Jump to content

Motor pe benzina


Negresa
 Share

Postare recomandată

nu este infundat catalizatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Negresa

    13

  • szrobik

    8

  • blordc

    7

  • v@sy

    6

Daca zgomotul este ascutit, este tachet, sau axa cu came(doar dupa ce se demonteaza si se masoara iti poti da seama),iar zgomotul ramane la fel indiferent de tempereture motorului

Daca zgomotul este mai gros si se atenueaza cand se incalzeste motorul, e clar nevoie de umblat in motor

Personal am patit la un opel: am schimbat tachetii si de fapt era axa cu came, de vina fiind mecanicul

La tachetii hidraulici uleiul si presiunea acestuia regleaza jocul,dar am inteles ca sunt unele tipuri care se pot regla si manual(se introduc niste laine intre el si axa cu came), sunt nou posesor de golf dar dupa ce ma documentez o sa va tin la curent.Totusi daca stie cineva daca se poate la motor 1,6i benz. 75 cp, sa ma lumineze si pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Sunt un proaspat proprietar de golf 3 si deocamdata sunt multumit de el.Cu aceeasi problema ma "laud" si eu.Se aude un tacanit la motor cand pornesc masina.Cineva mi-a spus la fel,ca ar fi de vina tachetii,dar deocamdata nu am ajuns cu ea in service si un cunoscator mi-a spus ca de vina este uleiul.Tacane pana se inclazeste motorul si dupa aceea nu se mai aude.Cred ca cel mai indicat ar fi sa schimb uleiul si sa vad daca se imbunatateste situatia.Masina este in aceeasi stare in care am luat-o,inca nu am schimbat nimic la ea si inca nu am fost cu ea in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pornire la orice masina se va auzi acel tacanit de la tacheti. Si se aude cateva secunde pana se amorseaza, sau mai exact pana urca uleiul pe galerie. Nu are treaba cu incalzitul motorului.

barzone... sunt hidraulici ce sa reglezi? ce sa se poata? regla? Nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, dar eu am zis ca daca zomotul este mai gros si dispare o data cu cresterea temperaturii motorului( implicit se aude mai tare cand e motorul rece si nu dispare) este vorba de probleme la set( piston,biela,etc)

cat despre reglaj nu sunt convins dar o sa cercetez

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de Paul.Iasi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar i-mi faceam griji ca trebuie sa umblu la ea,dar daca este asa atunci este bine.Nu prea ma pricem eu la masini,este prima masina pe care o am,asa ca acest forum este foarte bun pentru mine,pot sa ma interesez de toate problemele care apar la masina.Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau mai exact pana urca uleiul pe galerie. Nu are treaba cu incalzitul motorului.

sa urce uleiul pe galerie? eu nu am auzit de asta niciodata, galeria este pentru evacuarea gazelor sau admisia amestecului carburant in cilindri. ce treaba are uleiul aici, ce trebuie sa unga in galerie? banuiesc ca ai vrut sa te referi la chiulasa in care se afla tachetii.

tacanitul are legatura cu incalzirea motorului deoarece uleiul v-a fi mai fluid cand e cald si ajunge mai usor si repede prin orificiile motorului inclusiv in tacheti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema ma laud ca o am si eu, prima data am avut acel zgomot cand am luato si am schimbat ulei si nu sa mai auzit, zgomotul a reaparut dupa o patanie patita asta iarna, fiind temperatura pe minus, am pornit masina si mia dat afara aproape 3 litri de ulei, dupa, cand sa mai incalzit si am repornito nu a mai dat afara nici o picatura, dar a aparut zgomotul respectiv, azi am schimbat uleiul si sa ameliorat, dar aprca nu a disparut, am sa mai investighez, mai astept o zi sau 2 sa se mai obisnuiasca uleiul cu masina, folosesc ulei aral 10w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica ti-a dat afara 3 l de ulei? da ce , s-a spart baia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai fusese frigurile alea prin decembrie ianuarie si nu aveam masina inmatriculata (ca nah de ce sa platesc 20 si ceva de milioane cand pot astepta si platesc 8 milioane) si am pornit-o dupa vreo saptamana de stat pe dreapta si probabil am turat-o atunci, sau a fost ceva inghetat ca mia aruncat pe la joja ... oricum dupa ce am repornit-o cand era cald, la vreo 2 saptamani dupa patanie, cu mecanic langa mine am verificat visual tot si nimic deosebit ... totu mergea bine (ca motor, ca a stat pe loc vreo 2 luni)

Modificat de JohnnySYS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aceleasi simptome de zgomot le am si eu, mecanicul mi-a spus ca se "simt" cuzinetii uzati, sa-i schimbam urgent pana nu-mi afecteaza arborele. Explicatia lui: masina a stat pe loc (adevarat) o perioada lunga de timp (cateva luni), apoi am mers cu ea in forta, au aparut socuri, ulei prost, si asta e.. (deci tind sa cred ca o luasem cu cuzinetii in ordine).

In fine, imi poate spune cineva pe la ce pret se invart cuzinetii? (noi, din magazin)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut aceiasi problema am avut-o sj eu

de oarece nam stiu ce ulei sa bag sj am baga 15 40 sj dupa un timp o inceput tacaitul......

miam schimbat totzi tachetzi sa fiu sigur...cas noi si nu am treaba cu ele si am bagat al ulei 10 40w aral ....de papat nu pot sa zic k imi papa foarte mult....da imi curge pe la axu cu came la semering park....urmeaza sal schimb....

am auzit de la unu k sio rezolvat problema cu tacaitul doar schimband uleiuil... nu bag mana in foc sa fie sigur.....

am sj eu un fel de tacait pe la 40km/h in treapta a 3 si apas tare acceleratia si urca in ture se aude un tacait parca ar fi fier pe fier....

are cineva idee ce poate sa fie..?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)
miam schimbat totzi tachetzi sa fiu sigur...cas noi si nu am treaba cu ele si am bagat al ulei 10 40w aral ..

am sj eu un fel de tacait pe la 40km/h in treapta a 3 si apas tare acceleratia si urca in ture se aude un tacait parca ar fi fier pe fier....

si eu am schimbat cuzinetii si zgomotul a ramas,e drept ca mai slab.

tacanitul la tine mai poate fi si de la avans,mai ia din avans,slabeste suruburile de la delcou si da avansul mai mic,probeaza asa de mai multe ori pana dispare zgomotul.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gresit in postul de mai sus,era vorba de tacheti nu de cuzineti. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul se regleaza cu stroboscop, de obicei...nu dp ureche...cel putin eu asa va recomand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Atentie: Zgomotele care apar in sistemul de distributie la pornirea motorului sunt normale. Cand motorul este oprit se pierde prin apasare mai mult sau mai putin ulei din fiecare tachet al supapei, in functie de pozitia camelor. Acest lucru duce la aparitia unor zgomote pana cand tachetul hidraulic se amorseaza din nou ca urmare a pornirii motorului. In functie de situatie acest proces poate dura pana cand motorul ajunge la temperatura de functionare.

Pentru asigurarea unei functionari ireprosabile a tachetului hidraulic se gaseste in chiulasa o zona de retinere a uleiului din retur care impiedica golirea completa a canalelor de ulei cand motorul este oprit."

Consider ca acest citat luat din manualul de reparatie raspunde la toate intrebarile din acest topic.

P.S. scuze pentru postul anterior, am dat copy_ paste fara sa fiu atent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul se regleaza cu stroboscop,

si in lipsa unei lampi stroboscopice ce faci,stai pe dreapta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine tacaie la accelerari puternice...cand accelerez incet nu se aude....

despre reglarea avansului...habarnam pe undeva la un service care au asa ceva...

la mine cand miau schimbat tacheti ala lo regle cu mana inainte nu se ausea tacaitu la accelerare acum se aude....:-?? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ticaitul acela provine de la avans, nu este reglat corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spuneam, motorul se aude ca unul Diesel, am desfacut si am verificat tachetii, din 8 bucati,am gasit 6 blocati de tot, am cumparat 8 bucati noi si i-am inlocuit. Zgomotul este acum mai subtire dar destul de puternic pentru un motor pe benzina + ca are un consum mare de ulei, curgea pe la semeringurile de la distributie sus si jos, le-am inlocuit si pe acelea dar uleiul inca dispare foarte repede. Masina are aproximativ 250 mii KM si nu am vazut sa scoata fum de nici o culoare indiferent de sarcina sau viteza. Astept pareri legate de zgomot si pierderi ulei. Multumesc.

salut

Eu am un golf 3 gti 8v pe benzina motor de 2000 /115 cp(210.000 km in bord) si mie imi papa ulei cam 2 litri la 1000 km si am schimbat prima data semeringurile de la supape si nu am rezolvat pb. Si atunci am facut segmentarea si acum nu imi mai papa deloc ulei. Erau uzati foarte putin segmentii de ungere iar la pistonul 2 erau aliniati segmenii (crapatura de dilatare era in linie la toti segmentii). Acum am facut 1000 km si nu mi-a mancat nici macar 1 g de ulei(am bagat castrol 5w40). Iar cu tacanitul ala se aude si la mine insa nu e nici o pb deocamdata ca nu e asa mare. Cand am pornit pt prima data masina atunci se auzea un tacanit mare ca nu erau amorsati insa dupa cateva secunde s-a micsorat zgomotul. Bafta la segmentare si sper sa nu fie si alte pb ca eu m-am temut tare ca sa nu fie joc mare la camasa si sa fiu nevoit sa schimb pistoanele ca unu e cam 4 mil insa camasa arata foarte bine la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cat te-a costat totul si cum merge motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ aleks91 ti-am editat postul.

Nu mai da quote la postul precedent!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei se poate pierde si pe la senzorii de presiune ulei.Eu asa am patit,pierdeam cam 3-400g la 100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Cam 20 mil m-a costat totul insa am avut o belea nu stiu de la ce a fost insa am avut noroc ca nu s-au zgariat camasile. Dupa 1900 KM de la segmentare am avut o bataie in motor se auzea exact ca la diesel si nu mai tragea bine. Am fost la mecanic si mi-a gasit pistonul 2 era zgariat tot. Cica am forjat eu motorul(ceea ce nu s-a intamplat). Intrebarea mea a fost de ce numai 2 era in halu ala celelalte nu daca as fi forjat motorul. Poate montare gresita zic eu sau ceva s-a intamplat nimeni nu a reusit sa imi zica. Mecanicu cica nu a gasit nimic care sa fi creat pb asta si asa am cumparat un piston nou 4 mil aceiasi marca ca cele de pe masina. Dupa schimbarea pistonului am plecat la munte si m-am intors am mers pana in 3000 ture. Acum am 3500 km de cand am schimbat pistonu si totul e ok. Nu papa deloc ulei (prima data am avut castrol 5w40 si mecanicu a zis ca e bun si la final cica ulei prost daia s-a dus pistonu 2). Dupa ce am schimbat pistonu am bagat mobil 10w40 si dupa 3000 km am inceput sa ma dau la ea ca i-am facut rodajul. Si merge super acum chiar mai bine decat inainte (cam in 6 luni imi schimb masina ca strang bani de un golf 6 gti cine e interesat sa urmareasca ca o scot la vanzare).

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca nu am văzut motor la care axul cu came sa apese direct pe supapa, intre supapa si axul cu came este un tachet hidraulic, in cazul motorului de fata .

salutare! am observat ca stii ceva despre acest subiect.asa ca am si eu o intrebare la tine. am un golf 3 1.6 ABU 75caluti caruia ii face ceva urat la motor (un zdranganit de fiare...ca si cum ar fi desprins ceva).dar asta dupa ce se incalzeste(adica ajunge la temperatura optima). cativa mi-au spus ca sunt tachetii, altii ca parca ar fi o rola.....ai vreo idee? multumiri anticipate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!