Jump to content

"Spalat" motor pe dinauntru


Muffi
 Share

Postare recomandată

Si foarte bine zici.

Eu am folosit Mobil pana acum 5W40, insa de ceva vreme pt 505.01, Mobil produce doar 5W30. Si cum nu vreau 5W30, voi schimba marca uleiului. Asa ca m-am tot interesat pe la multi mecanici si multi oameni care au legatura cu service-uri, si toti au fost circumspecti legat de acest subiect. Motoarelor care sunt in regula, le poate face mai mult rau decat bine.

Pe camasa se formeaza in timp, de la temperaturile inalte, o pelicula care pe langa ulei sta intre camasa si segmenti. Aceasta pelicula este distrusa prin aceste tamente, si pe langa faptul ca se pierde acea protectie suplimentara, exista posibilitatea ca o anumita cantitate de ulei sa ramana in motor. Problema nu este cu detergentii din acele tratamente, care ar ramane in ulei, implicit in motor inca 10-15 K km, ci cu particule care vor rataci libere prin ulei. Aceste particule/impuritati/etc, cum vreti sa le numiti au efect abraziv.

Nu am auzit la nici un cunoscut de-ai mei cum ca ar fi facut spuma, la trecerea de la un ulei la altul. Bineinteles vorbim de uleiuri sintetice, care sa respecte aceeasi norma.

Eu fac schimbul in WE, si nu voi spala motorul. Daca patesc ceva in urmatoarele mii de Km, promit sa revin cu alt post.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut asa: mobil 5w40, castrol txt 5w40, mobil 5w30, castrol txt 5w40. Astea sunt schimburi facute unu dupa celalalt, la vreo 10-12000 km. Nu se observa absolut nimic, inafara de faptul ca mobilu, in ambele cazuri (5w30 si 5w40) il papa mai bine masina. Toate schimburile le-am facut la service-uri autorizate, nimeni nu mi-a spus ca s-ar putea sa am probleme. Atata mi s-a explicat ca 5w30 are ceva in plus in el pentru motoarele cu dpf dar nu afecteaza cu nimic restul motoarelor fara dpf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
Trutan Darius

Sa inteleg ca nu se recomanda un ''engine flush'' nici la schimburi de ulei cu alte specificati( de la mobil 5w30 la liquid moly 5w40)? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Uleiurile au evoluat in compozitii mai bune pentru aceeasi vascozitate prin urmare nu mai este necesara folosirea o solutiei de curatat. Chiar in compozitia uleiului sunt detergenti care actioneaza in prima perioada de utilizare a noului ulei.

Eu am folosit acea solutie la golf 2 si 4 fara rezultate notabile in functionare deoarece efectuez schimbul de ulei la un interval mai scurt decat normal (6000 de km la golf 2 si 10 000 de km la golf 4).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

F bun flush contine zzdp pt protectia motor in timpul spalarii si tine mizeria dizolvata  in suspensie 

 

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am folosit exact acest produs.

nu pot spune ca am observat diferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

cineva a facut in felul urmator...1L ulei Ieftin + 2 L Motorina apoi a lasat motorul 2-3 min max , apoi a mai repetat inca o data si apoi uleiul propriuzis, pot sa spun ca motorul sa curatat excelent doar ca nu stiu cat de sanatos poate fi, adica motorina curata doar ca din cate stiu eu exista un strat format ca o camasa pe pistoane si etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

la 100k ...200 k ..etc se poate face curatarea motorului intr un mod ceva mai corect, fara acesti detergenti, dar costa ceva mai scump insa poate ...ptr unii...merita. Mai scump ptr ca e nevoie de 3 bidoane de ulei din acelasi tip care va ramane in motor si 2 filtre noi de ulei. 

1. se scurge uleiul folosit . se inlatura filtrul de ulei al vechi .

2. se adauga un bidon ulei + filtru nou . se merge 20 km cu masina cat mai sportiv. 

3. se scoate uleiul adaugat inainte  + filtrul si se toarna cel de-al doilea bidon , prin gaura filtrului ( nu pe la buson ) .

4. se lasa 2...3 ore masina pe plan drept fara a o porni dupa care se da drumu si la acest ulei ( spalarea finala, prin care ar trebui sa se elimine ultimele resturi majore de mizerii ) 

5. se trece la adaugarea celui de al treilea bidon de ulei si a filtrului, care vor ramane in motor pe mai departe + restul filtrelor. 

am  cunostinte care au facut asta , rezultatele fiind excelente - sunetul motorului , trepidatii mult reduse , consum mai mic etc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!