Jump to content

Octavia II 1.4 MPI


danilo
 Share

Postare recomandată

curea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 325
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • danilo

    21

  • xxnelu

    16

  • Diesel

    15

  • rvacaru

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

misu_alpinistu

Salut.

Am o Octavia Tour 1.4 80cp care nu mi se pare deloc lenesa. Poate ar fi de facut o observatie la depasirile mai risky din afara orasului, dar in cazul asta schimb intr-o viteza inferioara si iese bine. In rest, consum mic(cca 9 in oras, fara sa conduc prea agresiv, si cam 6 afara), confortabila si avand spatiu suficient pt o fam. de 3 persoane. Deci pana acum ma declar multumit. Sa vedem la revizii si ce o mai urma.

greetings

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am vazut tot felul de comentarii rautacioase la adresa Octaviei cu motorizarea 1.4 mpi.Urmeaza sa ajunga in familie una bucata masina de mai sus.Eu consider ca e o alternativa demna de luat in seama,m-am uitat mult pe datele tehnice si am observat ca o octavia 1.4 mpi 80 cp se descurca teoretic probabil si practic mai bine decat o fabia 1.2 70 cp.Oricum nu toti avem posibilitatea (nu vrem sa ingropam toti banii intr-o masina)sa ne cumparam RS,Gti sau mai stiu eu ce.E o masina onesta ce ofera raportul pret/calitate exceptional pentru o masina noua mai putin celor ce au valente sportive implicit si sustinere financiara.Am cautat foarte mult o masina noua si la banii astia/optiuni de bun simt nu se gaseste o masina asemenatoare.Trebuie luat in considerare ca Octavia e o masina adresata familistilor si ofera cel mai bun (mult) spatiu din clasa ei (grupul VAG). Pentru oras e ideala, intradevar la drum lung se cere o motorizare un pic mai fasneata dar pentru 10 minute-30 min in plus mai ales pe drumurile din Romania ... si la ce pericole ne expunem dupa ce trecem de 100 km/h ...pentru cei ce nu ma cred sa se uite putin la testele de coleziune .

Modificat de ccc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am fost placut surprins de 1.4 MPI la un drum Timisoara - Budapesta si retur. La intoarcere, pe autostrada, pentru ca ma plictiseam am calcat-o la 140 km/h si cam depaseam lumea pe acolo, deci stateam pe banda 2. Cand venea unul mai tare acceleram la 150 - 160 km/h si apoi intram pe banda 1 daca era cazul. Surpriza placuta a fost comportamentul la 140 - 150 km/h cand masina parca a prins viata. Adica de la 140 la 150 km/h urca cu placere si fara efort.

M-am mai uitat pe graficele de cuplu si putere si vad ca pe la turatiile astea sunt maximele. Poate asta e explicatia. O sa mai incerc si la urmatoarea excursie la Budapesta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la prins viata dupa 140...eu am 1.6 MPi si la fel mi s-a parut de fiecare data cand o mai calcam pe autostrada...de la 120->140 merge cum merge, dar de la 140-160 urca mult mai bine decat de la 120-140...foarte ciudat, spun asta pentru ca la mine cuplul maxim e undeva la 4000 RPM, roatie care o am cand sunt in viteza 5 pe la 135 KM/h,

Oricum e placut ca e asa:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat motorul 1.4 16v 80cp cat si cel de 1.6 8v atinge momentul de cuplu maxim intre 3500 si 4000 de rotatii pe minut.

Atasez si o diagrama pentru O2 care cred ca este folositoare.

post-87676-0-17364900-1311840866_thumb.j

Modificat de razraz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil comportamentul se axplica prin faptul ca de la 140 KM/h pana la 160km/h esti in scadere de cuplu dar in crestere de putere care e maxim la 5500 RPM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Revin cu impresii despre O2 -1.4 mpi 80cp,am un golf 5 14.-75cp benizinar.Octavia scoate cel mai mic consum ma refer la 1.4i ,este etajata altfel cutia sau softul diferit.Minusul il are la plecarea de pe loc.In rest e ok si aici ma refer la raportul strict pret/calitate nu la altceva.Intradevar din motoarele aspirate cel mai bun si rezistent este 1.6-le dar consuma.Oricum din cate am vazut a cam disparul aspiratele de 1.4 si 1.6 din ofera auto vag si aici ma refer la masinile noi gen Leon,Octavia,Golf.Se pare ca a fost inlocuit cu 1.2 tsi-85cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am un prieten care a gasit o Octavia din 2009 cu acest motor la un pret bun... cred eu... de la primul proprietar, a fost luata de noua din Romania, 51000 de km, 7500 de euro. Dat fiind faptul ca si eu am un motor de 1.4 75 CP pe o caroserie de 1160 kg eu nu vad ca fiind un capat de lume. Cel putin eu nu ma plang ca e slab. Da, e mai mic si tre sa fi un pic mai atent in depasiri. In rest... eu cred ca sunt doar discutii. Oricum aceasta Octavia pe care o vrea prietenul meu va merge mai mult in Bucuresti, iar pentru oras un motor mai mic nu e neaparat o problema. Dar vroiam sa va intreb ceva de consum... nimeni nu a spus mare lucru. Cam cat consuma in oras si cam cat consuma la 100-120 km/h? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

~ 9-10 urban, ~ 6 afara...consumul urban este foarte greu de determinat..aici intra prea multi factori..poate fi 9 sau 13-14...dar in medie, in conditii normale de trafic, mers regulamentar, schimbat intre 2700-2900rpm, folosit frana de motor etc etc cam 9-10. In bucuresti asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ieri am avut ocazia sa merg cu o Octavia Tour 2011, 1.4 MPI de 80 CP.

Surpriza placuta a venit pe autostrada la nivelul de zgomot mic la 130 km/h. Zgomotul redus era de la faptul ca la 130km/h aveam 3600 ture. Ceea ce face sa fie liniste in masina.

Acuma frustrarea mea a venit de la faptul ca masina mea personala e o Octavia II Facelift de 1.4 MPI 80CP si face scandal mai mare decat Tour-ul. Asta pentru ca la 130km/h faceliftul are 4200 ture adica motorul cam urla. M-as fi asteptat sa fie practic aceeasi masina doar cu o (usor) alta forma. Se pare ca nu e asa.

Reversul medaliei a venit cand am depasit un camion si, obisnuit fiind de la Faceliftul meu, la 90km/h am dat viteza a 4-a si ma asteptam sa accelerez (cat de cat) repede, dar Tour-ul era mai lenes. Nu urcase turatia indeajuns ca sa prinda putere.

In afara de asta, ca diferenta am mai vazut ca volanul se roteste mai usor la Tour, iar turatia de ralanti de la Tour e de circa 680 ture, nu 800 cum e la facelift.

 

Una peste alta a fost o surpriza sa vad ca doua masini care arata la fel pe hartie se comporta atat de diferit. Prin specificatiile tehnice nu se spune nimica de etajarea cutiei de viteze ca fiind diferita de la Tour la Facelift pe (practic) acelasi motor 1.4 MPI 80 CP.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat ce zici la O2 cu turatia..am condus destule 1.4 si toate aveau 3600-3700 rpm la 130. O2 Fl se comporta ca un motor in 3 pistoane la viteza aia...tour-ul nu are 1.4 75 cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar curios, cand zici de directie ca e mai usoara, ambele masini la care te referi au acelasi tip de jante? Adik sunt amandoua cu jante de aliaj sau amandoua cu jante de tabla? jantele au aceeasi dimensiune pe ambele masini?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jantele ca jantele..dar si dimensiunea cauciucurilor conteaza ! ambele au aceleasi dimensiuni atat janta cat si cauciuc ? 

Cu directia nu ar trebui sa fie invers? O2 nu are servo electric si tour hidraulic?  :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dimensiunea cauciucurilor ar trebui sa fie la fel daca jantele sunt la fel. 195 65 15, 205 55 16, 225 45 17.  Nu vad de ce cineva ar pune alte dimensiuni decat cele recomandate pe Octavia 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pf..de ce ? te mira ce ii duce mintea pe unii...multi pun cauciucuri mai mari / late ca sa arate "cool" , sa fie mai "stabila"...altii pun mai mici ca sunt mai ieftine, sa trag mai bine, sa consume mai putin...nu te puna cu mintea prostului niciodata ca o are odihnita si s-ar putea sa te faca :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat ce zici la O2 cu turatia..am condus destule 1.4 si toate aveau 3600-3700 rpm la 130. O2 Fl se comporta ca un motor in 3 pistoane la viteza aia...tour-ul nu are 1.4 75 cp?

 

In 2011 Tour-ul clasic (octavia 1) a iesit din fabricatie.  Locul si denumirea de Tour a fost preluat pentru scurta vreme de Octavia 2 (modelul pre FL).

Deci ambele aveau motorul de 1.4 MPI, 80 cp.

Nu mai retin exact, dar totusi am impresia ca aveau acelasi grup motor-propulsor... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tour-ul 2011 de care zic este Tour-ul nou, adica fosta Octavia 2 (pre-facelift). Si are jante de tabla ca si Faceliftul meu si aceleasi dimensiuni de pneuri.

 

@bgd_b92: Octavia mea Facelift are 80 CP si se situeaza la 4200 rpm la 130 km pe ora. Asta pare sa ajute la "sprinteneala" in depasiri. Dar nu ajuta deloc la viteza de croaziera de autostrada, unde 3600 rpm e de mii de ori mai placut la ureche si nervi.

 

Altcineva care are O2 Facelift 1.4 MPI ne poate spune ce turatie are la 130 km/h? Doara n-oi fi singurul cu cutia de viteze diferita de O2 (pre-facelift).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da-mi o serie de sasiu sa vad ce cutie de viteze ai. Pe urma facem comparatie cu alta Octavi FL de 1.4 MPI si ne dam seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pf..de ce ? te mira ce ii duce mintea pe unii...multi pun cauciucuri mai mari / late ca sa arate "cool" , sa fie mai "stabila"...altii pun mai mici ca sunt mai ieftine, sa trag mai bine, sa consume mai putin...nu te puna cu mintea prostului niciodata ca o are odihnita si s-ar putea sa te faca :))

asta asa e, doar ca prostii respectivi fac asta pe masini mai 'sportive' sa zicem... as spune ca multi fac din necunostinta de cauza (ceva de genul 195 65 15 imi trebuie dar las ca merge si 195 60 15 ca n`are nimic). Dar uite ca a raspuns omul si zice ca ambele erau jante de tabla cu aceleasi dimensiuni la cauciucuri, din alta parte vine 'problema'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MPI = acronim pentru MultiPointInjection (injectie multipunct); la un motor in patru cilindrii asta inseamna de obicei 16 supape (valve).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si .... legatura cu topicul care este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Cine stie cati CP se pot obtine in plus la un tunig? merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1.4 MPI... ?  vise taica, vise...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!