Jump to content

Arc rupt


valibb
 Share

Postare recomandată

am patit sa mi se rupa arcul fata dreapta dupa ce am dat intr-o groapa mare. am cautat in multe parti arcuri, si pana la urma m-am hotarat si am luat un arc de la un golf4 dezmambrat. cand am pus arcul sus pe masina, partea dreapta statea cu 2 cm mai sus decat stanga, arcul era mai tare. in final am luat si celalalt arc de la masina dezmembrata (noroc ca mai avea omul perechea lui) si acum masina sta cu 3 cm mai sus de fata decat inainte. mie imi pare bine, oricum vroiam sa o inalt cumva si orice am incercat nu a dat asa roade.

intr-adevar, bulinele nu erau aceleasi ca si pe vechile arcuri, dar erau tot de aceeasi platforma (golf4-bora), diesel. acuma trebuie sa-i inalt putin si spatele, sa stea dreapta :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • valibb

    11

  • GABIVVX

    5

  • alexio222

    4

  • Inginerul

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut.

Am un golf 4 pe benzina si are suspensie sport de la ABT Sportline si as vrea sa-mi schim suspensia cu cea normala.De unde pot afla ce arcuri trebuie sa pun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca merg arcurile tale pe masina mea (nu sunt sigur )...poate facem schimb :)

Modificat de Marius
Astfel de propuneri, e bine sa le faci prin PM.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Se eu am avut aceiasi problema.

In timp ce eram intr-o curba s-a auzit o bubuitura FOARTE puternica, dupa care se auzea un zgomot metalic cu rezonanta cand bracam rotile. In timpul inidentului mergeam pe asfalt neted si nu luasem vreo groapa su damb.

A doua zi cand mergem la un service pentru a afla ce s-a intampat a cazut bucata din partea superioara a arcului.

Motivul pentru care s-a rupt este ca aveam suspensie sport (Golf IV Special are arcuri mai dure - vezi semnificatia bulinelor) iar acest factor + drumurile din RO = problema despre care discutam.

Solutia :

Am schimbat intreaga suspensie fata - arcuri+amortizoare luate Second Hand de pe un Golf IV Comfortline despre care stiam sigur ca nu avea telecoape uzate.

Rezultat:

Initial mi-a fost frica sa nu imi transform masina in barcuta (suspensiile de pe comfortline sunt mai soft).

Nu a fost cazul: Comfortul s-a imbunatatit SUBSTANTIAL si nu ma pot plange deloc de ruliu sau balans. Poate ca si datorita faptului ca pe spate am pastrat suspensiile dure - originale, acestea fiind mai putin solicitate.

Concluzie:

Nu cred ca puteam gasi o solutie mai buna.

Suspensiile de Comfortline sunt mult mai adecvate pentru infrastructura din Ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! posesor masina din semnatura , arc rupt stanga fata ! miercuri am programare service ! ce arcuri sa comand ? vreau sa o inalt f putin , ea fiind foarte joasa ! ce combinatie de culori ? stie cineva? daca s-a rupt arcul inseamna ca trebuie sa fie si amortizorul mort !? astept niste pareri :D

post-30626-1269851487_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema destul de urata zic eu,cand sa ridic masina pe cric sa schimb roata de iarna cu cea de vara m-am trezit cu o bucatica de vreo 4cm din arc cazuta pe jos.Intrebarea mea este daka este neaparat sa schimb arcul de la amortizor.Si daca trebuie schimbat ce ma sfatuiti sa fac sa cumpar unul nou sau second hand. :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cumpara 2 arcuri second de pe acelasi tip de masina - varianta ieftina

varianta scumpa 2 arcuri noi

varianta de kkt -1 arc second si masina nu mai sta dreapta

Ultima si apoi prima metoda au fost aplicate de mine, recomand pe prima

Modificat de Drogas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcurile au niste bulinute pe ele care semnifica taria arcului de exemplu un arc pentru diesel este mult mai tare fata de un arc de pe un golf pe benzina Si eu am avut problema asta cu arcurile poti sa pui si SH dar sa aiba exact acele bulinute Cred ca merg si arcuri de pe benzina , suspensia va fi putin mai moale

Bucluc nu schimba nici un telescop doar in cazul in care este scurs si atunci trebuie sa le schimbi amandoua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am arcul rupt pe fata si am cautat sa cumpar unul SH dar pe arcul vechi am 2 bulinute-verde si albastru dar la dezmembrari nu gasesc arcul cu aceste culori iar unul nou este foarte scump.Ce pot sa fac pentru a scapa ieftin??? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare tuturor,

Am patit-o si eu (cu arcul cred, pentru ca nu ma pricep). Sambata seara venind de la tara, drumul plin de cratere, nu aveam viteza foarte mare(maxim 40/h), la un moment dat am luat o groapa pe stanga. S-a auzit un sunet care parca era mai tare ca de obicei la gropi similare, dupa care un trancanit pe partea stanga. Momentan nu am stiut ce este. Am iesit din localitate si pe un drum mai drept am facut cateva viraje stanga - dreapta din volan, in mers. Imediat s-a auzit ceva cazand jos. M-am dat jos din masina, era o bucata de arc, in forma de semicerc. M-am urcat in masina si stand pe loc, am virat tare stanga si dreapta din volan. Cam la jumatatea cursei, un zgomot puternic undeva la suspensie.

Am cateva intrebari:

1) de ce a sunat asa tare cand am dat in groapa, adica mai atre decat de obicei; e pentru ca s-a rupt capatul de la arc ?

2) sunt ceva probleme, stricaciuni ca am rulat cu masina asa vreo 50 de km pana in oras?

3) ce ar trebui sa fac in continuare, fara sa investesc sume astronomice, pe suspensii

Multumesc anticipat pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfat pentru amindoi, cumparati doua arcuri pereche, daca se poate de pe aceeasi masina, de la dezmembrari.

Pentru razvan, lasa bulinele, daca nu ai gasit combinatia ta, sa fie tot de pe diesel daca tu ai diesel sau benzina, daca ai benzina. In rest diferentele vor fi mici intre ce aveai inainte si ce o sa ai dupa. Asta este solutia de compromis cea mai buna, oricum : amindoua arcurile odata ! Zgomotul mare se aude din cauza ca arcul rupt nu mai are terminatia normala si nu mai sta bine in oala, o sa-ti dai seama cind o sa demontezi. Nu se strica nimic in sute de km, totul este sa nu rulezi cu viteza mare fiindca acum ai alta geometrie pe fata.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cat costa o pereche de arcuri fata, noi (OEM) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

am si eu nevoie de sfatul vostru in vederea cumpararii a 2 arcuri normale pentru puntea spate ce provin de pe un golf 4 scurt si pe benzina pentru a le monta pe masina din semnatura, golf 4 variant diesel, e ok, se potrivesc? ce parere aveti? multumesc!

@calin_vw: ~300 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam ca se potrivesc, fiind aceeasi platforma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari tuturor,

am si eu nevoie de sfatul vostru: la masina din semnatura (Toledo Sport 1.6 16V din 2001) mi s-a rupt arcul de pe stanga fata.

Intrebarea mea este daca pot monta arcuri pt. suspensie normala, pastrand telescoapele originale (de la suspensia sport din fabrica)?. Binenteles schimb si arcul de pe dreapta.

Se va ridica mult fata masinii daca pun arcuri normale in loc de arcuri sport, lasand in spate suspensia originala?

O alta intrebare ar fi ce parere aveti despre arcurile CS Germany ? Sunt facute in Germania si se gasesc la un pret rezonabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcurile pt versiunea normala(nu sport)sunt mai lungi.Daca montezi arcuri normale...amortizorul o sa stea numai intins,sau masina o sa stea numai pe arcuri cu amortizoarele intinse la maxim,si nu o sa mai aiba viata lunga.Diferenta de lungime este de circa 4 milimetri.Pana nu desfaci sa faci o incercare nu iti poti da seama.Mai e o chestie TRW si GABRIEL dau ca amortizoarele sport au o forma mai ciudata fata de cele normale.

post-64586-0-18655700-1325761954_thumb.j

post-64586-0-49636600-1325761970_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta pot sa inlocuiesc telescoapele sport cu unele normale? ma gandesc sa schimb si telescoapele cu unele normale (am vazut Bilstein la 150 Ron), asa cum a facut si Andrei_72.

El este multumit de rezultat, asa ca as face si eu acelasi lucru, dar nu stiu daca telescoapele normale se vor putea monta pe masina (In poze se vede ca urechile sunt complet diferite).

Chiar daca va sta fata cu 4 mm mai sus, banuiesc ca diferenta va fi insesizabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VSSZZZ1MZ1B065249

iti atasez si poza actibildului din cartea de service. ma gandesc ca acele coduri sunt optiunile ce s-au pus pe masina...

post-72816-0-77738000-1325790711_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1J0413031CR codul amortizorului (nu prea il face nimeni pe af si e foarte rar codul asta,dar poti monta pe af amortizor sport fara probleme,e modelul normal cu palarie normala nu intoarsa).Deci in consecinta cred ca poti monta arcuri normala pe amortizoarele tale.Iti las o poza cu o coloana suspensie identica cu ce ai tu pe masina.

post-64586-0-86568900-1325872118_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@GABIVVX: mersi pentru ajutor

deocamdata am montat numai un arc nou (pt suspensie normala) in locul celui rupt.

Diferenta de inaltime intre stanga si dreapta este de vreo 10 mm.

oricum am cumparat si 2 amortizoare Bilstein noi pt susp. normala si cand a ajung in tara o sa le schimb pe toate.

Am apucat sa circul doar cateva zile cu arcul schimbat si n-am sesizat nici o diferenta fata de cum era inainte ().

Probabil diferenta o vor face amortizoarele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna,stimati colegi! Va scriu si eu cu o problema,sper sa fi nimerit bine topicul... De cateva luni,la masina mea(Bora Variant 1.9 Tdi),in unele momente,peste denivelarile mai mari,face un sunet foarte ciudat din spate dreapta banuiesc eu, ca si cum ar fi rupt ceva,fier pe fier. Dar nu peste gropi,sau si daca atunci,in rare cazuri,insa in principal in momentele in care merg peste o denivelare si spatele masinii este aruncat mult in sus. Precizez ca atunci cand am ceva greutate pe spate (o persoana sau doua pe bancheta, chiar si rezervorul daca e spre plin,etc.) acel sunet nu se mai aude,sau se aude rar.

Parerile mele ar fi urmatoarele:

-bucsele de la puntea spate(nu au fost schimbate niciodata),dar in cazul asta ar bate tot timpul,chiar si peste gropi mai mici sau tot felu

-telescoapele(sau unu dintre ele,)dar le-am schimbat vara trecuta,au fost 120Lei bucata,deci nici aici nu stiu sigur...

-arc rupt,ca sa fiu on-topic. Si masina parca imi da o vaga impresie ca ar sta putin lasata de partea aia,de aici tind sa cred asta.

V-as fi recunoscator pentru niste pareri profesioniste,accept sfaturi si pareri ca intre "colegi",decat sa dau bani pentru ele la un service.

Va multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna ! am si eu o problema ! am un golf 4 1.9 TDI cod motor axr , 101 CP ! masina e foarte lasata in fata, sub acea masca de plastic neagra de sub bara fata intra un pachet de tigari in picioare si cam atat, poate 3 mm peste ! ma gandesc sa schimb arcurile fata, deocamdata nu am bani si de telescoape ! am gasit 4 arcuri (fata+spate) de la un golf gti ! intrebarea mea este daca se potrivesc acestea pe masina mea, si daca vor reusi sa ridice fata cu macar 3 cm ! am vazut golf 4 gti care e cu vreo 3-5 cm mai ridicat fata de cum e masina mea acuma ! adevarul e ca si motorul meu e mai greu, deci nu stiu la ce rezultat ma pot astepta ! orice parere e binevenita ! multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

va salut

scriu si eu aici pentru problema mea.

zilele trecute mi s-a rupt un arc pe stanga spate, si am luat doua arcuri pentru suspensie normala, o marca oarecare.

le-am montat, impreuna cu doua amortizoare noi, dar masina era f f lasata, ramasese ridicata mult de fata. acum camparandu-le cu cele originale erau putin mai scurte, dar spirele erau subtiri, si nu aveau nici un fel de bulina (banuiesc ca au numai cele originale)

trebuie sa cer un anumit tip de arc? cei ce ati schimbat arcuri ce marca ati pus, si cum sta masina? ma asteptam sa se ridice usor, nicidecum sa se lase...

masina e golf variant 2000 alh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!