Jump to content

Problema ciudata frana


GTI_85
 Share

Postare recomandată

Senzatia de pedala "tare" care tine "sus" combinata cu eficacitate redusa are ca si cauza defectarea servofranei,furtun vacuum fisurat,pompa vacumm(la diesel)uzata.Eficacitatea oricarui sistem de f ranare SCADE CU CRESTEREA TEMPERATURII elementelor de frictiune.De aceea dupa coboraraea unei pante lungi fara frana de motor,numai cu cea de serviciu duce la supraincalzirea si scaderea eficacitati acesteia.Nu ar avea sens sa se proiecteze sist de frana care sa aiba nevoie de incalzire ca sa tina mai bine.Ar fi chiar daunatoare,introducand intarziere si implicit marirea distantei de franare.O intarziere in eficacitatea de franare poate avea ca origine un defect de material la componente(placute,discuri,saboti)sau de servofrana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • v@sy

    17

  • nik87

    9

  • mihai_mihai

    8

  • GTI_85

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acu cateva zile am uitat peste noaptea frana de mana trasa si a doua azi m-am cam chinuit putin sa o clintesc.Dar am observat ca dupa treaba asta huruiala a incetat.In legatura e eficacitatea de franare,nu pot sa zic ca e bomba pe roti fara frane,doar ca nu tine cum trebuie,nu e asa de sensibila pedala...Saptamana trecuta eram pe centrul bacaului o frigeam cu vreo 60 km/h avand toate semafoarele pe verde ,cand la ultimul surpriza se facui rosu,am apasat pe pedala pana la fund si tot am intrat in intersectie fara sa se blocheze vreo roata.Pentru inceput voi schimba doar lichidul de frana + o aerisire ca la carte sa vad ce se intampla.Iar in legatura cu ABS`u era de la senzorul stanga fata...

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema , uneori cand virez in timp ce ma deplasez cu masina din semnatura se aude un scartait in partea dreapta fata si daca apas un pic pedala de frana nu se mai aude , mentionez ca am schimbat in urma cu aprox. o luna placutele de frana la service, daca ma poate ajuta cineva cu un sfat...please :icon_thumright:

Modificat de florin250
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o problema, care mie unu mi se pare ciudata.De ceva timp am agatat (cred) cu futunele de frana de sub masina , o bucata de sarma din fier(fier beton).De atunci frana nu mai tine sus.Scurgeri de lichid Nu am, verificat.Acum, dimineata cand pornesc masina si motorul este rece, frana prinde sus si este moale, prinde foarte bine, instantaneu.Dupa ce se incalzeste motorul, frana prinde mai jos, pedala trebuie apasata mai mult.Cu motorul cald,in mers, uneori pedala prinde sus, alteori jos.Nu pot sa imi explic de la ce.Placute am, ferodouri pe spate la fel, lichid schimbat, tulumba de la frana schimbata(cea veche scapa aer).Franele le-am aerisit de n ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

stimati colegi am si eu o mica nelamurire. Am schimbat rulmentii spate si am observat (mecanicul) ca am un cilindru care scapa lichid, urmeaza sa-l inlocuiesc. Problema e ca pana acum pedala de frana era destul de tare iar franele erau bune, chiar foarte bune (am schimbat saboti si placute cand am cumparat masina). Acum pedala e foarte moale....si tine cam in a doua jumatate din cursa. E normal sa fie pedala moale daca masina are abs.......de ce era tare inainte?

Ma gandesc ca poate de acel cilindru era infundat cu mizerie si acum daca s-a umblat pe langa el....curge mai mult ca inainte. multumesc

PS: o recomandare pt cilindru de frana spate....fonta sau aluminiu?

Modificat de eleet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuzati-ma de off topic dar sunt nou si nu pot deschide unul asa ca am si eu o intrebare. pe masina din semnatura am discuri pline cu diametrul de 256 fara abs, le pot inlocui cu unele tot de 256 dar ventilate si care pe un anumit site de piese auto spune ca ar fi pentru cele cu abs?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa fie pedala moale daca masina are abs.......de ce era tare inainte?

Nu-i normal sa fie pedala moale daca scade presiunea?

Nu are nicio treaba cu ABS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag si eu peste topicul omului.... problema ea este ca suiera franele.. dupa ce a nins abundent.. au inceput sa-mi suiere franele .. ce pot face sa scap de acest suierat??sper sa nu primesc warn sau ceva pt treaba asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EaglePk , exista o Pasta pentru Frane , pe autokarma are , dar cred ca poti gasi si la magazinele auto , probabil si in benzinarie , este o pasta ceramica care previne scartaitul produs de placute la franare , am vazut ca era folosita si in postul cu Schimbat frane de la DIY . Poti incerca asa ceva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuzati-ma de off topic dar sunt nou si nu pot deschide unul asa ca am si eu o intrebare. pe masina din semnatura am discuri pline cu diametrul de 256 fara abs, le pot inlocui cu unele tot de 256 dar ventilate si care pe un anumit site de piese auto spune ca ar fi pentru cele cu abs?

vezi ca cele ventilate sa nu fie mai groase ca atunci trebuie sa schimbi si etrierii.

A ta are 90cai, nu cred ca se justifica discurile ventilate.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot ADZ am si are discuri ventilate.

Partea ca nu se justifica discuri ventilate, nu cred care legatura cu puterea masinii. Eu am coborat cam tare Tranfagarasanul pe o portiune cu G2 si pe la sfarsit numai tineau franele deloc pentru ca se incinsesera de faceai gratar pe jante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a inteles gresit, sau nu m-am exprimat eu bine. Daca trebuie sa schimbi si etrierii odata cu discurile nu prea renteaza (te costa prea mult).

Eu am schimbat pe spate tamburii cu discuri; mare diferenta nu e.

p.s. nu iti mai tineau franele nu numai ca s-au incins excesiv ci si datorita lichidului de frana care poate era prea vechi si absorbise apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare, ma alatur si eu cu o problema destul de ciudata. Am cumparat un golf 3 1.4 ABD din '93 cu frane pe tambur pe spate si fara ABS acum vreo ~3 saptamani, toate bune si frumoase pana aici, am fost cu el la rar pentru omologare si alte chestii ptr. inmatriculare si mi s-a spus ca am "dezechilibru frana serviciu axa spate" deci l-am picat. Problema este pe partea dreapta-spate, daca trag frana de mana in mers raman 2 urme in spate (cum e si normal) daca franez cu frana de serviciu raman doar 3 urme, roata de pe dreapta-spate e aproape moarta (pe nisip prinde ok, dar pe asfalt canci). Am schimbat conducta pentru ca era turtita, am schimbat pistonasele de frana, am reglat sabotii la maxim si..tot asa face. Intrebarea e, bineinteles, ce mama masii are? Am fost la 10 mecanici si toti au pareri diferite, ba ca nu's aerisite bine, ba ca trebuie schimbati sabotii, ba ca e pompa de frana, ba ca e repartitoru...

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e repartitorul. Ti-am lasat un PM.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, o sa dau o fuga pana acolo daca mai apuc, ca de joi nu mai am numere valabile. Daca nu merge nici cum sper sa se rezolve cu o spaga ceva :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal

am si eu o nedumerire...de ceva timp m-a lasat frina de mina treptat pina nu mai tine deloc,am crezut ca sabotii sunt uzati si tre sa ii schimb,am cumparat altii si cind am desfacut prima roata sa ii schimb am avut marea surpriza sa ii vad k noi,nedumerit fiind am pus pe cineva sa traga frina de mina si cind era la capat de cursa am obs ca incepe si cablul ce vine la saboti sa se tensioneze putin si doar sabotul din stinga s-a miscat putin,am facut proba si pe frina de picior si alta mincare de peste se umfla pistonul si actioneaza ambii saboti.

am cautat in manual aici pe forum cum se regleaza frina de mina,am gasit am dat consola jos si am incercat sa reglez din cele 2 piulite dar se pare ca acestea sunt deja la max si nu pot sa tensionez cablul mai mult... nici din poza din manual nu deduc prea multe...

aveti idee cum sa reusesc sau mai este un alt reglaj pe sub masina sau la roata????

daca e nevoie pun si poze !!!!

merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa dai cablurile de la frana de mana jos, sa le verifici, si daca sunt bune, baga ulei pe ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna baieti.Am si eu o problema urgenta.Ieri cand sa ajung cu colinda la prima casa mi-a taiat un taxi calea si am franat brusc,moment in care mi s-a dus pedala pana la fund si de atunci nu mai am frane deloc doar putin jos de tot.Se mai aude un fasait cand calc pedala si in acelasi timp scade turatia motorului.Aveti vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la daciile cu servofrana aveau acolo pe tamburele ala mare de la pompa un furtub care venea din galerie.verifica si la tine sa nu fie ala (daca are asa ceva) scapat de acolo si sa ia aer pe acolo cumva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nivelul lichidului de frina in vas este neschimbat, inseamna ca ti s-a dus tulumba de la servo, adica s-a spart membrana din ea si trebuie schimbata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun!Am inteles!Poti sa-mi zici si cat m-ar costa membrana aceea?Eu am intrat pe autokarma.ro si am gasit doar "servofrana" care costa 1200 Ron si sincer m-am cam speriat.Spune-mi te rog ca o sa gasesc doar membrana aceea si ca n-o sa coste mult!Te rog!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu incerci la dezmembrari sa ei servofrana cu totul ca e mult mai ieftin,vezi ca avem arie de dezmembrari aici pe forum,incearca acolo ca o sa gasesrti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!