Jump to content

Cum functioneaza Climatronicul?


Valix
 Share

Postare recomandată

Well..pai acum sunt si mai in ceata...daca aux heating este pe curent...descrierea in cartea masinii este apropiata de webasto..!

Inseamna ca sunt 2 tipuri...aux heating - rezistenta electrica si webasto - cu pornire pe carburant...?? :soothe[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Eu ... incercam sa aflu "Cum functioneaza Climatronicul", .... Ma asteptam sa aiba vreo rezistenta electrica care incalzeste aerul in momentul in care e pe AUTO, si e decuplata atunci cand apas ECON. Chiar mi-as fi dorit sa aiba asa ceva, desi nu gasesc pe nicaieri sa zica ca are. Cu toate ca am aflat ca Fabia are asa ceva.
I-auzi... da niste detalii, te rog. Multumesc.
Concret...vedeti mai jos. Aaa...si este electric.

In sfarsit am aflat ce consumator porneste pe AUTO si se decupleaza cand apas ECON, atunci cand vreau sa incalzesc in masina, iar afara sunt sub 15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Sunt nou pe acest forum si vreau sa va cer opinia in urmatoarea problema. Am o octavia 2 din 2007 trend cu motor de 1,6 benzina. In noiembrie 2008 am avut un eveniment rutier si a trebuit sa imi fie schimbata unitatea de AC (undeva in partea de jos a barii fata cred ca era amplasata). Dupa ce a fost schimbata am observat ca la temperaturi de 29 de grade pe AUTO aerul din habitaclu avea tendinta sa devina greu de respirat si cam sec desi inainte de reparatie circulam cu aceeasi temperatura setata in regim de iarna. Am crezut ca eu sunt de vina si ca m-i se pare. Insa acum ca a dat caldura am dat drumu la clima pe AUTO la 20 sau 22 grade si nimic baga doar vant. Am mers cu masina la reprezentanta(e inca in garantie) si au zis ca aveam doar foarte putin freon si au completat(pe semne ca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul ala, nu e de la ventilatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! am si eu o mare problema...mai ales iarna sau daca esti racit...cum se poate opri total intrarea aerului in habitaclu? chiar daca inchid climatronicul...tot se mai simte o "briza". multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inchizi gurile de ventilatie :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si alea de la picioare? :) Cred ca doar "recircularea" impiedica intrarea aerului de afara... cu consecintele de rigoare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e indicat sa opresti intrarea aerului de afara iarna. Cum zice rvacaru, cred ca te va deranja mai mult faptul ca nu vei vedea in fata. Mai bine lasi aerul numai spre parbriz, il dai mai cald si reduci viteza ventilatorului. Iar cand esti racit, mai bine respiri aerul curat de afara decat propriul aer plin de microbi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

iarna este mai bine AUTO fara ECON activat ?

momentan merg cu AUTO+ECON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe auto e la fel, compresorul oricum nu porneste la temperaturile de acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna este mai bine AUTO fara ECON activat ?

momentan merg cu AUTO+ECON.

De curand am aflat multumita lui Mario75 ca da mai repede caldura daca ECON este OFF pentru ca porneste PTC (Positive Temperature Coefficient) si baga mai repede caldura in masina.

ECON este pus pentru a opri compresorul cand e cald (minim 17*C daca tin bine minte) sau pentru a opri PTC cand este frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut tuturor!

Masina din semnatura este prima mea masina cu Climatronic asa ca ma intelegeti ca sunt dornic sa ii aflu toate functiile si setarile. :blink: . Am citit manualul de nenumarate ori insa tot nu am inteles exact o chestie: momentul in care intra compresorul in functiune. Se poate ca in modul AUTO (LO sau HI) sa se faca racirea habitaclului fara sa porneasca compresorul de AC? (afara sunt 16gr iar climatronicul a fost setat pe 22gr, masina a stat initial la soare si era mai cald in interior, vreo 24, sa zicem).

Eu nu am acel buton despre care se pomeneste in posturile anterioare (ECON) ci doar AC (on sau off) iar in manual scrie doar ca AC-ul functioneaza pana la +5gr (sper sa nu gresesc cifra asta). Mi se pare ciudat ca in conditiile in care afara sunt, sa zicem, 10gr climatronicul foloseste AC-ul ca sa pastreze in masina o temperatura setata de 22gr.

Daca nu am fost prea clar cu intrebarea mea...uitati si o alta varianta de intrebare:

Se poate ca AC-ul (compresorul) sa nu functioneze dar led-ul AC din consola climatronicului sa fie aprins?

Mentionez ca atunci cand aleg AUTO se aprinde si ledul AC)

Modificat de futurebreeze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca se poate sa nu functioneze compresorul iar ledul de la ac sa fie aprins pt ca dupa cum ai zis si tu nu porneste decat la temperaturi de peste 5 grade,asa ca iarna la -20 de grade nu cred ca merge compresorul nici daca apesi tu pe butonul ac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, este posibil...din pacate masina mea nu a apucat gerurile din februarie si nu prea am avut cum sa probez limita de +5gr. Ideea este ca manualul este la un moment dat destul de ambiguu, cred ca este tradus prost in romana. O alta intrebare ar fi cum stau lucrurile cu butonul de recirculare. Am un buton cu o simbolul de recirculare si acesta are doua leduri (stanga si dreapta). La a doua apasare a butonului se activeaza o optiune "Recirculare automata" care, banuiesc face sa se opreasca automat recircularea cand aerul din habitaclu se incarca la un anumit nivel. Am dedus mai mult asta ptr ca manualul spune niste aberatii (imi pare rau ca nu il am la mine ca redam exact pasajele din el) pe alocuri cand se refera la recircularea automata.

Asadar recircularea automata ce face mai exact? Am folosit-o la un drum in afara orasului insa nu s-a schimbat nimic in starea ledurilor butonului de recirculare desi am mers mai multe zeci de km.

Modificat de futurebreeze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recircularea automata dupa mintea mea inseamna ca atunci cand baga mirosuri neplacute de afara trece pe recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima intrebare: Compresorul de AC functioneaza tot timpul, daca afara sunt peste 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci AC-ul merge daca sunt indeplinite conditiile legate de cele +5gr de afara. Daca totusi eu apas pe butonul AC si se stinge ledul corespunzator, modul AUTO al climatronicului mai este"auto"? Adica incearca sa pastreze temperatura setata in functie de caldura data de lichidul de racire si temperatura exterioara (in limita posibilitatii acestui lucru)?

Cred ca a mai intrebat cineva acest lucru undeva pe thread dar raspunsul a fost ceva de legat de butonul ECON pe care eu nu il am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butonul Econ, este inversul butonului AC de la tine. La prima intrebare, raspunsul este DA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functia pentru recircularea automata se numeste AQS - Air Quality System si exact cum a spus mario, se cupleaza si se decupleaza automat in functie de mai multi factori, calitatea aerului interior, noxele de afara etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au clima, se poate monta cumva climatronic? :))

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costurile nu justifica trecerea la Clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!

Are cineva idee daca se poate monta pe O2/2008 (cu RNS), noua unitate de climatronic, cea care vine pe O2 facelift?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate fara costuri mai mari, dupa cate stiu cele noi au altfel de centrala electrica si altfel de gateway.Deci practic comunicatia este un model mai nou decat 2008... chiar daca are ea rns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca pe G5 a incercat cineva si a constata ca mai are ceva fire in plus, O sa studiez schemele electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!