un pret dublu fata de un Renault m-a dezamagit total......Am bagat bani in el de m-a uscat.Au cazut de cum l-am luat suspensia fata, pe care am schimbat-o pe toata, rulmentii pe spate si in final motorul.

Am vrut sa o vand dupa ce am reparat-o insa nimeni nu o mai vrea. NU INTELEG cum acum 2 ani era nebunie dupa un intermediar iar acum nimeni nu vrea sa auda de asa ceva.Drept pentru care am inscris-o la programul RABLA desi arata foarte bine la caroserie si are dotari multiple.Si evident ca am cumparat un alt motor de pe care am luat totul ca trebuia sa pastrez blocul initial cu seria motorului.A sarit de la punct desi doar schimbasem distributia si luasem pinion nou.

La Renault in 5 ani am inlocuit un cap de bara si un pivot iar cand am decis sa trec de la benzinarul de 1995 cmc Wiliams la dieselul de 2068 cmc non turbo(aspirat), am vandut motorul intr-un weekend.Aia da masina.

Acum vreau sa-mi cer scuze fanilor WV insa asta am patit eu si masina am luat-o foarte scump avea RK la caroserie, vopsita, etc si politistul de la care am luat-o tinea la pret ceva de speriat si mai si ras de mine cand i-am zis ca am dat Renault-ul (care era full option) la jumatate din cat cerea el pe Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu tre sa iti ceri scuze fanilor vw de opinia ta. atata timp cat o exprimi civilizat si nu jignesti pe cineva.

cat despre reno au ai mei un megane 2 si de 2 ani ne blestemam zilele cu el.

are 30 mii km si cred ca a fost in service de 10 ori cu probleme destul de grave. iar preturile la piese sunt astronomice comparat cu calitatea lor.

on topic: decat un passat obosit mai bine o octi1 mai noua.

si la cat costa acum una noua(vreo 12mii 1.9tdi) una sh ar trebui sa fie ff ieftina.

Modificat de msn2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti compara passat-ul cu octavia 1 ... sunt clase total diferite. passat-ul e mai elegant iar octavia e mai de domnisoare ( parerea mea ). Acum si la passat si a octavia poti ave probleme ..depinde de cum au fost intretinute. In plus treaba asta cu suspensia fata la passat nu e chiat asa de spariat ... e in functie de caum o ingrijesti. A meu are deja aprope 180000 Km din care 40 mii doar in romania si nu am schimbat la el decat un burduf de planetara de 40 Ron si mici chitibusuri ici colo. Asa ca sunt multumit de el ....nu bate nimic la deitectie si suspensie .... doar s-a mai scartie vreun plastic datorita drumurilor noastre. Spor la cumparaturi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarasi vechile povesti pline de complexe cu "skoda sora mai saraca", "clase TOTAL diferite", passatul e un zeu si octavia un rahat

cred ca ar trebui niste cursuri televizate despre fiabilitate pline de schite si desene pentru cei plini de cultura suburbana

si...desigur, BMW e cea mai tare masina, nu?? daca o ai poti asculta linistit beyonce, nu mai conteaza...:icon_thumright:

si on-topic: Octavia 1 e mai barcuta la tinuta de drum ca si Passatul, insa motorizarile pe care le doresti sunt slabe pentru masa Passatului; la capitolul fiabilitate Octavia 1 e celebra ca fiind "magarul de povara"

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarasi vechile povesti pline de complexe cu "skoda sora mai saraca", "clase TOTAL diferite", passatul e un zeu si octavia un rahat

cred ca ar trebui niste cursuri televizate despre fiabilitate pline de schite si desene pentru cei plini de cultura suburbana

si...desigur, BMW e cea mai tare masina, nu?? daca o ai poti asculta linistit beyonce, nu mai conteaza...:salut:

si on-topic: Octavia 1 e mai barcuta la tinuta de drum ca si Passatul, insa motorizarile pe care le doresti sunt slabe pentru masa Passatului; la capitolul fiabilitate Octavia 1 e celebra ca fiind "magarul de povara"

off-topic: Scuzama FABIAn dar ai fost cam extremist in prima faza cu commentul tau ( in nici un caz passatul zeu si ocatvia rahat ) nu am spus asa ceva si ce-a mai tare masina e aia care nu te costa nici un ban, nu consuma carburant, nu polueaza ... in concluzie care le face pe tote.

Iar la parte a doua sunt deacord cu tine.

drive safe :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!