Jump to content

Daca scot din functiune EGR dauneaza cu ceva?


dado77
 Share

Postare recomandată

Si in plus poluezi mai mult cu EGR blindat - de fapt asta era functia pentru care a fost introdus, reducerea poluarii prin arderea emisiilor de esapament nearse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o discutie f lunga despre "EGR deleted" pe forum, din pacate nu merge "search"...

Parerea mea: exista un singur avantaj in cazul EGR-ului functional , poluarea mai mica LA RELANTI ! , pt ca in mers oricum valva sta mai mult inchisa.

Daca e sa vorbim de dezavantaje cred ca mi-ar lua o ora sa le scriu pe toate... asta e si motivul pentru care eu l-am anulat definitiv. Dar nu obturand furtunul de vacuum (discutabil ca efecte) ci punand o saiba oarba (din tabla) pe furtunul cu gaze .

De ce sa se incalzeasca mai greu catalizatorul?? Cred ca dimpotriva, gazul EGR este reintrodus in cilindri pt a SCADEA temperatura de ardere si implicit NOx...asa ca gazele evacuate prin catalizator vor fi mai reci cu EGR activ.

Pe vag-com imi arata acum ca valva sta deschisa 99% :lol: (degeaba, ca nu mai trece nimic pe acolo) iar valoarea MAF a crescut la relanti de la 275 pe la vreo 450 !! , deci mai mult aer prospat, motorul tremura mult mai putin si cred ca am obtinut si cativa caluti in plus (nu asta a fost scopul).

Si in plus poluezi mai mult cu EGR blindat - de fapt asta era functia pentru care a fost introdus, reducerea poluarii prin arderea emisiilor de esapament nearse.

Asta era valabil la Dacie, cu furtunul ala de recirculare, la EGR e alt principiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie si faza cu noxele mi se pare prea exagerata: oricum dupa 2000 de ture egr-ul numai functioneaza deci daca in oras conduci frecvent peste 2000 ai acelasi nivel de poluare. A si vreau sa va spun ca m-am prezentat cu masina la RAR cu egr-ul anulat tocmai din Olanda de mecanicii de acolo si noxele au iesit bine mersi ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bunnnn.... cine ma ajuta si pe mine sa anulez egr-ul asta :) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa consume masina mult mai mult in oras. Pana cand ajunge CAT la temp de functionare motorul consuma foarte mult. Asta din ce am observat eu. Daca CAT se incalzeste greu o sa ai mereu consum mare prin oras.

Asta e la benzinare. Nu la Diesel-uri unde catalizatorul e total pasiv :frigbaitata:

Si in plus poluezi mai mult cu EGR blindat - de fapt asta era functia pentru care a fost introdus, reducerea poluarii prin arderea emisiilor de esapament nearse.

Nu a fost introdus pentru "arderea emisiilor nearse" pentru ca atunci ar fi recirculat TOT fluxul de esapament sau ar fi selectat (prin magie neagra cum naiba altfel?!?) doar gazele nearse din fluxul de esapament. A fost introdus LA TDI pentru reducerea artificiala a cantitatii de oxigen din camera de ardere pentru ca si asa Diesel-ul functioneaza cu un mare exces de oxigen iar excesul de oxigen este o conditie de baza pentru formarea oxizilor de azot.

Mie si faza cu noxele mi se pare prea exagerata: oricum dupa 2000 de ture egr-ul numai functioneaza deci daca in oras conduci frecvent peste 2000 ai acelasi nivel de poluare. A si vreau sa va spun ca m-am prezentat cu masina la RAR cu egr-ul anulat tocmai din Olanda de mecanicii de acolo si noxele au iesit bine mersi ok.

Nimeni nu verifica noxele la Diesel. Se verifica la ITP (gresit numit RAR in popor - destept popor oricum) doar opacitatea gazelor de evacuarea la Diesel. Atat.

oricum dupa 2000 de ture egr-ul numai functioneaza

EGR-ul functioneaza nu doar la ralanti ci in general la sarcina zero sau slaba. Cat e pragul dupa care se dezactiveaza nu stiu exact insa asta nu tine neaparat de turatie ci de apasarea pedalei de acceleratie si de efortul in general pe care trebuie sa il depuna motorul in acel moment. De exemplu pot merge cu 2200 rpm usor la vale cu pedala de acc. la 10% si EGR-ul merge. Daca merg la deal cu 2000 rpm cu pedala la fund EGR-ul va fi inchis total. (Ma rog cat poate inchide valva aia nenorocita)

Bunnnn.... cine ma ajuta si pe mine sa anulez egr-ul asta :) ?

Orice mecanic mai indemanatic decat o baba beata. Cel mai simplu iti faci din klingerit sau foaie de cupru o saiba oarba la intrarea in galeria de admisie astfel incat obturezi mecanic total gazele de evacuare care se incearca a fi recirculate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care sunt avantajele majore?

cu consumul ce se intampla pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai important avantaj este ca nu se mai formeaza mazga / pamantul ala jegos in galeria de admisie si valva EGR (care rezulta din combinarea funinginei din evacuare cu vaporii de ulei proveniti din lagarele turbinei si CCV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca atunci cand faci chiptuning anulezi din soft ECG-ul mai trebuie sa il obturezi si fizic? Am citit ca din VAG-COm nu poti sa-l anulezi complet, ci doar partial.

Pe de alta parte, daca il anulezi fizic, mai e nevoie sau mai e recomandabil sa umbli si la soft pentru aceasta problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din soft si chiar din furtunas nu il poti inchide perfect. Asta e avantajul blocarii cu saiba oarba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ne facem cu aerul care intra la relanti prin admisie in cantitate mai mare , de la 250 - 450 ? Rezulta cantitate de motorina injectata la relanti aproape dublu, - consum mult. Eu sunt si eu unu care am obturat egr iar MAF-ul raporteaza la relanti 450, cantitatea injectata 7.5 ( unde valoarea de referinta este intre 3 - 8 maxim ) . ...

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cantitatea de aer cred ca este aceeasi , doar ca e formata din 100% "fresh air" pe cand pana acum raportul era de 40/60% amestec cu pacoste de EGR.

Cat despre cantitatea injectata, la mine a ramas aceeasi, 5,4 parca, daca ti se pare mare o poti ajusta din vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 years later...

Salut , am un golf 4 tdi auy automat si mai mult de 170 nu merge cand ajunge la 170 isi taie graiu , o fii de la egr? daca scot valva si montez un kit de inlocuire format dintr o teava si niste garnituri imi poate dauna la motor ? p.s am 352000 km :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut, nu se procedeaza asa - ca sa vedem unde este problema, trebuie facuta o diagnoza - sa vedem erorile stocate si un log in mers - se face cu VCDS-ul, sa vedem valorile presiunii turbinei, valori MAF, etc - mai mult ca sigur, problema nu este de la EGR... poate turbina - sa necesite o curatare, etc - dar acestea sunt doar presupuneri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!