Jump to content

Problema ciudata frana


GTI_85
 Share

Postare recomandată

cel mai simplu,dute la o statie itp si scoate o diagrama cu fortele de franare, probabil spatele nu este in regula si de aceea fata este suprasolicitata si de acolo temperatura mai mare pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • v@sy

    17

  • nik87

    9

  • mihai_mihai

    8

  • GTI_85

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

buna ziua, azi dupa un drum mai lung am depistat un sunet ciudat la frana,

cand calc frana se aude de pe spate un scartait(numai cand calc frana ), mentionez ca am schimbat saboti,pistonase, abs imi merge.

Se poate sa fie repartitorul de frana de pe spate??

va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Asa fac toate. trebuie gresate arcurile si tijele din interiorul tamburului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mutlumesc mult , am crezut ca este stricat ceva. sper sa ajung sa ung arcurile:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine scartaie,dar cand iau piciorul de pe frana! Nu este nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici o problemă dar este enervant rău. Nu este complicat de remediat, numai să aveţi grijă atunci când daţi tamburul jos să ridicaţi în prealabil cu o şurubelniţă pana de reglare. Altfel dacă tamburul  bavură formată nu iese nici cu ciocanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

eu daca scot acel furtun de vacum di carburator imi moare motorul

mentinez ca am frane jalnice:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare vw-istilor! Am un vento 1.6 ABU la care intampin probleme cu frana. Uneori cursa pedalei este foarte mica si tine perfect, alteori apas pedala pana la fund aproape, cursa in care nu se simte nimic, iar cand ajunge tocmai aproape de final atunci incepe sa tina, chiar bine, normal as putea spune. Numai ca apare diferenta asta foarte mare la cursa pedalei. In acelasi timp se aude si un fasait puternic atunci cand o apas. Ce sa aiba? Multumesc frumos.

Modificat de paul-vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai probleme cu servofrana,verifica sa nu pierzi vacum pe traseul pana sa servofrana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Msi frumos Mihai! Imi poti spune te rog macar cu aproximatie cam pe unde sa verific? Sa nu iau toata masina la verificat. Msi din nou pt promptitudine! O zi buna!

Modificat de paul-vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iertati-mi dublul-post va rog!

 

Dupa cateva verificari am observat ca, calcand pedala/frana des tinde sa moara motorul. asta inseamna ca pierde vacuum? Am verificat furtunul care duce catre admisie (din servofrana) si nu pare spart sau defect (are o "chestie" din plastic cu un mic capacel verde care se misca putin acolo). sa o urc pe rampa sa verific si sub ea ? Multumesc si scuze din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Triple-post dar asta e. Vreau doar sa informez. Am schimbat furtunul mai sus mentionat (9 lei pe autokarma) iar acum franele merg aproape perfect. In acelasi timp am infundat si stutzul ala verde si l-am prins mai bine. Salutare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
On 4/25/2013 at 1:34 PM, ass1 said:

Am rezolvat problema, era devina furtunasul imbracat in textil care pleaca din supapa de unisens pentru pompa de servodirectie care trece peste motor si duce intrun senzor, din cauza ca era copt furtunasul se rupsese din apropierea supapei. Ca rezolvare am schimbat furtunasul si totul este k acum :)

Salut . Poti te rog sa faci o poza cu acel furtun ? As vrea sa vad traseul lui .  Am pedala de frana foarte tare  , trebuie sa ma imping bine in scaun sa imi  tina frana , la franare usoare tine cat de cat , dar daca am nevoie de o frana violenta nu face fata. Am schmbat pompa de vacuum  dar nu a avut nici un efect. Am schimbat lichidul de frana , saboti , pistonase spate , etrieri , tambure , placute , aerisit corect de cateva ori , dar tot  am frana tare , doar prima pedala prinde cat de cat , la a doua pedala e ca si cum ar fi motorul oprit. Acum ceva timp am avut o interventie la motor , am schimbat garnitura de chiulasa , si am scos toate furtunasele de vacuum . Cred eu ca am incurcat acele furtunase si de acolo lipsa de frana . Masina este un golf 3 , 1.9 TDI de 90 cai cu ABS

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare . Scuze pentru dublu post, nu pot da edit. Am rezolvat problema cu furtunasele de vacuum cu ajutorul diagramei de aici penultima postare. Dar problema cu pedala de frana tare nu sa rezolvat . Acum ma leg din nou de pompa de vacuum , poate nu face deajuns vacuum pe instalatie . Pierderi de vacuum nu am , am schimbat toate furtunasele. Dupa schimbarea furtunaselor am sesizat o crestere semnificativa de putere, furtunasele de vacuum care duceau in turbo erau incurcate rau, dupa ce le-am pus toate la locul lor a aparut cresterea de putere si au disparut si din vibratiile motorului , e putin mai silentios acum . Problema e ca nu am frana , degeaba am putere daca nu am frana eficienta . 

 Posibil sa fie slabita pompa de vacuum si sa nu faca suficient vacuum pe instalatie ? 

 Cum pot sa aflu care e puterea maxima de absortie a pompei. Cand scot furtunul gros de pe capacul pompei imi trage usor degetul insprea ea .

 O aerisire incorecta a instalatie de franare poate avea ca efect intarirea pedalei de frana ? Din cate stiu eu daca nu e aerisit corect pedala e moale si se duce pana la fund.

 Ce efecte apar in cazul unei membrane sparte? Poate de aici e problema . Desi ar trebuii sa se duca pedala la fund usor iar la mine pedala merge pana aproape de jumatatea cursei si se opreste .

 Placutele sau asezat pe disc , la fel si sabotii in tambure.

Precizez ca nu am repartitor, motorul e 1.9 TDI de 90 cp 1Z . Masina are ABS functional

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate masura valoarea vacuumului facut de pompa la unele service-uri care detin aparat pentru masurat presiune/depresiune(vacuum) . Spui ca trage degetul usor. Asta nu e prea bine. Cand pui degetul pe capatul furtunului trebuie sa il traga sanatos, nu usor. Poate ai pompa de vacuum obosita.  Probeaza cu alta, daca ai la indemana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa mai incerc o pompa maine ... Nu as vrea sa arunc banii aiurea si sa fie alta problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand scoti furtunul gros, acolo trebuie sa fie vacuum serios, nu doar putin. Aia e magistrala de vacuum. De acolo se alimenteaza actuator turbo, actuator egr, rezervoarele de vacuum, etc. Daca n-ai vacuum pe furtunul acela ce iese din pompa, aceasta trebuie verificata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu te gandesti la"tulumba"de frana??

Verifica in felul urmator, pune furtun in stutul de pe tulumba, trage cu gura cat poti si pune o persoana sa apese pedala. daca in momentul acela pierzi tot vacuumul si simti ca tragi in gol, e sparta tulumba.

daca tragi putin si egalizezi iarasi vacuumul cu pedala calcata, atunci e ok.

Vacuumul il verifici cu un vacuumetru!!

2017-10-09 22.23.24.jpg

2017-10-09 22.27.03.jpg

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa aiba probleme si cu tulumba de frana, insa el zice ca are vacuum slab la iesirea din pompa de vacuum. Acolo trebuie sa verifice prima data. Nu tulumba face vacuum, ci pompa.
Am scris mai sus cu ce se masoara vacuumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici NU am spus ca tulumba face vacuum dar spun ca, daca membrana este sparta intalnim acelasi simptom de pedala tare. Sa verifice si aceea supapa unises!!

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa e buna , pompa de vacuum e buna , a ramas tulumba de verificat maine. Sistemul ABS se aeriseste si el cumva?

 Pedala de abreaj e tot hidraulica , cu lichidul de frana se face braierea -debraierea. daca nu e aerisit bine circuitul respectiv afecteaza frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum stii ca pompa de vacuum e buna? In postul de mai sus spuneai ca trage usor degetul. Deci cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am comparat cu o alta masina . am scos furtunul gros de pe pompa de vacuum si la ambele masini forta de absorbtie a fost aceasi . singura diferenta intre masini e ca una e TDI si una Diesel simpla. Cea diesel cu care am comparat avea frana impecapila.

 Nu am folosit scule dedicate pentru masurarea vacuumului . Am pus degetul la una , apoi la cealalta si am dedus ca nu este nici o diferenta intre ele .

 Daca , sa zicem ca a mai ramas lichid de frana vechi pe instalatie , nu sa scurs tot cand am inlocuit lichidul , si am pus peste cel vechi lichid nou , poate fi de aici cauza?

 Cineva a schimbat lichidul , nu eu , si era grabit , poate nu a asteptat destul incat sa se scurga tot lichidul , inclusiv de pe conducte si pistonase.

 

Care ar fi procedura corecta de schimbare a lichidului de frana ?

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e asta problema, daca nu erau compatibile faceau spuma la capacul de rezervor si nu tinea frana,era moale. La tine este prea tare, ca si cum nu ai avea motorul pornit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmatoarea piese de verificat ar fi tulumba de frana. Poate nu tine vacuum, iar de aici pedala tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!