Jump to content

Octavia II 1.4 MPI


danilo
 Share

Postare recomandată

AND -nici nu exista termen de comparatie intre viteza 1 la ce le doua masini.La munca conduc un logan de 1.4 si e mult mai puturos.Vei regreta daca iti iei clasic doar pentru un motor mai puternic.Dupa cum spunea si si Corneliu sunt ffff importante dotarile in plus pe care le-ai avea la ambiente.Multa bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 325
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • danilo

    21

  • xxnelu

    16

  • Diesel

    15

  • rvacaru

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Revin si imi mentin parerea ca o depasire pe valea Oltului si nu numai cu motorul de 1.4 de la Octi 2 devine sport extrem! Nu conteaza cat ai in suta ci conteaza cat de repede sau in ce distanta poti depasi un TIR care circula cu 90 Km/h iar tu ai clima pornita 3 persoane in masina si bagaje. Parerea mea este ca pe valea Oltului in conditiile de mai sus este practic imposibil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inchizi iute clima, si arunci ceva bagaje jos (ca la baloane)... si scapi de momentu greu...daca situatia e critica, arunci si balast uman :)

de la inceputul threadului am sustinut ideea de masina nesigura... mai bine un 1.6 mpi classic..

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord ca e submotorizata 1.4.

Dar daca TIR-ul merge cu 90km/h si soferul Octaviei merge "la consum" si nu se grabeste...eu zic ca are o masina frumoasa si buna... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75cai nu sunt multzi... nici putini. Insa nu are legatura cu greutatea mashinii. Pt a misca mai multa masa trebuie cuplu mai mare. Nu stiu ce cuplu are 1.4mpi insa clar nu e mai mic decat la logan sau la solentza. (nu mai vb aici de 1310 pe care toti probabil le-am condus si cu care depaseam si tiruri...). Mashina e cu 200km max mai grea ca un logan si are cuplu ceva mai mare, banuiesc, iar logan se vinde in prostie si in romania si in afara. Alte exemple ar fi fabia sau polo cu motoare mult mai mici.. care totusi pot depasi tiruri. Cat despre stricat motorul la 100k km cat e "turat" cred ca a fost gluma. Un diesel se "tzine" in plaja 3000-3500rpm. Asta din 4500Rpm in general max, sau recomandabil max. Adica cam 80% din turatia maxima e "safe". De ce nu ar fi atunci 4500rpm din 6000rpm safe? Nu e cam tot 80%? Probabil energia cinetica la 3500RPM in motorul 1.9sdi e mult mai mare decat cea de la 4500rpm la 1.4mpi... deci in cel mai rau caz ala crapa mai repede. Daca ai bani de masina cu f multi CP si Nm e f bine sa cumperi. Te va ajuta si vei conduce mai relaxat, deci mai sigur. Insa la fel de mult te ajuta xenone, vederi in infrarosu, esp, navigatie, sensori de parcare, scaune confortabile and so on. Cati dintre voi le aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are 126Nm la 3300 rot/min Octavia 1.4 mpi.

Sa fim seriosi, nici nu se compara securitatea oferita de un far cu xenon si un scaun cu masaj cu securitatea data de un motor rezonabil. Poate doar sa te ajute xenonu sa vezi din timp ca nu ai sanse sa depasesti...

Discutia se poate muta si la 1.6 mpi pe noul passat.

E absurd sa iti cumperi o masina mare cu motor subdimensionat, doar de dragul de a avea masina mare. O fabia 1.4 75 CP zboara efectiv fata de Octavia 1.4 mpi si consuma mai putin, etc. E mai "fireasca". De fapt piata spune clar: O2 1.4 MPI e o aparitie episodica pe sosele, care tinde spre null. E si firesc. Trebuie sa ai motivatii extreme sa te chinui cu un motor de ala pe o masina ca O2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam despre faptul ca o mashina de 1200kg si 75cai ( cu 125Nm la 3300rpm cum zici tu) nu ar fi "safe" pe shosele. Despre faptul ca "zboara" tico sau logan de 1.6 pe langa el.. poate nu il intereseaza.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si normal ca nu e safe daca nu "zboara". Eu am sugerat ca cine nu are bani de O2 1.6 mpi mai bine isi ia Fabie 1.4 16V. Asta era ideea. Si se misca mult mai usor si mai sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pentru o masina a carei sarcina normala (+ doi pasageri cu bagaje) este de aproape 1400 kg motorul de 75 CP este prea mic. Pentru Fabia si Polo este ok, chiar si aici uneori se simte o mica dorinta de mai mult (de exemplu cand este incarcata cu 4 pasageri si bagaje).

Posesorul o sa ajunga sa se injure singur mai devreme sau mai tarziu (bineinteles, daca nu este adeptul principiului "incet dar sigur"). Uneori fiecare CP in plus are rostul lui.

Chestia cu decuplarea AC cand urci o panta am vazut-o cu ochii mei dar pe alt tip de masina. Si se simtea, culmea!

Sa-ti iei o masina superaccesorizata facand rabat la puterea motorului este o chestie cel putin interesanta.

Mai bine renunta la una alta de la capitolul confort si pune-ti un motor mai serios sau "suna un prieten" cu bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot citesc aici (si nu numai) ca o masina care are prea putini CP/tona (sau prea multe kg/CP cum vreti voi) este o masina nesigura pentru ca ti-ar pune viata in pericol in depasiri.

Eu nu va inteleg oameni buni. Ganditi-va ca aici este vorba de 75 CP / 1,4 tone = 54CP/tona. Asa ca chestie poate parea putin (eu am cam 90 CP/tona) insa nu inteleg de ce ar face masina nesigura.

Nu poti sa faci in siguranta depasirea? Nu o fa! Mai rabzi pana la o viitoare ocazie. Cum reusesc oamenii sa conduca camioane de exemplu??! Acolo CP/tona sunt cam 15-20-25 nici vorba de 54 decat daca e doar capul de tractor singur (caz in care poate sari lejer de 100CP/tona).

Iar daca e vorba sa circule cu masina in Bucuresti cam 95-99% din timp atunci mergea chiar un motor 1.0 MPI (cel de 50CP) ca oricum mai niciodata nu folosesti mai mult de 50CP in Bucuresti (exclus liniute si alte chestii d'astea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andREI - problema are mai multe fete (fetze) daca respectivul nu cunoaste masina, si nu stie ca de fapt nu are reprize, si ca depasirile trebuie facute luuuung, imi pune si mie in pericol viata, ca s-ar putea sa vin eu din fata, pe banda aialalta. NU e vorba numai de CP/tona, e vorba si de cutia de viteze, e vorba de dinamica generala a masinii. Incet dar sigur merge un american cu un Corvette de 5 litri, ca asa a fost el educat, sa faca cruising la 140 la ora :P glumesc...

Exista pur si simplu motoare potrivite si motoare nepotrivite pt o masina; unele supra necesar, dar si unele chinuite. Sa nu uitam ca cei 75 CP ii dezvolta undeva unde acul turometrului nu prea sta. Cuplul e extrem de mic. Zorro a spus si el subtil, ca are 75 CP pe un Polo destul de greutz si el, si ca ar mai fi loc cand masina e incarcata. Iar daca esti solo si iti iei O2 1.4 mpi, mai bine de banii aia cauti ceva mai pt "solo". Octavia e o familiala prin definitie, deci media de cumparatori nu o constituie cei care merg singuri. Va invit sa va ganditi la un deal (sa-i zicem Dealul Negru, si chiar si alti frati mai mici ai astuia) pe care sa il traversati zilnic, facand naveta. Cu O2 si 126 Nm devine o lupta pe viata si pe moarte. Si daca nu tinem discutia doar in Ro, atunci cei care ati fost pe afara, ganditi-va ca aveti ceva balast in masina si mergeti cu 130 (croaziera in DE) si vine un deal de 5-10 km... de ala lung, de nu mai razbesti sa retrogradezi ca sa nu te ia TIR-urile din spate :-)

Va contraziceti puternic: pe threadu asta spuneti ca pt Bucuresti e ok o masina 1.0 MPI, dar pe alt thread va bucurati ca aveti cuplu ca fara demaraj in Bucuresti e jale :P Ma cam "confuzez" aci :P

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi posturile astea (ultimele) vor sfarsi iremediabil intr-un alt topic voi raspunde totusi.

NU e vorba numai de CP/tona, e vorba si de cutia de viteze

evident ca conteaza mult si CUM e folosita cutia. Daca esti in a5-a la 80 km/h si te apuci sa faci depasire fara sa schimbi treapta nu vei reusi cred ca niciodata (decat daca franeaza/sta ala de il depasesti). Am presupus ca stie omu sa foloseasca cutia si de aceea am privit problema exclusiv dpdv cp/tona.

Sa nu uitam ca cei 75 CP ii dezvolta undeva unde acul turometrului nu prea sta.

...........

Cu O2 si 126 Nm devine o lupta pe viata si pe moarte.

Ba il faci sa stea (acul turometrului) - se regleaza din pedala de acceleratie in principiu.

Asta cu mersul pe dealu negru iar nu inteleg. Merg acolo camioane Roman cu vreo 10CP/tona si tot merg - nu prea repede la deal dar merg. Ei cum pot?

Si daca nu tinem discutia doar in Ro, atunci cei care ati fost pe afara, ganditi-va ca aveti ceva balast in masina si mergeti cu 130 (croaziera in DE) si vine un deal de 5-10 km... de ala lung, de nu mai razbesti sa retrogradezi ca sa nu te ia TIR-urile din spate :-)

Cum sa te ia autotrenurile din spate? Te bushesc? Nu te pot depasi prin stanga? Nu te bushesc ei stai linistit. Nu au nevoie de probleme, constatari la politie, intarzieri etc.

Va contraziceti puternic: pe threadu asta spuneti ca pt Bucuresti e ok o masina 1.0 MPI, dar pe alt thread va bucurati ca aveti cuplu ca fara demaraj in Bucuresti e jale ;) Ma cam "confuzez" aci ;)

EU zic ca e ok 1.0 MPI pentru Bucuresti cine zice ca nu merge fara mult cuplu in Bucuresti nu sunt eu. Nu stiu cine zice dar nu eu. Nu inteleg la ce ti-ar trebui mult cuplu/putere in Buc. unde mai mult stai in aglomeratii bagi a 1-a, mergi un pic, eventual bagi a 2-a si apoi deja opresti la loc. Poate noaptea e mai bine dar nici acolo nu vad necesitatea asta. E mai degraba o chestiune de placere/comfort nu de necesitate reala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu te bazezi pe faptul ca cine ia O2 1.4 MPI e un om rabdator. Perfect! Si daca nu e??

Pai practic aici e cheia problemei discutiei noastre. Iti iei ce ti se potriveste si atunci e bine. Iti iei ce nu se potriveste pentru tine => Vei avea probleme de tot felul.

@Danilo: Tie ti se potriveste 02 cu 1.4 MPI? DA/NU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cit se poate de sincer va raspund ca mi se potriveste.Nu neg ca mi-ar fi placut sa am mai multi cai dar asta e.Totul e k masina merge super si nu vad de ce mi-as face probleme.Si pe deasupra nu sunt eu mare vitezist de fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. all. sunt fericitul/nefericitul posesor al unei Octavia2 1,6Mpi; masina mi se pare cam puturoasa; as dori sa pot discuta (eventual o intalnire) cu un alt posesor de O2 1,6 Mpi.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva pe acest forum se spunea ca daca iti iei masina VAG iti iei TDI. Cred ca sunt de acord. Modele pe benzina MPI mi se par un pic depasite (nu spun ca n-ar fi motoare bune). 1.4 MPI este o gluma pe O2, iar din punctul meu de vedere nici 1.6 MPI nu mai este o solutie. Sa ne uitam un pic la concurenta si sa vedem ca majoritatea motoarelor pe benzina sunt 16v. Iar despre FSI exista multe discutii contradictorii. Daca n-am dreptate spune-ti-mi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da vechea dacie, cum mergeau oamenii si inca mai merg cate 5 si cu portbagaj plin si cu remorca. problema e simpla. nu depasesti daca nu ai nevoie. in oras e suficient. ce cu dacia veche nu se descurca lumea si acum? ( cred ca raportul e cam acelasi ca la O2 1.4 referitor la cp/tona). in plus nu cred ca mai puneau motorul asta in optiuni daca nu stiau ce fac cei de la skoda. ca e probabil cam puturos asta nu neg dar daca are omul nevoie de masina mare ce sa faca. sa nu isi ia pt ca e motorul mic?

si daca nu ma insel pe golf poti comanda si 2.0 sdi care are tot 75 cp. de motorul asta ce sa mai zicem?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 SDI are mai mult cuplu care conteaza mai ales cand esti incarcat. Insa e tot pe acolo. Bun argument.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunteti off-topici d-lor...! :P :P

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da vechea dacie, cum mergeau oamenii si inca mai merg cate 5 si cu portbagaj plin si cu remorca.

Sa nu uitam ca acea veche Dacie costa 2500 Euro! Acei oameni care mergeau/merg cu ele, merg de nevoie nu de placere. Si eu am avut Dacie berlina. Am cumparat-o ca nu aveam bani sa-mi cumpar alta atunci!

Dar cand dai 13000-14000 Euro pe o masina nu vrei sa vezi ca merge ca "vechea dacie". Asa ca, nu se poate face comparatie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, dar topicul acesta se numeste "octavia 2 1.4 mpi"

Prefer sa ma abtin de la a face off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic:

Benzina inseamna 1.4 16V 75 CP (submotorizare), 1.6 MPI 102 CP (acelasi de acum 9 ani - e vechiul SR din 1997), FSI-urile de 115 CP si 150 CP sunt tehnologii noi dar nu neparat mai bune (singurul castig este renuntarea la motorul de 2 l 115CP), intrucat 2.0 FSI are performante mai slabe decat 1.8T si consum sensibil egal.

Motorul 1.4 de 75 cp are 16v? Nu cred. Cred ca are doar 8. E ciudat ca un motor de 1.4 16v sa aiba doar 75cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 75 Cp are 16v, fiind identic cu cel de pe Golf5.

De remarcat ca mai exista un motor 1.4 16v de 100CP care echipeaza Skoda Fabia, insa nu si Octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a mea de exemplu... Si alte coduri de motoare: AHW, AKQ, APE, AXP, BCA

Toate au 1.4 16V 75 CP

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!