Jump to content

Filtru motorina


eu
 Share

Postare recomandată

Azi dimineata nu mi-a pornit masina. Am observat ca furtunul transparent care iese din filtru de motorina este gol, iar pe jos, langa roata dreapta fata, este o mica pata de motorina. Cursese pt. ca s-a rupt :tomato: capacelul din partea de jos a filtrului. Deci oricat as fi incercat sa pornesc masina, degeaba, fara motorina nu merge. Am schimbat capacelul. L-am luat de la un filtru vechi. Dar degeaba, trebuie sa amorsez filtru. Si nu stiu cum. Pot sa dau la cheie pana porneste? Nu omor bateria? Sau se strica altceva?

As duce-o la un service, dar masina e pe trotuar si nu o pot scoate de acolo decat cu motorul pornit.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ia niste motorina intr-o sticla si toarna in filtru ( scoti supapa aia de plastic in care intra 2 furtune ... are o siguranta de metal )... poti da si la demaror dar evident omori bateria...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ultima schimbare de filtre, domnii din servis au executat operatiunea de turnare motorina cu sticla in filtru inainte sa il monteze pe masina. Presupun ca asta ar trebui sa faci si tu. Nu stiu daca e suficient sa dai la demaror, poate te lasa bateria inainte sa ajunga motorina sa umple filtrul :tomato: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie: daca dai la demaror fara sa fie motorina pe circuit uzezi accelerat pompa de motorina, care se lubrifica cu motorina ce o tranziteaza... (am retinut acest "cliseu" dintr-un alt topic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tlc graieste adevar! Umple filtru pana la maxim si da-i o cheie, trebuie sa o ia. Daca nu merge, mai pompeaza si tu cu mana furtunasele care intra in el, poate mai agiti spiritele si la a doua cheie merge. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta simpla: pune contact si asteapta 2-3 secunde, iei contact, si repeti operatia de aprox 7-8 ori iar apoi poti sa-i dai la automat. Asta e ceea ce fac aproape toti mecanicii, pt ca pompa se auto-amorseaza in felul acesta. Operatia e utila si in cazul ca, Doamne fereste, cineva ramane fara combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexander gresesti.. nu este pompa electrica la tdi ( cel putin la alh )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greseala mea....nu m-am uitat ce motor are....:tomato:

La AJM stiu sigur ca merge pt ca am experimentat-o deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie: daca dai la demaror fara sa fie motorina pe circuit uzezi accelerat pompa de motorina, care se lubrifica cu motorina ce o tranziteaza... (am retinut acest "cliseu" dintr-un alt topic).

<{POST_SNAPBACK}>

Hai ca te dau in judecata pentru plagiat !! :tomato:

@eu (fac monolog?? :D ) : nu da la demaror fara sa umpli filtrul cu motorina ochi. Cum ? Scoti siguranta de la valva cu 2 furtunase in ea, o tragi in sus si ai o gaura. Acum bagi in gaura motorina pana se umple. Pui totul la loc AVAND grija sa nu ai neetanseitati si abia apoi dai la demaror. Presto!

BTW: Cum s-a bulit capacelul? De obicei astea crapa cand se face drenarea daca sunt mai proaste (capacelele)

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca te dau in judecata pentru plagiat !!  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Iertare sefu', iti recunosc pe deplin "paternitatea" asupra respectivului cliseu! :tomato:

Ia zi, daca iti dau un abonament pe viata pe orice stadion vrei, un trening si 300 de bulioane (de bani nu spui nimic), renunti la acuzatii? :P

(sorry pt. OT)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor pt. sfaturi. Voi incerca sa o "rezolv" cand ajung acasa.

Oare imi da cineva la vreo benzinarie un litru de motorina? Ca stiu ca nu prea au voie.

@andREI: habar nu am ce s-a intamplat cu acel capacel. S-a rupt filetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dau (patit din experientza cu "pana prostului"). Iei o sticla de apa minerala de acasa (n-au bidonase la peco) si cu un "te rog frumos"+o bere (la sfarsit), ai un litru de motorina pus direct in sticla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io m-am dus cu tupeu si n-a zis nimeni nimic. Asta la OMV...

Vezi ca gaura aia e cam stramta si iti va trebui ceva sa poti baga pe acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat-o. Am umplut filtrul cu motorina, dar tot a trebuit sa dau de cateva ori la demaror si facea masina de se uita lumea ca la urs.

Dar acum mi se pare ca a crescut consumul aratat de computerul de bord. Parca nici demarajul nu mai e ca inainte. Mi se pare mie sau oare s-a dereglat ceva? Nu stiu, nu ma pricep. Pompa, avansul. Habar nu am. Se poate sa se fi intamplat ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ai niste bule de aer pe tur, ar trebui sa mergi cu ea mai turat casa se duca bulele respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Mi s-a intamplat si mie aseara. Si trebuia sa imi duc prietena la autobuz :D

Multzam Voinea in primul rand, ca el mi-a spus direct care e problema, si ma bucur ca am gasit problema asta detaliata pe forum.

Mie mi-a pornit fara probleme dupa ce am facut operatiunea asta. Inca o chestie adaugata la know-how B)

Noodles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar trebui adaugat la aceasta metoda urmatoarea atentie:

Daca turnati motorina in filtru, lasati sa se decanteze altfel exista riscul unor complicatii la injectie care va da dupa aia multa durere de cap.

Una e sa filtreze pompa si filtru de motorina, si alta e a torni direct in filtru motorina nefiltrata.

Nu sunt lucruri stiute din scolile mele, ci invatate de la profesionisti in preparat motoare.

Numai bine.

Modificat de mrSeymour
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau mai simplu. Cuplezi furtunele, desfaci furtunul care duce spre pompa de injectie si-l sugrumi, apoi montezi altul pe filtru, preferabil transparent, si tragi la gurita pana vine motorina si se umple filtrul, apoi cuplezi imediat furtunul care se duce la pompa. Rezultat, gust si miros de motorina in gura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V-am mai expus cum e cu gustul de motorina, iar partea cu decantatu mi se pare eronat. Pe unde se introduce motorina in filtru este zona "nefiltrata" din filtru. Daca bagi si un mic jeg el va fi oprit de filtru. Apa in schimb daca exista ar trece insa nu cred ca umplii filtrul cu apa. Ii bagi motorina, nu?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau mai simplu. Cuplezi furtunele, desfaci furtunul care duce spre pompa de injectie si-l sugrumi, apoi montezi altul pe filtru, preferabil transparent, si tragi la gurita pana vine motorina si se umple filtrul, apoi cuplezi imediat furtunul care se duce la pompa. Rezultat, gust si miros de motorina in gura.

<{POST_SNAPBACK}>

Asa a facut mecanicul care mi-a schimbat mie filtrul acum 3 zile.

A pornit din prima fara nici un fel de ezitare... :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut !

Azi mi-am schimbat filtru de motorina. Mecanicul l-a scos pe cel vechi, l-a pus pe cel nou a turnat motorina in filtru, a pornit masina din prima. Am mai stat prin service vreo 15-20 minute din care cel putin 10 cu motorul pornit dupa care am plecat. La cinci minute dupa ce am plecat motorul s-a oprit. Cauza, cum avea sa-si dea cu parerea mecanicul cu pricina, fiind lipsa motorinei. Dupa ce mi-a a turnat din nou motorina in filtru si "a aerisit injectoarele" (termen folosit de el nu stiu cat e de corect) am reusit sa pornesc masina.

Problema este ca aruncand o privire la furtunul transparent ce pleaca din filtru de motorina spre motor se observa ca exista si aer nu numai motorina prin el (la inceput cam 50% acum mai putin ).

Este normal? Ma ajuta procedurile descrise mai sus sa scap de aerul de acolo in cazul in care nu este normala aparitia lui ?

Care este procedura corecta de schimbare a filtrului ???

Multam !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura pe care a aplicat-o acest mecanic este o varianta des folosita de mecanicii fara scule. Ei toarna motorina in filtru, dar ce motorina toarna ?, cat de curata este ?, o parte intra inaintea elementului filtrant o parte dupa, deci motorina ce merge spre pompa deja are o cantitate nefiltrata si daca intra ceva mizerii om te-ai facut.

Corect se foloseste o pompa de vacuum manuala cu care se absoarbe motorina prin filtru , pompa se conecteaza la conducta de iesire din pompa de injectie si se absoarbe pana cand nu mai apar bule de aer pe conducta, altfel este mare riscul de a distruge pompa. Cunosc cateva cazuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura pe care a aplicat-o acest mecanic este o varianta des folosita de mecanicii fara scule. Ei toarna motorina in filtru, dar ce motorina toarna ?, cat de curata este ?, o parte intra inaintea elementului filtrant o parte dupa, deci motorina ce merge spre pompa deja are o cantitate nefiltrata si daca intra ceva mizerii om te-ai facut.

  Corect se foloseste o pompa de vacuum manuala cu care se absoarbe motorina prin filtru , pompa se conecteaza la conducta de iesire din pompa de injectie si se absoarbe pana cand nu mai apar bule de aer pe conducta, altfel este mare riscul de a distruge pompa. Cunosc cateva cazuri!

<{POST_SNAPBACK}>

Bulele de aer dispar in timp ? sau trebuie facuta vreo manevra ceva :scratch: ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva mici mentiuni:

1. Motorina cu care umpli filtrul de motorina se duce in zona INAINTE filtrarii deci nu e nevoie sa fie filtrata sau, ma rog, nu e o problema din cauza acestui lucru.

Am desfacut atatea filtre capsulate si se vede clar unde duce stutul de T. De fapt eu fac autopsie la toate filtrele mele de motorina.

2. Aerul a aparut cel mai probabil INAINTE de filtrul pentru ca atunci cand a scos furtunul de tur care intra in filtru (nu cel care iese) motorina s-a dus mult inapoi spre rezervor, locul fiind ocupat de aer evident.

3. Am incercat si eu metoda cu pompa de vacuum dar mi s-a parut cam greutz.. nici van damme nu sunt dar parca prea greu mergea la mana.

Eu am schimbat filtrele de motorina numai prin metoda umplerii filtrului si nu am avut nici o problema. Stiam ca ramane aer dar de aceea nu am lasat masina la ralanti. Avand motorul cald (e bine sa fie cald!) am turat masina la 1500 si am tinut-o acolo vreo 10 secunde dupa schimb apoi am turat-o la 4000 si am tinut-o acolo vreo 15 secunde. S-a dus tot aerul si a fost perfect. Am zis ca e bine sa fie motorul cald pentru ca turarea la 4000 rpm sa fie cu totul ok. Fiind si la punctul mort sarcina pentru motor este slaba si nu exista "riscuri de uzura".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bulele de aer dispar in timp ? sau trebuie facuta vreo manevra ceva  :scratch: ???

Daca a strans bine colierele si nu exista neetanseitati vor disparea. Tureaz-o (calda!) de mai multe ori la punctul mort. Sau daca poti merge undeva unde e legala viteza 70-80 km/h (macar sa nu existe pericole mecanice pentru nimeni) si in a 2-a sa o calci la fund pana in zona rosie. Va suge motorina mult si va elimina aerul.

Daca persista problema cu bulele de aer atunci ai o neetanseitate undeva. Sau mergi cu prea putina motorina in rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!