Jump to content

Cum functioneaza Climatronicul?


Valix
 Share

Postare recomandată

la modelul O2 FL nu inteleg care e faza cu butonul de ac; la o2 exista butonul econ acum l-au scos; cand dau drumul la clima pe auto se aprinde ac . daca opresc ac, ventileaza in continuare, dar e aerul mai cald parca, care e treaba? e consumul mai mic cu ac off?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil in carte iti explica cum sta treaba...Fara ac functioneaza ca un ventilator nu are compresorul de clima pornit....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciodata nu am avut rabdare sa citesc cartea ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

image002.jpgDOCUMENTATIE VOLKSWAGEN

Coduri Climatronic ( Generatia 1998 + )

am gasit pe internet un document interesant despre clima la masinile vw creat de aryes13

volkswagen.pdf

Modificat de aidv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo ma poate lamuri si pe mine pana la urma cum se cheama piesa asta pentru ca simt ca o iau razna

pozitia ei e pe capacul motorului

aeasta valvola preia din gazele nearse de la motor si le reintroduce in circuitul de alimentare cu aer a motorului

mai bine zis tubul care iese din valvola se imbina cu tubul de la filtru de aer inainte ca acesta sa vina in capul de la turbo

am gasit ulei in capul la turbo ca sa ajunga ulei acolo se poate doar daca aceasta valvola scapa ulei

am constatat ca scade rapid nivelul de ulei daca merg cu masina intre 2500 3000 ture scoate fum albastrui cea ced inseamna ca mananca ulei

e posibil ca aceasta valva sa fie blocata sau in circuit cu acesata valva mai este ceva care trebuie schimbat

pentru ca motorul se vade ca are presiune mare in el din cauza ca la baza acestei valve e murdar de ulei inbinat cu praf

post-80688-0-36464800-1321743282_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut.vin si eu cu o intrebare legata de aceste functii:cind apas functia auto am observat ca temperatura imi indica 22 grade si nu se aprind si becurile sa-mi indice daca imi baga aer la picioare,parbriz si sus,cu toate ca daca inainte de a fi oprita este setata pe HI.intrebarea mea este normal asa ceva sau se poate seta alta temperatura.sper ca m-am facut inteles.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, el pe auto e setat la 22 grade si baga aer peste tot sau pe unde vrea el. poti selecta o temperatura mai mare si el ramane tot pe AUTO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic cu aerul ca nu simt mai nimic la gurile din bord.da pot scimba caldura si ra

mane pe auto.eu credeam ca pt iarna pot seta o temp mai mare si cind dau auto sa o ia pe aiai si vara invers temp mica...........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Gabriel, te contrazic, la inlocuirea modulului de climatronic (codul celui nou este 3T0 907 044) singura modificare este schimbul unor pini si cumpararea unui conector (1Z0 858 069 BK 2AU)

http://www.briskoda....ronic-retrofit/

Intrebarea mea este daca inlocuiesc modulul climatronic cu unul cu butoanele pt incalzire scaune, ce alte piese/fire imi mai trebuie pt instalatia de incalzire scaune?

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie de 2 perne de incalzire, inca 2 cu termistor, modulul de sub scaunul pasagerului, mufa de la modul, perechea de mufe mama -tata de sub scaune, kituri de reparatii pentru fire si cam atata. Fire pentru alimentare si comanda, de 2,5 pentru alimentare si de 0.5 pentru comanda.

Daca te intereseaza, da-mi PM si iti dau codurile pieselor.

Si ala nu e conector, ci trimul de la limatronic si HU, si costa vreo 55 euro.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.Am si eu o problema la climatronic - nu mai baga aer rece cand temperatura este setata pe low si auto. De la 16 gr baga foarte putin aer rece. Am sesizat ca la pornirea climei ventilatorul de la radiator nu mai are turatia la fel de mare - ca vara trecuta de exemplu. In ce ordine ar trebui sa incep sa verific ca sa descopar problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe de la nivelul de freon din instalatie ;) :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau de la o diagnoza. Climatronicul stie sa spuna presiunea din instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am citit topicurile legate de ac de pe mai multe arii dar nu am gasit decat vag (a se citi pe aproape) ceva legat de "problema" mea care nu stiu cat e de mare/mica. Anul trecut in vara mi-a crapat sonda de presiune la ac (am gasit in compartimentul motor un cablu electric care parea sarit de la locul lui) iar cei din reprezentanta au inlocuit-o mentionand ca instalatia scapa presiune si ca trebuie sa schimb si radiatorul deoarece are scapari (pana la acel moment nu am avut vreo interventie/accident). In 2-3 zile cand am revenit pentru inlocuirea radiatorului cu unu compatibil (cel original fiind in jur de 1200 lei iar acesta ceva peste 500 lei) mi-au spus ca mai am in instalatie doar 50 g (cu toate ca inca dadea rece). Imediat dupa inlocuirea sondei a aparut in habitaclu un zgomot de miscare al freonului prin instalatie (asemanator cu cel din frigiderele vechi) atat in timpul functionarii cat si la oprire timp de cateva secunde dupa oprirea compresorului. Cei de la reprezentanta mi-au sugerat ca acel suruit ar fi tocmai din cauza ca instalatia nu este etansa. Am schimbat si radiatorul AC, mi-au spus ca instalatia e ok acum si nu mai scapa. Insa acel zgomot a ramas si se aude in continuare imediat ce este pornit AC-ul, pe toata durata functionarii precum si cateva secunde dupa oprire. Nu mi-au putut oferi explicatie de ce inca se mai aude la fel. Imi spuneau ca daca este ceva din bord dar necesita demontarea bordului etc.. Mentionez ca inainte de inlocuirea sondei nu am sesizat un astfel de zgomot si sunt sigur ca ori nu exista ori nu era atat de pronuntat. Care ar fi cauza si cum s-ar putea rezolva? Trebuie sa ma obisnuiesc cu ideea ca odata piesele inlocuite apare zgomotul asta sau ca interventia in reprezentanta a fost de mantuiala?

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

ot26> aceeasi problema am avut si eu, numai baga aer rece mai deloc. Am complectat cu freon (150 ron ma costat) si acuma merge perfect. Am avut doar 125gr in loc de 525 grame cat trebuie sa fie in instalatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu nu am climatronic , si din acesta cauza va rog sa ma ajutati cu un raspuns:

 

-am citit tot de pe aici si am inteles citeva elemente importante .

-nu inteleg problema dirijarii jetului de aer ; pe AUTO activ unde se duce ? este diferenta intre vara/iarna ? 

-de ce dirijarea jetului este o bucla automata care face parte din structura complexa AUTO ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi daca nu ai climatronic, de unde AUTO ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La climartonic in modul automat dirijarea aerului se face in functie de temperatura aerului.Vara aerul rece este dirijat prin gurile de ventilatie superioare ,iar iarna cand se doreste incalzirea habitaclului la pornirea climei pe auto prima data aerul este dirijat la parbriz pt dezaburire dupa care este dirijat la fantele de la picioare. Eu pot spune ca este gandit foarte bine si inafara de temp. nu mai e nevoie de alte setari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la picioare nu prea baga... sufla scurt sa scoata aerul umed.  baza este la grilele de ventilatie din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

imi poate spune cineva daca clapetele climatronicului raman in pozitia in care a fost oprit sau daca intai se duc catreo pozitie anume? Intreb pentru ca atunci cand imi opresc climatronicul mai aud niste zgomote prin bord si ma gandesc ca isi trece clapetel ep o poztie 0 sau ceva de genul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trec toate intr-o pozitie de repaos. Nu raman asa cum erau atunci cand ai oprit masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar si atunci cand parchezi cu spatele si trece pe recirculare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, dupa ce parchezi, ele revin in repaos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar si atunci cand parchezi cu spatele si trece pe recirculare?

 

Octavia 1 imi pare ca nu trece in recirculare cand bagi in marsarier.

 

Octavia 2 - da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!