Jump to content

Zgomot metalic si enervant


GeoB
 Share

Postare recomandată

Salutari.

Cred ca este singura mica problema, inervanta care o mai am la masina :)

Din toamna anului 2008 mi se aude o bataie metalica undeva in stanga-spate, cum te uiti la motor. Cam pe linie cu vasul de antigel, dar in spatele motorului, undeva mai jos.

Motorul toarce super bine, aproape silentios cu capota inchisa, dar tot deranjul il face acel zgomot care incearca sa se auda peste zgomotul silentios al motorului. Sa zic asa, cam 5-6 batai pe secunda, cand e la relanti. Cand accelerez, sau deja merg cu masina nu se mai aude deloc. Numai la relantiu :( Incearca sa se auda mai tare, se mai pierde sunetul usor, iar la fel de tare... :icon_thumright:

Am intrebat mecanicul meu si mi-a zis ca de la culbutori. Azi am intrebat un alt mecanic mai vechi si tot la fel mi-a zis. Totodata asta m-a intrebat ce ulei i-am pus. I-am zis ca Mobil1 - 5W-30 - Full Syntetic - Long Life Services (Norma 50300).

Mi-a zis ca nu e o problema asa de grava cu zgomotul asta :icon_cool: Dar totusi e inervant pentru mine. Stiu ca nu facea asa cand am luat-o.

Sincer nu stiu ce ulei avea cand am cumparat-o, dar din asta am pus cand am schimbat distributia acum 8500 km.

Se desfac greu astia? Se repara, sau trebuie schimbati ? Habar'nam va intreb, la materia asta nu ma pricep deloc. Am vrut sa ma duc la reprezentanta, dar mi-e frica, ca ma rup aia de bani :blink:

Nu am aparatul la mine, ca va faceam o poza la motor, sa va arat cam pe unde se aude acel zgomot... dar o sa revin cu una cat de curand.

Erori pe VAG-COM nu am, consum mic 4-5 %, numai asta ma streseaza... :frigbaitata:

Modificat de WNS
editare titlu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu cumva e vorba de canistra de carbon activ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca ai culbutori? Si nu 2 axe cu came pe supape?Ca parca ai 16valve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu sunt as la materia asta dar culbutori sau alte componente metalice implicate in miscarea motorului nu bat doar de 5-6 ori pe secunda si numai la ralanti.

Zi-le mecanicilor sa-si schimbe intai ei culbutorii daca se plictisesc.

Vezi sa nu fie canistra de carbon, cum s-a mai zis uite pe aici ceva.

LE:...a pus last link pana am gasit eu ...si vezi ca e enervant :icon_thumright:; inervant nu exista ca adjectiv, ci doar ca verb "a inerva"

Modificat de catalin_u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu motor se aude ca un diesel pana se incalzeste.asta de la ce ar putea sa fie?dupa ce se incalzeste se aude frumos motorul

Modificat de Birba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@last nu e de la canistra de carbon activ. Stiu si eu cum tzacane aia. E sunet electronic, ceva in genul quartzului de la bricheta. Totodata stiu si zgomotul scos de doua bile de rulment. Nu e ca ala.

E putin mai gros, ca si cum ar lovi unul din pistoane in peretele de la camera de ardere.

@catalin_u, da tata imi cer scuze daca te-a deranjat cuvantul ala, dar sunt prea obosit ca sa mai scriu si corect. Nu stiu de ce am eu impresia, dar esti cam obraznic si nu te vad mult timp pe aici. Auzi "Zi-le mecanicilor sa-si schimbe intai ei culbutorii daca se plictisesc." Lasa-ne cu textele tale.

Deci e mai gros sunetul. Mi-am sunat mecanicul si i-am zis tot ce ati zis voi pe aici, si nu e nici una din variantele voastre. S-ar putea sa fie o alta piesa care are legatura cu uleiul. Mi-a zis, dar uite ca am uitat. Si se vede numai daca urcam masina pe rampa. Cica e foarte greu de scos si cam asta e problema la motoarele astea :icon_thumright:

Pe weekend ajung la el sa rezolv problema asta. V-am zis, numai la relantiu face asa, in rest daca nu s-ar auzi si zgomotul ala, motorul e foarte silentios. Chiar imi place cum toarce.

Cineva a pus o poza cu motorul si o sageata rosie spre canistra de carbon activ. Eu am pus sagetile verzi cam pe unde se aude zgomotul. Undeva in spatele motorului, mai jos.

qqpmva.png

Va multumesc pentru reply.

Stima :D

Modificat de GeoB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geob,stiu ce vorbesti,acelasi sunet la acelasi tip de motor il am si eu,si exact aceleasi simptome,cu mentiunea ca am 10k km cu uleiul din ea

Cati km are masina?

daca rezolvi ceva,sa nu uiti sa postezi si pt mine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca ai culbutori? Si nu 2 axe cu came pe supape?Ca parca ai 16valve.

Uite ca a fost o intrebare de culbutori.

La 16 valve camele axei nu actioneaza nici un culbutor, ci tija supapei.

Revenind, esti convins ca bat culbutorii in sine? Mecanicii tai au zis ca bat culbutorii.. Schimba-i atunci... (daca am fost obraznic vad de Craciun daca vine sau nu Mosu')

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@copanu, daca e vreme frumoasa maine, ma duc la mecanic sa ne apucam de treaba. Deja am discutat cu el problema asta.

Nu zice nimeni ca poate sa fie si altceva. Nu e problema, aflam :icon_thumright: Are 137.000 km, dar nu am luat-o asa cu tacanitul ala metalic gros.... Nu stiu cum sa ma exprim.

Se pare ca nu sunt singurul care are aceeasi problema. Deja am mai primit un PM, cu aceeasi problema de la o alta persoana care nu a postat in acest topic.

In concluzie nu e de la canistra de carbon activ. Chiar imi place cum tzacane aia :Driver: Si nici alt sunet asemanator ciocnirii a doua bile de rulment.

@catalin_u vezi sa nu fie prea tarziu sa mai prinzi Craciunul pe aici :) Asta e treaba moderatorilor, nu a mea.

Modificat de GeoB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce e aia canistra de carbon activ si ce rol are, ca si eu am acolo un sunet ciudat care parca nu era(langa cutia de la lichidul de servo)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In doua vorbe canistra de carbon activ se ocupa cu filtrarea gazelor de evaporatie din rezervor si cu recircularea acestora in circuitul de alimentare toate acestea converg catre scaderea emisiilor poluante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect @docalucian :scratch: Nu are nici o treaba aia cu troncanitul masinii mele si a celorlati care au aceeasi problema si nu ii dam de cap :Driver:

Hmm... Cu alte cuvinte, am fost la mecanic cu ea si am parcat-o jumatate pe trotuar. Nu am avut timp de ea, pe vineri ramane sa o desfacem ;)

Problema e alta ca nu se mai auzea cand era inclinata. S-a auzit putin la inceput 1-2 minute dupa care se auzea numai motorul cum toarce silentios. Am coborat cu masina de pe trotuar si iar se auzea. Cei drept nu face tare, dar daca stai pe langa ea cateva secunde se aude iar. E inervant. Am ascultat si pe partea dreapta, cam pe unde e clapeta de acceleratie si parca si pe acolo se aude. In poza de mai sus este o sageata neagra, se aude sub carcasa aia de plastic de deasupra, unde e filtrul de polen...

Aggrrr... mai sunt 3 zile pana vineri. Abia astept sa vad ce dracu troncane pe acolo :banghead:

Modificat de GeoB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema mea :(

Nu se mai aude troncanit in spate pe la motor, pe unde v-am zis eu mai sus :D

Concluzia:

De 2 zile am schimbat bujiile si am pus cu 4 electrozi. BOSCH la 20 RON/bucata.

Pe ea au fost bujii cu 2 electrozi, cei drept cam invechite.

Acum seara, am stat pe langa ea cam 10 minute sa vad ce se mai aude. Bine ca nu am mai mers cu masina de 3 ore in urma.

Motorul fiind destul de rece. Motorul e pornit, la relanti, nu e turata ca atunci cand o pornesti dimineata de sta aproape 1 minut pana revine la normal si am stat aproape 10 minute sa vad daca se mai aude ceva. Nimic. Mi-am sunat mecanicul si mi-a zis ca bujiile au rol foarte important in functionarea motorului. Nu-mi vine sa cred. Acum sa vad cat tine toata smecheria asta.

M-as bucura sa fie doar de la asta. Canistra de carbon activ se aude cum tacane foarte rapid in rest foarte silentios de la distanta de o jumatate de metru de motor :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul de 1.4 16 valve sunt doua axe cu came, cate 4 supape pe cilindru, si pe fiecare supapa cate un tachet hidraulic care se amorseaza cu ulei, in cazul in care vreun tachet nu se mai amorseaza scoate un zgomot metalic cum ai descris in primul post, rezolvare- tebuie depistat si schimbat. Daca zgomotul dispare in turatie, ulei, nivel ulei, presiune ulei. Daca e zgomot specific quartzului de la bricheta (post 7) sa nu fie vreo pierdere de curent de la una din fise, aici s-ar auzi deasupra nu in spatele motorului, la intuneric daca privesti motorul pornit se vad astfel de scapari daca sunt la suprafata.

P.S. Pina sa schimbi bujiile motorul mergea rotund? Daca nu ma insel din fabrica se echipau cu buji NGK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da zgomotul e metalic. Deci aseara nu se mai auzea deloc, timp de 10 minute cat am stat eu pe langa ea. Acum se aude iar :(

Uleiul e schimbat din luna August 2008, si are cam 8500 km pana azi. Nu stiu ce ulei avea inainte, nu facea zgomotul ala, dar am pus atunci cand am schimbat distributia Mobil 1 - 5W-30 - Long Life Services. Asa cum am zis, treaba asta cu troncanitul asta la relantiu, am observat ca se aude de prin toamna (Octombrie - Noiembrie 2008).

- Motorul mergea bine si cu bujiile vechi, rotund cum ii zici tu, dar vreau sa zic, ca de prin noiembrie pana prin ianuarie, de cand am avut probleme cu sonda lambda de reglaj, cea din fata de la motor - inaintea catalizatorului, aveam probleme cu relantiul si am mers asa vreo 2-3 luni. Apoi am schimbat sonda lambda, am dat jos clapeta de acceleratie si am curatat-o si apoi am reglat-o din VAG-COM. Motorul toarce si functioneaza super bine, dar pe langa asta se mai aude acel troncanit in spate lui si prin stanga pe undeva. Bataia aia metalica, groasa, se aude in acelasi timp cu zgomotul normal de functionare a motorului pe benzina.

- Totusi cu bujiile astea noi se simpte ca trage mai bine, e mai silentios cand e accelerata. Nu stiu ce bujii avea inainte, daca erau BOSCH sau NGK, dar stiu sigur ca erau cu 2 electrozi, si erau cam ruginite, una avea cam 2-3 picaturi de ulei pe ea...

M-a sunat mecanicul ieri si cica a mai venit unul la el cu un motor de 1.4 16V model AXP la el cu aceeasi bataie metalica prin spatele lui si in stanga cum il privesti. Mi-e teama sa cred ca acel zgomot e ceva normal. Deci canistra de carbon activ scoate un sunet de quartz, sau cum se aprind aragazele alea electrice. Nu e de la asta, nici pe departe.

Acum o mai tin asa pana se pune caldura, ca m-am saturat de frigurile astea zilnice si de soare cu dinti. E si aiurea sa te apuci de reparat motoare si saapui mana pe fiare cand e frig afara. In rest numai am probleme cu ea. Sunt foarte multumit de ea. Atat cat e de mic motorul 1.4, eu nu sunt vitezoman, nu o omor cu frane bruste, s.a.m.d.

Sincer eu merg cu masina zilnic. Atat de drag imi e de ea, ca nu pot s-o las pentru 500 m sa ma deplasez pe jos :P De parca m-a facut mama in masina, atat de mult imi place :D

Pana una-alta acest topic sper sa ramana deschis, sa rezolvam odata acesta problema.

LATER EDIT:

Fiind la servici, am gasit si o poza cu motorul masinii mele, o poza de prin Noiembrie 2008 :icon_thumright:

168wm1l.jpg

Am facut sagetile cu verde cam pe unde se aude :icon_thumright:

Stima ;)

Modificat de GeoB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In spatele motorului ar mai fi pompa de apa si un tensionator al distributiei, dute la mecanic sa-ti verifice cureaua si tensionatorul, sa nu fie slaba cureaua ca dai de alte belele grave.

post-33131-1234784963_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E verificata Costel Diaconu. Doar el a pus-o si nu e mecanic de ieri de azi. Mi-a explicat el si de senzorul de la axul cu came, ca daca nu ar fi bine pusa cureaua sau slabita s-ar aprinde martorul in bord. Mi-e prieten si am vazut ce scule are si cum lucreaza la masini.

Cei drept nu troncane tare, dar e deranjant daca stai sa asculti cu atentie motorul pornit la relantiu. A gasit si chiar m-a chemat sa-mi arate curea de distributie cu sagetile invers, schimbata in service specializat.

M-am inchinat cand am vazut asa ceva. In afara faptului ca te rup astia pe la service-uri, nici lucru bun nu stiu sa faca.

Nu stiu cu ce sa-i fac o inregistrare audio mai clara, pentru a o posta aici. Doi mecanici vechi in domeniu mi-au zis ca nu e o problema grava, dar nah... e strasanta. Mai astept pana se pune caldura (martie-aprilie) si deocamdata vad daca dispare pana atunci :wub:

Mersi pt. sfaturi.

Stima ;)

Modificat de GeoB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut

problema grava sau nu...ne spui si noua pana la urma de la ce era acel zgomot?

suntem deja in martie - aprilie si sper ca ai descoperit sursa zgomotului..

sper sa nu fi fost ceva grav

cu stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La mine a fost un piston uzat pe generatoare (l-am schimbat), segmentii la el erau dusi. Din moment ce @GeoB a gasit ulei la o bujie e probabil acest lucru si la el, mai era cineva pe forum la fel cu un piston uzat parca la acelasi tip de motor... La mine si pinionul mare de la axul cu came se invartea in jurul acestuia (avea un joc cam de 3-4 dinti) deci sarea de la punct si tacaneau cativa tacheti (am schimbat axa came si pinion), oricum se auzeau din interiorul masinii si cu casetofonul pornit. Zgomotul de la canistra de carbon il izolezi usor, scoti conectorul de la el si nu mai tacane pt ca nu mai functioneaza :D

Cu bujiile are dreptate @GeoB, se schimba radical mersul motorului. Oricum, poate ne spune si noua daca a mai rezolvat ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cikinu

ai schimbat si tachetii care tacaneau? cat te-a costat toata operatia?

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ideea e ca mai rar tacane ei de capul lor. Asa am crezut si eu initial, dar cauza pt care ei tacaneau provenea din alte parti. Un tachet e 30 RON, cam 1000 euro toata distractia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.Am si eu o problema careia nu i-am gasit rezolvare.

Am un golf 4 1.6SR si se aude un tacanit metalic cand pornesc motorul dimineata cand e rece.

Dupa 5-10 minute dupa ce se mai incalzeste zgomotul dispare.Am facut un filmulet cu acest zgomot enervant.V-as fi recunoscator pentru cateva sfaturi.

Masina are 60.000km reali si toate consumabilele schimbate la timp.

http://www.youtube.com/watch?v=HtHNPf4fg4U

Modificat de Andrei18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tacheti hidraulici dezamorsati/sparti(1 sau mai multi).Eventual pe iarna un ulei mai subtire,pana da caldura,un 5Wxx.Numai bine!

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata.Am schimbat uleiul care avea vreo 2 ani si ceva:D .Nu facusem decat vreo 8000 cu el da nu am stiut ca se schimba si la nr de ani.

Doamne bine k nu au cazut tachetii k doar manopera e 350 lei.

Ms zebrocksky tre sa dau o bere:)

Modificat de Andrei18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!