Jump to content

"Spalat" motor pe dinauntru


Muffi
 Share

Postare recomandată

Mergand sa cumpar ulei pt schimb, vanzatorul, auzind ca ma mut de la o marca de ulei la alta (Aral -> Castrol) mi-a recomandat sa cumpar si o solutie ce se adauga in ulei (in cel vechi) si dupa 3 minute de functionare in relanti, poti scurge linistit uleiul vechi. A zis ca ar fi un soi de detergent ce ajuta la curatarea interioara a motorului.

Am cautat prin topicurile legate de uleiuri, dar nu am gasit nicaieri referiri la asa ceva.

A incercat careva asa ceva? Aveti vreo parere pro sau contra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita! Nu poti scoate tot uleiul la schimb si apoi vei merge 10-15k Km cu ceva solutie de curatat in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai individul a zis ca se subtiaza uleiul. De aia n-ar trebui sa functioneze mai mult de 3 minute.

Si in cazul asta, ar curge mai tot, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu vreau sa ma schimb de la un ulei la altul. Un prieten destul de avizat, mi-a recomandat cu "caldura" un astfel de detergent interior. Chiar un sef de service de Skoda din alta localitate (adica nu Bucuresti) mi-a recomandat la fel. Cu conditia sa las sa se scurga bine de tot uleiul cu aditiv-detergent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost la schimbul de ulei si nu au putut sa desfaca capacul de la elementul filtrant fara o cheie speciala si dupa 3 ore de cand a fost deschis surubul de la baie nu a mai curs nici macar o picatura de ulei si cred ca asta ramane cea mai buna solutie.

Modificat de tzucul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit 2 produse: MotorClean de la LiquiMoly si Engine FastFlush de la BlueCoral

Ma tenteaza mai mult LiquiMoly

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa lasi deschise si o saptamina busonul de la baie si capacul de la filtru de ulei, ca tot cu scoti tot uleiul. In toate cazurile ramine in motor minim 0.4l ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce e de facut atunci?

Si unde se "ascunde" uleiul nastrusnic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Printr-o multime de puncte de energie potentiala minima situate mai sus decit baia de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama lui de ulei.....

si cum au autorizatie de vanzare pentru astfel de produse in vest inclusiv SUA? (Ma refer la detergentii de ulei gen Motor Flush)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

@muffi: am folosit LiquiMoly la schimbul de ulei si se lasa 10 minute motorul la relanti, nu 3. Scria pe flacon chestia asta. Intr-adevar cica e bine sa-l folosesti mai ales cand treci de la o marca la alta. Si am observat in uleiul vechi ca au iesit cateva impuritati, adica in timp ce curgea uleiul lin am observat “mizeria”. Deci cred ca e bun.

Dar am o mare nedumerire. Domnu’ Ender, e pe bune chestia cu 0,4 l ulei raman in motor oricum? :) Si aici cu logica mea care spune ca 0,4 l ulei care ar fi in motor + noul ulei care intra 3,8 l (zice mecanicu – in carte 4 evident) ar rezulta peste 4 l de ulei si care clar ar dauna. Deci ceva nu se leaga aici!! Si inainte de a schimba uleiul am mai lasat masina pornita vreo 10-15 min o parte din timp si ceva turata ca sa se incalzeasca cat mai bine sa se scurga bine uleiul.

Nici mie nu-mi place ideea de a ramane si cu ceva solutie de curatat in motor!! :P

Si hai sa zicem ca ramane ceva ulei, dar din 4 l zic sa ramana 100-200 ml, 400 mi se pare mult prea mult. Ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa lasi deschise si o saptamina busonul de la baie si capacul de la filtru de ulei, ca tot cu scoti tot uleiul. In toate cazurile ramine in motor minim 0.4l ulei.

<{POST_SNAPBACK}>

nici eu nu cred ca se scurge tot uleiu. argument: am facut schimbu+filtre (primu in .ro), s-au pus 4l si era la nivelul max. s-a pornit/oprit motor pt. umplere filtru, s-a completat cu 300ml, s-a verificat nivel si :D , PESTE NIVEL MAX.!

si acum on-topic. inainte de schimb am pus detergent motor flush 2+2, tinut motor 5 min. la relanti, golit baie, la recomandare ING. AUTO. argument: ulei diesel contine mult soot, deci merita, chiar la fiecare schimb (opinie ing.).

la o sapt. de la operatie nu pot sa concluzionez despre vreun efect al operatiei, pozitiv sau negativ, dar nu cred ca voi repeta manevra la fiecare schimb, poate din 2 in 2.

PS. am decis sa pun flush motor cu gandu ca poate ajunge ceva si pe la turbina, ca aveam limp mode (Positive Deviation). din pacate nu cred ca s-a intamplat vreo curatare pe la vane/actuator, am avut inca un limp acu 2 zile.

Modificat de laVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turbina curata lagarul, altceva nu stiu ce ar putea face.

Sigur nu iese tot uleiul, dar si mie mi se parce cam mult 400 ml. Dar avand in vedere ca eu am SDI, poate la mine e ceva mai mica aceasta cantitate ce ramane in motor.

@la VW nu cred ca e necesar chiar la fiecare schimb acest motor flush. Eu as merge la 30-40.000, pentru ca uleiurile de acum nu sunt proaste, sunt chiar f bune. Si au de toate in ele, inclusiv acesti agenti de curatare. Dar la schimbarea marcii de ulei cred ca este necesar, pentru ca uleiurile sintetice au o alta compozitie chimica, de la producator la producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, Ender are 100% dreptate. Facut vineri operatia: pus LiquiMoly, tinut 10 minute la relanti, dat drumul la ulei, lasat 30 minute, zgaltait masina (scos inca 10 picaturi) pus filtru nou, pus ulei nou si, surpriza: au mai intrat doar 3,5 litri pana la maxim pe joja!!!

M-a apucat strechea, dar n-am mai avut ce face. Asa ca acu circul cu ceva ulei vechi si "sampon" inauntru.

Motorul se aude bine, dar nu sunt impacat.

Cert e ca nu o mai fac si a doua oara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai bine dar cum facem cu scurgerea asta a uleiului remanent.. Care e solutia problemei... are solutie problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca solutia ar fi sa pui o pompa de aer pe gura de umplere cu ulei si sa creezi presiune in circuitul de ungere (cu busonul de golire scos)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei cred ca mai ramane in pompa de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turbina curata lagarul, altceva nu stiu ce ar putea face.

Sigur nu iese tot uleiul, dar si mie mi se parce cam mult 400 ml. Dar avand in vedere ca eu am SDI, poate la mine e ceva mai mica aceasta cantitate ce ramane in motor.

@la VW nu cred ca e necesar chiar la fiecare schimb acest motor flush. Eu as merge la 30-40.000, pentru ca uleiurile de acum nu sunt proaste, sunt chiar f bune. Si au de toate in ele, inclusiv acesti agenti de curatare...

<{POST_SNAPBACK}>

asa e @horgarban, m-am gandit doar la ungerea turbinei, ca pe vane/actuator nu avea cum (ar fi fost bine).

si inca odata asa e, uleiurili au detergenti in ele by default deci @Muffi, stai linistit ..., eventual un schimb mai rapid (la 7500) nu poate sa faca decat bine.

eu cred ca este luat in calcul de firmele producatoare ca nu se poate scurge complet lichidu de curatare, de aceea consider ca nu tre facuta operatie la fiecare schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Oameni buni , la uleiurile noi nu este nevoie de motor flush sau alte chestii similare , deja motoarele sunt f performante si uleiurile la fel , se recomanda spalarea pe interior la 100k sau 200k dar doar daca este necesar , adica pur si simplu va uitati pe la busonul de umplere si vedeti daca e murdarie multa sau nu , eu personal va recomand sa nu utilizati astfel de produse , nu scrie in nici o carte tehnica aceasta recomandare de a spala motorul la interior......daca totusi faceti acest lucru va recomand ca dupa spalarea motorului sa cumparati cu incredere cel mai prost ulei de calitate ( cat se poate spune calitate) si sa lasati sa functioneze cateva minute motorul , dupa care goliti si schimbati filtrul bineinteles , uleiul nu se scurge NICIODATA in totalitate din motor si este posibil sa ramana si 100 de ml si juma' de litru de ulei , depinde de la un motor la altul .... eu insa va zic sa folositi ulei de calitate si e suficient....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La masina mea cea veche ( 405 diesel ) mecanicul punea MotorFlush la fiecare schimb si in plus ca sa se scurga uleiul bine dupa ce nu mai curgea nimic din baie pornea motorul cateva secunde pana se aprindea becul de la ulei.

Acest MotorFlush nu dauneaza deloc motorului daca este folosit dupa specificatii, dar in contextul actual cand masinile si uleiurile au devenit foarte performante nu se justifica folosirea lui decat la schimbarea tipului de ulei si din 3 in 3 schimburi.

Calitatea cea mai mare a sa este ca dezlipeste acele depuneri de mizerie si alte prostii de prin locurile greu accesibile unde presiunea de ulei este mica si sunt favorizate astfel de depuneri, si in plus subtiaza uleiul ajutand la o eliminare cat mai buna din motor chiar cu motorul rece. La unele solutii de genul acesta chiar scrie pe instructiuni ca se pun in motorul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

foarte bun topicul..daca a-ti putea da cateva solutii sau produse pentru spalat motorul ca sunt sigur ca multi ar dorii sa stie mai mult despre asta..

aditivi sau .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 zi , o saptamana , dar a auzit cineva de schimb ulei la service uri autorizate ? :icon_cool:

au o pompa vacuum, sau ceva de genu asta, si scot tot uleiul din motor , cel putin asa zic ei :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am facute foarte multe schimburi de ulei pana acum,si toate cu documentatia necesara pentru masura de ulei ce intra in fiecare autovehicul.nu are cum sa ramana 0.4l de ulei in motor.un aditiv de curatare a motorului este f.bun,este recomandat si lasand busonul de la baie dechis si capacu de la filtru bineintele cu filtru scos,fa balans masini si va curge tot uleiul.nu este recomandat schimbarea uleiului prin absortie!rezultatele deosebite se castiga prin schimbarea clasica a uleiului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de fiecare data schimb uleiul prin absortie , nu vad ce rezultate mai "deosebite " se pot obtine prin schimbarea lui clasica Uleiurile din generatia mai noua nu lasa mizerie in motor cel putin cele sintetice , unii dintre voi sunteti obisnuiti cu uleiurile minerale folosite pentru Dacie care intradevar lasau mizerie in motor, asa ca se poate extrage linistit uleiul prin absortie si nici nu risti sa distrugi filetul de la baia de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu zic ca este recomandat sa folositi motor flush numai daca schimati tipul de ulei : sa zicem ca masina are 200k si ceva uzura la motor (consum ulei) mecanicul va recomanda in loc de 5w40 (ulei sintetic) un ulei 10w40 (ulei semisintetic) ... sa nu faca ceva spuma .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!