Jump to content

Garantia...ce se poate si ce nu se poate schimba/modifica pt a nu afecta


Calin
 Share

Postare recomandată

Am deschis aces topic pentru a nu mai polua alte topic-uri vorbind despre Garantie. Deoarece vorbeam de activari cu VAG`ul daca afecteaza sau nu Garantia (Coming/Leaving Home)

Conform certificatului de garantie "ca orice modificare neautorizata, duce la pierderea garantiei " ar insemna ca si un bec daca-l schimbam in parcare si nu-l schimbam la ei poate afecta garantia.

Pentru a ma face inteles: GARANTIA se pierde numai in momentul in care modificarea adusa afecteaza instalatia masinii. Deci defectul sa rezulte in urma modificarii.

Faptul ca punem un bec, o instalatie xenon, un alt casetofon, atata timo cat nu se intervine fizic asupra instalatiei masinii si totul este plug and play nu vad d c ar afecta garantia.

Atentie insa in momentul in care modificarea adusa consuma mai mult decat instalatia originala a masinii....modificare facuta fara unpic de interes, relee, condensatoare, sigurante etc.

Totusi, la urma urmei...totul depinde de cum te intelegi cu ei cand ajungi la service ca deh...We are made in Romania!!

Salut, si va doresc sa nu aveti momente in care sa apelati la Garantie :blink:

Modificat de Pisicutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce tine de garantie, in mod normal, daca nu se mentioneaza expres in contractul de vanzare sau in cartea de service ca interventiile in service neautorizat sau in regim casnic anuleaza direct garantia (si voi ati semnat pe astea), atunci pentru modificarile respective n-au ce comenta. Daca se intampla ceva trebuie sa demonstreze ca modificarile sunt de vina ca sa refuze garantia.

Am purtat personal meciul asta cu cei de la Dacia cand mi-am pus singur una-alta pe la ea. Aveau aceeasi pretentie la prima revizie, m-am dus cu actele in mana la seful de service, i-am aratat ca n-are nici o baza si s-a linistit. Definitiv, au mai fost 2 revizii de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... o instalatie xenon, un alt casetofon, atata timo cat nu se intervine fizic asupra instalatiei masinii si totul este plug and play nu vad d c ar afecta garantia.

Tocmai ca, ce ai enumerat aici nu sunt "plug&play" si pot afecta garantia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu casetofonul si cu xenonul stiu pb pt care s-a dus garantia, direct la skoda instant deci e normal, xenonul poate sa arda mai multe chestii, in primul rand papucii nu vin izolati complet am vazut o gramada neizolati gauri in far si multe alte chestii...

Un simplu contact imperfect la acei papuci si e de ajuns sa prajesti ceva pe acolo daca nu toata instalatia sau masina...

La un casetofon la fel pot fi probleme.

Am lucrat la mai multi dealeri si peste tot le spuneam clientilor ca orice operatie pe perioada garantiei la masina se face numai in service agreat de noi, adica numai la noi.

Cu becul, Calin e alta treaba , un bec de pozitie nu poate sa dovedeasca nimeni ca l-ai schimbat , dar la restul e normal....

De cate ori ai zis Calin ca a ta nu mai e in garantie la cate modificari ai facut?

Schimbarea luminilor la bord nu e practic o inlocuire de led?

Simplul fapt ca ai desfacut farul si nu mai e pus bine lal oc ceva se poate aburi si apoi o sa va duceti sa le schimbati pe garantie si vor zice nu...nu vi se pare corect?

Nu contesta nimeni calitatile tale de montator eechipamente si circuite electrice si electronice , dar ideea e ca nu e nimeni in afara de ei autorizat de ei sa umble la masina, ca deasta ei dau garantia, o strica nea ion si sa dea skoda garantie ca a umblat ala.

Cu alarma nu e la fel?

Cate centre de alarme sunt in tara asta sau in afara ei.?

Aia stiu mai bine ca oricine ce fac, dar ei nu accepta cu toate ca stiu ca rau nu ii fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi nu vorbim de masina mea. Vorbim pur si simplu de garantie. Daca mai e sau nu a mea in garantie ma priveste strict numai pe mine.

In al doilea rand am deschis acest topic nu pentru a ne contrazice, ci pentru a ne ajuta cu sfaturi/idei in cazul in care am modificat ceva la masina si ne-am lovit de probleme la garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar trebuii sa facem o lista cu ce se poate face fara probleme si ceea ce nu se poate face atata timp cat masina e in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma cert cu tine .Doar sustineam ce zicea cineva mai sus, ce naiba toti avem certificat de garantie in care scrie ceva foarte clar , de obicei orice interventie asupra masinii se face la un service skoda punct.

Ca punem noi xenon si nu se ia de noi e alta treaba , dar in momentul in care ai pb cu ceva o sa zica scuze dar uite ce ai facut...

La fel cu cd, a montat cineva un dvd 2 din singur , luat de la ei o porcarie de o gramada de bani si avea mereu pb cu clima se oprea sau nu mai pornea.

A fost acolo la diagnoza a dat conflict sau ceva de genul asta cu clima, practic cand omul tragea mult curent cu dvd la volum mare oprea clima.

Au rezolvat cu un schimb de fire ceva pe acolo, o stergere de eroare si gata, dar a platit mai mult ca un montaj normal, pt ca nu tinea de garantie ce facuse el.

Senzorii de parcare la fel , toata lumea ii leaga de becul de la marsarier, cum ii poti lega fara sa afectezi instalatia?

ETC...eu cred ca sunt realisti dar nu cred ca ne ard pe toti si totusi mai cred ca 90% dintre noi au o relatie ca sa treaca cineva cu vederea anumite chestii nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte simplu: modificare neautorizata =

A. Orice modificare/reparatie care NU e descrisa in manualul de utilizare. In exemplul tau, manualul descrie pasii pt schimbat un bec, dar nu atinge inlocuirea lampii cu Xe.

B. Orice modificare pt care importatorul/dealerul nu si-a dat in mod expres acordul. Inclusiv Remap, Xe after, Casetofon non-standard.

Chestia discutabila e cum se aplica excluderea de la garantie. Daca e numai pt reperele modificate/afectate, sau se aplica la intreaga masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Stefan, ai dreptate. Nu si-a dat acordul. Dar te duci la ei si-i intrebi: pot sa-mi pun? Si la care ei zic: daca nu afecteaza instalatia, sau daca ai probleme iar problema nu e din pricina modificarii nu pierzi garantia. Si cand te duci la ei.. surprize: ai modificat.

Scris nu iti da nimeni. Deci depinde numai de noi cum jonglam cu garantia.

Ai punctat f bine un aspect: Chestia discutabila e cum se aplica excluderea de la garantie. Daca e numai pt reperele modificate/afectate, sau se aplica la intreaga masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai - nu cred ca depinde de noi. De ei depinde. Chiar daca nu sunt probleme la o revizie, situatia se poate schimba cand incerci sa beneficiezi de garantie. In mod clar e discutabila situatia, si decizia le apartine... daca cunosti pe cineva, sau sunt ei de treaba, e una. Dar dpv legal, mie mi se pare ca ei sunt acoperiti.

In America, lucrurile stau altfel - trebuie sa demonstreze dealerul ca modificarea a afectat masina (cu totul sau doar un subsistem), insa in EU si mai ales la noi...

In fine, cele de mai sus sunt numai parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna seara , inlocuirea filtrelor de aer si polen DIY poate duce la pierderea garantiei?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnic, cred ca da, poate duce la pierderea garantiei. Practic, daca montezi filtrul prost - s-au vazut cazuri - poti, in cazuri extreme, sa lasi motorul fara ulei. Acum, e la latitudinea lor sa spuna daca vad un filtru - de ex Filtron - pe o masina noua, ce a venit echipata cu Purflux.

Eu nu am avut probleme, si am avut 2 schimburi de ulei facute acasa pt cele 2 facute la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Masina din semnatura face 5 ani curand si trebuie sa vopsesc niste elemente (usi+aripi) datorita unor zgaraieturi.

Din cate imi aduc aminte exista o garantie de 12 ani la caroserie, acum intrebarea mea este: daca nu vopsesc masina la un dealer autorizat skoda/porsche, pierd aceasta garantie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca la elementul revopsit apar probleme de rugina. E clar ca nu iti acorda nimeni garantie la elementul pe care altcineva l-a pregatit si l-a vopsit. In rest, pe elementele nevopsite, nu e nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ati auzit de monopol? am vrut sa-mi fac revizia la skoda cta : am sunat si mi-au spus ca ma costa vreo 700 ron.le-am spus ca eu am piesele in conformitate cu specificatiile tehnice ale producatorului si sunt aprobate RAR(piese luate din magazin dar am vrut sa pun o calitate mai buna).m-au refuzat.au spus ca e obligatoriu cu piesele lor.

ce zici gabriel? e ok sa fii obligat sa cumperi piese de la ei atat vreme cat sunt omologate rar cele pe care eu le cumpar mai ieftin din alta parte si sunt conf specificatiilor producatorului?cum sa-mi pierd garantia daca pun alte piese care respecta cerintele tehnice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa fie asa, atata timp cat producatorul va fi nevoit sa iti schimbe componentele stricate in garantie, pe cheltuiala lui. Tie ti se pare normal sa te duci tu cu uleiul tau, sa se strice ceva la motor si apoi sa vrei sa ti se repare masina in garantie, pe cheltuiala producatorului, desi poate uleiul adus de tine e unul prost, care nu respecta norma de ulei specifica motorizarii tale?

Nu cred ca e o problema sa platesti 200-300 lei in plus pentru revizie, atata timp cat ai avut 15.000 euro sa dai pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_balan

Nu cred ca a vrut sa se duca la rtevizie cu un ulei care nu respecta normele motorului. Probabil uleiul era chiar mai bun decat cel pe care-l foloseste reprezentanta si chiar mult mai ieftin.

Mie la o revizie unde m-am dus cu piesele mele au refuzat sa inceapa lucrul pana nu am cumparat filtrele de la ei. Dupa ce am ajuns acasa am constatat ca folosisera filtrele mele si pe cele cumparate de la ei le lasasera in portbagaj. :)

Mie unul mi s-ar parea normal ca garantia sa se acorde in continuare daca filtrele si uleiul cu care mergi la revizie respecta normele producatorului.

Tin minte ca la prima revizie am platit 750 lei in conditiile in care mi s-au schimbat filtrul de aer, filtrul de ulei, filtrul de polen si uleiul. Toate astea m-ar fi costat la momentul respectiv daca le cumparam singur maxim 350 lei.

Modificat de sorin_balan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!