Jump to content

Cat m-ar costa urmatoarele operatiuni...


alvis
 Share

Postare recomandată

.. ci chiar la meserias acasa, sunt oameni de-ai service-urilor autorizate VW care sambata/duminica lucreaza si acasa, in particular.

Operatiunile sunt : schimbare burduf servo-frana, schimbare EGR (am piesele toate), schimbare ulei si filtre? Am toate pisele, toate filtrele si uleiurile, ma intereseaza cam cat ar cere un mecanic pentru qestiile aste, sa stiu sa am bani iprgatiti si sa vad cat de serios e dpdv financiar mecanicul meu, caci profesional am incredere in el... masinea e cea din semnatura...

PS DAca topicul nu e deschis acolo unde trebuie, rog a mi se muta, dar m-am gandit ca e cel mai logic loc de deschis acest topic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

400 de lei cu uleiul lui... zic ca am iesit bine, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit o singura intrebare: De unde crezi ca avea mecanicul asta ulei? Are contract cu vreun distribuitor si il ofera la pret special? Il cumpara de la supermarket si-l vine sub pret...sau poate este in afaceri cu Patriciu....mai stii.

Ne poti spune si noua unde lucreaza acest mecanic ? La ce dealer ?...Sa stim si noi cam pe la ce service-uri se fura ulei din cantitatea care ar trebui pusa in motorul clientului.

Multi dintre dvs nu inteleg ca apelind la asa zisii mecanici de "weekend" incurajeaza de fapt furtul in unele service-uri din piesele care ar trebui montate pe masinile clientilor . In acest mod le faceti un deserviciu colegilor de forum care isi duc masinile in service si care , poate cel putin odata, au fost "ciupiti" la ulei sau cu intentie s-a uitat schimbarea vreunui filtru...

Daca vati intilnit cu asfel de situatii ar fi cinstit ca sa dati relatii despre acesti "mecanici" asfel incit conducerile service-urilor sa-si poata indentifica "oile negre" din ograda si sa poata scapa de ele. O puteti face prin mail-uri adresate direct sefilor de service..totul este sa vreti..

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipul il ia de la acelasi om care mi-a adus masina, om care aduce din Germania direct Castrol TXT 5W-40 pentru diesel pompe-duse. Tot el mi-a adus anvelopele de iarna, tot el mi-a adus scuturi pt motor, tot el mi-a adus inca o masina petnru sormea... tipul asta face, cara din Germania masini, piese, haine second, produse gen TCM si le vinde in Romania. Asta e afacerea lui.

Georgica al meu nu cred ca fura din service nimic pentru ca nu si-ar risca meseria pentru asa ceva. Si nici reputatia. Doar ca in timpul liber, pentru prieteni, face anumite lucrari.

Da, Elenush, ai dreptate, ma puteam duce si la service sa fac lucrarea asta... numai ca pentru inlocuirea unei bari si a unor faruri o prietena a mea a stat sase saptamani. La service nu se respecta nici o programare, la service conteaza doar pilele, ce zice seful de service sau patronul cel mare aia se face si daca nu accepti avansurile sefului de service stai cu masina sase saptamani pentru o lucrare de trei-patru ore sau cat o lua schimbarea unei bari si a unor faruri pe care deja le ai cumparate. Deci nu a fost vb decat de rea vointa din partea celor de acolo.

Deci, tinand cont ca mana de lucru este aceeasi, talentul este acelasi, respectul este total altul iar satisfactia clientului este nemarginita, eu zic ca service-ul de la care l-am luat pe acest om in timpul sau liber a castigat mult mai mult, acolo m-as duce cand as avea lucrari mai alambicate de facut.

Vezi tu, Elena, in viata castigi chiar si de unde nu te gandesti. Lacomia e cea care te trage in spate. Probabil ca patronul de la service-ul unde lucreaza Georgica al meu are acest stil aparte de a-si face reclama: un angajatii sai ii fac reclama prin modul in care se comporta in timpul liber... si sa stii ca functioneaza...

PS Pesele le-am cumparat personal, de la magazine (multumesc unui forumist pe aceasta cale) cu banii jos. Pe toate! Si EGR, si burduful, si filtrele, tot, mai putin uleiul ca abia adusese Paul din Germania... ai grija cum te joci cu cuvintele si cu acuzatiile de furt... nu toti sunt ca cei din jurul tau (sper ca am fost suficient de elegant si subtil) si daca esti neatenta cu cuvintele s-ar putea sa faci ca ala care se scoala de dimineatza si cade singur in ea....

Modificat de alvis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu provenienta uleiului m-ati convins dar asta nu inseamna ca ma dezic de ceea ce am scris in postul anterior...Iar ca sa fiu circotasa pina la final as zice ca eu cunosc o metoda simpla de scoatere a capacului bidonului de ulei Castrol de 1l si inlocuirea continutului fara ca acest lucru sa poata fi ulterior observat :D

Presupunind ca ati folosit 4l ulei pe care ati platit 120 lei (150-160 lei este pretul mediu in comertul "socialist") rezulta ca ati achitat pe manopera circa 280 lei si ati primit in schimb o revizie tip 30 000 Km (ulei + toate filtrele). Stiti ca in Elsa aceasta revizie este normata cu circa 180-200 unitati? Stiti ca in acest interval de timp este inclus si un control pe rampa, verificare stare acumulator ( cu VAG xxxxx) , punct protectie contra inghetului a lichidului de racire,verificare sistem iluminare semnalizare,verificarea comenzilor electrice,verificare presiuni pneuri (inclusiv roata de rezerva) si refacerea acestora si o diagnoza generala inclusiv setarea intervalului de revizie cu VAS50xx (nu cu o clona nenorocita de Vag-Com..tot respectul pt utilizatorii care detin originalul)? Bineinteles lista este ceva mai lunga dar eu am trecut lucrurile mai importante... Sint curioasa... Georgica al dvs. a parcurs toate aceste puncte? Mai afirmati ca ati inlocuit clapeta EGR...Cu siguranta mai mult de 1/2h nu iti ia sa desurubezi/insurubezi cele 5 suruburi si un colier... deci inca 50 unitati. Totalul ar fi pe la 250 unitati (1h=100 unitati) adica 2,5 ore manopera pentru care ati fi platit la un dealer cinstit undeva intre 280-320 lei iar daca erati la a-II-a revizie executata de dealerul respectiv probabil mai primeati si o reducere de 5-10% .

Nu stiu in schimb ce burduf servofrina ati mai inlocuit dar daca este vorba de cel de protectie, dinspre partea pedalei de frina daca folosesti sdv VAG xxxxx pt demontare articulatie tija servofrina si ai demontat partea subbord sofer (4 suruburi) totul este "floare la ureche"...

Oricum asta se pare ca ati primit-o gratis in comparatie cu un service autorizat si este cam singurul cistig obtinut de dvs. vis a vis de costul total al manoperei....Una peste alta se pare ca ati economisit o suma cuprinsa aproximativ intre 100-130lei.

Teoria conspiratiei....

Dar daca Georgica a uitat sa stringa la cuplul specificat busonul de baie ulei si dupa un timp oarecare te trezesti cu motorul avariat din lipsa de ulei...Cu cine te certi atunci? Cine iti poate acoperii paguba creata? de Georgica ma indoiesc ca o sa mai dai in acest caz. Sau Gergica din exces de zel sau ignoranta stringe acest buson prea tare si la urmatorul schimb te trezesti ca el se desurubeaza cu filet cu tot...Pe cine tragi de mineca in aceasta situatie....?

Bineinteles acestea sint niste scenarii nerealiste pt ca Georgica este un super mecanic dar are salariu mic pt ca patronul nu vede asta si astfel el este nevoit sa faca mici ciupeli in timpul liber...

Numai bine!

PS scuze pt postul kilometric si pt inevitabilele greseli de ortografie si/sau exprimare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elena, scuze ca intervin, dar din cate vad te pricepi la partea de lucru in service (autorizat VW). Cum te-ai simti insa daca :

1. intri in service pentru o actiune VW (update soft) si pleci fara activarea tempomatului?

2. intri sa schimbi o bara fata cu senzori parcare si pleci fara legarea senzorilor de parcare, nu sunt sterse erorile generate de inlocuirea barii (senzor temperatura ext, etc)?

3. soliciti returnarea pieselor inlocuite si primesti initial raspunsul ca nu e nici o problema, apoi brusc, la 2 zile cand vii sa le iei nu mai ai de la cine?

Scuze de offtopic, am mers in reprezentante atat in tara dar si in afara - calitatea lucrarilor de la noi (nu vreau sa generez pentru toate reprezentantele din tara) dar cam lasa de dorit.

Nu vreau sa dau numele reprzentantelor in care am fost (din Bucuresti) si am ramas total nemultumit de calitatea serviciilor.

Inca odata, scuze de offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recunosc ca m-as simti foarte prost si lucrurile nu s-ar opri aici....Reclamatiile sint tratate prioritar iar prin indentificarea celor care nu isi fac bine treaba se urmareste eliminarea lor si asfel cresterea calitatii serviciilor. Cu alte cuvinte daca aveti ceva de reprosat nu ezitati sa o faceti in primul rind acolo unde trebuie adica la seful de service sau atelier.

Numai bine!

PS nu mai pot edita primul post dar initial am aproximat valoarea uleiului la 120 lei de aici si premiza ca manopera a costat 280 lei. Ideea postului nu se refera neaparat numai la cifre...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elena33, inteleg ca lucrezi intr-un service autorizat din reteaua VW/Audi/Skoda/Seat, insa trebuie sa intelegi ca legile concurentei presupun existenta serviceurilor independente si a mecanicilor care mai fac cate ceva in timpul liber, pe langa cele autorizate. Si asta tocmai pentru ca tarifele pentru manopera in serviceurile autorizate sunt destul de mari, iar pentru o anumita categorie de posesori de autoturisme din grup prea mari. Tocmai din acest motiv unii prefera sa mearga la serviceuri independente sau mecanici care lucreaza acasa.

Insa asta nu inseamna automat si servicii mai proaste, asa cum incerci sa ne convingi. Am fost toti in service autorizat si n-am vazut sa se foloseasca dinamometru in strangerea pieselor... mai ales in cazul busonului de la baia de ulei. Cred ca imaginea despre serviceurile autorizate pe care vrei tu sa o creezi prin posturile tale e departe de realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze pt OF Topic dar in privinta concurentei imi permit sa va contrazic . Imi sustin afirmatiile spunindu-va ca service-urile autorizate cheltuiesc sume enorme pt achizitionarea sdv-urilor , aparatelor de diagnoza, licente pt software-ul utilizat (costa incomparabil mai mult de cit o banala licenta de Windows) , multe...multe taxe si nu in ultimul rind taxe si impozite la bugetul de stat . Toate aceste cheltuieli se regasesc in costul orei de manopera cheltuieli care ii sint cu totul si cu totul straine mecanicului care face si el o "ciupeala".

Sincer , eu nu vad concurenta loiala despre care amintiti dvs.

Numai bine!

PS Mult mediatizata criza economica va face minuni si in aceasta sfera de activitate, a serviciilor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu faptul ca serviceurile autorizate cheltuie multi bani pentru dotari si instruirea personalului, insa asta nu inseamna ca scumpirea continua a manoperei la serviceurile autorizate e un lucru normal. Pana la urma, folositi aceeasi mecanici, care strang busonul de la baia de ulei cu aceeasi cheie fara dinamometru (contrar celor precizate mai sus de tine).

Probabil ca mediatizata criza se va reflecta in marirea continua a tarifelor, acum ca nu prea se mai vand masini si dealerul trebuie sa scoata bani de undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elena, asa cum a spus si CristiN, imaginea prezentata de tine este in parte denaturata - realitatea este alta. Daca vrei sa te convingi, te invit maine la PBV1 sa asculti explicatia celor de acolo referitor la problemele enumerate mai sus.

Pana nu se va schimba mentalitatea celor care lucreaza in reprzentanta, si oferirea de servicii la standarde europene, nu cred ca se putea vorbi de o calitate comparabila cu cea oferita in tarile vestice. De ce crezi ca nu s-a returnat o bara care era plesnita 1,5 cm sau un proiector care avea un piciorus de prindere rupt? E simplu: se pot reconditiona. (piesele oricum erau inlocuite pe CASCO - explicatia reprezentantei - "..o sa trimitem noi o bara si un proiector asiguratorului...")

Daca in loc de senzorii de parcare era vorba de un sistem de siguranta? Oare tot la fel se punea problema?

Iar "Reclamatiile sint tratate prioritar iar prin indentificarea celor care nu isi fac bine treaba se urmareste eliminarea lor si asfel cresterea calitatii serviciilor" tine mai mult de PR decat de realitatea existenta.

p.s.

Nu cred ca are rost sa umplem topic-ul cu argumentarea punctelor de vedere personale (reprezentanta vs service particular/ siguranta vs calitate serviciu oferit). Poate cel mai indicat ar fi sa ramanem strict la titlul topic-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum stim cu totii toate preturile,dobinzile ,taxele sint direct influentate de cursul de schimb leu=euro. Ar mai fi de adaugat faptul ca majoritatea cheltuielilor catre fabricant, suportate de un dealer, sint exprimate in euro si au aceiasi valoare indiferent daca dealerul este din Romania sau Germania....

In fine...si de aceasta data mi-am exprimat strict o parere personala care la un moment dat poate fi si un pic subiectiva....Ideea este ca fiecare poate face ceea ce doreste cu auto propiu si cu banii pe care ii detine . Domnul @alvis este de parere ca s-a "scos" bine "400 de lei cu uleiul lui... zic ca am iesit bine, nu?" eu sint deacord cu dumnealui numai ca am si unele rezerve.

Numai de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da doamna Elena , omul "s-a scos " bine cu 400 de lei . Va inteleg atitudinea "capitalista " , respectiv ura catre tot ce inseamna Vagcom furat , ulei adus din germania , lucrat in garajul lui in spatele blocului , etc . Dar nu o aprob . Vine criza , poate ati auzit ... si aceste lucruri vor fi din ce in ce mai mult intalnite din cauza preturilor prohibitive din reprezentante . Si gama vasta de "operatiuni " prestate la o revizie pe care le-ati enumerat , gen verificat stare acumulator , verificat presiune in roti , verificat nivel lichid spalare parbriz , si pus o floare in scrumiera......sunt o frectie menita sa-l incalzeasca pe cel care pleaca mult mai sarac din reprezentanta.

Revenind la problema initiala , pretul unui castrol TXT 5w40 e ceva mai scump in magazine , in jur de 180-200lei /4 l . deci manopera a fost decenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elena, ai evitat elegant doua aspecte: timpul f mare pe care il petreci la un service pentru ca altii se baga in fata ta, avand pile la sefi sau la subalterni si faptul ca un om al unui service care lucreaza in particular si face pe cineva multumit atrage AUTOMAT la service-ul unde lucreaza pe acel client cand interventia la masina este mai complicata si este necesara prezenta la service. Si eu cred ca le-ai ignorat cu buna stiinta, pentru ca nu ai contra argumente la asa ceva.

Omul mi-a spalat cu solutie degresanta tot sistemul de la motor, era f mult ulei (sau motorina sau ce draq era ala) scurs pe langa EGR. Mi-a curatat inclusiv interiorul conductelor care vin si pleaca din EGR, cat de mult a putut sa ajunga cu curatatul de-a lungul conductelor, mi-a scos o mazga urata si destul de consistenta cantitativ. Uleiul pus inclin sa cred ca era neumblat in el (tu de unde stii ca se poate umbla la bidoane, am intreb?), relatia intre mine, Paul care aduce masini "tzipla", adica ireprosabile (3 doar pt mine care s-au comportat "tzipla"), sau piese de schimb originale si Georgica e destul de veche. G nu ar risca sa faca nefacute, stie ca s-ar alege cu o reclamatie la service si si-ar stirbi toata credibilitatea. Si nici P. Burduful m-a lasat masca cat de greu e de schimbat, parere de amator, cu cata grija a avut sa nu piarda lichid de frana din rezervor, cu demontatul si umblatul sub bord pt scos un intrerupator (intrerupator pe care tot el mi l-a schimbat odata de mult cand mi se aprindea un martor la bord, dupa aia totul a fost ok)... aerisirea si restul au fost floare la ureche... masina nu mai imi merge "imboita", cum zic eu, adica nu mai are tendinta sa franeze de la sine, este mai sprintena, deci operatiunea facuta de el a reusit.

Inteleg si aprob ca un patron de service moare de ciuda cand pierde din furturi si din lucratul la negru. E o mentalitate pe care unii o au vizavi de furtul de la locul de munca (ma refer la angajati aici). Lucratul in particular al angajatilor dintr-un service intra la capitolul de concurenta si libera initiativa, aici nu comentez, condamn in schimb vehement furtul de la locul de munca. Acum as putea face si o paralela intre mismasurile pe care le fac patronii si/sau sefii de service-uri (contabile, administrative, cu aprovizionarea sau cu modul de plata al angajatilor) si posturile tale, dar nu o voi face, doar semnalez ca e posibil ca hotul sa strige hotii de multe ori. Fac, in plus, si precizarea ca un tip, in particular, incearca sa faca lucrurile cat mai bine pentru ca asa te vei reintorce la el, pe cand de multe ori in service-uri se ia calea cea mai usoara si te pun sa schimbi piesa, e mai profitabil pentru ei asa. Cea mai buna dovada o aveti in postul meu de aici. O simpla intrebare de la un necunoscator ca mine intr-ale geometriei in spatiu mi-a relevat faptul ca este posibil ca service-urile mari sa caute solutii facile si aducatoare de profit doar lor (sa schimbe nustiuce piesa) fata de service-urile mici care chiar depun eforturi pentru a iti rezolva o problema (spray degresant, atentie, insistenta, etc).

Sper ca am mentinut in raspunsul meu cel lung cat o zi de post o echidistanta si un echilibru in firul discutiei si ca nu am devenit prea deplasat.

Modificat de alvis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Costel Diaconu

Din cate am dedus eu din primul topic in suma finala cred ca a intrat si manopera pentru schimarea burdufului de la servo frana care nu e chiar usoara si schimbarea EGR-ului, mie unu mi se pare super ok.

PS. Citez parerea unui membru al acestui forum care ii dau dreptate pe deplin "Din start exclud varianta manoperei in orice reprezentanta de la noi ... cel putin pentru ani buni de aici inainte, in afara de o stampila restul duc la incaruntire curata (preturi mari, necomunicare, amatorism, netransparenta, cobai-dornici sa invete din plin pe masina ta, etc)"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca patronii de service-dealeri au sesizat ca au din ce in ce mai putin clienti din pacate nu mai au ce face. micii meseriasi si atelierele mici autorizate vor fi mult mai cautate. criza este principalul motiv. doar cei in garantie mai dau pe acolo sau cei care prefera plata cu ordin de plata. elena vorbeste de buson ulei nestrans sau dat peste cap la meserias acasa. asta e chiar culmea! am 3 amici in constanta care au avut probleme la cardinal cu aceasta problema.unul pleaca la bucuresti si pe autostrada bec nivel ulei aprins, masina pe platforma; la service constata lipsa buson ulei.la munca am 8 masini vw in parcul auto. doriti exemple de tarife practicate la piese si manopere? o sa va speriati cu siguranta. treaba buna este ca acum se face programare cam la o zi , doua fata de 4, 5 zile inainte cand te rugai ca la dumnezei ptr o programare rapida. un lucru bun la ei acum: fac o constatare la starea generala si un necesar viitor de piese. pana acum nu auzeai de asa ceva. elena cum se desface un bidon fara sa lasi urme? de seringa am auzit dar cu dopul desfacut nu . are banda aceea de plastic lipita de dop pe care la loc nu o mai pui ca lumea.orice argumente aduce elena alvis a ales varianta buna ! elena este putin idealista in privinta service dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AudiPerformance

Am citit cu mare interes tot ce s-a scris pe topicul asta si desi este in dezavantajul meu (ca si "patron" de service) tind sa-i dau dreptate lui Alvis pentru alegerea facuta. Eu personal m-am jurat sa nu mai calc vreodata in nici o reprezentanta VW din Romania pentru simplul fapt ca sunt niste neseriosi (am folosit varianta soft pentru ca in mod normal as fi spus lucruri mult mai grave). Am VW in garantie si cu toate astea prefer reviziile oriunde in vest desi parca in Italia nu m-as risca pentru ca sunt mai rau ca la noi..

Acum ca si "patron" de service nu pot spune decat ca majoritatea "meseriasilor" sunt o apa si un pamant! Pretentii pana peste cap, munca putina si vrajeala multa. Cand am deschis acum 4 ani am facut investitie de 30.000E in scule (doar scule cu garantie pe viata gen Bahco, Matador, Snap On, Hazet etc) si acum mai am din toate acele scule trusele speciale (de distributie, compresie...) si cateva tubulare.. Asta pentru ca "meseriasii" sunt iuti de mana.. Pe parcursul celor 4 ani am invatat un lucru: scule foarte ieftine sa nu poata fura si daca e nevoie sa cumpar de 10 ori pe an scule e ok (oricum ma costa cat 2-3 truse de firma buna). Totodata am invatat sa las clientul sa stea langa mecanic (la tinichigerie/ vopsitorie nu pot face asta din cauza normelor de protectie dar pe parcursul lucrarii clientul poate intra sa vada cum decurg lucrurile) si fac asta pentru ca sper ca atunci cand ceva este in neregula clientul sa ma sesizeze sa pot lua atitudinea corespunzatoare desi marea majoritate nu spun nimic dar nici ca mai vin (personal consider asta o mare greseala pentru ca nici eu nu stiu cand mecanicul a gresit si nici clientul nu e multumit).

Cred ca as putea scrie pana dimineata cate probleme apar intr-un service si cauzele lor. Dar ma multumesc sa va spun ca oricat s-ar stradui patronul/mecanicul/reprezentantul pana nu va fi o munca colectiva nimic nu iese bine. Adica patronul sa se straduiasca sa faca clientul multumit prin preturi/promptitudine, mecanicul sa-si faca dracu treaba cum a invatat el la scoala de mecanici...

Elena33 iti dau cuvantul meu ca daca lucrurile in reprezentante ar sta macar 50% fata de cum le prezinti tu mi-as schimba parerea si as calca iar.. Dar atata timp cat producatorul impune niste norme iar "tu" ca reprezentant "il faci de ras" ma scuzi dar din carti pot sa citez non-stop..

Alex

Modificat de AudiPerformance
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986

si eu sunt de acord cu domnul AudiPerformance. preturile de la reprezentate nu sunt justificate si nici serviciile nu sunt de cea mai buna calitate. prefer service-urile autorizate unde pretul este jumate sau chiar mai putin decat cel din reprezentante. acuma de 2 saptamani am fost la un mecanic PF autorizat (la el in caurte) si am schimbat termostatul la golf IV 1.8T. 50 lei piesa de la firma si 50 lei manopera. + ca o mai bagat vag-comul de cateva ori nu m-o taxat. am iesti ieftin cu 100 lei. astia de la reprezentanta cred ca ma taxau 100 lei numa ca bagau vag-comul. + termostat + manopera... sunt convins ca ieseam pe la vro 500 lei. sunt f multumit de munca ce a facut-o mecanicul respectiv. nu cred ca difera cu ceva calitatea muncii sale decat dea de la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o patanie intr-un service , concluzia mea este ca am fost pacalit , poate gresesc eu .

Pe scurt: anul trecut in mai am adus masina din Germania , dupa 2-3 saptamani mi-a cazut geamul in usa , am dus masina la service , am lasat-o la ei urmand sa ma reintorc mai tarziu. Am revenit , mi s-a spus ca a fost inlocuit kitul din usa (cabluri + clemele ce tin geamul), pentru ca erau de plastic si sau rupt si au pus de metal acum. Bucuros ca am rezolvat problema (pana atunci avand o dacie pe care o rezolvam eu cu o surubelnita si un ciocan :rolleyes: nu am mai intrebat de piesele ce au fost schimbate sau alte detalii.

In mai anul acesta , dupa o documentare pe acest forum am desfacut usile din fata pentru a schimba switch-urile din broasca . Aici intervine surpriza : pe ambele usi sunt clemele la fel , totul este identic , iar la usa din dreapta unde s-a lucrat si cica totul este nou, unul dintre suruburile ce strang clema unde intra geamul este cam uzat (100% nu este nou).

Toate acestea ma duc la o singura concluzie : am platit ca si cum a fost schimbat cu ceva nou dar in realitate nu s-a intamplat asa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupunind ca ati folosit 4l ulei pe care ati platit 120 lei (150-160 lei este pretul mediu in comertul "socialist") rezulta ca ati achitat pe manopera circa 280 lei si ati primit in schimb o revizie tip 30 000 Km (ulei + toate filtrele). Stiti ca in Elsa aceasta revizie este normata cu circa 180-200 unitati? Stiti ca in acest interval de timp este inclus si un control pe rampa, verificare stare acumulator ( cu VAG xxxxx) , punct protectie contra inghetului a lichidului de racire,verificare sistem iluminare semnalizare,verificarea comenzilor electrice,verificare presiuni pneuri (inclusiv roata de rezerva) si refacerea acestora si o diagnoza generala inclusiv setarea intervalului de revizie cu VAS50xx (nu cu o clona nenorocita de Vag-Com..tot respectul pt utilizatorii care detin originalul)? ....Una peste alta se pare ca ati economisit o suma cuprinsa aproximativ intre 100-130lei.

Teoria conspiratiei....

Vad ca toata lumea a cititit posturile astea si nimeni nu a mentionat, referitor la primele 4 posturi, ca daca te duci in reprezentanta NU iti monteaza nimeni piesele cumparate mai ieftin din alta parte.

Deci economia la manopera chiar daca a fost de 130 de lei cum spune Elena, la consumabile a fost mai mult decat dublu (in reprezentanta un litru de ulei e pe la 88 ron fara tva, de alte piese nu mai vorbim).

Nu neg ca unele piese (care de obicei se gasesc numai pe original) le gasesti mai ieftin la reprezentanta.

Acum este marea promotie la masinile peste 4 ani la care se ofera reducere la piese si la manopera numai ca nu spune nimeni ca daca iei piesele de la ei ca sa beneficiezi de manopera trebuie montate tot la ei iar ofertele nu se cumuleaza (adica ai reducere ori la piese ori la manopera). Per total tot scumpi.

Asteptam sa vedem ce o sa urmeze pentru ca masini noi nu prea mai cumpara prostii iar astea in garantie (de pe urma carora traiesc) mai au putin si ies. Mai erau firmele cu parcuri mari dar si aia isi vand masinile si nu or sa mai dea prin reprezentante.

Daca ar fi preturile omenesti (si la piese dar si la manopera) jur ca m-as duce numai la dealer autorizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AudiPerformance

E greu cu preturile omenesti si mai ales in reprezentante. Acum si in Germania daca ne gandim bine preturile sunt mai mult decat mari (vorbesc strict din punctul meu de vedere) dar macar acolo ma simt ca un adevarat "boier" pentru ca nu e nici o problema daca stau cuminte intr-un colt in atelierul de mecanica sa vad si eu ce face nenea ala la masina si nu e nici o problema ca mi se da masina sa o testez inainte sa plec cu ea de la service sa vada ei ca sunt multumit si multe altele.

Acum pe de alta parte si 80E pe ora de manopera e putintel cam mult pentru romanul de rand. Dar la intretinere curenta au preturi foarte buna pentru ca ei au invatat acel principiu evreiesc (putin si des) pe care noi refuzam cu indarjire sa il luam in considerare.

1QUATTRO nici cu preturi bune nu m-as duce la ei pentru ca lipsa de transparenta tot va exista si tot un "nene smecher" din spatele unui birou te va trata ca pe un prost si tot cineva de la un call-center te va suna dupa sa te intrebe cat de multumit ai fost de serviciile lor (oricum nu cred ca baga in seama ce spun oamenii sunati pentru ca altfel ar fi schimbat ceva)

Si atunci daca stam sa ne gandim la atatea si atatea lucruri inutile pe care dealerii cheltuie banii ajungem la concluzia ca preturile lor se justifica... mai putin eficienta.

Imi pare rau ca un concern austriac de un oarecare renume nu este capabil sa faca ceva bun.. macar 50% din nivelul de Austria.. dar probabil si ei s-au gandit: "sunt romani da-i dracu!"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la pretul uleiului..eu folosesc Castrol Edge 5w30 si costa 15 euro/l si am gasit la BMW long life4 cu 9 euro asa ca se poate. La reprezentanta VW costa 25 euro.

si inca ceva, criza aduce avantaje clientilor in tarile civilizate pe cand in Ro aduce scumpiri. Eu merg la reprezentanta VW Grecia si sunt fff multumit ca aici preturile practicate de ei sunt apropiate de mecanicul particular. Saptamana trecuta am intrebat pt un schimb distributie 19TDI 131cai si raspunsul a fost aprox 400 euro complet (pompa apa si toate chitibusurile) cu garantia de rigoare. O alta chestie, un schimb de ulei tiptronic m-a costat 195 euro, la Cardinal Motors Ploiesti mi-au cerut peste 350 euro si nu aveau piesele pe stoc, trebuia sa astept 10 zile pt o garnitura...In afara se poate, insa patronii romani o sa inteleaga tarziu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AudiPerformance

Si daca te duceai intr-un service autorizat independent cu distributia ieseai undeva la 1000 Ron maxim iar cu schimbul de ulei la cutia de viteze ieseai foarte ieftin iar (doar uleiul ATF e scump nu si schimbul)

Castrol EDGE 5w30 costa maxim 55 Ron litrul de unde deduc eu ca e totusi putin mai ieftin decat in Grecia. Eu as merge in Grecia pentru ca am masina in garantie si acolo chiar m-ar costa mai ieftin dar daca nu ar fi in garantie nu vad rostul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!