Jump to content

Octavia II 1.4 MPI


danilo
 Share

Postare recomandată

Am vazut ca se punea problema ca daca ai 200 cp nu conduci la fel ca atunci cand ai 75.EU inainte am avut o masina exact de 75 cp si conduceam aproape la fel.Apasam la fel de tare pe acceleratie....doar ca atunci nu se intampla mare lucru cand lipeam pedala de podea :) . Oricum asta se refera la mers lejer....in trafic chiar nu conteaza absolut de loc nr. de cai ...la noi ca la niste romani adevarati ce suntem conteaza obrazniciade care nu ducem lipsa absolut deloc.

Oricum adevarul e ca octavia 1,4 75 cp e o masina care isi face treaba fara pretentii de sportivitate. Am avut si o octavia de 90 de cai 1,9 TDI si sincer nu mi se parea lenesa deloc....bine avea cuplu mai mare ca asta de care vb acum.

Salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 325
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • danilo

    21

  • xxnelu

    16

  • Diesel

    15

  • rvacaru

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

"CORNELIU 79"

e doar un test ca sa vad daca ar mai interesat cineva de motorul asta.oricum mai am 4 ani de rate asa ca.... si pretul e la NEGOCIABIL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Octavia 2 1.4 mpi are 55 sau 59 Kw? Sau la inceput erau de 55 si acum sunt de 59?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta initiala era de 55 kw, adica 75 CP. Acum, se comercializeaza o alta varianta, cu 4 supape pe cilindru, care are 59 kw, adica 80 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De ceva vreme m-a mananca in c*r sa dau G4 meu d 101 cp pt o O2 noua d 1.4 d 80 cp si poate ca voi realiza acest lucru prin prizma faptului ca am aceleasi motive sa cumpar masina.Inainte de G4 am avut o astra d 1,7 dti d 75 cp care era cu adevarat puturoasa,adica apasam pedala la fund si abia abia urca in ture si viteza,nu mai vorbim ca pe sosea ma chinuiam sa ma tin dupa un logan de 75 de cai(apropo oamenii aia cum s-or descurca??).Si cunosc persoane multumite de acest motor si ganditi-va la motoru 1.4 TSI care e acelasi motor dar are 2 turbine.Eu zic ca e o alegera buna daca esti familist si daca circuli preponderent in oras asa ca la cat mai multi km fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 tsi nu e derivat din motorul 1.4 16v, ci din 1.4fsi. E o diferenta destul de mare intre 1.4 16v si 1.4fsi. 14.tsi nu are 2 turbine. Are compersor + turbina.

Daca iei masina pt oras si deplasari scurte sunt ok 80cp. Daca nu cauti nici un fel de sportivitate la volan iar sunt ok. Atfel o sa iti para rau..

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

<Offtopic>

Daca studiem linkul http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volks...s#75-100_hp_1.4

vedem ca 1.4 16V si 1.4 FSi sunt _extrem_ de asemanatoare, chiar identice, difera doar partea de injectie (cred ca la asta te-ai referit cand ai spus ca este diferenta mare intre 16V si FSI).

1.4 TSI are aceleasi dimensiuni cu "fratii" sai, dar nu mai este de aluminiu, e "grey cast iron". Singura asemanare cu 1.4 FSI (in plus fata de 1.4 16V este injectia directa).

Si mai offtopic: In acelasi link vedem ca exista 1.8T de 240CP! wow!

</Offtopic>

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai "doar" injectia e diferenta dintre un TD de acum 15 ani si un TDI "modern" din prezent. Singura diferenta majora, si tot ce e legat, e injectia directa.

Daca asta inseamna "doar". Atunci da . 1.4 8v e "similar" cu 1.4fsi care are 16v si e un motor Common Rail cu injectie directa de benzina la presiune medie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Toata lumea si-a spus parerea ,dar cele mai putine posturi le au proprietarii de O2 1,4.Am citit foarte putine impresii ale celor care conduc zi de zi masina asta.Poate in curand vor fi mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai exista o explicatie logica: nu prea sunt multi proprietari de O 2 1.4 MPI si dintre acestia , putini au curajul sa recunoasca "gresala" facuta!! :( glumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conduc O2 1,4 de aproape un an, si am simtit rar nevoia de o putere mai mare.Asta deoarece 80% ma invartesc prin oras si pe de alta parte cand e junioru in masina merg destul de calm si prudent .Am condus si 1,6 dar consider (parerea mea de utilizator de masina si doar atat) ca diferenta de bani nu este justificata. Poate doar plecarea de pe loc e mai agila la 1,6 , insa dupa 30 km/ora nu se mai simte nici o diferenta la felul cum merge masina.Consumul cred eu ca se incadreaza in niste limite normale (min 7,5 - max 12 urban cu o medie undeva la 9, iar afara undeva peste 6).Daca sti sa folosesti cum trebuie cutia de viteze, motorul de 1,4 chiar se misca onorabil.In schimb e pretentios la benzina , merge ok doar cu OMV 100.In rest nici o problema majora (implicit nici o ''gresala''in alegere)la o medie de doar 1000 km pe luna.

:blink: De preferat ar fi sa nu mai vorbim despre masini pe care nu le-am condus doar de dragul de a scrie pe forum !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg aluzia ta(d-voastra)...dar exact ca la insuratoare,si cand iti iei o masina,trebuie sa le incerci pe toate! Si in afara de RS( dar am mers cu golf V GTI) le-am incercat! Si "mezinul familiei" nu prea m-a dat pe spate(nici la propriu si nici la figurat)! Oricum va respect parerea si alegerea,s-o stapaniti sanatos,fara incidente!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conduc O2 1,4 de aproape un an, si am simtit rar nevoia de o putere mai mare.Asta deoarece 80% ma invartesc prin oras si pe de alta parte cand e junioru in masina merg destul de calm si prudent .Am condus si 1,6 dar consider (parerea mea de utilizator de masina si doar atat) ca diferenta de bani nu este justificata. Poate doar plecarea de pe loc e mai agila la 1,6 , insa dupa 30 km/ora nu se mai simte nici o diferenta la felul cum merge masina.Consumul cred eu ca se incadreaza in niste limite normale (min 7,5 - max 12 urban cu o medie undeva la 9, iar afara undeva peste 6).Daca sti sa folosesti cum trebuie cutia de viteze, motorul de 1,4 chiar se misca onorabil.In schimb e pretentios la benzina , merge ok doar cu OMV 100.In rest nici o problema majora (implicit nici o ''gresala''in alegere)la o medie de doar 1000 km pe luna.

:angry: De preferat ar fi sa nu mai vorbim despre masini pe care nu le-am condus doar de dragul de a scrie pe forum !!!

Eu am 1.6 102 CP si sunt foarte multumit de putere. Nu am condus Octavia cu motor de 1.4. Am avut in chimb un Clio cu motor 1.4 75 CP care se misca f bine dar Clio e si o masina mai mica (usoara) decat Octavia. Pot sa mai spun ca motorul de 1.6 nu este pretentios la benzina. Eu am bagat de la OMV atat Carera de 95 cat si de 100 si nu se simte diferenta.. merge f bine cu cea de 95 (de fapt asa este trecut si la carte...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as vrea sa intru in polemica cu cineva , dar din cate stiu nu exista ,sau nu exista, 1,4 ptr drive-test. Si oricum nu vorbeam de un test de 10-15 min, ci de condus cateva zile (ptr ca una e sa o incerci o data inainte de ''nunta'' si alta e dupa ...nunta ).

Apropo de benzina , la modelul 1,4 - 2006 cred ca a fost o problema de soft ce a aparut si la golf v ; la pornire dimineata se aprindea martorul de gaze resapate.Singura solutie , si chiar dupa schimbarea softului, a fost OMV 100.Cu aceasta benzina totul a revenit la normal.In carte scrie ca se poate folosi carburant cu o cifra octanica mai mare fara restrictie.Din cate stiu 1,6 nu a avut asemenea probleme.

Referitor la comparatia cu clio, inainte de skoda am avut cielo 1,5 , si nu exista termen de comparatie in ceea ce priveste demarajul si nici viteza de cruaziera, cielo fiind net inferioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor

Sunt pentru prima oara pe acest forum si m-am inscris din dorinta de a afla cate ceva despre SO2. Am citit cu mare atentie cam tot ceea ce s-a scris la sectiunea 1,4 MPI.

Cu siguranta ati vazut reclama cu Skoda O2 Trend cu motor de 1,4 80CP - cea de 14.000. Banuiesc ca nu s-a ingramadit nimeni sa isi cumpere o astfel de masina si chiar daca a facut-o probabil ca inca nu i-a fost livrata. Totusi, avand in vedere ca desi topicul face referire la motorizarea 1,4 (fie de 75CP, fie de 80CP), informatiile pertinente despre modul in care se comporta acest motor sunt sublime ...dar lipsesc (aproape) cu desavarsire. Cred ca unul sau doi forumisti au exprimat experiente directe de condus astfel de motorizare, restul au fost pur si simplu presupuneri sau trimiteri catre alte motorizari (si avantajele minunate ale acestora)

Ca sa nu lungesc vorba, poate cineva (care are sau a condus un motor 1,4 80CP) sa faca o sinteza de plusuri si minusuri ale unei astfel de motorizari pe caroseria de SO2?

Si o alta intrebare, la nivelul de dotari pe care il prezinta SO2 Trend cum vi se pare acest pret de 14.000 ?

Deocamdata atat

Va multumesc anticipat

Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ultima intrebare - legata de pret/dotari - cred ca este OK raportul; mai ales daca facem comparatie cu modele similare de acum 1 an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vladiopa: Nu prea sunt pareri deoarece sunt doar 4 membri VWF posesori de Octavia II 1.4 (75 / 80 CP).

Pentru a-ti face o parere clara despre cum merge masina, incearca sa faci un drive-test la unul din dealerii din orasul tau (apropo, nu ai profilul complet).

Am informatia ca Aviamotors are o astfel de masina la drive-test. Poate ajung la un drive-test ca sa mai pun si eu o parere aici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reclama cu O2/1,4 la 13900E este destul de agresiva si de aceea am citit tot topicul pentru a afla pareri despre cum se poate comporta masina. Vad ca cei care au luat aceasta motorizare merg preponderent in oras. Daca in oras face fata motorizarea nu stiu de ce a fost aleasa o caroserie asa de voluminoasa pentru astfel de trafic. Tot o data nu vad de ce se justifica cumpararea unei masini noi in conditiile in care mergi doar 10-15 mii de km pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor

Ca sa nu lungesc vorba, poate cineva (care are sau a condus un motor 1,4 80CP) sa faca o sinteza de plusuri si minusuri ale unei astfel de motorizari pe caroseria de SO2?

Si o alta intrebare, la nivelul de dotari pe care il prezinta SO2 Trend cum vi se pare acest pret de 14.000 ?

Deocamdata atat.

Va multumesc anticipat,Vlad

Parerea mea aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=23475

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Tot o data nu vad de ce se justifica cumpararea unei masini noi in conditiile in care mergi doar 10-15 mii de km pe an.

:frigbaitata: Asta n-am inteles-o ! Ar trebui pentru 15.000 km pe an sa mergem cu bicicleta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Pentru O2 de 1,4 -In afara satisfactiei de a mirosii a plastic nou, daca se considera ca masina se vinde dupa 3 ani ce putem avea:

Pentru 30-45 k km parcursi

- masina iese din garantie dupa trei ani chiar daca a mers maxim 45 k km;

- pretul la o revanzare este apriximativ 50% din DDP-ul masinii noi = pierdere de 7000 E;

- cheltuieli cu intretinerea in service autorizate care de cele mai multe ori sunt triple fata de unul obisnuit, pentru 45 k km se cheltuie minim 600 E;

- asigurari: RCA~100 E/an=300E; CASCO~1000E/an=3000E;

- impozit ~ 100 E/an=300E

- cheltuieli cu benzina ~ 4000E;

- ......etc

Fara a mai lua in calcul si cumulul dobanzilor in cazul unul credit rezulta ca se cheltuie ~ 15000 E pentru 45000 km > ~ 1,2 ron/km (care este si la Taxi)

Daca iei o masina veche de la 3 la 5 ani si mergi 45 k km, cu o clasa superioara

- cu 14000 E poti lua un A4 1,9TDI / 130 CP din 2003, 2004 la care dupa 2 ani pierzi max. 2000E

- cheltuieli cu intretinerea - schimbat distributie + consumabile + ulei = 600-700 E;

- CASCO nu este obligatoriu

- RCA+impozit asemanatoare;

- cheltuieli cu motorina ~ 3000 E

...o sa rezulte cheltuieli de aproximativ 6000 E pentru 45000 km.

Acesta a fost si este rationamentul meu de familist lefegiu, care nu am vrut sa ingrasi bancarii si dealerii auto.

Eu tot cam 12-15 mii pe an merg 90% prin oras. Bora am ales-o pentru ca mi-a placut intotdeauna forma ei si am luat-o pe benzina pentru ca am avut diesel inainte si stiu cum este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe, si daca A4 ala cu 100mii km are o "buba" si pica ceva... costurile alea unde sunt trecute? Dupa 45mii km, masina aia are 150mii km. Mai face ea 12mii eur? De ce e obligatoriu casco la O2 1.4 si nu e la A4 1.9 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SAlex: Vad ca trebuie sa continuam off-topicul :emthup:

Ai pus multe date eronate:

1. Deprecierea data de tine nu este cea reala.

2. CASCO, RCA si impozit sunt mai mici la 1.4 decat la 1.9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...parerea mea e ca astfel de comparatii nu-si au rostul! masina noua e masina noua!

(la 10-15.000 km/an se face o revizie mare si lata pe an,la una sh pot sa fie "n",cu n = 1......................

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!