Jump to content

bataie cand schimb treptele de viteza


Wizard84
 Share

Postare recomandată

Salut baieti!

Am o problema de ceva vreme, cand schimb treptele se aude o bataie "toc-toc" de metal, dar nu mereu, se intampla mai des cand schimb mai repede si accelerez brusc imediat dupa ce s-a cuplat. Eu simt ca si cum as avea un joc fata-spate la roata sau ca si cum nu ar fi bine prinsa in suruburi. Se mai aude, dar foarte incet pe liber (<10km/h) o bataie inceata si constanta care dispare dupa ce intra in sarcina. Imi lasa impresia ca e ceva desurubat pe sub ea... Daca aveti vreo idee ce poate fi, poate ma ajutati si pe mine.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel face si la mine pe partea dreapta dar e de la tamponul de la motor. sa nu fie de la bucsa, pivot, rulment amortizor.

Modificat de arabel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial am zis ca nu poate fii vorba de bucse,pivoti,etc ca nu troncane pe drum denivelat sau in viraje. Daca ar fi vreun tampon, s-ar auzi cand misc de motor, ca pana la urma ma apuc sa hatzan motorul cu mana dar nu stiu daca sunt suficient de fortos :P

astept orice parere! multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am problema asta la viteza a doua , daca o schimb brusc se aude un zgomot trosc-trosc ca si cum ai nimeri gresit viteza ,

chestia asta o face doar atunci cand faci schimbul de viteza a1a a2a rapid sportiv.

Am observat si un joc pe liber si intre viteze , este normal ?

Modificat de Khara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tragi brusc din 1 in a 2, e oarecum "normal" sa caraie, de aceea e recomandat sa lasi 1-2 secunde intre trepte, are si cutia o varsta totusi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MariusG3, nu caraie asa cum caraie orice cutie cand cuplezi aiurea, e vorba de o bataie de fier pe fier, un troc-troc atunci cand intra in sarcina.

Speram sa mai fii avut cineva pb asta, ca si-ar fi dat seama usor de ce este vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut o problema asemanatoare la un Ford Galaxy si s-a dovedit ca era de la cuplajul cutiei cu motorul.

Modificat de Paul.Iasi
quote!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"cuplajul cutiei cu motorul" ? te referi la ambreiaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"cuplajul cutiei cu motorul" ? te referi la ambreiaj?

Da dar nu ma intreba detalii ca nu ma pricep deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie ceva simplu: sa-ti bata evacuarea in podul masinii cand schimbi treptele de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie ceva simplu: sa-ti bata evacuarea in podul masinii cand schimbi treptele de viteza.

si la mine nu mai intra in a treia decat cand vrea ea-daca o turez peste 3000 de ture intra usor dar mai jos ma cam chinui(?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mac23, dimineata pe frig se simte ca intra mai greu in viteza, iti lasa impresia ca ai "mamaliga" in loc de ulei in cutia de viteze ? Ca e posibil si de la ulei sa nu se mai roteasca alea cum trebuie inauntru cutiei.

Daca mergi cu ea mai mult timp (o ora doua), iti face la fel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da intr-adevar dimineata merge mai greu iar cand se incalzeste masina mere super fin dar treaba cu a treia o face indiferent de starea masinii si numai cateodata!mi-e sa nu fie de la ambreiaj intrucat am obs ca atreia intra mai ca lumea cand duc ambreiajul la podea(kit ambreiaj schimbat acu un an)

am in plan sapt viitoare schimbarea tuturor "consumabilelor" asa ca sper ca daca schimb uleiul sa nu mai am aceasta problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mac23... incearca urmatoarea tehnica:

se numeste dublu ambreiaj si se foloseste la cutiile fara sincroane, normal se aplica cand treci intr-o treapta inferioara (din a 4-a in a 3-a) fara sa intrii in frana de motor si sa pastrezi viteza constanta,dar incearca si cum ai tu probleme din a 2-a in a 3-a... poate merge, inca nu am incercat invers dar cine stie :icon_thumleft:

[incepi in treapta a 2-a cand ai ~2500rpm ca pana faci manevra o sa scada ceva ture]

1. calci ampreiaj complet

2. scoti pe liber

3. ridici ambreiajul pana sus (esti inca pe liber!)

4. accelerezi un pic 2000ture (esti inca pe liber si cu ambreiajul ridicat)

5. calci ambreiajul si dai a3-a, ridici ambreiajul normal.

Prin asta verifici daca ai probleme cu sincroanele.

in filmuletul de mai jos se arata un doble clutch normal(din treapta superioara in treapta inferioara, tu faci invers)

tehnica double clutch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bataia asta nu se aude si la plecarea de pe loc atunci cand vrei sa pleci mai in forta? La mine se auzea la plecarea de pe loc,am schimbat tamponul motor fata si tot asa facea, apoi am scos prima traversa de protectie dinspre motor care vine peste galeria de evacuare si face doar foarte rar si la o fortare mult mai mare, cred ca atinge in traversa din spate, mai suspectez si tampoanele neschimbate care sunt uzate daca permite torsionarea motorului pe caroserie la plecarea de pe loc, Face asa doar cu treapta 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit, dar nu stiu exact cum arata traversa asta... am o vaga idee dar nu sunt sigur ca aia e. Sa se mai incalzeasca afara si ma bag la o inspectie. Eu sper sa nu fie din cutie sau ambreiaj. Daca misc de motor cu mana nu se aude nici o bataie, cat de tare as trage de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...inca ceva, ambreiajul poate sa bata cand este actionat, cand schimb treptele? Mi-a zis un prieten ca poate sa fie un arc de la discul de ambreiaj rupt, sau placa rupta, este posibil asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!