Jump to content

Cum functioneaza Climatronicul?


Valix
 Share

Postare recomandată

Deci, ceva porneste! :lol:

Am incercat iar adineaori, cu motorul rece, am pornit masina, afara sunt 8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e pe auto si afara e sub 7 grade, compresorul nu porneste,dar are niste ventilatoare care se invat(consuma ceva mai mult daca nu e ECON activat, dar nu e dif mare)..de aici diferenta de turatie(~900rpm fara Econ si ~700 cu econ On)-consum cu sau fara ECON

Sper ca intelegeti ce am vrut sa zic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de aici diferenta de turatie(~900rpm fara Econ si ~700 cu econ On)-consum cu sau fara ECON

Cine vorbea despre diferente de turatie?! :) - sau, cui ai vrut sa-i raspunzi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca am incalzire auxiliara. Cum pot afla? Trebuie sa existe un buton, din cate am citit pe aici, parca in butonul central al climatronicului, jumatatea de jos. La mine nu functioneaza decat jumatatea de sus dupa ce i-am facut adaptarea :angry: In abtibildul cu coduri nu am gasit sa aiba ca optional pe ea, insa nu stiu daca nu e standard ca versiune de echipare elegance pentru Germania. Insa trebuia un buton, nu?

Cu turatia motorului, daca imi raspunsesei mie, nervoss, sa stii ca nu erau diferente sesizabile. Daca as fi accelerat pana pe la 1000 rpm, as fi avut un consum de 1,3 - 1,5 l/h, deci diferentele intre 0,4 si 0,7 l/h nu se traduceau prin diferente sesizabile de turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auxiliar heating este o optiune pentru O II si nu vine standard. :D

Aceasi nedumerire am avut-o si eu...si m-a lamurit cartea masinii. :D . Trebuie sa fie un buton in mijlocul climatronicului si cu un semn pe el. Uita-te in cartea tehnica deoarece este descris mai bine acolo. Oricum, aceasta optiune pentru OII este destul de scumpa insa destul de buna pe gerurile alea extreme. :blah: .

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si costa vreo 900 Euro, deci prin valoarea ridicata e o optiune mai rar intalnita la masinutele noastre :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cautati si dupa WEBASTO pentru incalzire suplimentara. Intr-adevar e scumpa si consuma si ceva combustibil, insa poate fi programata a.i. sa ai temperatura dorita in momentul in care urci in masina, indiferent de anotimp. Daca iarna masinile sunt inghetate si doar 1-2 din parcare au geamurile curate... alea au incalzire:)

Practic, daca pleci la 7 la servici, programezi ca pe la 60.45 sa porneasca si sa ai 21 de grade in masina indiferent de anotimp. Si se face...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand incalzirea auxiliara deoparte, poate cineva sa raspunda la nelamurirea mea initiala din postul 76 de la care s-a pornit?

Ce porneste atunci cand dau pe AUTO, si climatronicul e setat sa incalzeasca in masina, in conditiile in care turatia ventilatorului interior, ramane constanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o nelamurire...la un test cu Vag imi da o eroare referitoare la un senzor de temperatura,iar temperatura indicata de climatronic este tot timpul de 3.sau 7 grade...se poate ca asta sa fie cauza pentru care nu imi baga aer rece cand afara au fst peste 25 de grade cu toate ca am setat pe LO climatronicul

si acum in perioada asta mi se aburesc geamurile si nu le pot dezaburi deloc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in topedou baga numai aer rece ca pe mine ma congelat la cd-uri ca s-a rupt capacul ala si nu l-am schimbat inca ca el costa doar 100 bete dar manopera e mare ca trebuie scos tot topedoul ca sa il monteze.

Stie cineva cum imi dau seama daca merge compresorul de ce AC? dau pe minim LO cum zice in carte si se aeriseste si scap de praf, mirosuri, etc din instalatie dar cum stiu daca merge si compresorul de Ac? ca e frig si afara.

stie cineva unde este filtrul de polen? ca vreau sa il verific inainte de revizie.

Filtru de polen este la picoarele pasagerului sub bord

O sa vezi e tuburi in jos si in jurul lui un plastic are 2 suruburi de plastic si apoi tragi plasticul ala din jurul tuburilor si apoi o sa dai de filtrul de polen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand incalzirea auxiliara deoparte, poate cineva sa raspunda la nelamurirea mea initiala din postul 76 de la care s-a pornit?

Ce porneste atunci cand dau pe AUTO, si climatronicul e setat sa incalzeasca in masina, in conditiile in care turatia ventilatorului interior, ramane constanta?

Man o problema este ca sensul CLIMATRONIC este urmatorul: Baga aer la temeratura solicitata dar nu la o diferenta mai mare de 4 grade fata de temperatura existenta in habitaclu pina ajungi la temperatura solicitata.

Deci Climatronicul nu iti da 20 grade in masina cind tu ai intrat in ea si sunt aproximativ 40 de grade. Ci reduce treptat temperatura de la 40 la 20 in trepte pentru ca sa nu inghete camasa de pe tine ca la AC. Asta este marele avantaj sau mai bine zis de asta sa inventat climatronicul.

Dar cum vroia "Gheorghe" 17 grade in nas scoti AUTO si ECO si setezi pe LO la temperatura si bagi ventialotarele la blana si probabil o sa ai AC ca la mama lui pina la urma e camasa si sanatatea ta :icon_thumright:

Deci revenind la AUTO este functia de scadere/"crestere??" a temperaturi graduat pina la temperatura dorita. Climatronicul este gindit pentru partea de Aer RECE. Partea de incalzire are ca suport lichidul de racire deci da drumul la clapeta de trecut prin radiatorul in care sufla ventilatorul de la climatronic. In cazul in care te intereseaza daca merge instalatia de climatizare ei afla ca nu.

E firesc sa foloseasca cele 2 sisteme independente nu sa intoarca functionarea AC-ului pe post de frigider inversat pentru ca cele 2 radiatoare sunt unul in spatele celuilalt si atunci apare gheata pe unu in timp ce alalalt fierbe "90 de grade".

AUTO pe incalzire porneste ventilatorul la o treapta stabilita de temperatura interioara si de temperatura "agentului de incalzire" si o sa reduca treapta de ventilare pe masura ce diferenta dintre cele 2 scade.

A se lua in calcul ca la 90 de grade suflind cu o viteza mare intr-un radiator cu dimensiuni fixe cantitatea de caldura preluata de aer este mica datorita timpului de deplasare al aerului in jurul elementului radiant.

Exista formule in domeniul asta care te lamuresc cum au stabilit care sa fie viteza ventilatorului cind tu ai dat pe 27 de grade si afara sunt 4 grade si mototorul este rece si care sa fie cind motorul este cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ai citat pe mine dar nu mi-ai raspuns. Lasand la o parte aerul superior in care imi explici cum functioneaza functia AUTO, desi in carte scrie altceva, tu ai folosit vreodata functia AUTO, cand afara erau 40 de grade?

Unde ai vazut tu afara 40 de grade acum? Eu am intrebat:

Ce porneste atunci cand dau pe AUTO, si climatronicul e setat sa incalzeasca in masina, in conditiile in care turatia ventilatorului interior, ramane constanta?

Deci AUTO, nu regleaza, cum spui tu, turatia la care sa sufle ventilatorul, in cazul meu! Iar cu turatia, ai dat vreodata pe HI sa vezi ca nu se duce la maxim, tocmai in ideea fluxului de aer, care cu cat e mai mare cu atat mai putin primeste caldura caloriferului. Dar asta e la mintea oricui.

Bun, un singur lucru am invatat din postul tau, faptul ca nu porneste compresorul, desi stiam, pentru ca se repetase de mai multe ori inainte, Repet: Atunci ce porneste in plus, atunci cand ...

E firesc sa foloseasca cele 2 sisteme independente nu sa intoarca functionarea AC-ului pe post de frigider inversat pentru ca cele 2 radiatoare sunt unul in spatele celuilalt si atunci apare gheata pe unu in timp ce alalalt fierbe la "90 de grade".

Despre ce radiatoare vorbesti aici? Eu am trei. Aerul conditionat de apartament, nu stiu cate are, dar nu vad la ce ar incurca, pentru ca radiatorul instalatiei de racire a motorului inca nu fierbe la 90 de grade, iar cel al climatronicului nu ar mai depune gheata pe el din cauza asta, sau s-ar dezgheta in momentul in care lichidul de racire, cald, ar incepe sa circule prin radiator. In momentul ala, nu mai e nevoie de instalatia de freon sa functioneze, dupa principiul frigiderului inversat, pentru ca as avea caldura de la sistemul de racire a motorului. Logic? Si AC-ul de apartament, se mai opreste din cand in cand, si face ceva pentru dezghetarea radiatorului exterior. In cazul autoturismelor, nu ar mai fi nevoie.

Firesc, mie mi s-ar parea, sa functioneze climatronicul pe functia de incalzire, pana in momentul in care se incalzeste lichidul de racire, dupa care sa treaca automat pe incalzirea prin caloriferul instalatiei de racire a motorului. Dar, OK, am inteles, nu functioneaza asa, insa ceva porneste in plus cand e pe AUTO!

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, AUTO regleaza totul, turatia ventilatorului, proportia mixturii de aer cald/rece, pe unde sa dea mai mult (picioare, parbriz, etc). Nu ai observat ca in momentul in care esti pe AUTO si tu schimbi un singur parametru (locul pe unde sa vina aerul sau turatia ventilatorului), Led-ul AUTO se stinge? AUTO inseamna ca sistemul controleaza totul. In momentul cand tu intervi asupra unui singur parametru, sistemul continua sa functioneze, insa, ca sa zic asa, nu-si mai asuma responsabilitatea ca rezultatul va fi cel optim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este posibil ca la functia auto sa porneasca pompa de apa si electrovalva pentru circuitul de caldura via lichid de racire motor. E posibil ca pompa de apa sa nu fie electrica si atunci ramine doar ideea de a cupla electrovalva pentru circuit apa. Sau climatronicul preia el apa din circuitul de racire al motorului si il foloseste pentru conversie.

Btw in fata O2 are 2 radiatoare unul este pt apa altul este pentru AC. Din nefericire le-am schimbat de 2 ori pina acum deci lasind biza la oparte incerc sa dau o mina de ajutor.

Stii ca pe adisie ai un compresor pentru aerul introdus in camerele de ardere? Ala intra in functie de la 2000 de ture in sus.

Azi am incercat sa ma joc cu AUTO / ECO sa vad daca creste consumul instantaneu si daca se mentine. Afara 7.5 grade temperatura reglata initial 22.

Auto on Eco off 0.9

Auto on Eco on 0.8

Auto off Eco on 0.8

Auto off Eco off 0.9

Eco on si Auto orice in momentul in care ridic temperatura Auto daca era on trece pe off si creste turatia ventiatiei de la 26.5 grade.

Daca pun mina pe senzorul ambiental si il incalzesc cu degetul de la 27.5 a trecut ventilatia cu o treapta mai sus.

Daca chiar tii neaparat sa vezi ce consumator electric ... sau nu apare in momentul in care AUTO e on iti propun sa faci urmatoarea faza

Pornesti motorul scoti borna de plus de la baterie inserezi un ampermetru intre bora bateriei si fisa de + si notezi consumul apoi pui pe auto si vezi ce consum ai. Daca din nefericire nu ai diferente inseamna ca motorul are in sarcina ceva in plus care poate sa fie pompa de apa cu o instalatie ceva mai lunga si care opune rezistanta motorului. Daca ai consum mai mare de curent atunci e posibil ca un alt dispozitiv electric / electronic sa intre in sarcina fie ca e o electrovalva fie alta chestie dracu mai stie ca de asta ne-am luat O2 si nu dacie ca sa nu ne mai apucam sa o reparam in drum cind ne lasa.

Poti sa identifici consumatorul lund siguranta cu siguranta si repetind figura de mai sus cu ampermetrul sa determini pe ce siguranta ti-a crescut curentul si apoi din schema sa vezi cine e consumatorul respectiv.

Parerea mea este ca non sens ceea ce incerci tu sau doar de dragul discutiilor. Atita timp cit unii nu fac diferenta intre AC si Climatronic si se asteapta ca acesta din urma sa functioneze ca un AC normal atunci ati gresit alegerea.

Climatronic = disconfort termic minim.

Ce inseamna disconfort termic ? go google go. :) am explicat ce intelege VW prin asta cu exemplul camasi. Alti inca mai dau bani sa isi trateze sinuzitele de la AC asta e fiecare are propria lui parere si optiune.

Numai de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare...expunerile atat de ample pot fi luate in serios de catre cei mai putin cunascatori, parand niste "chestii" documentate. Cred ca tu esti cel care ar trebui sa se documenteze inainte de a scrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am si eu o intrebare vis-a-vis de functionarea climatronicului, mai exact daca e bine sa ramana deschis tot timpul, sau se poate inchide. am auzit diverse pareri cum ca daca il tii inchis ii poate afecta functionarea in timp; de asemenea am mai auzit faptul ca nu e bine sa pornesti masina cu el deschis;

deci ma poate lamuri cineva cum e cu acest climatronic,

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tie-ti plac geamurile aburite si aerul inchis? Cum stie masina sa stinga farurile cand dai la demaror asa ar face si cu ala daca ar fi nevoie. De fapt, daca ai vazut, oricum ventilatorul asteapta un pic dupa ce-ai pornit motorul si pe urma incepe sa urce in trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cel putin incercam sa aflu "Cum functioneaza Climatronicul", nu de dragul discutiilor. Ma asteptam sa aiba vreo rezistenta electrica care incalzeste aerul in momentul in care e pe AUTO, si e decuplata atunci cand apas ECON. Chiar mi-as fi dorit sa aiba asa ceva, desi nu gasesc pe nicaieri sa zica ca are. Cu toate ca am aflat ca Fabia are asa ceva.

@ expert - nu ai citit nelamurirea mea, si totusi mi-ai raspuns. Ceea ce ai scris tu, eu deja stiam, scrie si in carte. Mersi pentru intentie.

P.S. Am citit pe undeva, ca e bine sa fie ON climatronicul, la pornire, ca astfel se uzeaza mai putin ambreiajul compresorului acestuia, decat in momentul cuplarii la turatii mai mari.

Iar despre utilizare, si cel de apartament e indicat sa fie pornit si iarna cel putin o data pe saptamana, pentru a-si face ungerea.

P.S.2. La mine e ON tot timpul, folosesc butonul de recirculare cand trec pe langa camioane fumigene. Butonul de ON/OFF, desi l-am "activat" nu l-am folosit inca, decat demonstrativ. :lol:

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... vreo rezistenta electrica care incalzeste aerul in momentul in care e pe AUTO... Cu toate ca am aflat ca Fabia are asa ceva.

I-auzi... da niste detalii, te rog. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: Logica mea spune ca e ilogic sa monteze un "Auxiliary Heating" standard pe Fabie (masina ieftina de clasa mica) si optiunea respectiva sa nu existe standard pe sora mai mare. Deci ori Fabia nu are nimic extra (cel mai probabil), ori daca are ceva, atunci are si O2 :study: Si mai curios sunt despre ce buton Auto e vorba la Fabia (1) ?

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu degeaba intrebam si eu mai devreme de Aux.Heat :) . Nu am nicio O2 TDI scanata dar, am vreo 3 GV TDI si toate au Aux.Heat (adresa/modul 7D). :rolleyes: Si sa nu se confunde Aux.Heat cu Webasto...parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se zice ca la O2 Diesel este o rezistenta suplimentara (functioneaza numai cand e rece afara si motorul rece). La benzinare nu exista nimic (standard) decat posibilitatea de a comanda Webasto pentru "cativa" euro in plus :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca la diesel este vreo rezistenta suplimentara...ma "coc" de frig in diminetile astea de noiembrie pana se incalzeste cat de cat! :P

Plus ca auxiliar heating, in cartea masinii, este descrisa ca unitate separata...gen webasto...cu specificatii ca nu ai voie sa o pornesti cu frunze pe dedesubt...etc!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!