Jump to content

Cum functioneaza Climatronicul?


Valix
 Share

Postare recomandată

Atat torpedoul racit cat si cotiera racita inseamna ca ai acolo o gura de la aerul bagat de climatronic pe care poti sa o inchizi sau sa o deschizi. Asa ca daca vrei sa racesti acolo trebuie sa deschizi orificiul si sa dai drumul la AC. Teoretic ai putea inchide gurile de aerisire din habitaclu si ai avea racire doar in torpedou/cotiera. Dar, sincer, nu cred ca vei obtine rezultatul scontat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie chestia ai din topedou care opreste aerul mi-a rama in mina cand am vrut sal inchid asa ca acuma e open cum vrea muschiu lui.

Cotiera si eu am luato pt relax si nu pentru climatizare. Oricum fata de alte cotiere pe care le-am vazut este super mica si are forma aia ciudata din cauza ca frana de mana ocupa jumatate din ea. Dar stau bine cu cotul pe ea si aia conteaza.

In schimb climatronicul asta are o ciudatenie adica nu mere pe Auto si pe recirculare in acelasi timp. Eu am vazut la toyota si la renault ca merge f bine pe recirculare.

La skoda cum dai pe recirculare te trece pe manual si daca apesi din nou pe auto te scoate de pe recirculare... :(

Pe eco mereg f bine si pe recirculare.

Adica eu stiam ca aerul conditionat merge mai bine pe recirculare ca trage aerul mai rece din interior decat de afara.

:( m-am uitat si aa zice si in manual. WHY?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Atat torpedoul racit cat si cotiera racita inseamna ca ai acolo o gura de la aerul bagat de climatronic pe care poti sa o inchizi sau sa o deschizi.

<{POST_SNAPBACK}>

Cam asa ceva am inteles si eu din prezentarile vanzatorilor: ca toate aceste compartimente (torpedou si JumboBox) sunt climatizate, nu neaparat racite - adica poti sa bagi si in ele temperatura pe care ti-o fabrici inauntru. Acuma, daca stai in masina cu 27 de grade de la climatronic, ma indoiesc puternic ca in JumboBox o sa ai 16 grade sa-ti tii berea rece... Daca inchizi gaurica o sa fie mai rece, adevarat, dar nu chiar atat de rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa ceva am inteles si eu din prezentarile vanzatorilor: ca toate aceste compartimente (torpedou si JumboBox) sunt climatizate, nu neaparat racite - adica poti sa bagi si in ele temperatura pe care ti-o fabrici inauntru. Acuma, daca stai in masina cu 27 de grade de la climatronic, ma indoiesc puternic ca in JumboBox o sa ai 16 grade sa-ti tii berea rece... Daca inchizi gaurica o sa fie mai rece, adevarat, dar nu chiar atat de rece.

<{POST_SNAPBACK}>

Torpedo racit nu inseamna doar ca ai o gura de aer prin care iti baga aer de la clima (asa e, e adevarat la cotiera). Pentru torpedo exista, daca nu ma insel, un buton separat de la care se porneste sau se opreste racirea si de la care se poate regla si cat de rece sa fie aerul pe care il baga in cotiera.

In concluzie torpedo'ul este intr-adevar racit, dar cotiera (jumbobox'ul) este doar climatizata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

climatronicul nu face si cald daca motorul este rece? ca dimineata daca dau drumu la climatronic pe auto nici dupa vreo 4-5 minute nu da cald...tine cumva de incalzirea motorului?nu este ca la aerul conditionat de acasa care iti incalzeste/raceste ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este ca la aerul conditionat de acasa care iti incalzeste/raceste ?

<{POST_SNAPBACK}>

Funny.

Nu, normal ca nu e acelasi sistem...cel putin in ce priveste incalzirea.La incalzirea auto se foloseste in principal caldura lichidului de racire (care daca e rece normal ca nu va da imediat caldura).

Daca vrei sa se incalzeasca mai repede in masina, cand motorul este rece...in cazul tau cu climatronic trebuie sa apesi si butonul de recirculare a aerului...si sa dai pe un nivel de ventilatie dorit (in paralel cu temperatura dorita)

Insa, la un moment dat ti se vor aburi geamurile si va trebui sa mergi pe AUTO si pe orientarea curentului de aer pe parbriz, respectiv dezaburire luneta...

Citeste mai multe in cartea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Voua in cat timp vi se aburesc geamurile din momentul in care puneti pe recirculare? Mie mi se aburesc (atat parbrizul cat si geamurile laterale) cam intr-un minut. Nu mi se pare normal, mai ales ca la peugeot pot sa merg si o ora pe recirculare si nu mi se aburesc. Daca sunt intr-o coloana in spatele unui autobuz care scoate gaze mai ceva ca un furnal de fabrica, nu pot sa pun pe recirculare deoarece in 2 minute nu mai vad apropape nimic. M-ar interesa daca voi patiti la fel ca sa stiu daca are rost sa ma duc pe capul celor din service sau sa o accept ca "asa e la toate".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce vorbiti? Cine are torpedou racit cu buton de reglaj? Eu am si la cotiera si la torpedou doar un buton care baga sau nu baga aerul la temperatura data de clima. Are cineva mai mult de atat? Nu cred.

Torpedo racit nu inseamna doar ca ai o gura de aer prin care iti baga aer de la clima (asa e, e adevarat la cotiera). Pentru torpedo exista, daca nu ma insel, un buton separat de la care se porneste sau se opreste racirea si de la care se poate regla si cat de rece sa fie aerul pe care il baga in cotiera.

In concluzie torpedo'ul este intr-adevar racit, dar cotiera (jumbobox'ul) este doar climatizata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geamurile se aburesc mai repede pe recirculare si daca este foarte frig afara. (am mers si 5 min fara sa se abureasca dar era cald afara si am mers si 1 min si incepusera sa se abureasca)

@codz: asa e la toate ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce vorbiti? Cine are torpedou racit cu buton de reglaj? Eu am si la cotiera si la torpedou doar un buton care baga sau nu baga aerul la temperatura data de clima. Are cineva mai mult de atat? Nu cred.

mie in torpedo imi baga aer rece chiar si atunci cand in masina am setat 25 de grade de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite nici n-am verificat, dar mi se pare normal daca ii spune "torpedou refrigerat" sa intre aer rece si nu cald :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine in torpedou aer rece si in cotiera aer f cald indif de temp de afara sau gradele setate pe climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in topedou baga numai aer rece ca pe mine ma congelat la cd-uri ca s-a rupt capacul ala si nu l-am schimbat inca ca el costa doar 100 bete dar manopera e mare ca trebuie scos tot topedoul ca sa il monteze.

Stie cineva cum imi dau seama daca merge compresorul de ce AC? dau pe minim LO cum zice in carte si se aeriseste si scap de praf, mirosuri, etc din instalatie dar cum stiu daca merge si compresorul de Ac? ca e frig si afara.

stie cineva unde este filtrul de polen? ca vreau sa il verific inainte de revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Ce se face concret in service pentru a elimina "pacanelile" la rece ale clapetelor climatronicului? Se face un update de soft sau o adaptare simpla? Vreau sa stiu ce sa zic cand merg la revizie, ultima data m-au "pacalit" ca am softul la zi...dar tot mai pacane dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am testat la un drum lung in Italia pe caldura de 40 grade eficienta torpedoului climatizat si am constatat ca e foarte practic. Nu am racit bere ca e interzis sa o consumi daca esti la volan, dar am racit cu succes cutiile de Redbull si ciocolata care in masina se topeste imediat chiar si cu aerul pornit pe 22 de grade. Parca in cotiera se raceste mai putin ca in torpedou dar depinde si de pozitia capacului cotierei. Daca il ridici, nu mai este ermetica si nu se mai raceste la fel ca in torpedou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa mine, climatronicul baga aer rece indiferent de temperatura pe care o setezi. Din viteza cu care sufla mentine temperatura aproape de cea dorita. Deci in torpedou, la fel ca si in habitaclu, baga aer rece chiar daca setati temperatura pe 27 *C. Eu nu am torpedou cu racire, dar daca directionez aerul sa sulfe pe manerele de deschidere a usilor din fata, dupa cateva minute acestea la atingere sunt la fel de reci ca o bere scoasa din frigider.

Functionarea este asemanatoare cu cea a frigiderului. Baga agent de racire pana cand temperatura ajunge la cea setata de termostat, dupa care se opreste compresorul pana cand temperatura creste si termostatul porneste din nou compresorul.

Si la masina e la fel. Compresorul baga agent de racire, care este controlat de climatronic care actioneaza asupra debitului cu care este introdus inauntru pana cand se atinge temperatura dorita. Cand se apropie de aceasta temperatura debitul de aer scade, dar el este la fel de rece. Dupa ce temperatura ajunge la cea dorita nu vad ce rost mai are sa-ti sufle in freza.

Daca vrei neaparat sa-ti sufle in freza tot drumul pune temperatura pe LO si o sa-ti sufle non-stop cu debit maxim. Eu am observat ca nu se opreste compresorul decat cand apas pe ECON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mine, climatronicul baga aer rece indiferent de temperatura pe care o setezi. Din viteza cu care sufla mentine temperatura aproape de cea dorita. Deci in torpedou, la fel ca si in habitaclu, baga aer rece chiar daca setati temperatura pe 27 *C. Eu nu am torpedou cu racire, dar daca directionez aerul sa sulfe pe manerele de deschidere a usilor din fata, dupa cateva minute acestea la atingere sunt la fel de reci ca o bere scoasa din frigider.

nu cred ca climatronicu baga aer rece tot timpu,pt ca in urm exemplu,daca e iarna afara si tu setezitemperatura la 24-25 grade o sa bage aer cald automat.

Modificat de Shellshock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mod cert baga si aer cald cand e nevoie :) nu am vazut inca niciun topic "degeraturi de la climatronic! va rog help!".

exista sansa insa sa il dezumidifice, chiar daca il baga cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca climatronicu baga aer rece tot timpu,pt ca in urm exemplu,daca e iarna afara si tu setezitemperatura la 24-25 grade o sa bage aer cald automat.

Normal ca nu baga tot timpu aer rece, depinde de temperatura de afara. Eu nu am auzit pe cineva iarna sa vrea sa raceasca in masina ceva. Mai degraba sa bea un ceai cald. In postul de mai sus ma refeream la conditii de temperaturi exterioare mai mari decat in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am climatronic bizona la Octavia 2 (defapt doar bizona se mai fac acuma) si am facut urmatorul test: pe soare, pe caldura de 35 grade, am setat 18 grade la sofer si 25 de grade la pasager si am tinut mainile pe gura din st si din dreapta si am sesizat o diferenta majora de temperatura a aerului. Asta ma duce cu gandul ca pentru a realiza 2 zone diferite de temperatura, climatronicul regleaza automat nu doar intensitatea ci si temperatura aerului.

Dupa ce in masina s-a atins temp dorita (sa zicem 21 de grade) si viteza aeruluui se stabilizeaza pe treapta 3, in cazul in care cresc temp cu cateva grade pana la 23, viteza aerului nu scade pe treapta 2 sau mai jos ci ramane la 3. Asta e inca o dovada ca, climatronicul stie sa modifice automat si temp aerului.

O sa consult din nou cartea masinii unde explica functionarea climatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o intrebare, acuma ca s-a racit vremea: cum sa pun climatronicul sa nu mi se abureasca geamurile pentru ca am observat ca daca e pe ECON si am butoanele de directionare a aerului active (si cu si fara recirculare), mi se aburesc geamurile, daca nu e pe ECON si nici pe AUTO nu se aburesc decat daca activez recircularea.

trebuie sa merg cu butonul de recirculare aprins ca sa nu se abureasca?sau ce combinatie trebuie sa fac?am inteles ca daca nu e aprins ECON, merge pe AC automat, dar eu am dat azidinineata la HI,ca era frig si era stins si AUTO si ECON si a bagat caldura, au inceput sa se abureasca geamurile, am activat recircularea si s-au dezaburit imediat....

cum sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare, acuma ca s-a racit vremea: cum sa pun climatronicul sa nu mi se abureasca geamurile pentru ca am observat ca daca e pe ECON si am butoanele de directionare a aerului active (si cu si fara recirculare), mi se aburesc geamurile, daca nu e pe ECON si nici pe AUTO nu se aburesc decat daca activez recircularea.

trebuie sa merg cu butonul de recirculare aprins ca sa nu se abureasca?sau ce combinatie trebuie sa fac?am inteles ca daca nu e aprins ECON, merge pe AC automat, dar eu am dat azidinineata la HI,ca era frig si era stins si AUTO si ECON si a bagat caldura, au inceput sa se abureasca geamurile, am activat recircularea si s-au dezaburit imediat....

cum sa fac?

Vezi ca ai buton special pt dezaburire geamuri. Cand il activezi AC-ul porneste automat, in cazul in care nu era pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca am buton de dezaburire, dar ce sa fac?tot la 2-3min sa dau pe dezaburire?daca il las pe dezaburire sufla la turatie prea mare, deranjant :vaidecapulmeu: iar daca merg cu ECON pornit imi abureste, la voi nu e la fel?cum il tineti ca sa nu abureasca daca bagati caldura si afara e frig?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!