Jump to content

Motor pe benzina


Negresa
 Share

Postare recomandată

salut baieti,

am si eu o problema cu sunetul motorului (si am tot cautat un topic dar nu am gasit, deci cu riscul de a fi :D ):

la mine dupa 2200rpm apare un sunet mai gros gen (h)uruit metalic, eu am crezut ca e de la tacheti dar un mecanic mi-a zis ca sunetul e mai degraba de la arbore, lagare nu stiu exact, problema e ca inainte sunetul aparea la turatie mai mare de la 3200 in sus.

Sper sa nu se agraveze prea curand ca deja am investit cv cu ea si momentan nu sunt dispus la noi cheltuieli..

PS: si daca ar fi varianta de mai sus cam ca m-ar costa reparatia?? inca nu mi-am facut curaj sa merg la un service :vaidecapulmeu:

eu am avut aceiasi problema, doar ca la mine batea avansul, la un drum recent de 900km. ( facuti in 27 ore) am bagat benzina petrom plus 99 si zgomotul nu s-a mai auzit deloc, desi am avut masina incarcata si cu 200 kg, la un momendat

asta a fost la mine, dar nu poate fii o regula

La un moment dat am pus si eu METABOND( cel recomandat pentru motoare uzate) si desi m-a costat destul de mult nu am observat o schimbare in bine:

la pornirea la rece tot se aud zgomote cateva secunde, consumul de benzina a ramas la fel( facut si inainte si dupa ), consumul de ulei la fel

Sa nu se inteleaga ca fac publicitate negativa, dar la 180 lei cat am dat pe el ma asteptam sa am ceva plusuri de castigat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Negresa

    13

  • szrobik

    8

  • blordc

    7

  • v@sy

    6

zgomotul la pornirea la rece(cel mai des dimineata) este normal, dupa cum ziceau si colegii in posturi anterioare pana se amorseaza tachetii, cat despre metabond este destul de bun daca este folosit exact cum trebuie adica: mergi pe un drum mai putin circulat ~10km opresti adaugi metabondul si faci drumul inapoi pt a-si crea acea pelicula de ceramica ( deoarece ai zis ca ai folosit pt motoare uzate )

si pe mine m-a dus destul de mult la segmenti uzati, pana am renuntzat si am facut motorul ( cuzineti, segmenti, semeringuri supape, tot ce tine de garnituri) + distributia + manopera ajungand la ~14 mil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca sunetul care se aude sa fie de la faptul ca motorul merge in 3 pistoane ??

Se intampla ca relantiul sa mai fluctueze si sa se auda si aproape ca un diesel..citind pe forum am zis ca trage aer fals dar un coleg (de pe forum) mai experimentat s-a uitat si a zis ca mai degraba problema e de la o fisa si bujii care tb schimbate..

Mi se pare ca la rece nu se aude uruitul si nici cateodata cand urc in turatii ft bland..oare sunt paranoic ?? :rolleyes: sper sa fie orice altcv in afara de arbore!!( nu vreau un alt motor!! :blink:

O sa schimb si bujiile si va tin la curent.. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

:offtopic: Salut. Am postat si eu un clip cu sunetul la motor sa-mi spuneti o parere insa precizez ca toba finala e sparta.

Modificat de emilian81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar am schimbat uleiul de curand(2 zile) si am pus romanesc, 5lei litru, la recomandarea "mecanicului"ca sa curat motorul urmand sa-l schimb peste 1000km cu metabond 10w-40.. masina a stationat vreo 3 sapt ca odata cu umezeala nu a mai vrut sa porneasca (am verificat cam tot ce se putea -totul ok- si am concluzionat ca problma e electrica probabil un scurt la ecu,cred->astept sa vina ploaia :Driver: )si am remarcat schimbarea dupa astea 3 sapt.

problema e ca se auzea si inainte sa pun uleiu romanesc(uleiu e de diesel si e 20w-40 din cate retin eu)..

eu am un tratament metabond pt motor dar mi-e frica sa nu-l pun degeaba la schimb.. sa-l pun asa sa vad daca se reduce zgomotu?

Salut, daca vroiai sa cureti motorul sunt o groaza de produse simple, de exemplu eu am cumparat intr-un tub ca ala de energizant o solutie si trebuie cand e motorul caldut sa-l torn peste uleiul din motor, pornesc masina 10 minute, o opresc, dau drumu la ulei, schimb filtrul si bag uleiul nou (Castrol Magnatec). Asa se curata motorul mai simplu ... si in plus eu stiam ca daca pui ulei romanesc nu tre sa il ti 1000 de km, dar astea is chibzuieli ca la plus :lol: improvizatii. Si mie imi cam bat tachetii (cel putin asa cred), uneori la cald alteori la rece, alteori deloc, cred ca odata cu schimbarea uleiului se va remedia problema. Si la mine scapa ulei pe la simeringuri pe la distributie, tre sa vrobesc cu mecanicul meu cat dureaza operatiunea inainte sa schimb uleiul. Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc emilian 81 am auzit motorul tau pe youtube ,cred ca bate axa cu came

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut , asta se regleaza sau cum se remedieaza ?

si la mine bate , dar mi s-a zis ca ar fi de la compensatori hidraulici . cum as putea remedia problema "tacanitului "

Modificat de v@sy
Nu mai da quote la postul anterior.Foloseste Addreply sau Fastreply
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cele mai multe ori tachetii sunt problema.Se inlocuiesc si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mai poate bate si din pistoane cand sunt prea uzate. Sau doar unu din pistoane sa bata. Se aude exact ca un diesel. La turatii mai mari nu se aude si e foarte putin mai puturoasa. Vorbesc din experienta ca am vazut asa ceva de la un piston care era zgariat(nu s-a gasit explicatia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

am un golf 3 1.4 , am fost la cluj dus intors(acum o luna),iam dat un pic 130 140km/h,a doua zi a inceput un tacanit la motor de numa,cate odata nu se aude.dim f tare.iam bagat un aditiv de ingrosare ulei dar degeaba. ce  sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvare pentru tacheti nu vine intotdeauna schimbandu-i....Ii poti da jos,pe fiecare in parte sa ii cureti,ii ungi cu ulei,si apoi pe masina ....cel mai probabil,vor da randament mai bun decat cei de la Febi etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal tuturor !

sunt un detinator al unui golf 3 si tot odata pasionat

sunt cam in ceatza, si asi avea nevoie de niste raspunsuri clare si detaliate daca ma poate ajuta cineva !

momentan pe masina am un motor de 1.6 aft cu 101 cp - de ceva vreme imi tot sta in minte sa schimb motorul cu unul putin mai rapid .

gandul imi sta un 2.0 gti 16v cu 150 cp !

ce parere aveti despre acest motor?

cam cat consuma ? si mai cat de dificil este de schimbat?..

daca pun motorul de 2.0! pot pastra cutia de viteze cu planetare cu tot ?

mar interesa mai mult si fuzetele sa ramana aceleasi pt ca am jante pe ea pe care nu asi vrea sa le schimb !

electromotorul pe a mea este nou abea schimbat asi vrea sal pastrez se potriveste de la una la alta ?, alternatorul

vine la suporti motorul ?

ce asi avea nevoie in mod special sa pot face acest schimb ?

pot schimba doar instalatia ( cablaraia) de la calculator pana la motor ?

este nevoie sa schimb conductele ? pompa de benzina ?

va rog ajutatima cu niste raspunsuri clare pentru ca sunt in ceatza !

momentan vreau sa stiu sigur ca sa stiu cum ajung cu banii ! ms :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfff....ABF-ul consuma,si te vei putea uita in parcare la masina mai mult....peste 15...oricum,depinde cum ii dai sandala,7-12 pe exterior....insa la un mers normal scoti 10 mixtu'.Nu poti pastra anexele,de aia va trebui sa iei un motor cu planetare,cutie,cablaraie etc...planetarele de 1.6 nu se potrivesc pentru ca au mai putin dinti atat interiori cat si exteriori,pt a fi montate in cutia de 2.0 si in fuzete.Sigur nu se potriveste ABF ul pe suport de AFT,de aia va trebui sa ti iei pe langa motor+anexe si jugul.Pentru a face toata operatiunea,ai nevoie de un elevator,vreo 2-3 mecanici(prieteni,etc) girafa( pt a scoate-pune motorul) cafea,tigari si BANI( pt omologare,gaz,asigurare etc).Pompa de benzina va trebui sa o schimbi,ori cu una de 2E,ABF sau VR6 pentru ca are debit mai mare.Calculele ti le faci singur,insa anunta-ne si pe noi daca te bagi,ca sa te sutinem...moral nu financiar:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, baieti! mai mult ca probabil ca am gresit topicul, dar am mare nevoie de un sfat..in primavara doresc sa-mi iau un golf 3, dar deocamdata cutreier site-urile si forumurile in cautare de cea mai buna alegere. Vreau neaparat o motorizare de 1.6, dar nu stiu care sunt diferentele intre motoarele ABU, AEA si AEE..sper ca nu le-am gresit..care este mai bun si fiabil.. si daca puteti sa ma lamuriti in legatura cu injectia monopunct, respectiv multi-punct..ce avantaje/dezavantaje au ele la un golf 3.. multumesc anticipat! smile.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti doresti o masina cu consum ok, putere (raspuns rapid si ferm la apasarea acceleratiei - senzatia ca te baga in scaun cand o calci) cu siguranta iti vei lua 1.6 AEE, dar apar dezavantajele unei electronice italienesti (Magnetti Marrelli) cu toate problemele ei (clapete care se decalibreaza din senin, motorasul de relanti care este capsulat in clapeta (in caz de defectiune se schimba toata clapeta), sonda lambda care are un rol mai pronuntat decat la sistemele Bosch si nu e deloc ieftina una noua. Mai ai 4 injectoare dar nu prea  am avut de a aface cu ele, mai ai un senzor de presiune destul de pretentios si la fel scump si asta.Datorita turatiei mici de relanti prestabilita de 640 rpm sunt prezente variatiile de turatie la orice consummator conectat (becuri aprinse,dezaburire,rotire de volan).

Daca vrei o masina cu aceiasi caluti (75 teoretic), dar fara performante sportive deosebite, in schimb cu electronica Bosch mult mai stabila, motoras de relanti care se reconditioneaza sau se poate schimba separat, lipsa senzor presiune, un singur injector, distributie mai simpla (ca am uitat sa iti spun ca la multipinct mai ai si o rola la curea in kit- bani mai multi).ABU si AEA sunt cam acelasi lucru, difera anii de fabricatie, practic AEA l-a inlocuit pe ABU.

Injectie monopunct inseamna injectie de combustibil printr-un singur injector dispus in clapeta de acceleratie (un fel de semicarburator ii mai spun unii).

Injectie multipunct inseamna injectie de combustibil prin intermediul a 4 injectoare dispuse direct in camera de ardere in capuc cilindrului. Avantaj fata de celalalt sistem de injectie este controlul dozajului mai précis, noxe mai reduse, consum mai mic,raspuns acceleratie imbunatatit.In schimb necesita pompa alimentare cu o presiune mai mare dar ca pret nu difera mult 20 ron diferenta intre pompe.

Din punctual meu de vedere as zice ca AEE-ul este putin mai scump la service pe parte de motor (pompa benzina,senzori,clapeta)  si mai sensibil (nu oricine stie sa ii dea de cap la un golf multipunct defect), dar are avantajul consumului mai redus, ai impresia ca cei 75 caluti sunt toti la datorie.

Eu am ABU dar numai ptr. acea senzatie ca te baga in scaun l-as schimba cu un AEE.

Daca gresesc rog colegii sa ma corecteze, fac afirmatiile de mai sus ca urmare a remedierii a peste 50 de golfuri de toate motorizarile.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns, mac23! In ultimele zile am citit cam tot ce era de citit despre motorizarile si sistemele de injectie ale golfului 3, asa ca banuiam ca AEE-ul poate fi mai pretentios la service, dar nici chiar asa.. :-D eu tindeam spre un AEE strict datorita consumului mai mic datorat sistemului de injectie ce dozeaza mai eficient cantitatea de carburant, dar dupa cate probleme ai enumerat ca pot aparea am inceput sa ma gandesc si la alte alegeri (ABU, AEA).. Si pana la urma, consumul poate fi mentinut cat mai mic si prin schimbarea pieselor motorului ce se uzeaza odata cu kilometrii parcursi, asta indiferent de motorizare, sau de sistemul de injectie, nu? :-)
 

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei AEE ai 49 de pagini la dispozitie sa te documentezi intr-un topic destinat acestui tip de motor.  :icon_bounce:

Intradevar e destul de sprintena in depasiri si se inteapa destul de bine , 160 km/h ii dai lejer , apoi merge greu pana la 170 , apoi si mai greu pana la 180 (cel putin asa-i la mine).Ca sa nu o fortezi  tare , o poti tine constant in 4000 de ture si ai fix 150 km/h.Cutia de viteze are treptele destul de lungi ca sa zicem asa , cu 2-a - prinde lejer 80 km/h , a 3-a -120 km/h , a 4-a 150 km/h , asta in caz de nevoie urgenta.Pentru cei 75 de cai , cat aveau in anii 90` aceste motoare iti ofera senzatii destul de tari , insa senzatia dispare la un deal cand esti cu inca 2-3 persoane in masina si vrei sa faci vreo depasire  :D 
De consum nu stiu...ca eu merg pe gaz...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am un golf 3 motor 1.8 benz si acum ii schimb cuzinetii.vreau si eu o parere cam cat ar trebui sa o las dupa ce schimb cuzinetii sa isi faca rodajul?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,va rog sa ma ajute cineva si sa-mi spuna de ce atunci cand pornesc masina si am motorul rece si o las sa mearga la relanti 10 -15 secunde dupa care accelerez si imi merge intrerupt ,precizez ca imi innegreste toate bujiile si cum se incalzeste motorul isi revine,am observat ca si consumul de benzina imi este mai mare,am mai observat ca flansa care vine sub galeria de admisie are pereti acoperiti cu cauciuc pe unde intra benzina din carburator iar acel cauciuc sa largit s-a ondulat ,am cumparat altul si tot la fel s-a facut puteti sa-mi spuneti cauzele?

Modificat de samoila ovidiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi da eroare sonda lambda dar cel care mi-a pus testerul a zis ca nu neaparat trebuie sa fie sonda doar ca la fel cum imi inegreste bujiile asa imi innegreste si sonda altceva ar putea fi si amestecul nefiind bun da eroare la sonda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauze posibile (nu neapărat în ordinea asta):

- aer fals (se dă cu spray cu gaz pe la locurile unde sunt îmbinări şi se urmăreşte comportamentul motorului. Nu ştiu exact ce fel de spray trebuie, manualul recomandă ca în lipsă să se folosească o cârpă îmbibată în benzină înfăşurată pe îmbinarea care dă de bănuit)

- unul din senzorii de temperatură (lichid răcire sub delcou, de aer în corp clapetă, de obicei nu dau eroare dacă dau doar informaţii eronate) - trebuie verificate temperaturile pe vagcom, sau se verifică senzorii cu multimetrul.

- pompa de combustibil (debit prea mare)

- regulatorul de presiune (trebuie manometru)

- injectorul nu mai pulverizează bine, formează picături

- senzorul clapetei

- sonda lambda

- evacuare fisurată înainte de sonda lambda

- catalizator semiobturat

La sonda lambda verifică dacă circuitul de încălzire este ok. Ce fel de eroare a dat pe sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!