Jump to content

Arc rupt


valibb
 Share

Postare recomandată

Deci ... azi iesind din parcare virand spre dreapta aud o bubuitura puternica ,initial am crezut ca am dat in ceva cobor din masina ma uit nu vad nimic ! pe urma mi-am continuat drumul In momentul in care viram stanga sau dreapta se auzea o bataie destul de puternica de arc rupt ceva de genu Am plecat mai departe si la un moment dat aud cazand ceva de la suspensie din fata , am oprit masina sa vad ce a cazut, ce credeti ca era? o bucata de arc :D

Intrebarea mea este din ce cauza s-a rupt arcul asa dintr-o data ?

Daca pun unul nou trebuie sa-l schimb si celalalt pentru a nu fi diferenta de inaltime intre cele doua :blah_: Eu ma gandeam sa eau unul second care e mai molae fiind mai vechi pentru a nu le schimba amandoua ,voi ce ziceti e o idee buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • valibb

    11

  • GABIVVX

    5

  • alexio222

    4

  • Inginerul

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Defect de material cel mai probabil, altfel nu vad de s-ar fi rupt asa dintr-o data. Adica a avut o fisura din fabricatie, din cauza careia a cedat abia acum. Dar sa nu uitam faptul ca este totusi o componenta foarte solicitata la comprimari, torsiuni, socuri samd, fapt care duce pana la urma la rupere.

Buna intrebarea cu arc nou sau second. Poti incerca cu second, dar chiar si in cazul in care in care unul se comprima mai mult si celalalt mai putin, ma indoiesc ca vei sesiza acest lucru. Pe un drum cu denivelari vei sesiza doar.

Bineinteles ca eu ti-as recomanda sa le schimbi pe amandoua cu unele noi OEM, pentru ca pana la urma va ceda si celalalt. Este inevitabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate AndyG dar un arc nou original e undeva la 400 de lei la care se mai adauga bucse si cine sti cate mai is pe acolo plus manopera deci imi trebuie cam multi bani Problema este ca la mine e criza financiara cam tot timpul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei arc nou obligatoriu cumperi doua bucati ca sa nu stea masina intr-o parte,dar asta atrage si alte chestii cum ar fi amortizoare noi daca tot umbli(arcul nou va solicita amortizoarele uzate) si flanse amortizor dar numai in cazul in care dispui de niste bani.Daca nu pune un arc second care e deja tasat si cand trece criza financiara pui piese noi.

P.S:Eu nu sunt pentru piese uzate(second) dar daca imi arde maseaua si nu am bani pentru nou fac un compromis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca pe arc sun imprimate 5 puncte de vopstea La mine e unul roz inchis si restul de 4 roz deschis spre alb, ce reprezinta acest cod al culorilor ? rigiditatea arcului ?

Daca un arc este mai moale ca si celalat poate sa-mi faca unghiul de cadere?

Va multumesc celor ce mi-au raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(arcul nou va solicita amortizoarele uzate)

Si arcul vechi nu le solicita ? Nu mai speria omu' degeaba.

Modificat de WNS
eliminare off-topic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inginerule nu prea inteleg ce vrei sa spui?Adica un arc nou nu este mai puternic ca unul vechi?(atunci de ce se lasa garda la sol dupa cativa ani daca arcul are aceeasi forta;creste gravitatia?) :) Forta de destindere a arcului nu forteaza amortizorul vechi?Poate la tine sunt alte reguli ale mecanicii si arcurile toate sunt la fel,ok,sa puna arcuri de tren ca nu e nicio problema,doar masinile sunt indestructibile si amortizoarele sunt adaptative.

P.S:Spun chestia asta pentru ca am patit sa pun arcuri noi pe amortizoare vechi si a iesit ... o gaura in buget.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice raspuns mai mult sau mai putin corect e bine venit Pana la urma poate asta e si rolul forumului sa invatam unii de la altii Unii stim mai multe altii mai putin .. nimeni nu se naste invatat :)

Parerea mea este ca un arc nou solicita mai putin amortizorul datorita faptului ca e mai rigid si amortizorul nu face o cursa asa de mare la fiecare gropita deoarece arcul prea mai bine socul ca unul moale

Acele coduri de culori de pe arc nu stiu ce reprezinta? poate rigiditatea arcului , poate modelul ?

Parerea mea este ca la noi in Romania cea mai uzata parte a masinii e partea dreapta deoarece majoritatea gropilor sunt pe dreapta deci arcul din dreapta e mai moale ca si cel din stanga

Daca am sa gasesc un arc second cu aceleasi culori il cumpar daca nu pun 2 a noi si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A iesit o gaura pentru ca aveai amortizoarele terminate dinainte sa schimbi arcurile.

Din felul in care i-ai raspuns tu trebuie sa schimbe toata masina piesa cu piesa, ca daca schimba arcurile si amortizoarele, flansele cu rulmenti cu tot, daca tot demonteaza, sa schimbe si rulmentii de la butuci, ca precis sunt si aia uzati, discurile de frana, si dupa ce-a terminat cu fatza, sa schimbe si arcurile pe spate si amortizoarele ca sta prea ridicata de fata nu ?

Omul se plange de partea financiara si tu ii recomanzi sa schimbe toata masina?

Ceea ce ai patit tu e un caz singular, nu am auzit niciodata sa se schimbe obligatoriu si amortizoarele odata cu arcurile.

Si daca vrei sa stii, dupa fizica mea, un arc nou este mai rigid decat unul SH, si nu cred ca va solicita mai mult amortizoarele.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine,sa presupunem ca eu sunt un mare prost si nu stiu nimic ia tu 2 arcuri noi si comprima-le la mana si apoi incearca cu 2 arcuri uzate si vezi care se comprima mai mult si care se destinde mai brusc si pe urma mai vorbim.

Modificat de WNS
eliminare off-topic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca un arc nou solicita mai putin amortizorul datorita faptului ca e mai rigid si amortizorul nu face o cursa asa de mare la fiecare gropita deoarece arcul prea mai bine socul ca unul moale

De aici rezulta ca un arc nou solicita mai putin telescopul deoarece este mult mai rigid si preluarea socurilor se face mai mult de arc decat de telescop , poate gresesc poate nu .

Acuma sincer nu am sa le schimb toate doar mi-am luat masina second nu noua si nici nu stiu daca merita sa investesc atata in suspensie la ce drumuri avem in tara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca daca il demontezi pe cel care il mai ai bun pe masina, si mergi dupa unul SH, si le pui unul langa altul ai mari sanse sa nimeresti unul aproximativ la fel de uzat. Asta daca e tot original... se presupune ca e la fel de comprimat la o uzura similara. Cred ca e cea mai ieftina varianta...

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius ms de topic-uri

Eu zic ca daca il demontezi pe cel care il mai ai bun pe masina, si mergi dupa unul SH, si le pui unul langa altul ai mari sanse sa nimeresti unul aproximativ la fel de uzat. Asta daca e tot original... se presupune ca e la fel de comprimat la o uzura similara. Cred ca e cea mai ieftina varianta...

Succes!

EsTeTicu e buna ideea ta dar parerea mea este ca vor fi la fel de inalte si daca faci comparatie chiar cu unul nou dimensiunile vor fi la fel De comprimat cu mana nu prea poti sa le comprimi pentru ca sunt foarte tari cel putin cele de pe fata Cand sunt puse pe masina vezi exact cum stau Totusi ma gandesc ca nu sunt facute chiar asa de prost incat sa se moaie asa de tare incat sa observi vreo diferenta , problema poate e ca unu e mai rigid ca si celalat dar ca si inaltime cred ca sunt la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radural si Inginerul am facut curatenie pe acest topic, stergand posturile si remarcile offtopic. Va rog pe viitor in cazul aparitiei unor diferende de opinie sa combateti ideea prin argumente, nu persoana. Nu aduc nimic bun sau constructiv discutiei astfel de remarci gratuite si copilaresti.

Sper ca o data viitoare nu va mai exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Imi poate spune careva cat este garda la sol la un Golf 4 TDI?

La mine abia intra pachetul de tigari(deci aprox 9cm).

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

XDany am sa masor la masina mea garda de la sol pana la bara si am sa ti spun exact cat este , asta dupa ce am sa imi montez arcurile care deabia azi le am primit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service si mi-au montat cele 2 arcuri pe care le-am cumparat SH

Arcurile sunt exact la fel precum si codul culorilor . Garda la sol este ca si inainte nici mai sus nici mai jos este exact la fel In viraje paraca se comporta putin mai bine fata de arcurile celelalte

Deci merg si arcuri second daca sunt originale

Daca aveti ceva intrebari legat de acest topic puteti sa ma intrebati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca mai bine era sa fii luat 2 arcuri noi, dar e alegerea ta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate era mai bine ... inca nu regret alegerea facuta Totusi nu se moaie asa usor arcurile de VW cel putin pe fata Eu am luat 2 arcuri pentru fata SH desi avem un singur arc rupt si sunt aproape sigur ca daca-l schimbam pe cel rupt nu se vedea vreo diferenta atat timp cat respecti codurile culorilor de pe el Sunt de acord ca in timp arcul isi pierde din elasticitate dar daca puneam 2 arcuri noi pe fata imi trebuia si 2 arcuri noi pentru spate pentru ca probabil eru prea rigide cele de pe fata

Arcul si telescopul se uzeaza impreuna insa arcul mai putin fata de un telescop Am vrut sa schimb si falansele pentru amortizor si rulmentii dar mecanicul a spus ca nu este necesar Am vazut si eu flansa de la amortizor si nu avea nici un fel de uzura

Telescoapele aveau putin ulei scurs din ele Pe standul de telescoape mi-au iesit ca sunt bune in proportie de 75% Probabil sunt uzate si din cauza aceasta s a rupt si arcul deoarece preia el toata forta

Daca am sa schimb telescoapele am sa pun pe gaz care sunt mai rigide Socul de la gropi va fi preluat mai mult de telescop fata de arc care cu timpul isi pierde din elasticitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

XDany am sa masor la masina mea garda de la sol pana la bara si am sa ti spun exact cat este , asta dupa ce am sa imi montez arcurile care deabia azi le am primit

Merci.

Astept o veste de la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 cm de la asfalt pana la bara Iar la roata 9 cm Acuma nu stiu daca sa te iei dupa valorile astea cu timpul se mai aseaza arcurile mie mi se par cam rigide fata de celelalte

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de Marius
Quote inutil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

acum vreo 2 zile mergem incet pe o strada si la o denivelare de 3 cm a pleznit arcul stanga fata ....am gasit la dezmembrari 2 arcuri de skoda din 2009 tot cu 1.9 tdi dar au alte culori pe ele .....pe arcurile mele aveam 5 buline colorate una roz si 4 albe ...astea de skoda au 2 roz si 2 albe ...deci care ar fi diferenta ..sunt mai joase ...mai dure.... ??? la 2 mil amn2 ar fi bune de cumparat mai ales k masina era noua ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!